Το project Santorini που βρίσκεται σε online διαβούλευση είναι άλλη μία προϊοντική ιδέα για την οποία η δανέζικη εταιρεία έχει ζητήσει τη βοήθεια του κοινού.
Στο κορυφαίο έργο πολιτικής φιλοσοφίας, στα «Πολιτικά» του, ο Αριστοτέλης θέτει για πρώτη ίσως φορά στην παγκόσμια πολιτική σκέψη την έννοια της «σοφίας του πλήθους». Τη συλλογική δηλαδή σοφία που προκύπτει από τη γνώμη ενός εκάστου εκ των μελών μιας κοινωνίας. Τα «μόρια αρετής» και η «πρακτική σοφία» του καθενός μας, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Έλληνας φιλόσοφος, δημιουργούν έναν άνθρωπο με «πολλά χέρια και πολλά πόδια» που μπορεί να κρίνει καλύτερα τα πράγματα. Η «σοφία του πλήθους» είναι μια από τις αρχές κάθε δημοκρατικής κοινωνίας και βάση της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, είναι ο πυρήνας κάθε εκλογικού αποτελέσματος κι αυτή την αξία, δεν την ενστερνίζονται μόνο τα πολιτικά συστήματα αλλά και οι εταιρείες.Όπως αναφέρουν οι φιλόλογοι Alev Scott και Ανδρονίκη Μακρή, στο βιβλίο τους «Ισχύς και Λόγος» (Εκδόσεις Διόπτρα 2020), στο οποίο διαπραγματεύονται τα μαθήματα που προσφέρει στον σύγχρονο δημοκρατικό κόσμο η αρχαία Ελλάδα, «Τον 21ο αιώνα η σοφία του πλήθους αξιοποιείται πολύ πιο αποτελεσματικά στις καπιταλιστικές επιχειρήσεις παρά στα ατελή δημοκρατικά κράτη -εν μέρει επειδή εκεί διακυβεύονται πραγματικά χρήματα».
Κορυφαίες εταιρείες όπως η 3Μ στήριξαν σε μεγάλο βαθμό την εκπληκτική ανάπτυξή τους μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο στις ιδέες των εργαζομένων ενώ πολλές πατέντες, καινοτομίες ή εφαρμογές που έγιναν στη συνέχεια εμπορικές επιτυχίες και γέμισαν τα ταμεία των εταιρειών, βασίστηκαν σε ανεπίσημες ή τυχαίες προτάσεις πελατών, φίλων ή συνεργατών τους. Στη Lego, την κορυφαία εταιρεία παραγωγής παιδικών παιχνιδιών, σκέφτηκαν να αξιοποιήσουν το τυχαίο, να εκμεταλλευτούν το ανεπίσημο και να προκαλέσουν το αναπάντεχο. Δημιούργησαν εδώ και χρόνια το φόρουμ Lego Ideas στο οποίο εργαζόμενοι της εταιρείας και σχεδιαστές από κάθε γωνιά του κόσμου -αλλά κι απλοί θαυμαστές ή πελάτες των προϊόντων της- έχουν τη δυνατότητα να προτείνουν ένα σχέδιό τους και να το θέσουν σε ψηφοφορία προκειμένου να διακριβώσουν αν το σχέδιο αυτό θα μπορούσε να προωθηθεί στην παραγωγή και να βγει στο εμπόριο. Περίπου 20.000 ιδέες τίθενται σε ψηφοφορία κάθε χρόνο και το ευρύ κοινό έχει την ευκαιρία να διαμορφώσει το παραγωγικό πρόγραμμα της Lego. Για κάθε ιδέα δημιουργείται ένα προσχέδιο, αυτό ανεβαίνει στο σχετικό φόρουμ και μετά από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα η πρόταση είτε υλοποιείται είτε απορρίπτεται. Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, επιτρέπει στην εταιρεία να διαμορφώνει τη σχεδιαστική και εμπορική πολιτική της και μέσω αυτής της διαδικασίας η εταιρεία πετυχαίνει ικανοποίηση πελατών που ξεπερνάει το 95%.
Μεταξύ των προτάσεων που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε ψηφοφορία, περιλαμβάνεται το υπέροχο από πρώτη ματιά σχέδιο «Santorini» που κρύβει μέσα του τον πόθο κάθε βορειοευρωπαίου -τον πόθο κάθε ανθρώπου μάλλον- να αποδράσει από τη σκληρή καραντίνα στο νησί με το ωραιότερο ηλιοβασίλεμα του κόσμου. Μπορείτε να το ψηφίσετε, για μερικές εβδομάδες ακόμη εδώ.