Και ενώ η χώρα συζητιέται τον τελευταίο καιρό στο εξωτερικό για όλους τους λανθασμένους λόγους, αυτή η επανέκδοση για την ελληνική κουζίνα σε κάνει να νιώθεις καλύτερα.
Ξεφυλλίζοντας τις σελίδες του ανανεωμένου λευκώματος που πρώτη φορά κυκλοφόρησε το 2016 και επανεκδόθηκε πριν από δύο περίπου μήνες, καταλαβαίνεις ότι το φαγητό δεν τροφοδοτεί μόνο το σώμα, αλλά τρέφει και την ψυχή. Καθώς μοιράζεται στο κοινό τραπέζι, καλλιεργεί μια μυστηριώδη αίσθηση οικειότητας, ακόμη και μεταξύ ξένων. Καθολική συνήθεια σε κάθε γωνιά της Γης, αποτελεί ένα ουσιαστικό στοιχείο της πολιτιστικής κληρονομιάς που συνδέει το παρόν με το παρελθόν και τις παραδόσεις, προκαλώντας αναμνήσεις.
Το «A Taste of Greece: Recipes, Cuisine & Culture» (εκδ. Teneues) δεν είναι μια συνηθισμένη έκδοση για τη ελληνική κουζίνα, για το φολκλόρ του τόπου μας και τις σπάνιες πρώτες ύλες του, ούτε ένας μοντέρνος τσελεμεντές. Αλλά ένα έργο που έφερε κοντά πάνω από 30 διεθνείς προσωπικότητες από όλον τον κόσμο που λατρεύουν τη χώρα μας και την κουζίνα της. Άνθρωποι όπως η εκδότης Arianna Huffington, η Τατιάνα Μπλάτνικ που είχε και την ιδέα της έκδοσης μαζί με τη συγγραφέα γαστρονομίας Diana Farr Louis, η σχεδιάστρια μόδας Diane von Furstenberg, η συγγραφέας Βικτόρια Χίσλοπ, ο Νίκος Αλιάγας, ο μαραθωνοδρόμος Dean Karnezes, oι Καναδοί σχεδιαστές μόδας Dean & Dan και πολλοί άλλοι, μιλούν για το αγαπημένο τους (ελληνικό) φαγητό, περιγράφουν τι σημαίνει για αυτούς η Ελλάδα και δίνουν και μία συνταγή ο καθένας, κλασική ή ελαφρώς μοντέρνα -αναμενόμενα, το σουβλάκι δεν απουσιάζει.
Πρόκειται για ένα υπέροχο αισθητικά λεύκωμα, με πάνω από 200 σελίδες μεγάλου μεγέθους (20 Χ 25 εκατοστά) οι πωλήσεις από τα έσοδα του οποίου θα διατεθούν στη ΜΚΟ «Μπορούμε», που πασχίζει για την καταπολέμηση του υποσιτισμού μέσα από την παροχή γευμάτων σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη, αλλά και για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων. Οι φωτογραφίες είναι του σπεσιαλίστα στη φωτογράφιση φαγητού Antonios Mitsopoulos, που έχει την έδρα του στο Βερολίνο.