fbpx
Sunday, December 14, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Ignoramus ή αλλιώς, «δεν γνωρίζουμε»

Θανάσης Αντωνίου by Θανάσης Αντωνίου
March 10, 2025
in Theater
Ignoramus ή αλλιώς, «δεν γνωρίζουμε»
3
SHARES
284
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σχόλια και εντυπώσεις από μια underground, σατιρική παράσταση θεάτρου-ντοκουμέντο για την ελευθερία του Τύπου στην Ελλάδα του σήμερα. Την ποια;

Εν μέσω καταιγιστικών εξελίξεων στη διεθνή πολιτική σκηνή όπου ο Πρόεδρος Τραμπ αναδιανέμει τον κόσμο με έναν άγαρμπο αλλά απολύτως κυριαρχικό τρόπο, και την εγχώρια όπου το φοβερό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών  συγκλονίζει το πολιτικό σύστημα της χώρας κι αποκαλύπτει τη γύμνια όλων των εξουσιών, πόσο εύκολο ή δόκιμο είναι να συζητήσει κανείς για την ελευθερία του Τύπου και τον ρόλο της δημοσιογραφίας;

Σε μια χώρα όπου δημοσιογράφοι λειτουργούν ως «γραφεία Τύπου» της κυβέρνησης προκαλώντας γέλωτα στους συναδέλφους τους και αηδία στο κοινό, σε μια χώρα που η δολοφονία ενός δημοσιογράφου παραμένει ανεξιχνίαστη τέσσερα χρόνια μετά, σε μια χώρα όπου αποδεδειγμένα παρακολουθούνταν τα τηλέφωνα δημοσιογράφων- ερευνητών αλλά κανείς δεν μπορεί να βρει το ποιος και το γιατί το έκανε, η διαπίστωση ότι «δεν γνωρίζουμε» (Ignoramus) πληγώνει την αξιοπρέπειά μας.

Η παράσταση «Ignoramus» του θεατρικού συγγραφέα και σκηνοθέτη Γιάννη Ασκάρογλου η οποία παρουσιάζεται αυτό το διάστημα στο θέατρο Ρεκτιφιέ – Κέντρο Έρευνας Μικτών Παραστατικών Τεχνών ανήκει στην κατηγορία θέατρο-ντοκουμέντο όπου η δραματουργία συγχέεται με την πραγματικότητα και το (δημοσιογραφικά) αληθές με το (επικοινωνιακά) ψεύτικο. Στην προκειμένη περίπτωση την τραγωδία της ενημέρωσης, ενός συνταγματικά κατοχυρωμένου αγαθού των πολιτών.

Το «Ignoramus» αποτελεί μια πρωτότυπη δραματουργία βασισμένη σε μελέτες για το γίγνεσθαι των mass media και περιλαμβάνει διάφορες μορφές θεατρικού λόγου και πράξης: ηχογραφημένες συνεντεύξεις πολιτών και δημοσιογράφων, αφήγηση, ηχητικά κολάζ,  καθώς κι ένα δυνατό θεατρικό δρώμενο που  ξεδιπλώνει μπροστά στα μάτια του θεατή τη θλιβερή καθημερινότητα της βιομηχανίας της ενημέρωσης: Στα γραφεία μιας αίθουσας σύνταξης, ενός ασφυκτικού news room, τρεις συντάκτες αποζητούν μέσα από την καθημερινή διεκπεραίωση του όγκου δουλειάς που τους έχει ανατεθεί, τη δική τους διαφυγή. Προσπαθούν, ταυτόχρονα, να αποκαλύψουν την ‘αλήθεια’, να εκπληρώσουν ένα προσωπικό όνειρο αλλά και να διατηρήσουν μια κάποια (επαγγελματική) ασφάλεια. Τρία πρόσωπα συνθέτουν τον ‘χορό’ αυτής της εύστοχα σκηνοθετημένης mediaκής τραγωδίας: μια φέρελπις και ιδεολόγος δημοσιογράφος απόφοιτος σχετικής σχολής, ένας  φέρελπις ποιητής αλλά προς το παρόν εξουθενωμένος και νευρωτικός αρχισυντάκτης και μια  έμπειρη συντάκτρια που έχει μάθει να ελίσσεται (και να επιβιώνει…) στο χάος της πληροφορίας και τη ζούγκλα της ενημέρωσης.

Ο συγγραφέας ανασύρει από την πρόσφατη ελληνική επικαιρότητα χαρακτηριστικές, πολύ γνωστές σε όλους μας περιπτώσεις όπου η ανεξαρτησία της δημοσιογραφίας συγκρούεται με τις δομές της εξουσίας, όπου το ιδιοκτησιακό καθεστώς των media εμπλέκεται σε ανάρμοστη σχέση με την πολιτική, όπου τα συγκοινωνούντα δοχεία  της χειραγωγούμενης ενημέρωσης και της κρατικής καταστολής δοκιμάζουν τις αντοχές των πολιτών.

Μέσω της συνεχούς εναλλαγής των δύο σκηνικών συνθηκών, του news room και της έρευνας που πραγματοποιείται επί σκηνής από τους τρεις πρωταγωνιστές, προκύπτουν ζητήματα αμφισβήτησης της αντικειμενικότητας, αναζήτησης των ορίων της προσωπικής ελευθερίας αλλά και της σχέσης μας με το χρόνο. Οι θεατές καλούνται εν μέσω μιας, καταιγιστικής είναι η αλήθεια, αντι-πληροφόρησης να πάρουν θέση για τα όσα τους συμβαίνουν. Δεν θα την πάρουν όμως στην αίθουσα, αυτή είναι μια διεργασία, μια πυρετώδη διαδικασία που θα συνεχιστεί εκτός αιθούσης, στη ζώσα πραγματικότητα. Εκεί όπου τα media (και ειδικά, αυτοί που τους ελέγχουν) δεν αστειεύονται…

Η ταυτότητα παράστασης
Δραματουργία – Σκηνοθεσία: Γιάννης Ασκάρογλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Φιλίππα Σκούρτη
Επιμέλεια κίνησης: Ίρις Νικολάου
Επιμέλεια φωτισμού: Άννα Σαπουνάκη
Σκηνογραφική-Ενδυματολογική επιμέλεια: Γιώργος Τρικκαλιώτης
Φωτογράφιση-Βίντεο-Γραφιστικά: Κωνσταντίνος Ανδρικόπουλος
Ερμηνείες: Δημήτρης Καπετάνιος, Πένη Μπουκουβάλα, Αιμιλία Σιαφαρίκα Συμμετοχή: Βασιλική Σαμαρτζή
Παραστάσεις: Πέμπτες και Παρασκευές, 20:30
Εισιτήρια εδώ:
Εισιτήριο υποστήριξης: 25 €/ Κανονικό:15€/ Μειωμένο:12€ (Φοιτητικό, Ανέργων, ΑμεΑ, Πολυτέκνων,  ομάδες άνω των 10 ατόμων)Ατέλεια:6€ (μόνο με τηλ. κράτηση την ημέρα της παράστασης)
ΡΕΚΤΙΦΙΕ – Κέντρο Έρευνας Μικτών Παραστατικών Τεχνών/ Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως 119, Βοτανικός, Αθήνα. Ο χώρος είναι πλήρως προσβάσιμος σε άτομα με αμαξίδιο.

* Το εισιτήριο υποστήριξης αφορά στην εθελούσια στήριξη του ανεξάρτητου, ερευνητικού project παραστασιακής εθνογραφίας (performance ethnography), κατά αντιστοιχία με το συνδρομητικό μοντέλο οργανισμών ανεξάρτητης, ερευνητικής δημοσιογραφίας. Με την αγορά του εισιτηρίου αυτού, θα παρέχεται πρόγραμμα της παράστασης σε μεταγενέστερο χρόνο. Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει ντοκουμέντα της έρευνας, επιστημονικές και καλλιτεχνικές αναφορές, το κείμενο της παράστασης και άλλο συμπληρωματικό υλικό της δημιουργικής διαδικασίας του «Ignoramus». 

Tags: ΘέατροΚριτικήΔημοσιογραφία
Previous Post

Η χαρούμενη δυστοπία της ζωής μας

Next Post

Η ενδυμασία της Ίμβρου (τέλη 19ου- 20ός αι.)

Next Post
Η ενδυμασία της Ίμβρου (τέλη 19ου- 20ός αι.)

Η ενδυμασία της Ίμβρου (τέλη 19ου- 20ός αι.)

Τα 10 πιο διάσημα κινηματογραφικά κοκτέιλ του 20ου αιώνα              

Τα 10 πιο διάσημα κινηματογραφικά κοκτέιλ του 20ου αιώνα              

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Στο μυαλό του Τζεφ Μπέζος

Στο μυαλό του Τζεφ Μπέζος

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 21, 2021
0

Διαβάσαμε τις «Επιστολές» του ιδρυτή της Amazon, όπου βρίσκονται όλα εκείνα που έφεραν τον Μπέζος στην κορυφή του κόσμου, αλλά...

Το μυστικό, δωρεάν spa του Μεσολογγίου

Το μυστικό, δωρεάν spa του Μεσολογγίου

by Αθηνά Φερεντίνου
August 18, 2022
0

Τα άγνωστα, στο ευρύ κοινό, ιαματικά νερά της λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου προσφέρουν και ένα μοναδικό φάρμακο για διάφορες παθήσεις: τον θεραπευτικό...

Σε φιλώ, Πέτρος

Σε φιλώ, Πέτρος

by Zeitgeist Team
March 14, 2025
0

Ένα πολύ ενδιαφέρον ανέβασμα σε κείμενο και σκηνοθεσία Βασίλη Βηλαρά που συναντιέται στη σκηνή με τη Λένα Κιτσοπούλου και ασχολείται...

Η επινόηση των διακοπών και πώς έγιναν το must του καλοκαιριού

Η επινόηση των διακοπών και πώς έγιναν το must του καλοκαιριού

by Αθηνά Φερεντίνου
July 22, 2025
0

Με αυτοκίνητα, αεροπλάνα και βαπόρια ψάχνουμε την (ολιγοήμερη) διαφυγή που θα μας βοηθήσει να κάνουμε restart και να αντέξουμε τον...

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα και το 2026

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα και το 2026

by Zeitgeist Team
September 30, 2025
0

Μετά τη συμμετοχή τους στο Φεστιβάλ Αθηνών και την περιοδεία τους σε χωριά και πόλεις της Ελλάδας, «Οι γριές που...

Ο Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ δεν είναι ο προπονητής που έχεις συνηθίσει

Ο Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ δεν είναι ο προπονητής που έχεις συνηθίσει

by Άλκης Φιτσόπουλος
February 28, 2024
0

Ο Βάσκος προπονητής του Ολυμπιακού είναι ο ορισμός του αντιτουριστικού τύπου. Τόσο για τις αρχές και τις αξίες του όσο...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Συνεργασία κορυφής

Συνεργασία κορυφής

December 11, 2025
Εδώ το επίσημο ντύσιμο είναι τέχνη και το σμόκιν εμπειρία!

Εδώ το επίσημο ντύσιμο είναι τέχνη και το σμόκιν εμπειρία!

December 11, 2025
Είδαμε τον Φάουστ του Μπινιάρη

Είδαμε τον Φάουστ του Μπινιάρη

December 9, 2025
Είδαμε το Killing Godot

Είδαμε το Killing Godot

December 9, 2025
Το Μουντιάλ του Τραμπ

Το Μουντιάλ του Τραμπ

December 8, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp