fbpx
Tuesday, August 26, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Είδαμε την Τρικυμία του Σαίξπηρ στο Μουσούρη

Θανάσης Αντωνίου by Θανάσης Αντωνίου
May 17, 2023
in Theater
Είδαμε την Τρικυμία του Σαίξπηρ στο Μουσούρη
5
SHARES
485
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Το πρόσφατο ανέβασμα στο θέατρο Μουσούρη επιβεβαιώνει ότι πέρα από τους νόμους της φύσης και τη μεταφυσική, είναι οι δυνάμεις του έρωτα και της συγχώρεσης που συνέχουν κι εξελίσσουν την ανθρωπότητα.

Η «Τρικυμία» (The Tempest) είναι ένα από τα λιγότερο γνωστά έργα του Βρετανού δραματουργού  Ουίλλιαμ Σαίξπηρ και κάθε φορά που ανεβαίνει στο θέατρο, η παράστασή του θεωρείται ένα μείζον πολιτιστικό γεγονός. Ανήκει στις κωμωδίες του, το κωμικό στοιχείο όμως στην ποίηση του Σαίξπηρ έχει εδώ πολύ λεπτές, σχεδόν δυσδιάκριτες αποχρώσεις που πρέπει να αναδυθούν με φειδώ και λεπτότητα.

Να πως παρουσιάζει το έργο του μεγάλου Βρετανού ποιητή ο δικός μας Βασίλης Ρώτας, μεταφραστής του έργου στην έκδοση «Ουίλλιαμ Σαίξπηρ- Η Τρικυμία», από τις Εκδόσεις Επικαιρότητα (1977):  «Η Τρικυμία πρωτοπαίχτηκε το 1611 και θεωρείται από τους φιλόλογους το τελευταίο έργο του Σαίξπηρ… Η Τρικυμία και στο θέμα και στην τεχνική, στην όλη σκηνικήν οικονομία, έχει ολοφάνερα σημάδια που μπορούν ν’ ακριβολογήσουν την ηλικία του έργου, και που μας επιβάλλουν να παραδεχτούμε πως είναι το ολοτελευταίο έργο του. Κι αν ολόκληρο το έργο του ποιητή είναι υποθήκη προς την ανθρωπότητα, η Τρικυμία είναι η διαθήκη του».

Ο Δούκας του Μιλάνου Πρόσπερο, φανατικός αναγνώστης βιβλίων και λάτρης της μαγείας, εκδιώκεται από τον θρόνο του όταν ο αδερφός του Αντόνιο, με τη βοήθεια του Βασιλιά της Νάπολης Αλόνσο, σφετερίζεται την εξουσία του. Ο Πρόσπερο και η τρίχρονη κόρη του Μιράντα εγκαταλείπονται από τους σφετεριστές του θρόνου στ’ ανοιχτά της Μεσογείου για να πνιγούν αλλά αυτοί επιζούν και βρίσκουν καταφύγιο σε ένα έρημο νησί όπου ο Πρόσπερο στήνει το βασίλειό του με μοναδικούς πλέον υπηκόους την κόρη του κι έναν αυτόχθονα κάτοικο, τον τερατόμορφο Κάλιμπαν.

Ο έκπτωτος βασιλιάς επί δώδεκα χρόνια ασκείται στην μαγεία, τελειοποιεί τις μαγικές ικανότητές του και με τη βοήθεια της Άριελ, ενός τρισυπόστατου πνεύματος οργανώνει την εκδίκησή του. Οι συνωμότες Αντόνιο και Αλόνσο, καθώς και άλλα πρόσωπα που ταξιδεύουν όλοι τους σε ένα πλοίο ναυαγούν στην Μεσόγειο και ξεβράζονται στο νησί του Πρόσπερο, εξαιτίας μιας τρικυμίας που προκάλεσε ο ίδιος χάριν στις μαγικές του δυνάμεις. Ο Πρόσπερο θα πάρει εκδίκηση για την αδικία που έχει υποστεί όλα αυτά τα χρόνια αλλά ταυτόχρονα θα διαπιστώσει ότι άλλες δυνάμεις, πολύ δυνατότερες από τις δικές του, έχουν τελικά το πρώτο λόγο στη ζωή του ανθρώπου.

«Η Τρικυμία» του Oυίλλιαμ Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Μάριου Παναγιώτου, στην καινούργια, ειδικά για την παράσταση, μετάφραση του Αλέξη Αλάτση και με τη σύμπραξη της Νίκης Ψυχογιού στα σκηνικά και τα κοστούμια, της Νάντης Γώγουλου στο σχεδιασμό της κίνησης και της Μαριέττας Παυλάκη στον σχεδιασμό των φωτισμών, είναι μια συναρπαστική παράσταση η οποία παρουσιάζει το κλασικό έργο με πνεύμα σκηνοθετικού νεωτερισμού και διάθεση αισθητικών παρεκκλίσεων.

Έξυπνη η σκηνική οικονομία με τις κουρτίνες που ανοιγοκλείνουν για να εισάγουν και να απάγουν τον θεατή από τη μια σκηνή στην άλλη, εντυπωσιακή ομολογουμένως η μη- σαιξπηρική κίνηση των ηθοποιών επί σκηνής και καθηλωτικός για τον θεατή ο θρόνος – στρατηγείο (ή ιερό της μαγείας…), απ΄ όπου ο Πρόσπερο κινεί ως μαριονέτες τα πνεύματα, τους ανθρώπους και τα τέρατα του νησιού του με σκοπό να πάρει εκδίκηση για τον διωγμό του.

Παρά το γεγονός ότι η έντονα εικονοκλαστική αντιμετώπιση της παράστασης (στα ρούχα, στο μακιγιάζ των ηθοποιών, στα χορικά μέρη κ.ά.) μπορεί να παρασύρει τον θεατή στο να αντιμετωπίσει την Τρικυμία ως μια υπερβατική μουσική συμφωνία πνευμάτων και ανθρώπων που στροβιλίζονται στο σύμπαν, το έργο του Σαίξπηρ και σε αυτή την παράσταση αντιμετωπίζεται και αποδίδεται ως ένα κοινωνικό σχόλιο. Ένα σαφές σχόλιο για τα όρια της ανθρώπινης εξουσίας, για την αποτρόπαια τέχνη της υποβολής, για τη δύναμη του έρωτα αλλά και την απελευθερωτική κάθαρση που προσφέρει η συγχώρεση και η συμφιλίωση.

Ο Πρόσπερο, τελικά, δεν είναι το εκδικητικό …θηρίο που γνωρίζει ο θεατής στα πρώτα λεπτά του έργου αλλά ο βαθυστόχαστος άνθρωπος που απαλλαγμένος από τα βαρίδια της μαγείας και τα πάθη της εκδίκησης κλίνει κι αυτός με νόημα το κεφάλι του στην ομορφιά της ζωής και τη φλόγα του έρωτα.

———————————————————–

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Νέα Μετάφραση – Δραματουργική Επεξεργασία | Κ. Αλέξης Αλάτσης

Σκηνοθεσία | Μάριος Παναγιώτου

Σκηνικά – Κοστούμια | Νίκη Ψυχογιού

Σχεδιασμός Κίνησης | ΝάντηΓώγουλου

Σχεδιασμός Φωτισμών | Μαριέττα Παυλάκη

Βοηθός Σκηνοθέτη | Κωνσταντίνα Κάλτσιου

Βοηθός Σκηνογράφου – Ενδυματολόγου | Σοφία Μπαμπανιώτη

Διδασκαλία Φωνής | Ελένη Νταλαχάνη

Φωτογραφίες | ΕλίναΓιουνανλή

Κινηματογράφηση – Trailer |  Γρηγόρης Πανόπουλος – MakeYourOwnFilms

Κομμώσεις | Κωνσταντίνος Κολιούσης

Μακιγιάζ | Ηλέκτρα Κατσιμίχα

Υπεύθυνη επικοινωνίας | Ευαγγελία Σκρομπόλα

Ψηφιακή Επικοινωνία |Flipnewmedia

Οργάνωση – Εκτέλεση Παραγωγής | UrbanTheatre

Ερμηνεύουν | Κ. Αλέξης Αλάτσης, Βλαδίμηρος Γιαννακάκος, Μαρία Δαμασιώτη, Κωνσταντίνα Κάλτσιου, Νάντια Κατσούρα, Γιώργος Κισσανδράκης, Σοφία Μαραθάκη, Κλεοπάτρα Μάρκου, Αθηνά Μπαλτά, Νίκος Ντάσης, Νάνσυ Σιδέρη, Ραφαήλ Σιδηρόπουλος, Γιώργος Σύρμας

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

«Η Τρικυμία» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

Σκηνοθεσία: Μάριος Παναγιώτου

Θέατρο Μουσούρη, Πλατεία Καρύτση 7, Αθήνα 10561

Από την Δευτέρα 24 Απριλίου 2023 και για 11 παραστάσεις έως την Τρίτη 30 Μαΐου 2023

 

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

Δευτέρα – Τρίτη: 21.00

Διάρκεια: 120′ χωρίς διάλειμμα

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: €22 (πλατεία), €18 (εξώστης), €15 (φοιτητικό, νεανικό έως 26 ετών, ΑΜΕΑ), €12 (ανέργων)

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

Tags: SliderΘέατροΚριτική
Previous Post

3 μεγάλοι σολίστ στο Ηρώδειο

Next Post

Ο Ανδρέας & το Κυπριακό: Μία ιστορική μελέτη

Next Post
Ο Ανδρέας & το Κυπριακό: Μία ιστορική μελέτη

Ο Ανδρέας & το Κυπριακό: Μία ιστορική μελέτη

Delta Restaurant: Το καλύτερο εστιατόριο της χρονιάς στα FNL BEST RESTAURANT AWARDS 2023

Delta Restaurant: Το καλύτερο εστιατόριο της χρονιάς στα FNL BEST RESTAURANT AWARDS 2023

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

3 πράγματα που κάνετε και θα μετανιώσετε σίγουρα στο μέλλον

3 πράγματα που κάνετε και θα μετανιώσετε σίγουρα στο μέλλον

by Μαρία Κοσμά
April 19, 2022
0

Θα εκπλαγείτε με αυτές τις τρεις συνήθειες που κολλάνε στον ψυχισμό σαν ασθένειες και υπονομεύουν την ευτυχία και την επιτυχία...

Νάνσυ Μαλλέρου: «Πρέπει να ανακαλύψουμε τον αυθεντικό, μοναδικό εαυτό μας»

Νάνσυ Μαλλέρου: «Πρέπει να ανακαλύψουμε τον αυθεντικό, μοναδικό εαυτό μας»

by Θανάσης Αντωνίου
May 23, 2022
0

Η δημοφιλής life coacher μιλάει για τον εσωκεντρισμό, το νέο της βιβλίο, την τέχνη της  ζωής στο δρόμο της προσωπικής...

Ο παλαιωμένος καφές είναι το μέλλον

Ο παλαιωμένος καφές είναι το μέλλον

by Παντελής Περιβολάρης
October 31, 2022
0

Η παλαίωση επιλεγμένων κόκκων καφέ σε βαρέλια που έχουν φιλοξενήσει ουίσκι είναι τάση. Μία νέα άφιξη στην κατηγορία είναι ο...

Ο απίστευτος βίος του Ματίας Αλμέιδα

Ο απίστευτος βίος του Ματίας Αλμέιδα

by Άλκης Φιτσόπουλος
May 22, 2023
0

Από τη φτώχεια στην καταξίωση και μετά στην κατάθλιψη και την αυτοκαταστροφή, ζει στην ΑΕΚ τις ωραιότερες μέρες της ζωής...

Ο George Steiner δεν έφυγε ποτέ

Ο George Steiner δεν έφυγε ποτέ

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
February 7, 2021
0

Πέρυσι, ο τιτάνας του πνεύματος αναχώρησε από τα εγκόσμια, τα δοκίμια όμως που συνέγραψε για το New Yorker παραμένουν εδώ...

Το θρυλικό Monaco του McQueen πουλήθηκε για 2,2 εκατ. δολάρια

Το θρυλικό Monaco του McQueen πουλήθηκε για 2,2 εκατ. δολάρια

by Μόδεστος Κούρτης
December 16, 2020
0

Ο χρονογράφος Heuer Monaco που άνηκε στον ανεπανάληπτο star και οδηγό αγώνων άλλαξε χέρια στη δημοπρασία New York Watch Auction...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Απόλυτη ελευθερία στη μοναχική Γαύδο

Απόλυτη ελευθερία στη μοναχική Γαύδο

August 22, 2025
Η Φύση του Νερού

Η Φύση του Νερού

August 19, 2025
270 χρόνια συνεχούς αναζήτησης για την τελειότητα

270 χρόνια συνεχούς αναζήτησης για την τελειότητα

August 14, 2025
Η Αγία Ζώνη της Παναγίας και το διεθνές δίκτυο Miracle Ribbon

Η Αγία Ζώνη της Παναγίας και το διεθνές δίκτυο Miracle Ribbon

August 14, 2025

Οι άγνωστες Παναγίες της Ελλάδας

August 13, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp