fbpx
Wednesday, October 15, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Ignoramus ή αλλιώς, «δεν γνωρίζουμε»

Θανάσης Αντωνίου by Θανάσης Αντωνίου
March 10, 2025
in Theater
Ignoramus ή αλλιώς, «δεν γνωρίζουμε»
3
SHARES
283
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σχόλια και εντυπώσεις από μια underground, σατιρική παράσταση θεάτρου-ντοκουμέντο για την ελευθερία του Τύπου στην Ελλάδα του σήμερα. Την ποια;

Εν μέσω καταιγιστικών εξελίξεων στη διεθνή πολιτική σκηνή όπου ο Πρόεδρος Τραμπ αναδιανέμει τον κόσμο με έναν άγαρμπο αλλά απολύτως κυριαρχικό τρόπο, και την εγχώρια όπου το φοβερό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών  συγκλονίζει το πολιτικό σύστημα της χώρας κι αποκαλύπτει τη γύμνια όλων των εξουσιών, πόσο εύκολο ή δόκιμο είναι να συζητήσει κανείς για την ελευθερία του Τύπου και τον ρόλο της δημοσιογραφίας;

Σε μια χώρα όπου δημοσιογράφοι λειτουργούν ως «γραφεία Τύπου» της κυβέρνησης προκαλώντας γέλωτα στους συναδέλφους τους και αηδία στο κοινό, σε μια χώρα που η δολοφονία ενός δημοσιογράφου παραμένει ανεξιχνίαστη τέσσερα χρόνια μετά, σε μια χώρα όπου αποδεδειγμένα παρακολουθούνταν τα τηλέφωνα δημοσιογράφων- ερευνητών αλλά κανείς δεν μπορεί να βρει το ποιος και το γιατί το έκανε, η διαπίστωση ότι «δεν γνωρίζουμε» (Ignoramus) πληγώνει την αξιοπρέπειά μας.

Η παράσταση «Ignoramus» του θεατρικού συγγραφέα και σκηνοθέτη Γιάννη Ασκάρογλου η οποία παρουσιάζεται αυτό το διάστημα στο θέατρο Ρεκτιφιέ – Κέντρο Έρευνας Μικτών Παραστατικών Τεχνών ανήκει στην κατηγορία θέατρο-ντοκουμέντο όπου η δραματουργία συγχέεται με την πραγματικότητα και το (δημοσιογραφικά) αληθές με το (επικοινωνιακά) ψεύτικο. Στην προκειμένη περίπτωση την τραγωδία της ενημέρωσης, ενός συνταγματικά κατοχυρωμένου αγαθού των πολιτών.

Το «Ignoramus» αποτελεί μια πρωτότυπη δραματουργία βασισμένη σε μελέτες για το γίγνεσθαι των mass media και περιλαμβάνει διάφορες μορφές θεατρικού λόγου και πράξης: ηχογραφημένες συνεντεύξεις πολιτών και δημοσιογράφων, αφήγηση, ηχητικά κολάζ,  καθώς κι ένα δυνατό θεατρικό δρώμενο που  ξεδιπλώνει μπροστά στα μάτια του θεατή τη θλιβερή καθημερινότητα της βιομηχανίας της ενημέρωσης: Στα γραφεία μιας αίθουσας σύνταξης, ενός ασφυκτικού news room, τρεις συντάκτες αποζητούν μέσα από την καθημερινή διεκπεραίωση του όγκου δουλειάς που τους έχει ανατεθεί, τη δική τους διαφυγή. Προσπαθούν, ταυτόχρονα, να αποκαλύψουν την ‘αλήθεια’, να εκπληρώσουν ένα προσωπικό όνειρο αλλά και να διατηρήσουν μια κάποια (επαγγελματική) ασφάλεια. Τρία πρόσωπα συνθέτουν τον ‘χορό’ αυτής της εύστοχα σκηνοθετημένης mediaκής τραγωδίας: μια φέρελπις και ιδεολόγος δημοσιογράφος απόφοιτος σχετικής σχολής, ένας  φέρελπις ποιητής αλλά προς το παρόν εξουθενωμένος και νευρωτικός αρχισυντάκτης και μια  έμπειρη συντάκτρια που έχει μάθει να ελίσσεται (και να επιβιώνει…) στο χάος της πληροφορίας και τη ζούγκλα της ενημέρωσης.

Ο συγγραφέας ανασύρει από την πρόσφατη ελληνική επικαιρότητα χαρακτηριστικές, πολύ γνωστές σε όλους μας περιπτώσεις όπου η ανεξαρτησία της δημοσιογραφίας συγκρούεται με τις δομές της εξουσίας, όπου το ιδιοκτησιακό καθεστώς των media εμπλέκεται σε ανάρμοστη σχέση με την πολιτική, όπου τα συγκοινωνούντα δοχεία  της χειραγωγούμενης ενημέρωσης και της κρατικής καταστολής δοκιμάζουν τις αντοχές των πολιτών.

Μέσω της συνεχούς εναλλαγής των δύο σκηνικών συνθηκών, του news room και της έρευνας που πραγματοποιείται επί σκηνής από τους τρεις πρωταγωνιστές, προκύπτουν ζητήματα αμφισβήτησης της αντικειμενικότητας, αναζήτησης των ορίων της προσωπικής ελευθερίας αλλά και της σχέσης μας με το χρόνο. Οι θεατές καλούνται εν μέσω μιας, καταιγιστικής είναι η αλήθεια, αντι-πληροφόρησης να πάρουν θέση για τα όσα τους συμβαίνουν. Δεν θα την πάρουν όμως στην αίθουσα, αυτή είναι μια διεργασία, μια πυρετώδη διαδικασία που θα συνεχιστεί εκτός αιθούσης, στη ζώσα πραγματικότητα. Εκεί όπου τα media (και ειδικά, αυτοί που τους ελέγχουν) δεν αστειεύονται…

Η ταυτότητα παράστασης
Δραματουργία – Σκηνοθεσία: Γιάννης Ασκάρογλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Φιλίππα Σκούρτη
Επιμέλεια κίνησης: Ίρις Νικολάου
Επιμέλεια φωτισμού: Άννα Σαπουνάκη
Σκηνογραφική-Ενδυματολογική επιμέλεια: Γιώργος Τρικκαλιώτης
Φωτογράφιση-Βίντεο-Γραφιστικά: Κωνσταντίνος Ανδρικόπουλος
Ερμηνείες: Δημήτρης Καπετάνιος, Πένη Μπουκουβάλα, Αιμιλία Σιαφαρίκα Συμμετοχή: Βασιλική Σαμαρτζή
Παραστάσεις: Πέμπτες και Παρασκευές, 20:30
Εισιτήρια εδώ:
Εισιτήριο υποστήριξης: 25 €/ Κανονικό:15€/ Μειωμένο:12€ (Φοιτητικό, Ανέργων, ΑμεΑ, Πολυτέκνων,  ομάδες άνω των 10 ατόμων)Ατέλεια:6€ (μόνο με τηλ. κράτηση την ημέρα της παράστασης)
ΡΕΚΤΙΦΙΕ – Κέντρο Έρευνας Μικτών Παραστατικών Τεχνών/ Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως 119, Βοτανικός, Αθήνα. Ο χώρος είναι πλήρως προσβάσιμος σε άτομα με αμαξίδιο.

* Το εισιτήριο υποστήριξης αφορά στην εθελούσια στήριξη του ανεξάρτητου, ερευνητικού project παραστασιακής εθνογραφίας (performance ethnography), κατά αντιστοιχία με το συνδρομητικό μοντέλο οργανισμών ανεξάρτητης, ερευνητικής δημοσιογραφίας. Με την αγορά του εισιτηρίου αυτού, θα παρέχεται πρόγραμμα της παράστασης σε μεταγενέστερο χρόνο. Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει ντοκουμέντα της έρευνας, επιστημονικές και καλλιτεχνικές αναφορές, το κείμενο της παράστασης και άλλο συμπληρωματικό υλικό της δημιουργικής διαδικασίας του «Ignoramus». 

Tags: ΔημοσιογραφίαΘέατροΚριτική
Previous Post

Η χαρούμενη δυστοπία της ζωής μας

Next Post

Πού πάνε τα μπαλάκια του γκολφ όταν εξαφανίζονται;

Next Post
Πού πάνε τα μπαλάκια του γκολφ όταν εξαφανίζονται;

Πού πάνε τα μπαλάκια του γκολφ όταν εξαφανίζονται;

Η ενδυμασία της Ίμβρου (τέλη 19ου- 20ός αι.)

Η ενδυμασία της Ίμβρου (τέλη 19ου- 20ός αι.)

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Όσα μαθαίνουμε στο γυμναστήριο για την ψυχική μας υγεία

Όσα μαθαίνουμε στο γυμναστήριο για την ψυχική μας υγεία

by Εύη Νεοφώτιστου
February 1, 2023
0

Διανοητικές διατάσεις, ψυχική δύναμη και αντοχή, νοητικός συγχρονισμός. Όπως προπονούμε το σώμα μας έτσι πρέπει να κάνουμε και με τον...

Έφυγε από τη ζωή ο Μίμης Παπαϊωάννου

Έφυγε από τη ζωή ο Μίμης Παπαϊωάννου

by Zeitgeist Team
March 15, 2023
0

Η οικογένεια της ΑΕΚ θρηνεί την απώλεια του μεγάλου Μίμη Παπαϊωάννου που έφυγε από τη ζωή σήμερα το πρωί στα...

Benriach, το απόσταγμα μίας γυναίκας

Benriach, το απόσταγμα μίας γυναίκας

by Zeitgeist Team
December 8, 2020
0

Το παρελθόν του Benriach εμπνέει το παρόν και επανασυστήνεται στους λάτρεις των single malts, με ανανεωμένη ποικιλία ετικετών που φέρει...

H πρώτη σημαντική κυκλοφορία του 2025 είναι εδώ

H πρώτη σημαντική κυκλοφορία του 2025 είναι εδώ

by Zeitgeist Team
January 22, 2025
0

Ο Χρήστος Νικολόπουλος και ο Νίκος Αναγνωστάκης τραγουδιούνται από Πασχαλίδη, Ίκαρη, Κραουνάκη, Ζερβουδάκη, Ασλανίδου, Ρέμο, Σκουλά, Θηβαίο, Πάχου.  

Θοδωρής Αναγνωστόπουλος: Δεν μπορείς να πείσεις τους αρνητές της πανδημίας με τη λογική

Θοδωρής Αναγνωστόπουλος: Δεν μπορείς να πείσεις τους αρνητές της πανδημίας με τη λογική

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
April 7, 2021
0

Ο βιολόγος που πασχίζει να κάνει την Επιστήμη πιο ενδιαφέρουσα για κάθε άνθρωπο, μιλάει στο Zeitgeist για την Πανδημία, τον...

Τα πτυχία των ηθοποιών, ένα «Σακάκι που βελάζει»         

Τα πτυχία των ηθοποιών, ένα «Σακάκι που βελάζει»         

by Zeitgeist Team
December 27, 2022
0

Σκέψεις, σχόλια και «κριτική» για το νέο προεδρικό διάταγμα 85/2022 που υποβιβάζει ακαδημαϊκά και επαγγελματικά τον κλάδο των ηθοποιών και...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

O Χάικ Γιαζιτζιάν της εγγύς Ανατολής και της Ελλάδας

O Χάικ Γιαζιτζιάν της εγγύς Ανατολής και της Ελλάδας

October 15, 2025
Γιατί ο «Εχθρός του λαού» μπορεί να είναι η παράσταση της χρονιάς

Γιατί ο «Εχθρός του λαού» μπορεί να είναι η παράσταση της χρονιάς

October 15, 2025
Ένα νέο φεστιβάλ γεννιέται στον Πειραιά

Ένα νέο φεστιβάλ γεννιέται στον Πειραιά

October 13, 2025
Ο Πούτιν παίζει μπάλα

Ο Πούτιν παίζει μπάλα

October 10, 2025
Ο χαρισματικός κύριος George Gaudy

Ο χαρισματικός κύριος George Gaudy

October 9, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp