Ένα ορόσημο του WSC, το εμβληματικό Alfa Romeo Tipo 33 TT12, δημοπρατείται αύριο στους Bonhams και εκτιμάται ότι μπορεί να πιάσει ακόμη και τα 2,2 εκατ. δολάρια.
Είναι ένα από τα πιο σημαντικά αγωνιστικά αυτοκίνητα της Alfa Romeo που κατασκευάστηκε ποτέ είναι το Tipo 33 TT12. Είναι το αυτοκίνητο με το οποίο για 10 χρόνια από το 1967 και μετά η Alfa Romeo συμμετείχε στο World Sportscar Championship (WSC). Και αυτό που βλέπετε είναι η πρωτότυπη έκδοση του 1975 με τα χρώματα της Campari και θέμα το Negroni, που νίκησε Porsche, Ferrari και Lola. Αυτό το εκπληκτικό αυτοκίνητο βγαίνει προς πώληση στον βρετανικό οίκο δημοπρασιών Bonhams, κατά τη διάρκεια του Monterey Car Week στην Καλιφόρνια στις 13 Αυγούστου και εκτιμάται ότι η τιμή κατακύρωσής του μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 2 εκατομμύρια δολάρια.
Το Tipo 33 φορούσε αρχικά έναν V8 κινητήρα 2.0 λίτρων, πριν αναβαθμιστεί σε V8 2,5 λίτρων στο Tipo 33/2 «Daytona» και έναν V8 3,0 λίτρων στο Tipo 33/3. Αλλά αυτό, το Tipo 33 TT 12, ήταν εφοδιασμένο με έναν τρομερό επίπεδο 12-κύλινδρο κινητήρα 3,0 λίτρων, ικανό να παράγει 500 ίππους σε κολοσσιαίες 11.500 σ.α.λ.! Το Tipo 33 TT 12 πήρε το όνομά του από το σωληνωτό του πλαίσιο (telaio tubolare στα ιταλικά) και τον 12κύλινδρο κινητήρα του. Το αμάξωμα ήταν μια εξέλιξη του Tipo 33/3, και πάλι μεγαλύτερο λόγω των εξελίξεων του κινητήρα και του πλαισίου, αλλά αυτή τη φορά, ενσωμάτωσε ένα υπέροχο πίσω φτερό και μεγάλο μπροστινό διαχωριστή.
Χωρίς αμφιβολία, η Alfa Romeo εμπνεύστηκε τον θηριώδη κινητήρα από τον παρόμοιο κινητήρα της Ferrari 312 PB. Ο ολοκαίνουργιος, σχεδιασμένος από Carlo Chiti, αλουμινένιος κινητήρας 2.995cc κατασκευάστηκε για να συμμορφώνεται τόσο με τους κανονισμούς της World Sportscar όσο και με τη Formula 1, με τέσσερις εκκεντροφόρους, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και πάνω από 500 ίππους! Τον κινητήρα συνόδευε ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων με έναν μικρό αλλά ακριβή ξύλινο μοχλό ταχυτήτων.
Το Tipo 33 TT12 διέλυσε τον ανταγωνισμό το 1975 καθώς κέρδισε επτά από τους εννέα γύρους του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος WSC! Μετά τη νίκη στο Targa Florio του 1975, η Alfa Romeo επέλεξε να αποσύρει το σασί 008, αν και διατηρούσε την ιδιοκτησία του αυτοκινήτου μέχρι τον Οκτώβριο του 1984, οπότε και πουλήθηκε κάπου στην Ελβετία. Το 1987, ο Matteo Carrabba από το Τορίνο αγόρασε το αυτοκίνητο για 85.000.000 ιταλικές λιρέτες. Το αυτοκίνητο παρέμεινε στην ιδιοκτησία του μέχρι που ο Ian Donaldson το αγόρασε στα τέλη της δεκαετίας του ‘90. Η ιδιοκτησία πέρασε αργότερα στους γιους του Mark και Andrew, οπότε και πουλήθηκε εκ νέου, για να βγει τώρα σε πλειστηριασμό.