Η ζωή του διάσημου Αμερικανού σέρφερ Tony Caramanico μέσα από τα ημερολόγια της ζωής του κατά μήκος της παραλίας και πάνω στα κύματα.
To 1965 ένας 15χρονος Νεοϋορκέζος έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με το σερφ όταν πηγαίνει για ολιγοήμερες διακοπές με την οικογένειά του σε μια ερημική, βραχώδη ακτή στην ανατολική πλευρά των ΗΠΑ, στην κωμόπολη Montauk, κοντά στο East Hampton στην κομητεία Suffolk της Νέας Υόρκης, στο βορειοανατολικό άκρο του Long Island, στην μπούκα του Ατλαντικού. Καμία σχέση με την Καλιφόρνια.
Ο Tony Caramanico θα λατρέψει το μέρος, το σερφ και την άγρια ομορφιά του ωκεανού και το 1971 θα μετακομίσει για πάντα εκεί. Στην αρχή άνοιξε ένα κατάστημα για είδη που χρησιμοποιούν οι σέρφερ, μετά ένα εστιατόριο κι αργότερα ένα ξενοδοχείο. Δεν ξαναφόρεσε σχεδόν ποτέ του παντελόνι και αφιέρωσε τη ζωή του στο σερφ. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού ζει στο Montauk και ασχολείται με το σερφ πρωτίστως και την τουριστική βιομηχανία, ενώ την εκτός σεζόν εποχή ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο, κάνοντας σερφ στα πιο περίεργα μέρη και συλλέγοντας αναμνηστικά από τους τόπους που επισκέπτεται. Το 2020 εντάχθηκε στο East Coast Surfing Hall of Fame, μια διάκριση την οποία ο ίδιος θεωρεί την πιο σημαντική που έλαβε στη ζωή του.
Λίγα χρόνια μετά την εγκατάστασή του στο Montauk, το 1978 και μετά από την παρότρυνση του θρυλικού φωτογράφου Peter Beard, ο 28χρονος τότε Caramanico άρχισε να κρατάει ένα είδος καθημερινού προσωπικού ημερολογίου: κατέγραφε σε μεγάλες κόλες χαρτιού, στο σχήμα μιας εφημερίδας, διάφορες ιδιόχειρες σημειώσεις κυρίως για την ένταση των ανέμων στην περιοχή όπου έκανε σερφ αλλά και τη θερμοκρασία του νερού στη θάλασσα, το ύψος των κυμάτων, την ηλιοφάνεια κ.ά. Παράλληλα διακοσμούσε τις σελίδες του με αποκόμματα εφημερίδων και φωτογραφίες, σκίτσαρε και ζωγράφιζε και κρατούσε κάθε σελίδα με ευλάβεια στο προσωπικό του αρχείο χωρίς ποτέ κανείς να έχει δει το υλικό του μέχρι το 2001.
Εκείνη τη χρονιά, κι ενώ ο Caramanico ήταν πλέον 51 ετών, φίλοι του καλλιτέχνες έριξαν για πρώτη φορά την ιδέα για την αξιοποίηση αυτού του υλικού το οποίο, σύμφωνα με κάποιους από αυτούς, ήταν μια πρωτότυπη, συναρπαστική καλλιτεχνική δημιουργία. Ο Caramanico συνέχιζε όμως να γράφει, να σχεδιάζει, να ζωγραφίζει ή να κόβει αποσπάσματα από διαφημίσεις περιοδικών και τίτλους εφημερίδων και να τα κολλάει όλα μαζί στις σελίδες των ημερολογίων του.
Κάποια στιγμή, το 2022, έφτασε να έχει στο αρχείο του περίπου 16.000 χειροποίητες σελίδες προσωπικού ημερολογίου, στο σχήμα εφημερίδας. Και τότε του ήρθε η ιδέα να αξιοποιήσει αυτό το πλούσιο υλικό- την εικονογραφημένη ιστορία της ζωής του. Το λεύκωμα «Montauk Surf Journals by Tony Caramanico» κυκλοφόρησε από τον εκδοτικό οίκο Damiani την άνοιξη του 2024 και συγκεντρώνει, με χρονολογική σειρά κάποιες από τις δημιουργίες του Caramanico αλλά και κάποια σχόλιά του.
Σήμερα η τέχνη του Tony Caramanico αναγνωρίζεται ως το πιο ενδιαφέρον χρονικό της κουλτούρας του σερφ των τελευταίων τεσσάρων δεκαετιών και, ταυτόχρονα, μια ανθολογία από εφήμερα της pop κουλτούρας που παρουσιάζουν με απίστευτη διαύγεια το πέρασμα των δεκαετιών στη ζωή του δημιουργού τους άλλα και στις ζωές των σύγχρονων Αμερικανών.
Ο Καλιφορνέζος δημοσιογράφος Justin Housman, έγραψε πρόσφατα παρουσιάζονταν την έκδοση στο περιοδικό Surfer, ένα από τα σπουδαιότερα έντυπα για τον κόσμο του σεφ στις ΗΠΑ, ότι το έργο του Caramanico δεν είναι απλά μικρά ημερολόγια τσέπης όπως αυτά που συνηθίζουν να κρατάνε πολλοί αλλά είναι ένα έργο με διττή σημασία: «Από τη μια είναι ο γεμάτος αφίσες τοίχος ενός παιδικού υπνοδωματίου κάποιου παιδιού που λατρεύει το σερφ κι από την άλλη είναι ο προσεκτικός στοχασμός ενός γραφιά του σερφ που είναι επηρεασμένος από τον Andy Warhol και την τέχνη της pop κουλτούρας».
Σανίδες και κύματα, κορίτσια στον ήλιο με μαγιό, εξωτικά μπαρ και πολύχρωμα κοκτέιλ, χάρτες, πινακίδες, φωτογραφίες φίλων και γνωστών, σουρεαλιστικοί τίτλοι εφημερίδων και αποκόμματα εισιτηρίων από ταξίδια σε όλο τον κόσμο, ο υπέροχος, λεπτομερής και ταυτόχρονα αφαιρετικός κόσμος ενός απομονωμένου αλλά όχι ερημίτη σέρφερ σε μια καταπληκτική έκδοση.