fbpx
Saturday, November 15, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Το μάρκετινγκ μας πήρε μυρωδιά: Μετατρέποντας τις εικόνες σε οσμές

Θανάσης Αντωνίου by Θανάσης Αντωνίου
December 27, 2024
in Business
Το μάρκετινγκ μας πήρε μυρωδιά: Μετατρέποντας τις εικόνες σε οσμές
3
SHARES
252
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Εδώ και πάνω από έναν αιώνα ο άνθρωπος προσπαθεί να ταξινομήσει τις μυρωδιές που τον περιτριγυρίζουν και να αποκρυπτογραφήσει το πώς θα μπορούσε να συνδυάσει την όσφρηση με την όραση για να «βλέπει» τις μυρωδιές, περίπου όπως βλέπει τις εικόνες. Η στιγμή αυτή πλησιάζει…    

Για πρώτη φορά η σύνδεση αυτή επιχειρήθηκε το 1916 στο  θέατρο Rivoli της Νέας Υόρκης όταν κατά τη διάρκεια της προβολής ενός φιλμ με τίτλο «The Story of Flowers» (Η ιστορία των λουλουδιών) οι θεατές ψεκάζονταν με σχετικά αρώματα. Το 1933 σε ορισμένες αμερικανικές κινηματογραφικές αίθουσες εγκαταστάθηκαν συστήματα ψεκασμού με διάφορες μυρωδιές, μηχανήματα σχεδιασμένα από τον Σουηδό χημικό μηχανικό Hans Laube ο οποίος τελειοποίησε το μηχάνημα Scentovision και το παρουσίασε αργότερα, το 1939, στην Παγκόσμια Έκθεση στη Νέα Υόρκη.

Ο Laube προσπαθούσε να συνδέσει μυρωδιές και εικόνες και το 1960 δημιούργησε μια μηχανή η οποία μπορούσε να ψεκάσει, σε πραγματικό χρόνο,  μέσα σε μια κινηματογραφική αίθουσα περίπου 30 διαφορετικές μυρωδιές-  εκείνη η τεχνική ονομάστηκε «Smell–O–Vision». Αργότερα Ιάπωνες ερευνητές διερεύνησαν ακόμα περισσότερο τα αποτελέσματα των ερευνών του Hans Laube με στόχο αυτή τη φορά να παράξουν μια οικιακή τηλεόραση η οποία θα μπορούσε να ψεκάζει το σαλόνι και τους θεατές με μικροσκοπικά σφαιρίδια ατμών με διάφορες μυρωδιές, επίσης σε πραγματικό χρόνο. Όλες οι προσπάθειες απέτυχαν παταγωδώς. Γιατί;

Σύμφωνα με νεότερους ερευνητές, η προσπάθεια του Smell-O-Vision απέτυχε διότι δεν κατέστη δυνατό να αναπαραστήσουν οι επιστήμονες που το σχεδίασαν τις μυρωδιές του κόσμου με ακριβή τρόπο.

Η προσπάθεια όμως να συνδεθεί η μυρωδιά με την εικόνα, κυρίως για εμπορικούς λόγους συνεχίζεται με αμείωτη ένταση και στις μέρες μας και μάλιστα σήμερα υπάρχει σημαντική πρόοδος.  Όλοι θέλουν να δημιουργήσουν ένα μηχάνημα το οποίο να μπορεί να αναγνωρίζει εικόνες και να ψεκάζει συγκεκριμένες μυρωδιές που συνδέονται με τις εικόνες αυτές, προκειμένου να παρέχει στον υποψήφιο πελάτη ή τον θεατή / ακροατή μια συναρπαστική εμπειρία. Η Osmo, μια νεοσύστατη επιχείρηση (2023) που έχει συγκεντρώσει ήδη  χρηματοδότηση 60 εκατ. δολαρίων, είναι μια τέτοια περίπτωση.

Επικεφαλής της είναι ο Alex Wiltschko, κάτοχος διδακτορικού στην οσφρητική νευροεπιστήμη (olfactory neuroscience) από το Χάρβαρντ, πρώην υπάλληλος της Google όπου κι επιχείρησε για πρώτη φορά να αναπτύξει λογισμικό που να συνδέει συγκεκριμένες εικόνες με συγκεκριμένες μυρωδιές.  Η Osmo έχει στόχο «την ψηφιοποίηση της όσφρησης για τη βελτίωση της υγείας και της ευημερίας της ανθρώπινης ζωής», δημιουργώντας τις θεμελιώδεις δυνατότητες που θα επιτρέψουν στους υπολογιστές να κάνουν ό,τι μπορεί να κάνει η μύτη μας».

Πρόσφατα η εταιρεία πέτυχε αυτό που αποκαλεί scent teleportation, δηλαδή την «τηλεμεταφορά αρώματος». Μια μυρωδιά σε ένα σημείο του πλανήτη «παγιδεύεται» σε σωλήνα και οδηγείται σε ένα ψηφιακό μηχάνημα χρωματογραφίας / σπεκτρογραφήματος όπου το άρωμα αυτό αναλύεται χημικά και αποτυπώνεται ψηφιακά. Η χημική του ανάλυση στέλνεται σε ένα άλλο σημείο του πλανήτη όπου υπάρχει ένα αντίστοιχο μηχάνημα που αναγνωρίζει τη χημική ανάλυση και παράγει το ίδιο αυτό άρωμα μέσα από υψηλής τεχνολογίας διαδικασίες.

Η Osmo χρησιμοποίησε Τεχνητή Νοημοσύνη για να διερευνήσει τη σχέση μεταξύ της μοριακής δομής των αρωμάτων και της αντίληψης της όσφρησης, αποδεικνύοντας ότι μια μηχανή μπορεί να «προβλέψει» τις μυρωδιές με αξιοσημείωτη ακρίβεια. Οι επιστήμονές της Osmo ανέπτυξαν ένα μοντέλο μηχανικής μάθησης χρησιμοποιώντας νευρωνικά δίκτυα γραφημάτων (Graph Neural Networks GNNs), στα οποία φορτώθηκε ένα σύνολο δεδομένων, περίπου 5.000 γνωστές χημικές ενώσεις, καθεμία από τις οποίες είχε επισημανθεί με περιγραφικές μυρωδιές όπως «φρουτώδης» ή «λουλουδάτη».

Οι ικανότητες του μοντέλου δοκιμάστηκαν στην πράξη: Το μοντέλο Osmo προέβλεψε σωστά τις μυρωδιές στο 50% των περιπτώσεων του τεστ στο οποίο υποβλήθηκε ενώ πέτυχε να αξιολογήσει άλλες οσφρητικές ιδιότητες, όπως η ένταση της οσμής, σε ένα τεράστιο σύνολο δεδομένων 500.000 πιθανών μορίων αρωμάτων.

Η χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης για τη γρήγορη αναδημιουργία αρωμάτων με βάση ένα ψηφιακό πλαίσιο, θα μπορούσε να θέσει τα θεμέλια για αυτό που οι δημιουργοί ταινιών και τηλεοράσεων ονειρεύονται από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα: τη δημιουργία μιας τεχνολογίας που θα μπορεί να αναδημιουργεί οσμές και μυρωδιές σε πραγματικό χρόνο και να «ψεκάζει» με αυτές τους θεατές που παρακολουθούν μια ταινία ή ένα θέαμα.

Η ξεχασμένη για δεκαετίες τεχνολογία Smell-O-Vision αναβιώνει και νέοι επιστήμονες, με πολύ πιο ισχυρά εργαλεία στα χέρια τους υπόσχονται να δώσουν στην ψηφιακή ή άλλη ψυχαγωγία, νέες διαστάσεις. Η εστίαση, τα ταξίδια, το θέατρο, ο κινηματογράφος, οι συναυλίες, οι αθλητικοί αγώνες,  οι εκδηλώσεις γενικότερα,  αναμένεται να αποκτήσουν νέες «διαστάσεις» άγνωστες μέχρι στιγμή για μας αλλά ίσως γνωστές στη… μύτη μας.

Tags: ΕπιστήμηΤεχνητή ΝοημοσύνηΜάρκετινγκΑρώματα
Previous Post

Τα Χριστούγεννα του Αλέν Ντελόν

Next Post

Σαμπάνια, ο αφρός των ημερών

Next Post
Σαμπάνια, ο αφρός των ημερών

Σαμπάνια, ο αφρός των ημερών

Candlelight: Μια μαγική μουσική εμπειρία υπό το φως των κεριών

Candlelight: Μια μαγική μουσική εμπειρία υπό το φως των κεριών

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Στην κουζίνα με τον Michael Crichton

Στην κουζίνα με τον Michael Crichton

by Zeitgeist Team
September 28, 2022
0

Ένας post modern φωτογράφος που αποδομεί το φαγητό για να δημιουργήσει μια άλλη εύγευστη ολότητα που ξεχειλίζει από δημιουργικότητα, αλλά...

Το άτοπο της Φαίδρας και του γυναικείου σώματος

Το άτοπο της Φαίδρας και του γυναικείου σώματος

by Θανάσης Αντωνίου
January 26, 2024
0

Σχόλια και εντυπώσεις από την παράσταση «Φαίδρας Άτοπος» στο «Έν Άθήναις», με την Ηρώ Μουκίου στον ρόλο της πριγκίπισσας που...

Όλα για τα leather jackets

Όλα για τα leather jackets

by Βανέσα Αποστολίδου
February 2, 2024
0

Τα είδη, τα χαρακτηριστικά, τα υλικά, οι τάσεις και τα στυλιστικά tips που πρέπει να γνωρίζετε για ένα από τα...

Όλου του κόσμου οι Πασχαλιές

Όλου του κόσμου οι Πασχαλιές

by Μόδεστος Κούρτης
April 14, 2025
0

Τα διατροφικά έθιμα του Πάσχα σε όλον τον κόσμο, ήτοι, τι τρώνε οι όπου Γης Χριστιανοί, από τη Βρετανία και...

Εννιά: Θεατρικός γρίφος

Εννιά: Θεατρικός γρίφος

by Zeitgeist Team
January 14, 2025
0

Ατμόσφαιρα David Lynch στο κωμικοτραγικό θρίλερ του Δημήτρη Τσεκούρα, που ανεβαίνει στο θέατρο Φούρνος, με τις Ναταλία Στυλιανού και Αγγελική...

Μηχανές με τρόπους (δηλαδή custom)

Μηχανές με τρόπους (δηλαδή custom)

by Zeitgeist Team
June 7, 2022
0

Μια νέα αντικουλτούρα διατρέχει τον δυτικό κόσμο. Οι custom μοτοσικλέτες είναι άλλη μια απόδειξη ότι το vintage μπορεί να είναι...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Εξέγερση του Πολυτεχνείου 1973 – 2023

Εξέγερση του Πολυτεχνείου 1973 – 2023

November 14, 2025
Το άρτυμα που απογειώνει τη γεύση

Το άρτυμα που απογειώνει τη γεύση

November 14, 2025
Η άγνωστη ιστορία του Καββαδία με τον δικτάτορα Παπαδόπουλο

Η άγνωστη ιστορία του Καββαδία με τον δικτάτορα Παπαδόπουλο

November 14, 2025
Όταν η χούντα έβαλε στο γύψο το Ποδόσφαιρο

Όταν η χούντα έβαλε στο γύψο το Ποδόσφαιρο

November 14, 2025
Η Μπαρτσελόνα του Instagram

Η Μπαρτσελόνα του Instagram

November 11, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp