fbpx
Friday, October 3, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Τα ψώνια βλάπτουν σοβαρά το περιβάλλον: Πώς να κάνουμε Online shopping με καθαρή συνείδηση

Αθηνά Φερεντίνου by Αθηνά Φερεντίνου
October 2, 2025
in Business, Society
Τα ψώνια βλάπτουν σοβαρά το περιβάλλον: Πώς να κάνουμε Online shopping με καθαρή συνείδηση
2
SHARES
249
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς αλλά με επιπτώσεις για το φυσικό περιβάλλον. Υλικά συσκευασιών και εκπομπές ρύπων από τη μεταφορά των αγαθών είναι οι κυριότεροι «ένοχοι» του προβλήματος.

Καλάθι, Πληρωμή, Κλικ και λίγες ημέρες ή ώρες αργότερα το πακέτο έρχεται στην πόρτα μας. Μέχρι εδώ καλά, όμως τι γίνεται με όλα αυτά τα υλικά συσκευασίας που προστατεύουν τα προϊόντα που παραγγείλαμε online, ώστε να φτάσουν στα χέρια μας σε άψογη κατάσταση; Ογκώδη κουτιά από χαρτόνι, ατελείωτα μέτρα από προστατευτικό bubble wrap, άπειρα τετραγωνικά από πλαστικό περιτύλιγμα, κολλητικές ταινίες, αφρώδη υλικά και πάει λέγοντας. Σίγουρα, η ανακύκλωση όλων αυτών των υλικών αποτελεί μια λύση στο πρόβλημα, ωστόσο στην εξίσωση πρέπει να βάλουμε και το ανθρακικό αποτύπωμα των μέσων που μεταφέρουν τα αγαθά: αεροπλάνα, τρένα, πλοία και αυτοκίνητα μεταφέρουν τα αγαθά από τη μια χώρα στην άλλη, από τις αποθήκες στα καταστήματα, από τα καταστήματα στην πόρτα μας.

Σύμφωνα με μελέτη του World Economic Forum, μέχρι το 2030, οι last mile παραδόσεις εντός των πόλεων αναμένεται να αυξηθούν κατά 78% με τα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα ηλεκτρονικά παντοπωλεία και τις υπηρεσίες παράδοσης τροφίμων να ανταγωνίζονται για να προσφέρουν ταχύτερες παραδόσεις κατ’ οίκον. Για να καλυφθεί αυτή η ζήτηση, θα χρειαστούν 36% περισσότερα οχήματα διανομής, πράγμα που σημαίνει περισσότερες εκπομπές, ρύπανση και κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Φυσικά, η λύση δεν είναι να σταματήσουμε το e-shopping (που σε κάποιες περιπτώσεις θα είναι), αλλά να κάνουμε τις online αγορές μας πιο συνειδητά και με βιώσιμο τρόπο, εφαρμόζοντας ορισμένες απλές πρακτικές:

 

  1. Χρησιμοποιούμε τους πίνακες μεγεθών για να παραγγείλουμε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ στα μέτρα μας. Με αυτόν τον τρόπο δεν απαιτούνται έξτρα δρομολόγια για να επιστρέψουμε αυτά που αγοράσαμε ή να τα αλλάξουμε με άλλα στο σωστό μέγεθος.

 

  1. Ψωνίζουμε με σύνεση, δηλαδή μόνο αυτά που πραγματικά θα φορέσουμε ή θα χρησιμοποιήσουμε. Για να αποφύγουμε τις παρορμητικές αγορές, αφήνουμε για μια ή δύο μέρες τα προϊόντα που επιλέξαμε στο καλάθι του ηλεκτρονικού καταστήματος. Αν δεν έχουμε αλλάξει γνώμη σε αυτό το διάστημα, προχωράμε στην αγορά.

 

  1. Αποφεύγουμε τις μεμονωμένες αγορές σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και προσπαθούμε να διατηρήσουμε την ηλεκτρονική παραγγελία ενιαία, ώστε να περιορίσουμε τις πολλαπλές αποστολές. Ένα δέμα σε μία αποστολή χρειάζεται λιγότερα υλικά και χώρο από τα μεμονωμένα είδη, και σαφώς λιγότερα δρομολόγια.

  2. Αν υπάρχει η δυνατότητα, επιλέγουμε καταστήματα που προσφέρουν αποστολές με μηδενικό CO2. Το κόστος μιας τέτοιας υπηρεσίας, δεν είναι απαγορευτικό. Τα περισσότερα καταστήματα λιανικής δίνουν αύξηση μόνο 1-2% στην τιμή αγοράς για να καλύψουν τις εκπομπές CO2 που δημιουργούν.

 

  1. Αναζητάμε καταστήματα που προσφέρουν βιώσιμες συσκευασίες, ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να ανακυκλώσουμε ή να επαναχρησιμοποιήσουμε τα υλικά για επιστροφές ή άλλες χρήσεις.

 

  1. Αγοράζουμε προϊόντα που κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα, οργανικά ή βιοδιασπώμενα υλικά. Αναζητάμε ετικέτες και πιστοποιήσεις που υποδεικνύουν ότι το προϊόν πληροί ορισμένα πρότυπα βιωσιμότητας.
Tags: ΨώνιαΔιαδίκτυοΕμπόριο
Previous Post

Εκείνος κι Εκείνος στο θέατρο Αργώ

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Ιστορία που ξαναζείς

Ιστορία που ξαναζείς

by Zeitgeist Team
April 13, 2022
0

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ιστορικής Αναβίωσης αναβιώνει πολεμικές συγκρούσεις και ξακουστές μάχες, με αυθεντικές στολές, οχήματα, αντικείμενα...

Η Kate Blanchett είναι σταθερή αξία

Η Kate Blanchett είναι σταθερή αξία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 5, 2021
0

Κλείνοντας τα 50 της χρόνια, η Αυστραλή σταρ έχει καταφέρει να αποτελεί ένα θετικό πρότυπο όχι μόνο για τον κινηματογράφο,...

Εξομολόγηση: Από την άφεση αμαρτιών στα συγχωροχάρτια

Εξομολόγηση: Από την άφεση αμαρτιών στα συγχωροχάρτια

by Zeitgeist Team
April 16, 2025
0

Μια ιστορική ματιά σε αθέατες πλευρές του Μυστηρίου της κάθαρσης και της θεραπείας της ψυχής, με αφορμή τον διάσημο πίνακα...

Ο παλαιωμένος καφές είναι το μέλλον

Ο παλαιωμένος καφές είναι το μέλλον

by Παντελής Περιβολάρης
October 31, 2022
0

Η παλαίωση επιλεγμένων κόκκων καφέ σε βαρέλια που έχουν φιλοξενήσει ουίσκι είναι τάση. Μία νέα άφιξη στην κατηγορία είναι ο...

Ο Brad Pitt είναι αυτός που θα ήθελες να είσαι, αν δεν ήσουν εσύ

Ο Brad Pitt είναι αυτός που θα ήθελες να είσαι, αν δεν ήσουν εσύ

by Zeitgeist Team
February 19, 2021
0

Στο απόγειο της ωριμότητας του και πιο γοητευτικός από ποτέ, αποδεικνύει όχι μόνο ότι η ηλικία είναι μονάχα ένας αριθμός,...

Ξέφρενος Σεπτέμβριος στο Faust

Ξέφρενος Σεπτέμβριος στο Faust

by Zeitgeist Team
September 14, 2023
0

Με πέντε ξεχωριστές ζωντανές εμφανίσεις εγκαινιάζει τη νέα σεζόν η μουσική σκηνή του Faust και μας καλεί σε διασκέδαση.

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Τα ψώνια βλάπτουν σοβαρά το περιβάλλον: Πώς να κάνουμε Online shopping με καθαρή συνείδηση

Τα ψώνια βλάπτουν σοβαρά το περιβάλλον: Πώς να κάνουμε Online shopping με καθαρή συνείδηση

October 2, 2025
Εκείνος κι Εκείνος στο θέατρο Αργώ

Εκείνος κι Εκείνος στο θέατρο Αργώ

September 30, 2025
Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα και το 2026

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα και το 2026

September 30, 2025
Οι διακοπές της σιωπής

Οι διακοπές της σιωπής

September 30, 2025
Ένας Οιδίποδας Τύραννος που έρχεται από μακριά και πηγαίνει βαθιά  

Ένας Οιδίποδας Τύραννος που έρχεται από μακριά και πηγαίνει βαθιά  

September 30, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp