fbpx
Sunday, September 14, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Το μάρκετινγκ μας πήρε μυρωδιά: Μετατρέποντας τις εικόνες σε οσμές

Θανάσης Αντωνίου by Θανάσης Αντωνίου
December 27, 2024
in Business
Το μάρκετινγκ μας πήρε μυρωδιά: Μετατρέποντας τις εικόνες σε οσμές
3
SHARES
251
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Εδώ και πάνω από έναν αιώνα ο άνθρωπος προσπαθεί να ταξινομήσει τις μυρωδιές που τον περιτριγυρίζουν και να αποκρυπτογραφήσει το πώς θα μπορούσε να συνδυάσει την όσφρηση με την όραση για να «βλέπει» τις μυρωδιές, περίπου όπως βλέπει τις εικόνες. Η στιγμή αυτή πλησιάζει…    

Για πρώτη φορά η σύνδεση αυτή επιχειρήθηκε το 1916 στο  θέατρο Rivoli της Νέας Υόρκης όταν κατά τη διάρκεια της προβολής ενός φιλμ με τίτλο «The Story of Flowers» (Η ιστορία των λουλουδιών) οι θεατές ψεκάζονταν με σχετικά αρώματα. Το 1933 σε ορισμένες αμερικανικές κινηματογραφικές αίθουσες εγκαταστάθηκαν συστήματα ψεκασμού με διάφορες μυρωδιές, μηχανήματα σχεδιασμένα από τον Σουηδό χημικό μηχανικό Hans Laube ο οποίος τελειοποίησε το μηχάνημα Scentovision και το παρουσίασε αργότερα, το 1939, στην Παγκόσμια Έκθεση στη Νέα Υόρκη.

Ο Laube προσπαθούσε να συνδέσει μυρωδιές και εικόνες και το 1960 δημιούργησε μια μηχανή η οποία μπορούσε να ψεκάσει, σε πραγματικό χρόνο,  μέσα σε μια κινηματογραφική αίθουσα περίπου 30 διαφορετικές μυρωδιές-  εκείνη η τεχνική ονομάστηκε «Smell–O–Vision». Αργότερα Ιάπωνες ερευνητές διερεύνησαν ακόμα περισσότερο τα αποτελέσματα των ερευνών του Hans Laube με στόχο αυτή τη φορά να παράξουν μια οικιακή τηλεόραση η οποία θα μπορούσε να ψεκάζει το σαλόνι και τους θεατές με μικροσκοπικά σφαιρίδια ατμών με διάφορες μυρωδιές, επίσης σε πραγματικό χρόνο. Όλες οι προσπάθειες απέτυχαν παταγωδώς. Γιατί;

Σύμφωνα με νεότερους ερευνητές, η προσπάθεια του Smell-O-Vision απέτυχε διότι δεν κατέστη δυνατό να αναπαραστήσουν οι επιστήμονες που το σχεδίασαν τις μυρωδιές του κόσμου με ακριβή τρόπο.

Η προσπάθεια όμως να συνδεθεί η μυρωδιά με την εικόνα, κυρίως για εμπορικούς λόγους συνεχίζεται με αμείωτη ένταση και στις μέρες μας και μάλιστα σήμερα υπάρχει σημαντική πρόοδος.  Όλοι θέλουν να δημιουργήσουν ένα μηχάνημα το οποίο να μπορεί να αναγνωρίζει εικόνες και να ψεκάζει συγκεκριμένες μυρωδιές που συνδέονται με τις εικόνες αυτές, προκειμένου να παρέχει στον υποψήφιο πελάτη ή τον θεατή / ακροατή μια συναρπαστική εμπειρία. Η Osmo, μια νεοσύστατη επιχείρηση (2023) που έχει συγκεντρώσει ήδη  χρηματοδότηση 60 εκατ. δολαρίων, είναι μια τέτοια περίπτωση.

Επικεφαλής της είναι ο Alex Wiltschko, κάτοχος διδακτορικού στην οσφρητική νευροεπιστήμη (olfactory neuroscience) από το Χάρβαρντ, πρώην υπάλληλος της Google όπου κι επιχείρησε για πρώτη φορά να αναπτύξει λογισμικό που να συνδέει συγκεκριμένες εικόνες με συγκεκριμένες μυρωδιές.  Η Osmo έχει στόχο «την ψηφιοποίηση της όσφρησης για τη βελτίωση της υγείας και της ευημερίας της ανθρώπινης ζωής», δημιουργώντας τις θεμελιώδεις δυνατότητες που θα επιτρέψουν στους υπολογιστές να κάνουν ό,τι μπορεί να κάνει η μύτη μας».

Πρόσφατα η εταιρεία πέτυχε αυτό που αποκαλεί scent teleportation, δηλαδή την «τηλεμεταφορά αρώματος». Μια μυρωδιά σε ένα σημείο του πλανήτη «παγιδεύεται» σε σωλήνα και οδηγείται σε ένα ψηφιακό μηχάνημα χρωματογραφίας / σπεκτρογραφήματος όπου το άρωμα αυτό αναλύεται χημικά και αποτυπώνεται ψηφιακά. Η χημική του ανάλυση στέλνεται σε ένα άλλο σημείο του πλανήτη όπου υπάρχει ένα αντίστοιχο μηχάνημα που αναγνωρίζει τη χημική ανάλυση και παράγει το ίδιο αυτό άρωμα μέσα από υψηλής τεχνολογίας διαδικασίες.

Η Osmo χρησιμοποίησε Τεχνητή Νοημοσύνη για να διερευνήσει τη σχέση μεταξύ της μοριακής δομής των αρωμάτων και της αντίληψης της όσφρησης, αποδεικνύοντας ότι μια μηχανή μπορεί να «προβλέψει» τις μυρωδιές με αξιοσημείωτη ακρίβεια. Οι επιστήμονές της Osmo ανέπτυξαν ένα μοντέλο μηχανικής μάθησης χρησιμοποιώντας νευρωνικά δίκτυα γραφημάτων (Graph Neural Networks GNNs), στα οποία φορτώθηκε ένα σύνολο δεδομένων, περίπου 5.000 γνωστές χημικές ενώσεις, καθεμία από τις οποίες είχε επισημανθεί με περιγραφικές μυρωδιές όπως «φρουτώδης» ή «λουλουδάτη».

Οι ικανότητες του μοντέλου δοκιμάστηκαν στην πράξη: Το μοντέλο Osmo προέβλεψε σωστά τις μυρωδιές στο 50% των περιπτώσεων του τεστ στο οποίο υποβλήθηκε ενώ πέτυχε να αξιολογήσει άλλες οσφρητικές ιδιότητες, όπως η ένταση της οσμής, σε ένα τεράστιο σύνολο δεδομένων 500.000 πιθανών μορίων αρωμάτων.

Η χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης για τη γρήγορη αναδημιουργία αρωμάτων με βάση ένα ψηφιακό πλαίσιο, θα μπορούσε να θέσει τα θεμέλια για αυτό που οι δημιουργοί ταινιών και τηλεοράσεων ονειρεύονται από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα: τη δημιουργία μιας τεχνολογίας που θα μπορεί να αναδημιουργεί οσμές και μυρωδιές σε πραγματικό χρόνο και να «ψεκάζει» με αυτές τους θεατές που παρακολουθούν μια ταινία ή ένα θέαμα.

Η ξεχασμένη για δεκαετίες τεχνολογία Smell-O-Vision αναβιώνει και νέοι επιστήμονες, με πολύ πιο ισχυρά εργαλεία στα χέρια τους υπόσχονται να δώσουν στην ψηφιακή ή άλλη ψυχαγωγία, νέες διαστάσεις. Η εστίαση, τα ταξίδια, το θέατρο, ο κινηματογράφος, οι συναυλίες, οι αθλητικοί αγώνες,  οι εκδηλώσεις γενικότερα,  αναμένεται να αποκτήσουν νέες «διαστάσεις» άγνωστες μέχρι στιγμή για μας αλλά ίσως γνωστές στη… μύτη μας.

Tags: Τεχνητή ΝοημοσύνηΜάρκετινγκΑρώματαΕπιστήμη
Previous Post

Τα Χριστούγεννα του Αλέν Ντελόν

Next Post

Σαμπάνια, ο αφρός των ημερών

Next Post
Σαμπάνια, ο αφρός των ημερών

Σαμπάνια, ο αφρός των ημερών

Candlelight: Μια μαγική μουσική εμπειρία υπό το φως των κεριών

Candlelight: Μια μαγική μουσική εμπειρία υπό το φως των κεριών

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Η μεγάλη γιορτή της premium σοκολάτας

Η μεγάλη γιορτή της premium σοκολάτας

by Μαρία Κοσμά
June 30, 2022
0

Master chefs της σοκολάτας από όλο τον κόσμο βρέθηκαν πριν λίγες μέρες στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του Global Chef Seminar....

Οι χώρες – διαμάντια του παγκόσμιου design για το 2023

Οι χώρες – διαμάντια του παγκόσμιου design για το 2023

by Θανάσης Αντωνίου
January 15, 2024
0

Αυτές είναι οι χώρες που πρωταγωνιστούν στην αρχιτεκτονική και το Design, σύμφωνα με την  πλατφόρμα World Design Rankings, που παρουσιάζει...

Τα σκάνδαλα του Κατάρ

Τα σκάνδαλα του Κατάρ

by Άλκης Φιτσόπουλος
October 27, 2022
0

Ενόψει Μουντιάλ και του πιο αμήχανου παγκοσμίου πρωταθλήματος ποδοσφαίρου της Ιστορίας, σκαλίζουμε τα σκάνδαλα που έφεραν τη διοργάνωση στη Μέση...

To DELTA RESTAURANT κορυφαίο ελληνικό εστιατόριο και για το 2023

To DELTA RESTAURANT κορυφαίο ελληνικό εστιατόριο και για το 2023

by Zeitgeist Team
October 20, 2023
0

Απέσπασε 2 αστέρια MICHELIN και 1 MICHELIN Green Star for Sustainable Gastronomy και για έτους που διανύουμε, αποδεικνύοντας τόσο την...

Ποτέ ξανά πλαστικά καλαμάκια

Ποτέ ξανά πλαστικά καλαμάκια

by Αθηνά Φερεντίνου
July 14, 2022
0

Πλαστικά, χάρτινα, βιοδιασπώμενα, τα καλαμάκια έχουν εξέχουσα θέση όχι μόνο μέσα στον φραπέ, τα αναψυκτικά και τα κοκτέιλ, αλλά και...

Τα βραβευμένα τοπία της χρονιάς που κόβουν την ανάσα

Τα βραβευμένα τοπία της χρονιάς που κόβουν την ανάσα

by Αθηνά Φερεντίνου
January 4, 2024
0

Τα έργα των νικητών του International Landscape Photographer of the Year 2023 μας υπενθυμίζουν ότι εκεί έξω υπάρχουν πιο σημαντικά...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Ο Κ. Π. Καβάφης όπως δεν τον γνωρίσαμε ποτέ

Ο Κ. Π. Καβάφης όπως δεν τον γνωρίσαμε ποτέ

September 12, 2025
10 νέες θεατρικές παραστάσεις που θα συζητηθούν φέτος!

10 νέες θεατρικές παραστάσεις που θα συζητηθούν φέτος!

September 12, 2025
Πήλιο, ένας προορισμός για όλες τις εποχές

Πήλιο, ένας προορισμός για όλες τις εποχές

September 12, 2025
Οι φίλοι των φύλλων

Οι φίλοι των φύλλων

September 12, 2025
Ένα πόστερ αναπαριστά το σύμπαν των μεγάλων σκηνοθετών

Ένα πόστερ αναπαριστά το σύμπαν των μεγάλων σκηνοθετών

September 10, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp