fbpx
Saturday, July 12, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Είδαμε την «Καρδιά του Σκύλου»

Χαράλαμπος Νικόπουλος by Χαράλαμπος Νικόπουλος
April 16, 2024
in Theater
Είδαμε την «Καρδιά του Σκύλου»
8
SHARES
750
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ρεσιτάλ ερμηνείας από τον Άρη Σερβετάλη, σε μια αινιγματική παράσταση της Έφης Μπίρμπα, που δεν θυσιάζει ούτε στιγμή τον διασκεδαστικό της χαρακτήρα.

Η αλληγορική νουβέλα του Ρώσου Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, που έζησε μόλις 49 δύσκολα χρόνια (1891 – 1940), και όλα μέσα σε επαναστατικές ζυμώσεις που μετουσιώθηκαν σε ένα απολυταρχικό σοβιετικό καθεστώς, γράφτηκε το 1925, αλλά δημοσιεύτηκε στη Σοβιετική Ένωση μόλις το 1987. Ανάλογη τύχη είχαν και πολλά άλλα έργα του, θεατρικά και μη, που δημοσιεύτηκαν για πρώτη φορά πολλά χρόνια μετά τον θάνατό του, εξαιτίας της λογοκρισίας.

Στην Καρδιά του σκύλου, ο Μπουλγκάκοφ σατιρίζει τη σοβιετική οίηση, ότι μπορεί να αλλάξει τον κόσμο σε κάθε επίπεδο, παρεμβαίνοντας ακόμη και στη βιολογία των έμβιων ειδών. Ένας σκύλος, ο πιο πιστός και πειθήνιος φίλος του ανθρώπου δηλαδή, μετατρέπεται σε ένα υβρίδιο ανθρώπου, με σκοπό να προκύψει εργαστηριακά ένα προχωρημένο (ή μήπως εκπαιδευμένο, αναμορφωμένο) είδος ζωής, μια επιστημονική ανακάλυψη που θα φέρει -άλλη μία- επανάσταση. Το επιστημονικό της φαντασίας του Μπουλγκάκοφ έχει αναφορές στον Φράνκενσταϊν της Σέλεϊ, αλλά και φυσικά στις συνθήκες που επικρατούσαν κατά την κομμουνιστική περίοδο. Κυρίως όμως έχει μια διαχρονική ισχύ, καθώς μέσα από τη σάτιρα θέτει διαχρονικά ερωτήματα που σχετίζονται τόσο με τη δημιουργία όσο και με τα δημιουργήματα, για τα όρια της επιστήμης και της ελευθερίας, τα ένστικτα και τα συναισθήματα, για το ομαλό και το ανώμαλο, το αποδεκτό και το απορριπτέο.

Μπροστά στην πρόκληση της θεατρικής μεταφοράς, η Έφη Μπίρμπα, μια σκηνοθέτις που έχει κατοχυρώσει μια ιδιαίτερη, παραμυθένια ατμοσφαιρική αποτύπωση που αποσυμπιέζει και σε κάνει να ρίχνεις παλμούς, παρουσιάζει το έργο δαντελένια, συνθέτοντας λεπτομέρειες ελαφρώς σουρεαλιστικές αλλά και απόκοσμες, με το γκροτέσκο και το γκόθικ στοιχείο να κυριαρχούν, αλλά ούτε και αυτά να μπορούν να επιβληθούν πλήρως στο ιδιοσυγκρασιακό σύμπαν της δημιουργού.

Στο ρόλο του σκύλου, ο Άρης Σερβετάλης, αδιαμφισβήτητα ένας από τους κορυφαίους ηθοποιούς της γενιάς του, δίνει σάρκα και οστά αρχικώς σε έναν σκύλο και μετά στο νέο είδος που προκύπτει, κάνοντας τη μεταμόρφωση αυτή να φαίνεται τόσο φυσική. Μια μεταμόρφωση που εξελίσσεται όσο περνάει η ώρα, άλλοτε με τρόπους αδέσποτου και άλλοτε με ήθος άξεστου, τρώει ασταμάτητα, μεθάει, κυνηγάει γάτες, βρίζει, παρατηρεί τα πάντα και προσπαθεί να αποφύγει την τιμωρία, χαρτογραφώντας μια περσόνα που μένει αξέχαστη. Χρησιμοποιεί το σώμα και τη φωνή του, ίπταται και ορμάει, σκορπώντας το γέλιο αλλά και το αινιγματικό μειδίαμα στους θεατές, σε μία ακόμη εμβληματική ερμηνεία στην καριέρα του.

Με άξιους συμπαραστάτες όλους τους ηθοποιούς, έχει έναν Αντώνη Μυριαγκό, να σκιαγραφεί πειστικά αλλά και λαμπερά, τον μπουρζουά Καθηγητή που επιτελεί τα πειράματα και εκμεταλλεύεται το καθεστώς όσο και αυτό εκείνον.

Συνολικά μια πολύ καλή παράσταση, που αντιμετωπίζει το ιδιαίτερο αυτό έργο με φροντίδα, φαντασία και πρωτοτυπία, εκπέμποντας μηνύματα και λοξές ματιές σε πολλά και διαφορετικά μήκη.

Η ταυτότητα της παράστασης
Σκηνοθεσία – Δραματουργία – Σκηνογραφία: Έφη Μπίρμπα
Μετάφραση: Ελένη Μπακοπούλου
Διασκευή: Έφη Μπίρμπα, Άρης Σερβετάλης
Μουσική σύνθεση – επιμέλεια ήχου: Vangelino Currentzis
Σχεδιασμός κοστουμιών: Έφη Μπίρμπα, Βασιλεία Ροζάνα
Επιμέλεια κίνησης: Μιχάλης Θεοφάνους
Διανομή: Άρης Σερβετάλης, Αντώνης Μυριαγκός, Ηλέκτρα Νικολούζου, Μιχάλης Θεοφάνους, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, Αλεξάνδρα Καζάζου, Σπύρος Δέτσικας.
Εισιτήρια από 18 ευρώ εδώ

Διαβάστε επίσης
Ο Άρης Σερβετάλης είναι «Ο άνθρωπος του Θεού»
Μουσική: Η σοβιετική ποπ και τα όργανα της επανάστασης
Μεγάλο Αφιέρωμα: 30 χρόνια από την πτώση της ΕΣΣΔ
Ο άνθρωπος εξέλιξε τον σκύλο ή ο σκύλος τον άνθρωπο;

Tags: ΕΣΣΔSliderΘέατροΚριτική
Previous Post

Το ψυχογράφημα ενός εγωιστή

Next Post

Ερωτικά Μονοπάτια

Next Post
Ερωτικά Μονοπάτια

Ερωτικά Μονοπάτια

10 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τη Ρίγα

10 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τη Ρίγα

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

ΜΟΡΙΑΣ ’21: Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην Πελοπόννησο

ΜΟΡΙΑΣ ’21: Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην Πελοπόννησο

by Zeitgeist Team
May 17, 2021
0

Μια πολυεπίπεδη τουριστική πρωτοβουλία που ξεκινώντας από το ορόσημο των 200 χρόνων από το 1821 επαναπροσδιορίζει τις πιο αυθεντικές πτυχές...

Το Χονγκ Κονγκ ανήκει στη Δύση

Το Χονγκ Κονγκ ανήκει στη Δύση

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 28, 2020
0

Η άρνηση κατοίκων της πόλης να λάβουν τα κινεζικά εμβόλια για τον κορωνοϊό, δεν αποδεικνύει μόνο το ότι το Χονγκ...

Μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας

Μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας

by Γιώργος Κοβός
October 26, 2021
0

Ονειρευόμαστε αυτό που έχουμε ανάγκη ή αυτό που έχουμε ζήσει; Και που σταματάει, αλήθεια, το όνειρο;

Όχι, το ποδόσφαιρο δεν ενώνει

Όχι, το ποδόσφαιρο δεν ενώνει

by Άλκης Φιτσόπουλος
February 20, 2022
0

Το «διαίρει και βασίλευε»… βασιλεύει παγκοσμίως· στην Ελλάδα, ακόμη περισσότερο. Κάποιοι φροντίζουν να σπέρνουν διχόνοια, για να αποκομίζουν κέρδη.

Πήλιο, ένας προορισμός για όλες τις εποχές

Πήλιο, ένας προορισμός για όλες τις εποχές

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
October 1, 2024
0

Παραλίες που κόβουν την ανάσα, αιωνόβια δέντρα που προσφέρουν τη σκιά τους. Βουνό και θάλασσα, πηγές και αρχοντικά, αγνό φαγητό,...

Το λινό είναι έρωτας!

Το λινό είναι έρωτας!

by Βανέσα Αποστολίδου
May 23, 2022
0

Ένας πλήρης οδηγός για το πιο καλοκαιρινό ύφασμα και τις στυλιστικές ιδέες που φέρνει μαζί του.  

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Μετάλλια για 8 κρασιά της Santo Wines στα Decanter World Wine Awards 2025

Μετάλλια για 8 κρασιά της Santo Wines στα Decanter World Wine Awards 2025

July 11, 2025
Ο μελαγχολικός εργάτης

Ο μελαγχολικός εργάτης

July 11, 2025
Κάλυμνος: Τραχιά αλλά πάντα ήρεμη

Κάλυμνος: Τραχιά αλλά πάντα ήρεμη

July 8, 2025
Το RUDU FEST 2025 είναι ένας λόγος για να πας στην Αμοργό

Το RUDU FEST 2025 είναι ένας λόγος για να πας στην Αμοργό

July 7, 2025
Μια μεγάλη τζαζ βραδιά

Μια μεγάλη τζαζ βραδιά

July 3, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp