Μέσα από την οπτική γωνία και τους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς του φωτογράφου Damian Szmurlo τα vintage αυτοκίνητα μοιάζουν πιο όμορφα και συναρπαστικά από ποτέ.
Classic cars, vintage cars, όπως θέλετε πείτε τα. Σε πολύ κόσμο προκαλούν συναισθήματα συγκίνησης. Όπως για παράδειγμα όταν τα βλέπουμε παρατεταγμένα σε ένα classic, retro rally. Στον χώρο της φωτογραφίας ένας Πολωνός φωτογράφος, ο Damian Szmurlo αποφάσισε να αναδείξει τα κλασικά αυτοκίνητα και το έχει καταφέρει.Ο Szmurlo ζει 16 χρόνια στη Γερμανία και το στούντιό του βρίσκεται στην Κολωνία. Ως φωτογράφος ανθρώπινων πορτρέτων είναι γνωστός για τον περφεξιονισμό του και την τοποθέτηση των ανθρώπων στο σωστό φως. Ως σκηνοθέτης διαφημιστικών video για εταιρείες πέτυχε για την υψηλή ποιότητα σκηνοθεσίας του, ιδιαίτερα σε ότι αφορά το φως και τις αντιθέσεις. Την ίδια τεχνική αποφάσισε να τη χρησιμοποιήσει σε κάτι που είχε πάθος, στα κλασικά αυτοκίνητα. Ο ίδιος έχει πει: «Υπάρχουν πραγματικά σπορ αυτοκίνητα για να δείτε, αυτοκίνητα για τα οποία μπορεί να χτυπήσει δυνατά η καρδιά σου, αυτοκίνητα για τα οποία μπορείς να αισθανθείς την αγάπη για τις καμπύλες, τις γραμμές των παλαιών, ρετρό αμαξωμάτων». Δείτε τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα ορισμένων από τα μοντέλα της φωτογραφικής συλλογής ενός εραστή των κλασικών αυτοκινήτων.
Jaguar XJ12C Broadspeed 1975
Το 1975 η εταιρεία Broad που αναλάμβανε βελτιώσεις αυτοκινήτων, πήρε το Jaguar XJ Series II V12 και το μετέτρεψε σε αγωνιστικό για το European Touring Car Championship. Αγωνιστικά το μοντέλο δεν πέτυχε λόγω μεγάλου βάρους.
Mustang GT500 1967
Το θρυλικό αυτοκίνητο που δημιούργησε ο Shelby για τους αγώνες αντοχής. Ένα τέρας με 428 άλογα και 7.000 κυβικά γιατί το μέγεθος μετράει…
Corvette (1963-67)
Εδώ πρόκειται για το αυτοκίνητο της παραγωγής 1963-67 και αποτελεί τη δεύτερη γενιά. Με 360 άλογα έβαζε φωτιά στην άσφαλτο.
Alfa Romeo Tipo 33 Stradale (1967)
Στην αυγή του 1967, η Casa del biscione (η Alfa Romeο, όπως την αποκαλούν οι Μιλανέζοι) ανακοίνωσε την επιστροφή της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής με την Tipo 33. Η Stradale ήταν η εκδοχή δρόμου με πιο μακρύ μονοκόκ σασί και κινητήρα V8 με ισχύ 230 άλογα.
Toyota 2000 GT (1965)
Στο DNA του περιορισμένης έκδοσης Toyota 2000GT κρύβεται και η Yamaha, η οποία συνεργάστηκε στην παραγωγή του. Παρουσιάστηκε στο Tokyo Motor Show και άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο έβλεπε ο κόσμος τις γιαπωνέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες.