Κάθε επάγγελμα έχει τα μικρά και τα μεγάλα του μυστικά, τεχνάσματα, κόλπα. Έτσι και στον κόσμο της διαφήμισης, εκεί όπου όλα φαίνονται τέλεια, ειδυλλιακά, χαρούμενα, όμορφα, νόστιμα, ιδανικά, αληθινά…
Ως γνωστόν, στη διαφήμιση η εικόνα είναι το παν και τα πράγματα είναι έτσι, αν έτσι φαίνονται. Βέβαια, για να φαίνονται όλα τέλεια, μπαίνουν σε εφαρμογή κάποια κόλπα που πολλοί τα βλέπουν μα λίγοι τα καταλαβαίνουν. Ας δούμε 5 από αυτά.Συσκευασία
Οι συσκευασίες των προϊόντων που χρησιμοποιούνται στα τηλεοπτικά σποτ, από γιαούρτια μέχρι απορρυπαντικά, είναι διαφορετικά από αυτά που πουλιούνται στα ράφια των καταστημάτων. Για παράδειγμα, το χαρτί που χρησιμοποιείται σε αυτές τις περιπτώσεις είναι υψηλής ποιότητας και μεγαλύτερου βάρους και η εκτύπωση γίνεται με την καλύτερη δυνατή μέθοδο, ώστε τα γράμματα να διαβάζονται καλά, τα χρώματα να είναι ζωηρά και η συσκευασία να ακτινοβολεί.
Αλλοιώσιμα
Παγωτά, κρέμες και άλλα ευπαθή υλικά δεν είναι εύκολο να παραμείνουν ανέπαφα κάτω από το φως των προβολέων. Έτσι, αρκετές φορές τα υλικά που χρησιμοποιούνται στα γυρίσματα και τις φωτογραφίσεις, μικρή σχέση έχουν με αυτά που υποτίθεται ότι είναι. Εύλογα, καθώς ένα κανονικό παγωτό π.χ. μπορεί να κρατηθεί στητό για ελάχιστα μόνο δευτερόλεπτα. Έτσι, ακόμη και οικοδομικά υλικά μπορεί να χρησιμοποιηθούν προκειμένου να δημιουργηθεί η επιθυμητή εικόνα.
Βεστιάρια
Υπάρχουν ειδικά βεστιάρια που διαθέτουν ρούχα και αξεσουάρ για κάθε καμπάνια και κάθε concept. Αποκριάτικα, gothic, μεσαιωνικά, αρχαία, 60’s, 70’s, κοστούμια, σπαθιά, καπέλα και πολλά άλλα σε μεγάλη γκάμα, περιμένουν να εξυπηρετήσουν το δημιουργικό οίστρο των διαφημιστών. Επιπλέον, υπάρχουν και κάποιοι ελεύθεροι επαγγελματίες που προμηθεύουν τις διαφημιστικές με οτιδήποτε θελήσουν. Από αυτοκίνητα – αντίκες μέχρι άγρια ζώα, εκπαιδευμένες γάτες κ.λπ.
Ηθοποιοί
Μερικές φορές οι οντισιόν για την εξεύρεση του κατάλληλου προσώπου μπορεί να κρατήσουν εβδομάδες για να βρουν οι διαφημιστές αυτό που χρειάζονται. Κάποιες φορές, οι αναζητήσεις αποδεικνύονται άκαρπες στα Εν Ελλάδι πρακτορεία και τότε αρχίζει η αναζήτηση στα ξένα. Έτσι, έχει συμβεί Φλαμανδός ηθοποιός να υποδύεται Έλληνα αγρότη από την Ήπειρο και να διαφημίζει αγνά, παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα. Συμβαίνει, βέβαια, και το ανάποδο. Μοντέλα από την Ελλάδα να πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες χωρών όπως η Ινδία ή το Πακιστάν και να υποδύονται τους ντόπιους.
Μουσική
Τέλος, ένα ακόμη γνωστό κόλπο είναι αυτό με τη μουσική. Αντί η διαφημιστική να πληρώσει τα δικαιώματα για να πάρει κάποιο διάσημο μουσικό κομμάτι και να το χρησιμοποιήσει στο σποτ, πληρώνει κάποιο συνθέτη, που γράφει μια παρτιτούρα που του μοιάζει, αντιγράφοντάς το στα όρια της νομιμότητας (διασκευή). Πολλές φορές, μάλιστα, οι ίδιοι οι συνθέτες πειράζουν τα κομμάτια τους, για να τα φέρουν στα νερά της διαφήμισης.