fbpx
Thursday, July 3, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Είδαμε το «Κουαρτέτο» του Θανάση Σαράντου

Χαράλαμπος Νικόπουλος by Χαράλαμπος Νικόπουλος
April 15, 2024
in Theater
Είδαμε το «Κουαρτέτο» του Θανάση Σαράντου
6
SHARES
572
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σχόλια και εντυπώσεις από το απαιτητικό ανέβασμα του εμβληματικού έργου του Χάινερ Μύλλερ στο Θέατρο Από Μηχανής, το οποίο ευτυχεί στα χέρια του καλού Έλληνα σκηνοθέτη.

Ο Ανατολικογερμανός θεατρικός συγγραφέας Χάινερ Μύλλερ (1929 – 1995), όπως θα λέγαμε μέχρι τα τέλη του 20ου αιώνα, θεωρείται ως ένας από πιο σημαντικούς συγγραφείς του αιώνα που πέρασε και όχι τυχαία θεωρείται ως ένας γνήσιος απόγονος του Μπρεχτ. Βερολινέζος μαρξιστής αντικομουνιστής, που έζησε στο ασφυκτικό περιβάλλον της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας, ενώ η αγαπημένη του σύζυγος αυτοκτόνησε, πριν αναγνωριστεί στα τελευταία χρόνια της ζωής του και μετά την πτώση του καθεστώτος, βλέπει με κριτική ματιά τους αρχαίους μύθους, διασκευάζει έργα και τα μεταγράφει μέσα από την πολυπρισματική του διάνοια.

Έτσι κάνει και εδώ: Ο Χάινερ Μύλλερ εμπνέεται από τη Μερτέιγ και τον Βαλμόν, τα δύο πρόσωπα του περίφημου επιστολογραφικού μυθιστορήματος του Λακλό «Επικίνδυνες Σχέσεις» (1781) και δημιουργεί ένα σαγηνευτικά σατανικό ζευγάρι, το οποίο απορρίπτει κάθε κοινωνικό κανόνα και ηθική. Οι ήρωές του είναι ταυτόχρονα θύτες και θύματα σε ένα ανελέητο παιχνίδι σεξ και εξουσίας. (Παρεμπιπτόντως, οι «Επικίνδυνες Σχέσεις» του Λακλό έχουν γίνει και μια υπέροχη ταινία από τον Στίβεν Φρίαρς (1988) με τη Γκλεν Γκλόουζ, τον Τζον Μάλκοβιτς, τη Μισέλ Φάιφερ, τον Κιάνου Ριβς και την Ούμα Θέρμαν). Το γοητευτικό κείμενο του Μύλλερ είναι συγκλονιστικό. Κάθε ατάκα του βιώνεται ως ένα quote που μπορεί να σε οδηγήσει στη ζωή, αλλά και μια φράση που υπονοεί πολλά περισσότερα από μερικές λέξεις βαλμένες στη σωστή σειρά. Ένα κείμενο που χρήζει διαβάσματος, ερμηνείας και ανάλυσης και που θίγει τόσα θέματα που ουσιαστικά παραμένει ανεξάντλητο. «Κάθε λέξη ανοίγει μια πληγή, κάθε χαμόγελο αποκαλύπτει κι έναν κυνόδοντα».

Σε αυτήν την πρόκληση, ο Θανάσης Σαράντος τα καταφέρνει. Βοηθούμενος από την Εύη Προύσαλη (Δραματουργική Ανάλυση) που φαίνεται να διατηρεί εξαιρετική σχέση με το έργο του Μύλλερ, δημιουργεί μια παράσταση όπου καμία στιγμή δεν φαίνεται άσκοπη, καμία ανάσα δεν πάει χαμένη. Οι σεξουαλικές διαστάσεις του έργου, οι φιλοσοφικές πτυχές του, η κριτική απέναντι στους εγκαθιδρυμένους ιδεολογικούς μηχανισμούς ξεπροβάλλουν με διαφορετικές δυναμικές, κατεβαίνουν ωστόσο στην πλατεία και στους θεατές, σε έναν καταιγισμό λόγου και πράξης που σε παρασέρνει.

Οι ερμηνείες του ντουέτου που στην πορεία γίνεται κουαρτέτο (εδώ εντοπίζεται η αρχική παρέμβαση του Μύλλερ) είναι εντυπωσιακές. Οι δύο πρωταγωνιστές τσαλακώνονται, απογυμνώνονται (η παράσταση περιλαμβάνει γυμνό και είναι κατάλληλη άνω των 15 ετών) και μπαίνουν στο πετσί του κάθε ρόλου, μέσα από μια σκηνοθετική ματιά που με οξύτητα φωτίζει τα σκοτάδια της ύπαρξής τους ενώ ταυτόχρονα αποθεώνει την (κοπιαστική) σωματική τους ερμηνεία, σε ένα -σχεδόν χορευτικό- κρεσέντο. Ο Χρήστος Βασιλόπουλος φανερώνει μια τεράστια υποκριτική γκάμα τόσο ως υποκόμης Βαλμόν όσο και ως θεοσεβούμενη σύζυγος Τουρβέλ. Η Κερασία Σαμαρά σκιαγραφεί την πανούργα και διαστροφική Μερτέιγ με ματαιοδοξία και κυνισμό. Υποδύεται επίσης τον υποκόμη Βαλμόν με μια τοξική αρρενωπότητα που θα ζήλευε και ο ίδιος, αλλά και την παρθένα ανιψιά Σολάνζ με λολίτειο νάζι. Οι ρόλοι εναλλάσσονται, το μαύρο χιούμορ και ο σαρκασμός συμπληρώνονται από έναν αδυσώπητο πεσιμισμό και μια ατελείωτη παρακμή της ανθρώπινης φύσης, που φτάνει ως τον εύσχημο κανιβαλισμό. Το τέλος συγκλονιστικό. Το σεξ, ένα μέσο για να απαλύνεις τη φρίκη της μνήμης, την αίσθηση της παροδικότητας, τα τραύματα, αλλά κυρίως την αναπότρεπτη θνητότητα, δεν αρκεί.

Το «Κουαρτέτο» του Θανάση Σαράντου είναι μια μαύρη φάρσα για την αλλοτρίωση, μια τραγική κωμωδία που σκιαγραφεί με χιούμορ και σαρκασμό την πτώση και την αυτοκαταστροφή των δυτικών κοινωνιών καθώς και την παρακμή του αστικού πολιτισμού. Μια ολοκληρωμένη παράσταση – εμπειρία που βιώνεται πολλαπλώς και για αυτό αξίζει να τη δει κάποιος…

Η Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία: Θανάσης Σαράντος
Μετάφραση: Ελένη Βαροπούλου
Δραματουργική ανάλυση – Κείμενα προγράμματος: Εύη Προύσαλη
Σύνθεση Μουσικής: Κωνσταντίνος Ευαγγελίδης
Ερμηνεύουν: Χρήστος Βασιλόπουλος (Βαλμόν), Κερασία Σαμαρά (
Κατασκευή κοστουμιών: Μάριος Καραβασίλης
Σκηνικά: Θάλεια Ιστικοπούλου
Επιμέλεια Kίνησης: Πλωτίνος Ηλιάδης
Σχεδιασμός φωτισμών: Στέβη Κουτσοθανάση
Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Λέπουρης

Πότε: Κάθε Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00
Επιπλέον παραστάσεις: Κάθε Τετάρτη στις 10, 17 και 24 Απριλίου στις 20:00
Από Μηχανής Θέατρο, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο.
Εισιτήρια: 20 € (κανονικό), 16 € (μειωμένο: άνω των 65, φοιτητικό, ομαδικό), 12 € (ατέλειες- άνεργοι)
Διάρκεια: 90’

Tags: SliderΘέατροΚριτική
Previous Post

Τα νέα της Rolex για το 2024

Next Post

Ο εραστής των κλασικών αυτοκινήτων

Next Post
Ο εραστής των κλασικών αυτοκινήτων

Ο εραστής των κλασικών αυτοκινήτων

Το ψυχογράφημα ενός εγωιστή

Το ψυχογράφημα ενός εγωιστή

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

30 χρόνια Sunny Μπαλτζή

30 χρόνια Sunny Μπαλτζή

by Zeitgeist Team
June 17, 2024
0

Μία από τις πιο χαρισματικές δημιουργούς της σύγχρονης ελληνικής μουσικής (στιχουργός, τραγουδοποιός) γιορτάζει στην Τεχνόπολη την Κυριακή 30 Ιουνίου, μαζί...

Το ιδιαίτερο στυλ 10 μεγάλων συγγραφέων

Το ιδιαίτερο στυλ 10 μεγάλων συγγραφέων

by Zeitgeist Team
January 25, 2022
0

Πεσόα, Μαν, Κάφκα, Μπρετόν, Καμύ, Μαγιακόφσκι, Γουλφ και άλλοι, είχαν το δικό τους ξεχωριστό στυλ, όχι μόνο στη γραφή αλλά...

Ελισσαίος Βλάχος: «Ο σύγχρονος πολιτισμός δεν μπορεί να είναι αφημένος στην ιδιωτική πρωτοβουλία»

Ελισσαίος Βλάχος: «Ο σύγχρονος πολιτισμός δεν μπορεί να είναι αφημένος στην ιδιωτική πρωτοβουλία»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
September 23, 2022
0

Ο καλός ηθοποιός, αλλά και χορωδός στη νέα παράσταση που εμφανίζεται στο ΜΜΑ, μιλάει για το πάθος που τον οδηγεί,...

Democracy: Η δύναμη των μεγάλων ιδεών

Democracy: Η δύναμη των μεγάλων ιδεών

by Θανάσης Αντωνίου
December 18, 2023
0

Σχόλια και εντυπώσεις από την παράσταση του Ένκε Φεζολλάρι, που αναδιφά εμβληματικά κείμενα για τη Δημοκρατία και θεατρικοποιεί σημαντικά ιστορικά...

Arabeschi di Latte: Ανάμεσα στα σύνορα τροφής και design

Arabeschi di Latte: Ανάμεσα στα σύνορα τροφής και design

by Zeitgeist Team
April 7, 2022
0

Ό,τι και αν «μαγειρεύουν» φέρνει πολύ σε γλυπτική, ζωγραφική και αρχιτεκτονική. Και ταυτόχρονα είναι αυθεντική υψηλή γαστρονομία.

Η Βούδα και η Πέστη σε άσπρο – μαύρο

Η Βούδα και η Πέστη σε άσπρο – μαύρο

by Zeitgeist Team
January 23, 2023
0

Το φωτογραφικό λεύκωμα του Βασίλη Κολτούκη «Ημερολόγιο Βουδαπέστης» συγκροτείται από 43 αναλογικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες, τραβηγμένες στην ουγγρική πρωτεύουσα πριν μία...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η νέα και η παλιά Τούμπα

Η νέα και η παλιά Τούμπα

July 2, 2025
Το ποδόσφαιρο της νέας εποχής δεν χωράει τους αρτίστες

Το ποδόσφαιρο της νέας εποχής δεν χωράει τους αρτίστες

July 1, 2025
Τοπόσημα Διασύνδεσης, μία έκθεση για τη ζωή στην πόλη

Τοπόσημα Διασύνδεσης, μία έκθεση για τη ζωή στην πόλη

June 30, 2025
Οι AIR στο Ηρώδειο για μια ανεπανάληπτη βραδιά

Οι AIR στο Ηρώδειο για μια ανεπανάληπτη βραδιά

June 23, 2025
Η παραλία του Νίκου Καζαντζάκη

Η παραλία του Νίκου Καζαντζάκη

June 23, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp