Με φορέματα που δημιουργήθηκαν από το νέο εργαστήριο «Morphés» του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, και με την καθοδήγηση της σχεδιάστριας Ιωάννας Κουρμπέλα.
Το εργαστήριο «Morphés», σε σύλληψη της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Κατερίνας Ευαγγελάτου, φώτισε υπό ένα διαφορετικό πρίσμα τον δημιουργικό διάλογο της Μόδας με το Αρχαίο Δράμα με τη σφραγίδα της γνωστής σχεδιάστριας Μόδας Ιωάννας Κουρμπέλα. Το εργαστήρι ολοκληρώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, με τη φωτογραφική αποτύπωση μιας μοναδικής ιστορίας μόδας με σκηνικό την Πειραιώς 260. Έξι αγαπημένες ηθοποιοί ενσαρκώνουν και υποστηρίζουν η κάθε μία με τον δικό της τρόπο τις έξι διαφορετικές Ιφιγένειες που γεννήθηκαν στο εργαστήριο. Συγκεκριμένα,τη δημιουργία της Διδώς Γκόγκου φόρεσε η Ιωάννα Κολλιοπούλου, τη δημιουργία της Λένας Πεταλίδου φόρεσε η Γιούλικα Σκαφιδά, τη δημιουργία της Ιφιγένειας Ηλιάδου φόρεσε η Νεφέλη Κουρή, τη δημιουργία της Έλλης Μουστάκα φόρεσε η Έλενα Τοπαλίδου, τη δημιουργία της Αφροδίτης Αναστοπούλου φόρεσε η Λένα Παπαληγούρα και τη δημιουργία της Ίριδας Πλαϊτάκη φόρεσε η Ευδοκία Ρουμελιώτη.
Ανοιχτό σε όλες και όλους χωρίς προαπαιτούμενη εμπειρία στη μόδα, το εργαστήριο είχε πηγή έμπνευσης τη φιγούρα της ευριπίδειας Ιφιγένειας στις δύο ξεχωριστές εκφάνσεις της (Ιφιγένεια εν Αυλίδι και Ιφιγένεια εν Ταύροις από τα αντίστοιχα έργα). Οι έξι συμμετέχουσες, που επιλέχθηκαν μέσα από έναν εντυπωσιακό αριθμό αιτήσεων, γνώρισαν όλα τα στάδια σχεδιασμού του ενδύματος -από τη μελέτη της ιστορίας του κοστουμιού και τη σύλληψη της ιδέας, ως την επιλογή των υφασμάτων και των χρωμάτων, τον σχεδιασμό του πατρόν, την κοπή και τη ραφή του ρούχου- και δημιούργησαν η κάθε μια το δικό της πρωτότυπο ένδυμα με την καθοδήγηση καταξιωμένων επαγγελματιών της Μόδας και του Θεάτρου.
Πρόκειται για μια νέα δραματουργική πρόταση που αντιστρέφει τους παραδοσιακούς όρους της θεατρικής ερμηνείας. Αφετηρία προσέγγισης της Ιφιγένειας γίνεται πια το ίδιο το ένδυμα, που σε κάθε διαφορετικό γυναικείο σώμα, αναδεικνύει ξεχωριστές πτυχές του θεατρικού προσώπου.
Υπενθυμίζουμε πως για πρώτη φορά στην ιστορία του, το Φεστιβάλ επέκτεινε φέτος τη δραστηριότητά του κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου με μία σειρά από ερευνητικές δράσεις και συνεργασίες με δωρεάν συμμετοχή, στο πλαίσιο της νέας πλατφόρμας OPEN PLAN. Η πιο αναπάντεχη και πιο πρωτότυπη ίσως από αυτές ήταν το εργαστήριο «Morphes».
Η φωτογράφιση παρουσιάζεται κατά αποκλειστικότητα στο τεύχος Φεβρουαρίου του περιοδικού Marie Claire και έχει γίνει από τον Γιώργο Καπλανίδη.