fbpx
Wednesday, December 6, 2023
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Ο Έρνεστ μιλάει για τον Χέμινγουεϊ

Χαράλαμπος Νικόπουλος by Χαράλαμπος Νικόπουλος
August 19, 2021
in Story, Books & Editions
Ο Έρνεστ μιλάει για τον Χέμινγουεϊ
4
SHARES
440
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Το 1954 και αμέσως μετά την κατάκτηση του Νόμπελ Λογοτεχνίας, δίνει μια μεγάλη συνέντευξη στο Paris Review, από όπου επιλέγουμε ορισμένα χαρακτηριστικά αποσπάσματα, με αφορμή και τη συμπλήρωση μισού αιώνα από τον θάνατό του (1961). 

Στις αρχές του ‘50 ο συγγραφέας που αγάπησε με πάθος τη θάλασσα γράφει στις Μπαχάμες την ιστορία του Σαντιάγκο «Τhe Οld Μan and the Sea» (μετάφραση στα ελληνικά «Ο γέρος και η Θάλασσα»), ενός κουβανού ψαρά που πασχίζει να πιάσει ένα γιγάντιο ξιφία. Το ξεκίνημα της ιστορίας βρίσκει τον ψαρά να βρίσκεται στην 84η μέρα που δεν έχει πιάσει ούτε ένα ψάρι. Την επομένη, όμως, διαισθάνεται ότι η τύχη του θα αλλάξει. Η κλασική νουβέλα, που εκδόθηκε το 1952, κορυφώνει το ενδιαφέρον γύρω από το έργο του σπουδαίου Αμερικανού συγγραφέα (1899 – 1961), του αποφέρει ένα Πούλιτζερ και δύο χρόνια μετά και το Νόμπελ, για το σύνολο του έργου του. Με αφορμή αυτό, το λογοτεχνικό περιοδικό Paris Review του κάνει μια μεγάλη συνέντευξη. Στα λεγόμενα του, ξεχωρίζει το ατόφιο ύφος ενός ανθρώπου που ξέρει τι σημαίνει αγώνας για την επιβίωση αλλά και μια κυνικότητα που δεν είναι ενοχλητική.

Για τη διαδικασία της συγγραφής και το αν έχει μια καθημερινή τελετουργία…
«Όταν δουλεύω ένα βιβλίο γράφω καθημερινά από το χάραμα και αυτό γιατί εκείνες τις ώρες δεν υπάρχει κανείς να σε ενοχλήσει. Τόσο πρωί κάνει κρύο συνήθως ή έχει δροσιά και είναι καλά. Όσο περνάει η ώρα ζεσταίνει ο καιρός, όμως ‘’ζεσταίνομαι’’ και εγώ. Στην  αρχή διαβάζω τι έχω γράψει τις προηγούμενες μέρες και μετά πρέπει να βρω τι θα γίνει μετά, πώς θα συνεχιστεί η πλοκή στο χαρτί. Το κάνω για ώρες και μετά σταματάω για να σκεφτώ.  Το  να ξεκινάς στις 6 το πρωί και να γράφεις μέχρι το μεσημέρι σου δίνει το αίσθημα της πληρότητας, αλλά και του αδειάσματος. Είναι μία διαδικασία βέβαια που απαιτεί αυστηρή πειθαρχία».

Για το κατά πόσο σβήνει, ξαναγράφει ή σκίζει μέχρι να προκύψει αυτό που θέλει... «Ξαναγράφω καθημερινά, επιμελούμαι, διορθώνω, επαναδιατυπώνω με κάθε ευκαιρία και όταν το βιβλίο τελειώσει έχω πάλι τη δυνατότητα για προσθήκες, αφαιρέσεις και λοιπά. Η τελευταία ευκαιρία είναι με τα δοκίμια και είμαι ευγνώμων που υπάρχουν όλες αυτές οι δυνατότητες για να βάλω τις σωστές λέξεις. Στο «Αποχαιρετισμός στα Όπλα» ξανάγραψα την τελευταία σελίδα 39 φορές».

Για τον τρόπο με τον οποίο βρίσκει μία ιστορία και για το πώς παρατηρεί τον κόσμο προκειμένου να εμπνευστεί…
«Αν ο συγγραφέας παύει να παρατηρεί, είναι τελειωμένος. Αλλά η παρατήρηση δεν πρέπει να γίνεται επί τούτου. Προσπαθώ, άλλωστε, να γράφω με την τεχνική του παγόβουνου: Όπως το μεγαλύτερο τμήμα του είναι κάτω από το νερό, αόρατο, έτσι είναι και οι ιστορίες μου».

Για τις λεπτομέρειες του «Ο γέρος και η θάλασσα» που δεν πέρασαν στο χαρτί…
«Υπό άλλες συνθήκες το ‘’Ο γέρος και η θάλασσα’’ θα μπορούσε να μην είναι μία νουβέλα με λίγο περισσότερες από 100 σελίδες, αλλά να έχει έκταση χιλιάδων σελίδων με περιγραφές των χαρακτήρων της καθημερινότητας και των συνηθειών των ανθρώπων από το ψαροχώρι. Αυτό, όμως, το κάνουν άλλοι συγγραφείς. Εγώ προσπαθώ να κάνω κάτι διαφορετικό, αφαιρώντας οτιδήποτε αχρείαστο, ώστε ο αναγνώστης να ενσωματώσει στη δική του εμπειρία αυτό που διαβάζει. Τέλος πάντων, πέρα από την τεχνική είχα απίστευτη τύχη αυτή τη φορά και ήμουν σε θέση να μεταφέρω την ιστορία με κάθε λεπτομέρεια. Η τύχη ήταν ότι είχα μπροστά μου μία ιστορία με έναν σπουδαίο άντρα, τον ωκεανό που αξίζει να γράψεις για αυτόν, αλλά και τον ξιφία που τον έχω δει, όπως και ένα κοπάδι με 50 φάλαινες φυσητήρες που συνάντησα. Αλλά αυτή τη γνώση την έχω αφήσει απέξω, διότι είναι το μέρος του παγόβουνου που είναι κάτω από το νερό».

Για το αν υπάρχουν κάποια μέρη που τον εμπνέουν να γράφει…
«Αν κρίνω από τον αριθμό των βιβλίων που έχω ολοκληρώσει εκεί, το ξενοδοχείο Ambos Mundos στην Αβάνα ήταν για μένα ένα πολύ καλό μέρος για να γράφω, αν και μπορώ να εργαστώ υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Το τηλέφωνο και οι επισκέπτες, βέβαια, μπορούν να στα τα καταστρέψουν όλα».

Για το αν τον βοήθησε στη λογοτεχνία η εμπειρία του στη δημοσιογραφία…
«Στην εφημερίδα Kansas City Star έμαθα να γράφω μία απλή δηλωτική πρόταση. Αυτό είναι κάτι χρήσιμο για κάθε νέο συγγραφέα και ισχύει αυτό που λένε, ότι η δημοσιογραφία βοηθάει κάποιον αν την εγκαταλείψει γρήγορα. Απολογούμαι για το ξεθωριασμένο κλισέ αλλά όταν ρωτάς τέτοια τετριμμένα πράγματα ανάλογες απαντήσεις θα λάβεις».

Για το Παρίσι της δεκαετίας του 20 και για το αν είχε την αίσθηση του ανήκειν σε εκείνη την περίφημη γενιά καλλιτεχνών και συγγραφέων τους οποίους συναναστρεφόταν…
«Όχι, δεν υπήρχε τέτοιο ομαδικό συναίσθημα. Είχαμε απλώς σεβασμό ο ένας για τη δουλειά του άλλου. Κάποιοι ήταν της γενιάς μου, κάποιοι άλλοι μεγαλύτεροι. Τζέιμς Τζόυς, Πάμπλο Πικάσο, Κλωντ Μονέ, Έζρα Πάουντ, Γερτρούδη Στάιν».

Για το πώς προκύπτουν οι τίτλοι των βιβλίων του…
«Όταν τελειώσω ένα βιβλίο σκέφτομαι μερικές δεκάδες τίτλους. Μερικές φορές και εκατοντάδες. Αρχίσω να αφαιρώ, ώσπου στο τέλος μένει ένας ή και κανένας».

Για το τι τον έμαθε ο πόλεμος…
«Ξέρω τον πόλεμο όσο λίγο ζωντανοί άνθρωποι και τίποτα δεν μου είναι πιο αποκρουστικό από αυτόν. Σίγουρα δεν αποτελεί τρόπο επίλυσης διαφορών, ωστόσο, μπορείς να ξεκάνεις τους αντιπάλους σου. Αλλά αν δεν το κάνεις με ακρίβεια και ολοκληρωτικά, τότε κινδυνεύεις να σε ξεκάνουν αυτοί». 

 

Tags: SliderΛογοτεχνίαΔημοσιογραφία
Previous Post

Η νέα φανέλα της Γιουνάιτεντ έρχεται από πολύ μακριά

Next Post

Η Ουρουγουάη είναι ελληνική!

Next Post
Η Ουρουγουάη είναι ελληνική!

Η Ουρουγουάη είναι ελληνική!

The Walking Dead: Αρχίζει ο τελευταίος κύκλος

The Walking Dead: Αρχίζει ο τελευταίος κύκλος

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Ο έρωτας βοηθάει τους τολμηρούς

Ο έρωτας βοηθάει τους τολμηρούς

by Κατερίνα Γιαννοπούλου
February 5, 2021
0

Η νέα Valentine’s συλλογή εσωρούχων του οίκου Agent Provocateur συνδυάζει τον ρομαντισμό με την υπονοούμενη αλλά καθόλου φτηνή, κυριολεκτικά και...

Ο Ζινεντίν Ζιντάν ξέρει πότε να φεύγει

Ο Ζινεντίν Ζιντάν ξέρει πότε να φεύγει

by Zeitgeist Team
May 17, 2021
0

Με αφορμή την ξαφνική του απόφαση να αποχωρήσει από τον πάγκο της Ρεάλ, το Zeitgeist σκιαγραφεί το προφίλ του και...

Το ΙΜΕ αλλάζει τα δεδομένα στην Εικονική Πραγματικότητα

Το ΙΜΕ αλλάζει τα δεδομένα στην Εικονική Πραγματικότητα

by Zeitgeist Team
April 18, 2022
0

Μέσω του 1ου Διαγωνισμού Καινοτομίας στο πλαίσιο του Προγράμματος eXtended Reality XR Cosmos, που μόλις ολοκληρώθηκε η 2η φάση του...

Αντώνης Σουρούνης, ένας μεγάλος συγγραφέας

Αντώνης Σουρούνης, ένας μεγάλος συγγραφέας

by Γιώργος Κοβός
October 5, 2022
0

Κάποτε, έτυχε να γνωρίσω συγγενείς του Αντώνη Σουρούνη. Όταν μου συστήθηκαν, στο άκουσμα του ονόματός τους τούς ρώτησα αν έχουν...

Οι βρεφοδόχοι των μοντέρνων καιρών   

Οι βρεφοδόχοι των μοντέρνων καιρών   

by Αθηνά Φερεντίνου
October 10, 2022
0

Αυτό που οι περισσότεροι γνωρίζουμε μόνο από φωτογραφίες, εκεί πίσω στη γκρίζα δεκαετία του ’50, εξακολουθεί να συμβαίνει σε πολλές...

Το ιδιαίτερο στυλ 10 μεγάλων συγγραφέων

Το ιδιαίτερο στυλ 10 μεγάλων συγγραφέων

by Zeitgeist Team
January 25, 2022
0

Πεσόα, Μαν, Κάφκα, Μπρετόν, Καμύ, Μαγιακόφσκι, Γουλφ και άλλοι, είχαν το δικό τους ξεχωριστό στυλ, όχι μόνο στη γραφή αλλά...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Thanasis-Antoniou 300px

Θανάσης Αντωνίου

Κοινωνικά είδωλα και σωσίες, σε έναν κόσμο όπου η μόνη σταθερά είναι η αστάθεια

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Οι καλύτερες ελληνικές παραλίες που πραγματικά… δεν υπάρχουν!

Εύη Νεοφώτιστου

Οι 6 κανόνες της επιτυχίας

Αθηνά Φερεντίνου

Το πείραμα της υπακοής και η δύναμη της εξουσίας

Άλκης Φιτσόπουλος

Η ανωμαλία του φυσιολογικού

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Τα Χριστούγεννα του Αλέν Ντελόν

Τα Χριστούγεννα του Αλέν Ντελόν

December 6, 2023
Τα 10 πιο διάσημα κινηματογραφικά κοκτέιλ του 20ου αιώνα              

Τα 10 πιο διάσημα κινηματογραφικά κοκτέιλ του 20ου αιώνα              

December 6, 2023
Το νούμερο 31328 στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Το νούμερο 31328 στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

December 5, 2023
Η ανωμαλία του φυσιολογικού

Η ανωμαλία του φυσιολογικού

December 5, 2023
Η παράλογή ιστορία του Ντία Σαμπά

Η παράλογή ιστορία του Ντία Σαμπά

December 5, 2023

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp