Μετά από χρόνια ταλαιπώριας και καταφρόνιας, προβιβάστηκε στη Super League 2. Πανηγυρίζει η Νέα Σμύρνη, πανηγυρίζουν και τα τρένα, όχι όμως γιατί «πήγαινε τρένο» στο πρωτάθλημα της Γ’ εθνικής…
Αλλά διότι ο «Ιστορικός» έδωσε τα χρώματά του σε μία σειρά από αμαξοστοιχίες. Ναι, πριν από 40 χρόνια περίπου, το 1989, όταν παρελήφθησαν καινούργια βαγόνια και μηχανές, κάπως έπρεπε να βαφτούν. Και βάφτηκαν κυανέρυθρα, επειδή τότε στον Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου, ήταν μερικοί οπαδοί φανατικοί με τον Πανιώνιο. Αυτοί έπεισαν την ηγεσία του ΟΣΕ να τα ντύσουν κόκκινα και μπλε.
Η ιστορία για τα «Πανιώνια» τρένα, όπως τα αποκαλούσαν τω καιρώ εκείνω, έχει αφετηρία το 1989. Στον νεοϊδρυθέντα Σύλλογο Φίλων του Σιδηροδρόμου (ΣΦΣ), έπρεπε να βγάλουν πρόεδρο για να δημιουργήσουν το καταστατικό κ.λπ. Εκείνη την περίοδο ο ΟΣΕ μόλις είχε υπογράψει μια σπουδαία συμφωνία για μια μεγάλη προμήθεια τροχαίου υλικού, με το οποίο για πρώτη φορά θα εκσυγχρόνιζε τις υπηρεσίες του προς τους επιβάτες.
Μεταξύ των συρμών που επρόκειτο να προμηθευτεί, υπήρχαν και 22 αυτοκινητάμαξες που προορίζονταν για δρομολόγια τοπικού και προαστιακού χαρακτήρα, όπως λέγονταν τότε, πριν καθιερωθεί πολλά χρόνια αργότερα ο όρος Προαστιακός. Για πρώτη φορά τότε ο ΟΣΕ παρήγγειλε αυτοκινητάμαξες με ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, που να προσφέρουν περισσότερες υπηρεσίες.
Τα πήραν. Σε τι χρώμα, ωστόσο, θα τα έβαφαν; Δυο στελέχη του συλλόγου ΣΦΣ, οπαδοί του Πανιωνίου, κατέθεσαν τις προστάσεις τους. Μπλε και κόκκινο. Η διοίκηση του ΟΣΕ δεν είχε κανένα λόγο να διαφωνήσει. Οι δυο οπαδοί του Πανιωνίου, μάλιστα, είχαν πάει να μιλήσουν μαζί τους με σχέδια για το ποια σημεία θα ήταν μπλε και ποια κόκκινα. Οργανωμένα πράγματα. Οι πόρτες του συρμού θα ήταν κόκκινες και τα υπόλοιπα μέρη στα πλάγια, μπλε. Άρεσε. Γιατί, όπως είχαν τονίσει τότε οι οπαδοί του Πανιωνίου, οι επιβάτες δεν θα μπερδευόντουσαν να βρουν που είναι οι πόρτες για ν’ ανέβουν. Όσο αφορά την πρόσοψη της μηχανής, αυτή θα ήταν κόκκινη περιφερειακά με μπλε το κάτω μέρος και στον πυρήνα της άσπρο.
Οι συρμοί χρησιμοποιήθηκαν από το 1989 που παρελήφθησαν στις γραμμές και αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία μόλις τα τελευταία χρόνια. Πρόλαβαν, ωστόσο, να περάσουν στην ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων με το προσωνύμιο «Πανιώνιοι», ένα παρατσούκλι που τους κόλλησαν οι σιδηροδρομικοί της Βορείου Ελλάδας.
Εκείνη την εποχή πάνω – κάτω με τα «Πανιώνια τρένα, ο Πανιώνιος πόλος στην πολιτική είχε ξεφουρνίσει και ένα σύνθημα που επρόκειτο να μείνει σαν τα χρώματα των τρένων: «Κάθε σέξι νέος, είναι Πανιώνιος κι ΕΚΟΝ Ρήγας Φεραίος»!