fbpx
Monday, May 19, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Τα προϊόντα έχουν ψυχή  

Κωνσταντίνος Παντίδος by Κωνσταντίνος Παντίδος
March 30, 2021
in Business, Opinion
Τα προϊόντα έχουν ψυχή  

Μπορεί κάποιος να ισχυριστεί έτσι απλά, ότι αυτό το φορητό αρχείο της B&O δεν έχει ψυχή;

5
SHARES
487
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Το μάρκετινγκ με βάση τα συναισθήματα έρχεται σε αντίθεση με όσα πιστεύουν πολλοί επιχειρηματίες για το μάρκετινγκ, ότι δηλαδή έχει να κάνει μόνο με το προϊόν, την τιμή, την προώθηση κ.λπ. Τα προϊόντα έχουν εσωτερικό κόσμο, αποδεδειγμένα.

Ίσως ακούγεται παράξενο, αλλά ενώ το 95% μιας αγοραστικής απόφασης λαμβάνει χώρα στο ασυνείδητο, στην καθημερινή τους πρακτική πολλές εταιρείες ασχολούνται με το 5% που είναι το πρακτικό κομμάτι, το προϊόν, η τιμή, η διανομή κ.λπ. Όμως οι αγοραστικές αποφάσεις λαμβάνονται μέσα από τα συναισθήματα. Τα συναισθήματα δρουν ακαριαία επιδρώντας στο αρχαίο μέρος του εγκεφάλου, το πιο ζωώδες.  Μετά έρχεται η λογική να ορθολογικοποιήσει την απόφασή μας, να τη δικαιολογήσει. Αλλά τότε είναι αργά να αλλάξει συνήθως η απόφαση.

Συνεπώς δεν αρκεί ένα καλό προϊόν, ένα πιασάρικο σλόγκαν και ένα ωραίο site για να πετύχει μια επιχειρηματική ενέργεια ή μια μάρκα. Το προϊόν πρέπει να έχει ψυχή. Να μιλά τόσο στη λογική όσο και στο ασυνείδητο. Τα συναισθήματα είναι οι τρόποι της φύσης να μας οδηγήσει στη σωστή απόφαση. Φυσικά χρειάζεται η λογική να ελέγξει τα συναισθήματα. Η λογική έρχεται από το πιο εξελιγμένο μέρος του εγκεφάλου (neocortex). Αλλά έρευνες έδειξαν ότι αποφάσεις βασισμένες στη λογική δεν ήσαν οι καλύτερες. Το μυαλό έχει βρει διαδικασίες να αυτοματοποιεί αποφάσεις πιο καθημερινές. Όσο προχωρά ο πολιτισμός τόσο ο έλεγχος γίνεται πιο σημαντικός καταπιέζοντας τα συναισθήματα, ασκώντας μια άλλη, πιο ύπουλης μορφής, βίας. Αλλά τα συναισθήματα είναι σαν ελατήρια, όσο τα πιέζεις τόσο αποκτούν δύναμη που κάποια στιγμή την απελευθερώνουν.

Έτσι, δεν αγοράζουμε απλώς προϊόντα που ούτως ή άλλως δεν έχουν διαφορές μεταξύ τους. Η ποιότητα είναι ένας μύθος. Για παράδειγμα τι είναι ποιότητα σε ένα τρόφιμο; Η γεύση; Η επίδραση στην υγεία; Η ενέργεια που προσφέρει; Το πόσο γρήγορα την απελευθερώνει; Η οπτική του εικόνα; Η ευκολία; Κάθε στοιχείο από αυτά εξαρτάται από δεκάδες άλλα ζητήματα, εμπειρίες, λεπτομέρειες. Για παράδειγμα η γεύση εξαρτάται από το αν έχουμε γευτεί κάτι πριν, τη διάθεσή μας, τους ήχους που ακούμε την ώρα που τρώμε, το τι βλέπουμε και φυσικά το παρελθόν μας, ποιες γεύσεις έχουμε συνηθίσει, πού έχουμε μεγαλώσει και άλλα πολλά.

Αφού το 95% της αγοραστικής απόφασης λαμβάνεται στο ασυνείδητο γιατί καταναλώνουμε λοιπόν τους πόρους μας στο 5%; Γιατί το 5% είναι απτό, το βλέπουμε το μετράμε εύκολα. Τα συναισθήματα λέμε είναι χαοτικά. Τα καλά νέα είναι ότι πλέον υπάρχουν εργαλεία που αποκαλύπτουν τα συναισθήματα που σχετίζονται με κάθε κατηγορία προϊόντος. Καλύπτοντας με τη δική μας μάρκα τα βαθύτερα από αυτά συναισθήματα, το προϊόν μας, η επικοινωνία μας, η ιστοσελίδα μας αρχίζουν να ζωντανεύουν, αποκτούν ψυχή και νόημα. To brand αρχίζει να σχηματίζεται. Η μάρκα με τη μοναδικότητα του χαρακτήρα της που πηγάζει από το χαρακτήρα του εμπνευστή της, το όραμά του, την καταγωγή της, το πρόβλημα που λύνει και άλλα πολλά χαρακτηριστικά δίνει μια μοναδική απάντηση σε αυτό που ο πελάτης πάντοτε ζητούσε.

Στην Ελλάδα έχουμε τόσες εξαιρετικές πρώτες ύλες, τόσα εκατομμύρια τουρίστες που μας επισκέπτονται κάθε χρόνο που οι μάρκες μας θα έπρεπε να είχαν κατακλύσει τον κόσμο. Αν πάρουμε για παράδειγμα τη γειτονική μας Ιταλία θα δούμε ότι δεν υπάρχει κανένας εμπορικός δρόμος που να μην έχει ιταλικό εστιατόριο. Οι Ιταλοί κάναν την πίτσα και τα ζυμαρικά παγκόσμια προϊόντα. Κάνουν το ίδιο τώρα με το prosecco. Με βάση αυτά δίνουν τη δυνατότητα διείσδυσης και δεκάδων άλλων αγαθών, όπως τυριών, αλλαντικών, φρούτων και λαχανικών, ποτών, τεχνογνωσίας. Γιατί; Γιατί δίνουν στα προϊόντα τους ψυχή. Γιατί αφουγκράζονται και εμπνέονται από τον πελάτη. Γιατί καταλαβαίνουν την ουσία των προϊόντων τους. Γιατί πειραματίζονται και συνεχίζουν να παίζουν.

Έχουμε και εμείς αυτή τη δυνατότητα. Αντί να περιμένουμε από τι κράτος να μας βοηθήσει (που φυσικά θα πρέπει να μας βοηθήσει) μπορούμε να αλλάξουμε ο καθένας τον μικρόκοσμό του, αρχίζοντας από το να δώσει ψυχή στα προϊόντα του και περισσότερη  ουσία στη δουλειά του.

Ο Δρ. Κ. Παντίδος είναι σύμβουλος στρατηγικής μάρκετινγκ σε εταιρείες όπως Owens-Illinois, Coca-Cola, Starbucks-Nestlé, Reckitt-Benckiser, Colgate, Mövenpick Fine Foods, Μπισκότα Παπαδοπούλου, και ΙΟΝ. Eίναι ο δημιουργός του μοντέλου μάρκετινγκ THE WHEEL OF MOTIVES και συγγραφέας του βιβλίου «Living Brands, How Biology and Neuroscience Shape Consumer Behaviour and Brand Desirability».

Για σχόλια και επικοινωνία: c.pantidos@brandaviators.com 

Tags: ΠροϊόνταΙταλίαΓνώμηΆποψη
Previous Post

Ή είσαι τρου λόκαλ ή δεν είσαι

Next Post

Ο αμερικανικός συντηρητισμός, η πατριωτική αισιοδοξία και η δεξιά στροφή των ΗΠΑ

Next Post
Ο αμερικανικός συντηρητισμός, η πατριωτική αισιοδοξία και η δεξιά στροφή των ΗΠΑ

Ο αμερικανικός συντηρητισμός, η πατριωτική αισιοδοξία και η δεξιά στροφή των ΗΠΑ

Τι θα ήταν οι Depeche Mode δίχως τον Anton Corbijn;

Τι θα ήταν οι Depeche Mode δίχως τον Anton Corbijn;

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Ο πιο χοντρός τερματοφύλακας της ιστορίας

Ο πιο χοντρός τερματοφύλακας της ιστορίας

by Άλκης Φιτσόπουλος
April 28, 2025
0

Γνωρίζετε, μήπως, το ονοματεπώνυμο William Foulke (1874 - 1 May 1916); Ήταν τερματοφύλακας και χάρις σε αυτόν βγήκε η έκφραση...

Διάσημοι συγγραφείς και ζωγράφοι που λάτρευαν τις γάτες

by Μελίνα Σιδηροπούλου
February 19, 2024
0

Από τον Πόε μέχρι τον Μπουκόφσκι και από τον Χέμινγουεϊ μέχρι τον Πικάσο και τον Νταλί, διανοούμενοι και δημιουργικοί άνθρωποι...

Ο τεράστιος Κώστας Νεστορίδης πέρασε στην αθανασία (ΒΙΝΤΕΟ)

Ο τεράστιος Κώστας Νεστορίδης πέρασε στην αθανασία (ΒΙΝΤΕΟ)

by Zeitgeist Team
December 12, 2023
0

Η οικογένεια της ΑΕΚ και το ελληνικό ποδόσφαιρο θρηνούν την απώλεια μιας από τις μεγαλύτερες μορφές της ιστορίας του αθλήματος...

Είδαμε την Τρικυμία του Σαίξπηρ στο Μουσούρη

Είδαμε την Τρικυμία του Σαίξπηρ στο Μουσούρη

by Θανάσης Αντωνίου
May 17, 2023
0

Το πρόσφατο ανέβασμα στο θέατρο Μουσούρη επιβεβαιώνει ότι πέρα από τους νόμους της φύσης και τη μεταφυσική, είναι οι δυνάμεις...

Εθνικισμός και πολιτική στο ποδόσφαιρο

Εθνικισμός και πολιτική στο ποδόσφαιρο

by Άλκης Φιτσόπουλος
January 31, 2023
0

Από το όπιο των λαών στο όπιο των μυαλών και από το «no politico» στα γήπεδα στη σκανδαλώδη αδιαφορία των...

Είδαμε το Closer στο θέατρο Χώρα

Είδαμε το Closer στο θέατρο Χώρα

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 17, 2024
0

Με αιχμή τη σύγχρονη σκηνοθετική ματιά του Δημήτρη Αγιοπετρίτη – Μπογδάνου, το πολυβραβευμένο έργο εξελίσσεται από το «εξ επαφής» του...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Prince Oliver S/S 2025: No rules, just vibes

Prince Oliver S/S 2025: No rules, just vibes

May 15, 2025
Ο Γιώργος Γαλίτης δίνει ρεσιτάλ στον Φιάκα

Ο Γιώργος Γαλίτης δίνει ρεσιτάλ στον Φιάκα

May 14, 2025
Απόδραση από την «Ταράτσα»

Απόδραση από την «Ταράτσα»

May 12, 2025
Οι πιο αστείοι και εμβληματικοί ποδοσφαιρικοί αγώνες στην ιστορία

Οι πιο αστείοι και εμβληματικοί ποδοσφαιρικοί αγώνες στην ιστορία

May 9, 2025
Ένα βράδυ «Στην παλιά εθνική»

Ένα βράδυ «Στην παλιά εθνική»

May 7, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp