fbpx
Thursday, September 18, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Οι «Βάκχες» ως μια queer τραγωδία

Zeitgeist Team by Zeitgeist Team
June 23, 2023
in Theater
Οι «Βάκχες» ως μια queer τραγωδία
3
SHARES
283
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η ανατρεπτική, τολμηρή αλλά και επίκαιρη ανάγνωση της τραγωδίας του Ευριπίδη από την Έλλη Παπακωνσταντίνου έρχεται στην Πειραιώς 260 από τις 4 ως και τις 6 Ιουλίου.   

Μετά από μια επιτυχημένη περιοδεία σε θέατρα και φεστιβάλ της Ευρώπης, η Έλλη Παπακωνσταντίνου παρουσιάζει τις «Βάκχες» στην Πειραιώς 260 από τις 4 έως τις 6 Ιουλίου.  Η Ελληνίδα δημιουργός που τα τελευταία χρόνια έχει κερδίσει τη διεθνή αναγνώριση, παραδίδει στο κοινό μια πρωτότυπη όσο και τολμηρή ανάγνωση της τραγωδίας του Ευριπίδη, ένα σύγχρονο έργο για τη ρευστότητα των φύλων, που συνδέει το θέατρο, την όπερα, τη μουσική και την περφόρμανς. «Αντλώντας από το γνωστό μύθο, γράφω και σκηνοθετώ ένα έργο για το τέλος της πατριαρχίας. Στον πυρήνα του η θηλυκότητα και το queer. Στις Βάκχες διαβάζω ακριβώς αυτό το άνοιγμα της εποχής προς τη δυνατότητα μιας άλλης κατανόησης του κόσμου», επισημαίνει η Έλλη Παπακωνσταντίνου. Με ένα εξαιρετικό καστ και με διθυραμβικές κριτικές από διεθνή Μέσα να τη συνοδεύουν, η παράσταση αναμένεται να αποτελέσει μια από τις πιο δυνατές στιγμές του φετινού προγράμματος του Φεστιβάλ.

Ένας μετεωρίτης αναμένεται από στιγμή σε στιγμή να χτυπήσει τη Γη. Οι επιστήμονες τον αποκαλούν «Διόνυσο». Ο αρχαίος θεός έρχεται με σάρκα και οστά και καθοδηγεί τους ήρωες προς το Δωμάτιο του Πόθου. Δεν υπάρχει πιο τρομακτικό δωμάτιο! Για να το φτάσουν, πρέπει να διασχίσουν ένα μυστηριώδες ενεργειακό πεδίο ξεπερνώντας το φόβο της αποκάλυψης, της πτώσης, της μόλυνσης, της φθοράς, της ύβρεως, της ντροπής. «Το έργο ξεκινάει σε ένα όχι τόσο μακρινό μέλλον, μετά και από την επίδραση του metoo, σε έναν κόσμο πολιτικής ορθότητας, ταξικά άνισο, όπου οι έμφυλες ταυτότητες και οι σχέσεις των ανθρώπων έχουν πλήρως ρυθμιστεί. Κάπου εκεί φθάνει ο Διόνυσος και αποκαλύπτει την ουσία των πραγμάτων, οδηγώντας τα πρόσωπα σε μια βαθύτερη ένωση με το γίγνεσθαι. Τα οδηγεί στο Δωμάτιο του Πόθου! Τι κρύβεται σε αυτό το δωμάτιο; Μα ο πραγματικός εαυτός μας! Ο πραγματικά ελεύθερος εαυτός μας!», σημειώνει η σκηνοθέτις. Ο θεός Διόνυσος δεν δέχεται την άρνηση, την αναβολή, την περιφρόνηση. Θα εκτελέσει την αποστολή του με κάθε κόστος.

«Σκιαγραφώ τον Διόνυσο ως μια queer θεότητα σε διαρκή ροή που δραπετεύει κάθε σχήματος και περιγράμματος. Διασχίζει σύνορα, έμφυλα, μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας. Ούτε άνδρας ούτε γυναίκα, ο Διόνυσος επιστρέφει για να εκδικηθεί. Ο Ευριπίδης εκφράζει την πολλαπλότητα και την ένωση με το Όλον. Σε αυτόν τον ορίζοντα τον συναντώ για να δώσω μια άλλη εκδοχή του μύθου», συμπληρώνει η ίδια.

 Η Έλλη Παπακωνσταντίνου παντρεύει τον αρχαίο μύθο με μια σύγχρονη αφήγηση, αξιοποιώντας στο έπακρο τα νέα τεχνολογικά μέσα, το χορό και τον ήχο, τη μυστικιστική εμπειρία. Η δραματουργός βυθίζεται στον ομιχλώδη κόσμο της επιθυμίας και των μυθικών θηριωδιών για να μιλήσει για έναν κόσμο μετα-αποκαλυπτικό, ενόψει μιας επερχόμενης καταστροφής που ολοένα πλησιάζει. Για την αφήγηση χρησιμοποιεί μια queer παραστατική γλώσσα, ποπ αλλά με κλασικά οπερατικά ξεσπάσματα, χορευτική αλλά και μυστικιστική. Το queer εδώ σχετίζεται με έναν τρόπο κατανόησης όχι μόνο των έμφυλων ταυτοτήτων αλλά και της αισθητικής, της πολιτικής, της γλώσσας.

«Το queer εδώ πηγάζει από την ίδια την αισθητική γλώσσα της παράστασης, όπου το κιτς, το ποπ και πιο συστημικές τέχνες -όπως η όπερα- συνυπάρχουν χωρίς αυτό να δημιουργεί πρόβλημα. Νομίζω αυτή είναι η πολιτική μου πρόταση που συνδέει την αισθητική και με το περιεχόμενο του έργου» καταλήγει, ενώ αναφέρεται στο ποιο θα ήθελε να είναι το μήνυμα από τις Βάκχες: «Βλέπω τη δυνατότητα να γίνουμε ο αληθινός μας εαυτός σε αυτήν τη ζωή στο εδώ και τώρα, μέσα από αλλαγές και πιθανές καταστροφές. Δεν πειράζει, ίσως είναι σημαντικότερο να πάμε προς τα εκεί που μας δείχνει ο Διόνυσος. Προς το δωμάτιο της επιθυμίας, όπου δεν ξέρουμε ακριβώς τι θα μας συμβεί αν το τολμήσουμε. Αυτήν την πορεία καταγράφει η παράσταση, μια κίνηση προς τον βαθύτερο εαυτό». 

Έλλη Παπακωνσταντίνου

Οι Βάκχες είναι μια συμπαραγωγή πολλών διεθνών οργανισμών, που έχει ξεκινήσει το ταξίδι της από ευρωπαϊκά θέατρα και φεστιβάλ. Η παράσταση έρχεται στην Πειραιώς 260  μετά από την πρεμιέρα στη La Filature, Scène nationale de Mulhouse στη Γαλλία τον περασμένο Μάρτιο αλλά και το Festival de Marseille και το διάσημο Holland Festival. Μετά την Αθήνα οι Βάκχες θα παρουσιαστούν στην Ιταλία, στο φεστιβάλ της Ρώμης Romaeuropa Festival, στο National Theatre Genova αλλά και ξανά στη Γαλλία.

INFO
Σύλληψη – Σκηνοθεσία
Έλλη Παπακωνσταντίνου
Κείμενο Έλλη Παπακωνσταντίνου, Χλόη Τζία Κολύρη, Κάκια Γουδέλη
Χορογραφία Sine Qua Non ART / Christophe Béranger & Jonathan Pranlas-Descours
Μουσική σύνθεση Ariah Lester
Παίζουν Ariah Lester, Γιώργος Ιατρού,  Χαρά Κότσαλη, Λητώ Μεσσήνη, Βασίλης Μπούτσικος,  Άρης Παπαδόπουλος
Ηλεκτροακουστικές συνθέσεις – Interactive Sound Design Installation – Τεχνικός συντονισμός Λάμπρος Πηγούνης
Σκηνογραφία Μαρία Πανουργιά
Video Art – Live Video Performance Παντελής Μάκκας
Κοστούμια Ιωάννα Τσάμη
Σχεδιασμός φωτισμού Μαριέττα Παυλάκη
Σχεδιασμός σεισμογράφου Γιάννης Κρανιδιώτης
Βοηθός σκηνοθέτριας Σπύρος Σουρβίνος
Σύμβουλος έρευνας Λουίζα Αρκουμανέα
Συνεργασία στη δραματουργία Ariah Lester, Χάρης Καλαϊτζίδης
Φωτογραφίες Alex Kat

Πληροφορίες εισιτηρίων: http://aefestival.gr/plirofories-eisitirion/

Αγορά εισιτηρίων: aefestival.gr, viva.gr & public.gr

Διαβάστε επίσης
Οι 6 κανόνες της επιτυχίας
Οι καλύτερες ελληνικές παραλίες που πραγματικά…δεν υπάρχουν!
Τι θα δούμε στην Επίδαυρο φέτος

Tags: SliderΦεστιβάλ Αθηνών & ΕπιδαύρουΤραγωδίαΕυριπίδης
Previous Post

Γραφίστες όλων των χωρών, ενωθείτε!

Next Post

Βότκα Μολότοφ: ένα εκρηκτικό θεατρικό έργο

Next Post
Βότκα Μολότοφ: ένα εκρηκτικό θεατρικό έργο

Βότκα Μολότοφ: ένα εκρηκτικό θεατρικό έργο

Να με θυμάσαι τον Αύγουστο

Να με θυμάσαι τον Αύγουστο

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Το τίμημα της εξυπνάδας

Το τίμημα της εξυπνάδας

by Άλκης Φιτσόπουλος
March 20, 2023
0

Πόσο δύσκολο είναι να είσαι ευφυής στην Ελλάδα; Πόσο άβολο να σου κόβει στο βασίλειο των μετριοτήτων και της μετριότητας.

Στη Βόρεια Κορέα η επανάσταση έχει γερά θεμέλια και παστέλ χρώματα

Στη Βόρεια Κορέα η επανάσταση έχει γερά θεμέλια και παστέλ χρώματα

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 16, 2020
0

Ενώ ο κορωνοϊός στη Γη έχει οδηγήσει στο θάνατο πάνω από ενάμιση εκατομμύριο ως τώρα, στο δύσμοιρο βασίλειο της Ασίας...

50 χρόνια Paul Smith!

50 χρόνια Paul Smith!

by Zeitgeist Team
January 30, 2021
0

Ο σημαντικότερος σχεδιαστής της Βρετανίας έκλεισε μισό αιώνα στη Μόδα. Τόσο μοντέρνος όσο και κλασικός, είναι ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας και...

Είδαμε το «Γκιάκ» και προσθέσαμε μια σημαντική λέξη στο λεξιλόγιό μας

Είδαμε το «Γκιάκ» και προσθέσαμε μια σημαντική λέξη στο λεξιλόγιό μας

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 20, 2025
0

Σχόλια και εντυπώσεις από την αξιοπρόσεκτη παράσταση που παίζεται αυτήν την περίοδο στο θέατρο Σταθμός, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ντέλλα.

Το ταξικό πρόσωπο της τεχνολογίας

Το ταξικό πρόσωπο της τεχνολογίας

by Θανάσης Αντωνίου
July 16, 2021
0

Μια άγνωστη αλλά εξόχως διδακτική ιστορία για την Kodak, τους μαύρους των ΗΠΑ και τους τρόπους που έχει η τεχνολογία...

Βότκα Μολότοφ: ένα εκρηκτικό θεατρικό έργο

Βότκα Μολότοφ: ένα εκρηκτικό θεατρικό έργο

by Zeitgeist Team
June 27, 2023
0

Η κωμωδία του Νηλ Σάιμον, διασκευασμένη από την Ελένη Ράντου, με τη σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη και τον Τάσο Χαλκιά...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Ο Κ. Π. Καβάφης όπως δεν τον γνωρίσαμε ποτέ

Ο Κ. Π. Καβάφης όπως δεν τον γνωρίσαμε ποτέ

September 12, 2025
10 νέες θεατρικές παραστάσεις που θα συζητηθούν φέτος!

10 νέες θεατρικές παραστάσεις που θα συζητηθούν φέτος!

September 12, 2025
Πήλιο, ένας προορισμός για όλες τις εποχές

Πήλιο, ένας προορισμός για όλες τις εποχές

September 12, 2025
Οι φίλοι των φύλλων

Οι φίλοι των φύλλων

September 12, 2025
Ένα πόστερ αναπαριστά το σύμπαν των μεγάλων σκηνοθετών

Ένα πόστερ αναπαριστά το σύμπαν των μεγάλων σκηνοθετών

September 10, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp