fbpx
Monday, May 12, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Μαρίνα Ψιλούτσικου: «Το προσωπικό μάρκετινγκ είναι απελευθερωτικό»

Zeitgeist Team by Zeitgeist Team
July 31, 2023
in Interview, Business
Μαρίνα Ψιλούτσικου: «Το προσωπικό μάρκετινγκ είναι απελευθερωτικό»
4
SHARES
437
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Το branding δεν αφορά μόνο τα προϊόντα. Κάθε άνθρωπος είναι ένα brand από μόνο του που πρέπει να χτιστεί. Μιλήσαμε με την πλέον ειδική για το πώς μπορεί κάποιος να το βελτιώσει  και να το αναπτύξει.

Η Μαρίνα Ψιλούτσικου είναι, ίσως, ο πιο κατάλληλος άνθρωπος να μιλήσει για το Personal Branding, καθώς το 2019 δημιούργησε στο ΟΠΑ το πολύ επιτυχημένο Πρόγραμμα Personal Branding, το οποίο προσφέρεται τρεις φορές τον χρόνο. Στόχος του να βοηθήσει τους ανθρώπους να βρουν το δρόμο τους στον επαγγελματικό στίβο, με βάση τις αληθινές τους εσωτερικές αξίες.

Σπούδασε μάρκετινγκ, έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στις επιστήμες των αποφάσεων και διδακτορικό στη στρατηγική των επιχειρήσεων, σπουδές που την έκαναν να συνειδητοποιήσει ότι οι αρχές της διοίκησης επιχειρήσεων, του μάρκετινγκ και της στρατηγικής μπορούν να βρουν εφαρμογή και σε ατομικό επίπεδο. Μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους να λάβουν καλύτερα πληροφορημένες και πιο συνειδητές αποφάσεις, να σχεδιάσουν τους στόχους και την υλοποίησή τους, να προωθήσουν τις ιδέες και τις επιδιώξεις τους σε έναν κόσμο όλο και πιο ανταγωνιστικό. Για όλα αυτά μιλάει στο Zeitgeist.gr.

Τι είναι το personal branding και γιατί το χρειάζεται κάποιος; Μήπως το «προσωπικό μάρκετινγκ» ακούγεται κάπως πιεστικό και πολύ καπιταλιστικό; Ή έτσι είναι το παιχνίδι, οπότε ας μάθουμε να το κάνουμε σωστά;
«Πιεστικό είναι να μην έχεις τον έλεγχο της επαγγελματικής σου ζωής και να περιμένεις να σε ανακαλύψουν ή να σου δώσουν ευκαιρίες, να μην μπορείς να είσαι ο εαυτός σου αλλά να πας όπου σε πάνε. Το προσωπικό μάρκετινγκ (όπως και το μάρκετινγκ γενικώς), είναι απελευθερωτικό. Σου δίνει τον έλεγχο και την πρωτοβουλία. Σου επιτρέπει να πετύχεις παραμένοντας ο εαυτός σου, αναδεικνύοντας την αυθεντικότητά σου. Πολλοί άνθρωποι από άγνοια θεωρούν ότι μάρκετινγκ είναι η προώθηση μιας πλασματικής εικόνας μέσω της διαφήμισης ή το να πείθεις τους ανθρώπους να αγοράσουν κάτι που δεν χρειάζονται. Ασφαλώς, κάποιοι κάνουν κατάχρηση των εργαλείων που δίνει η επιστήμη, αλλά αυτό είναι προσωπική επιλογή με προσωρινά συνήθως αποτελέσματα.
Το personal branding είναι η διαδικασία με την οποία διαμορφώνουμε την επαγγελματική ταυτότητα που μας ταιριάζει, προσφέρει κάτι χρήσιμο και μοναδικό και στη συνέχεια την υπερασπιζόμαστε με συνέπεια. Έχει τρία στάδια: Στο πρώτο αποφασίζουμε ποιες αξίες πρεσβεύουμε, τι είναι αυτό που θέλουμε και μπορούμε να προσφέρουμε μέσα από ένα συγκεκριμένο επάγγελμα. Στο δεύτερο εντοπίζουμε σε ποιο κοινό ταιριάζει αυτό που έχουμε να προσφέρουμε και πώς μπορεί να το ωφελήσει. Στο τρίτο επικοινωνούμε με αυτό το κοινό, το ενημερώνουμε για την ύπαρξή μας και διαμορφώνουμε μαζί του σχέσεις εμπιστοσύνης».

Πόσο ώριμη είμαστε ως χώρα σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού; Υπάρχουν επαρκείς διαδικασίες που να βοηθούν τους μαθητές Λυκείου και αργότερα τους φοιτητές να επιλέγουν τομέα με βάση τις ικανότητες, τις προτιμήσεις και τις δεξιότητές τους ή το που θα καταλήξει κάποιος είναι περισσότερο θέμα συμπτώσεων και συγκυριών;
«Συστηματικές διαδικασίες δεν υπάρχουν. Βρίσκουμε πάντα φωτισμένους δασκάλους ή γονείς που βοηθούν ουσιαστικά, αλλά είναι μάλλον εξαιρέσεις. Και δεν είναι θέμα πρόθεσης, είναι θέμα γνώσης ή μάλλον έλλειψής της. Ακόμα κι όταν γνωρίζουν για τα διαθέσιμα εργαλεία, η γνώση αυτή είναι ελλιπής και η χρήση λανθασμένη. Για παράδειγμα, πολλοί θεωρούν ότι θα κάνουν τα διάφορα τεστ δεξιοτήτων και αυτά θα τους πουν τι δουλειά πρέπει να κάνουν! Ασφαλώς και δεν είναι αυτός ο ρόλος τους. Επειδή έχω επικοινωνιακές δεξιότητες πρέπει να γίνω πωλήτρια; Ή επειδή τα πάω καλά με τους αριθμούς πρέπει να γίνω λογίστρια; Πολύ συχνά χρησιμοποιούνται για αποφάσεις επαγγελματικού προσανατολισμοί, πληροφορίες και απόψεις που έχουν πάψει να ισχύουν. Για παράδειγμα, αν τελειώσεις το Μαθηματικό σήμερα δεν έχεις ως μοναδική επιλογή (ούτε καν ως βέλτιστη) να γίνεις καθηγητής μέσης εκπαίδευσης, όπως 40 χρόνια πριν. Ένα πτυχίο Μαθηματικών μπορεί να σε οδηγήσει σε διαφημιστική εταιρεία, στο Χρηματιστήριο ή στην Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία. Ή στο να δημιουργείς Τέχνη μέσα από την Τεχνητή Νοημοσύνη. Χρειάζεται σφαιρικότερη θεώρηση του σύγχρονου περιβάλλοντος εργασίας».

Πόση ψυχολογία, αυτοβελτίωση, μάρκετινγκ κ.λπ. περιέχει η προσέγγισή σας;
«Η προσέγγισή μου είναι το μάρκετινγκ και η στρατηγική, οι διοικητικές επιστήμες γενικότερα. Αυτές έχω σπουδάσει, αυτές έχω δει να λειτουργούν στην πράξη και αυτές προσπαθώ να γνωρίσω στον κόσμο που δεν θέλει να ασχοληθεί με τις επιχειρήσεις, αλλά θέλει να αναλάβει τη διοίκηση της δικής του επαγγελματικής πορείας. Για μένα ήταν ξεκάθαρο από το πρώτο έτος στο Πανεπιστήμιο ότι όλα αυτά που βοηθούν τις επιχειρήσεις να πετύχουν μπορούν να βοηθήσουν εξίσου και τα άτομα. Σε ό,τι αφορά τον ρόλο της ψυχολογίας είναι ασφαλώς σημαντικός επειδή έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους. Το μάρκετινγκ αξιοποιεί σε πολύ μεγάλο βαθμό τις αρχές και τη γνώση αυτού του αντικειμένου. Όσο για την αυτοβελτίωση, κανείς δεν μπορεί να πετυχαίνει συστηματικά και μακροχρόνια, αν παραμένει στάσιμος. Είναι προϋπόθεση η συνεχής βελτίωσή μας».

 Υπάρχουν κάποιοι συγκεκριμένοι λόγοι που κάποιος αποτυγχάνει στην αγορά εργασίας, παρότι φαινομενικά έχει τα προσόντα;
«Η αγορά εργασίας είναι σύνθετο περιβάλλον και απαιτεί πολλά και διαφορετικά προσόντα. Συνήθως θεωρούμε ότι κάποιος τα έχει όταν πληροί τις απολύτως βασικές προϋποθέσεις. Για παράδειγμα, ένας πτυχιούχος οδοντιατρικής θεωρούμε ότι έχει τα προσόντα να είναι οδοντίατρος. Έχει τις βασικές γνώσεις, ασφαλώς. Κι αν υπήρχαν σε όλη την Ελλάδα 100 οδοντίατροι, θα έφτανε αυτό το προσόν για να έχει αρκετούς πελάτες και να θεωρείται επιτυχημένος. Σήμερα που οι οδοντίατροι είναι πολλοί περισσότεροι, η επιτυχία δεν μπορεί να εξασφαλιστεί από αυτό το κοινό εφόδιο που έχουν όλοι. Χρειάζονται περισσότερα. Το ίδιο ισχύει και για όλα τα επαγγέλματα. Δεν φτάνει πια το βασικό εφόδιο, αυτό είναι προϋπόθεση για να είσαι σε έναν χώρο. Το personal branding είναι η διαδικασία εκείνη που σε βοηθάει να ξεχωρίσεις μεταξύ όλων των άλλων, αξιοποιώντας ή αποκτώντας περισσότερα εφόδια κρίσιμα για την επιτυχία».

 Τι θα συμβουλεύατε έναν έφηβο που είναι αναποφάσιστος ως το προς το που πρέπει να στραφεί;
«Για αρχή θα του έλεγα ότι πολύ λογικά είναι αναποφάσιστος. Με εξαίρεση ανθρώπους που έχουν μια πολύ έντονη κλίση από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους, οι υπόλοιποι είναι πρακτικά αδύνατο να ξέρουμε στην εφηβεία μας τι μας αρέσει ή τι θα θέλαμε να κάνουμε επαγγελματικά. Δεν έχουμε τις πληροφορίες και τις προσλαμβάνουσες. Και δεν χρειάζεται να αποφασίσει οριστικά και αμετάκλητα, ας το διώξει αυτό το βάρος. Η εφηβεία και η νεότητα είναι οι κατεξοχήν περίοδοι πειραματισμών. Αν όχι τότε, πότε; Πότε θα δοκιμάσει κανείς να δει τι του ταιριάζει στην πράξη; Η θεωρία είναι άλλο πράγμα, χρήσιμο για να δίνει κατευθύνσεις, αλλά δεν φτάνει.
Το καλύτερο που μπορεί να κάνει ένας έφηβος, λοιπόν, είναι να επιλέξει με τι θα ήθελε να ξεκινήσει τους πειραματισμούς του. Αυτό που του φαίνεται πιο ενδιαφέρον τη δεδομένη στιγμή ή έστω λιγότερο αδιάφορο. Και να του δώσει όλη
του την προσοχή και όλη του την ενέργεια. Να κάνει το καλύτερο που μπορεί, να μάθει, να προσπαθήσει, να καταφέρει. Τις επιλογές πρέπει να τις στηρίζουμε. Και στην πορεία να επανεξετάσει κι αν χρειαστεί να περάσει στον επόμενο πειραματισμό. Δεν θα είναι χαμένος ο χρόνος που πέρασε, θα του έχει δώσει πολύτιμα εφόδια για να κάνει καλύτερα πληροφορημένος την επόμενη επιλογή. Και κάποια στιγμή, θα ανακαλύψει τι είναι αυτό που τον εκφράζει και του ταιριάζει. Να είναι σίγουρος. Να μείνει πιστός στον εαυτό του, να δουλεύει σκληρά για τις επιλογές του και όλα θα πάνε καλά».

Πόσες καριέρες θα χρειαστεί να αλλάξει ένας άνθρωπος που έχει γεννηθεί στον 21ο αιώνα και τι πνεύμα πρέπει να έχει για να καταφέρει να είναι επιτυχημένος;
«Τα στατιστικά λένε πως η πλειονότητα αυτή τη στιγμή θα αλλάξει 5 – 7 διαφορετικές δουλειές και για περίπου το 1/3 η εκτίμηση ανεβαίνει στις 12. Ασφαλώς δεν αναφερόμαστε σε εντελώς διαφορετικές καριέρες, αλλά σε διαφορετικές θέσεις εργασίας ή εργοδότες, πιθανώς και κλάδους. Γενικότερα, οι αλλαγές γίνονται όλο και πιο συχνές επειδή οι ευκαιρίες γίνονται πολύ περισσότερες. Για τους περισσότερους ανθρώπους σήμερα η αγορά τους είναι διεθνής, ίσως και παγκόσμια, δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτή μιας χώρας ή μιας πόλης, κάτι που ίσχυε μέχρι πρότινος.
Αυτό που πρέπει να κρατήσει κανείς είναι δύο πράγματα. Πρώτον, ότι οι αλλαγές αυτές δεν είναι δυσάρεστες, είναι τμήμα της προόδου, είναι ο τρόπος για να μάθει κανείς περισσότερα και να πετύχει περισσότερα. Και δεύτερον, δεν είναι υποχρεωτικές και μονόδρομος για όλους. Αν κάποιοι δεν αγαπούν τις αλλαγές, τότε δεν είναι υποχρεωμένοι να φτάσουν σε αυτά τα νούμερα. Οι προτεραιότητές τους είναι διαφορετικές και μπορούν να τις πετύχουν σε πιο σταθερές συνθήκες.
Το πνεύμα είναι πάντοτε αυτό της προσαρμογής, της εξέλιξης και της δια βίου μάθησης. Όσο πιο ανοιχτούς ορίζοντες έχει κανείς, όσο περισσότερο παρακολουθεί τις εξελίξεις και τις αντιμετωπίζει ως ευκαιρίες αντί ως απειλές, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχει. Η ζωή γενικά και η επαγγελματική ειδικά είναι ταξίδι, είναι εμπειρίες. Πολλές καριέρες σημαίνει πολλοί προορισμοί και πολλές εμπειρίες. Αν το δούμε έτσι, γίνεται πολύ πιο ευχάριστη και πολύ πιο δημιουργική η πορεία μας, με λιγότερο άγχος και ανασφάλεια. Και πολύ πιο επιτυχημένη.
Εκείνο που θα μένει πάντα σταθερό και αδιαπραγμάτευτο είναι οι αξίες μας. Αυτές πρέπει να αποφασίσουμε και να τις αφήσουμε να μας καθοδηγήσουν. Οι θέσεις εργασίας είναι μέσα, δεν είναι τελικοί στόχοι». 

 

Διαβάστε επίσης
Μία άλλη άποψη για τη «Μήδεια» του Κάστορφ

Βότκα Μολότοφ: ένα εκρηκτικό θεατρικό έργο
Οι «Βάκχες» ως μια queer τραγωδία
Elounda Hills: Το θέρετρο της νέας εποχής

Το «Αταίριαστο Ζευγάρι» σε όλη την Ελλάδα
Οι 6 κανόνες της επιτυχίας

Tags: ΑυτοβελτίωσηΣυνέντευξηΕπιχειρήσεις
Previous Post

O κήπος των ηδονών

Next Post

10 αξιόλογα βιβλία με θέα την παραλία

Next Post
10 αξιόλογα βιβλία με θέα την παραλία

10 αξιόλογα βιβλία με θέα την παραλία

Μουζέν, η πόλη των καλλιτεχνών

Μουζέν, η πόλη των καλλιτεχνών

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Ο Έλληνας που έχει σώσει τη ζωή εκατομμυρίων νεογνών

Ο Έλληνας που έχει σώσει τη ζωή εκατομμυρίων νεογνών

by Άλκης Φιτσόπουλος
May 27, 2022
0

Γιώργος Ψαρός, ένας μεγάλος Έλληνας με αποκλειστικές ιατρικές ευρεσιτεχνίες που έχουν σώσει εκατομμύρια ζωές ανηλίκων και νεογνών, αλλά και μια...

9 νέα άλμπουμ που θα σώσουν το ροκ

9 νέα άλμπουμ που θα σώσουν το ροκ

by Θανάσης Αντωνίου
December 27, 2022
0

Αν και δεν είναι πια ο ήχος που συναρπάζει την πλειονότητα των νέων και τρομοκρατεί τους γονείς, το σύγχρονο ροκ...

Οι THE DANDY WARHOLS επιστρέφουν στην Αθήνα

Οι THE DANDY WARHOLS επιστρέφουν στην Αθήνα

by Zeitgeist Team
April 10, 2025
0

Την Τετάρτη 9 Ιουλίου, η Αθήνα και το Universe ετοιμάζονται για μια αξέχαστη βραδιά, καθώς οι θρυλικοί THE DANDY WARHOLS...

kike-salazar-n-lU7kZWfVkmU-unsplash

Θα πάρετε ένα aperitivo;

by Μόδεστος Κούρτης
June 20, 2024
0

Τα τελευταία χρόνια τα aperitivo cocktails σαρώνουν παντού. Μάθετε τα πάντα για αυτές τις πανεύκολες, ελαφριές, all day αλλά και...

Στιγμές αδρεναλίνης

Στιγμές αδρεναλίνης

by Zeitgeist Team
July 8, 2024
0

Το νέο Black Bay Ceramic «Blue» γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της TUDOR στον  μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Οινογνωσία: Οι πιο διαδεδομένες λευκές ποικιλίες

Οινογνωσία: Οι πιο διαδεδομένες λευκές ποικιλίες

by Μόδεστος Κούρτης
July 24, 2024
0

Τα βασικά που πρέπει να γνωρίζετε για το Sauvignon Blanc, το Chardonnay, το Ασύρτικο, το Μοσχάτο, το Μοσχοφίλερο και τη...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Οι πιο αστείοι και εμβληματικοί ποδοσφαιρικοί αγώνες στην ιστορία

Οι πιο αστείοι και εμβληματικοί ποδοσφαιρικοί αγώνες στην ιστορία

May 9, 2025
Ένα βράδυ «Στην παλιά εθνική»

Ένα βράδυ «Στην παλιά εθνική»

May 7, 2025
Παλέρμο: Η σύνθεση των αντιθέσεων 

Παλέρμο: Η σύνθεση των αντιθέσεων 

May 6, 2025
10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για το ούζο

10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για το ούζο

May 6, 2025
Ανοιξιάτικο πάρτυ γεμάτο ρυθμό

Ανοιξιάτικο πάρτυ γεμάτο ρυθμό

May 2, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp