Οι χειροποίητες κινηματογραφικές αφίσες του Alexey Kot έρχονται από το παρελθόν για να αποθεώσουν τις οσκαρικές ταινίες του παρόντος. Μια τέχνη πραγματικά μοναδική και υψηλής καλλιτεχνικής αξίας.
Η κυκλοφορία μιας αφίσας ταινίας δεν είναι μόνο μια μορφή διαφήμισης, αλλά και ένα καλλιτεχνικό στιγμιότυπο που επιχειρεί να συμπεριλάβει το σύνολο ενός έργου. Έτσι κι αλλιώς, η τέχνη του σινεμά περιλαμβάνει μέσα στην ολότητά της πολλές άλλες τέχνες. Μία από αυτές είναι οι πινακίδες, δηλαδή, η βασική πινακίδα της ταινίας με την οποία στολίζεται ο κινηματογράφος για να διαφημίζει το έργο της εκάστοτε παράστασης. Στην Ελλάδα ο τελευταίος ζωγράφος – κατασκευαστής αυτών των πινακίδων, ο Βασίλης Δημητρίου έφυγε από τη ζωή το Σεπτέμβριο του 2020 σε ηλικία 84 ετών.
Φυσικά αυτή η τέχνη δεν ήταν ελληνικής έμπνευσης, όπως και το σινεμά άλλωστε. Από το εξωτερικό μας ήρθε και στο εξωτερικό υφίσταται ακόμη με έναν Λευκορώσο, τον Alexey Kot να εντυπωσιάζει κριτικούς και κοινό. Ο Kot, ήδη γνωστός στη Ρωσία για τη δημιουργία ρετρό αφισών για τις αεροπορικές εταιρίες του σήμερα, στα πρότυπα εκείνων της δεκαετίας του ‘50, αποφάσισε να κάνει το ίδιο για το σινεμά.
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι οι αφίσες ταινιών είναι συναρπαστικές, ζωντανές και δυναμικές και αποτελούν καλλιτεχνικό μέσο από μόνο του. Πυροδοτούν τη φαντασία των κινηματογραφόφιλων, προκαλώντας ενθουσιασμό και προσμονή για την κυκλοφορία της ταινίας και κάνουν τους θαυμαστές να προσπαθούν να μαντέψουν τι θα συμβεί στην ιστορία. Ο Kot ακόμη τονίζει πως ένα από τα μεγαλύτερα, πιο ενδιαφέροντα πράγματα για τις αφίσες ταινιών είναι ότι δεν υπάρχει αυστηρό σύνολο κανόνων που πρέπει να τηρούνται για τη δημιουργία τους. Δηλαδή κάθε σύνθεση έχει τη δική της ιστορία να πει, και τα καλλιτεχνικά στυλ διαφέρουν τόσο σημαντικά, κάνοντας κάθε αφίσα πρωτότυπη και ένα συναρπαστικό θέαμα.
Τον Alexey Kot, μπορείτε να τον βρείτε στα social media και ειδικά στο Instagram, όπου είναι πολύ δραστήριος και στη Μόσχα, όπου είναι η βάση του. Αλλά ως πολίτης του κόσμου ταξιδεύει πολύ, όπως και οι δημιουργίες του.