fbpx
Saturday, December 27, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Είδαμε τους δύο Ιβάν να σαρώνουν

Χαράλαμπος Νικόπουλος by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 10, 2025
in Theater
Είδαμε τους δύο Ιβάν να σαρώνουν
3
SHARES
280
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σχόλια και εντυπώσεις από την ανατρεπτική παράσταση “Ιβάν εναντίον Ιβάν” που παίζεται για δεύτερη σεζόν στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, με πρωταγωνιστές τρεις χαρισματικούς ηθοποιούς της νέας γενιάς.

Το έργο αποτελεί ελεύθερη διασκευή της νουβέλας του Νικολάι Γκόγκολ «Ο καβγάς των δύο Ιβάν» (1835), όπου ο διάσημος συγγραφέας χρησιμοποιεί τον «καβγά» για να σατιρίσει τη στενότητα πνεύματος, τη ματαιοδοξία και τη μικροπρέπεια της επαρχιακής ρωσικής κοινωνίας.

Η αρχική ιστορία εκτυλίσσεται σε μια μικρή κωμόπολη, όπου ζουν δύο γείτονες, ο Ιβάν Ιβάνοβιτς και ο Ιβάν Νικιφόροβιτς. Είναι καλοί φίλοι, αξιοσέβαστοι πολίτες, άνθρωποι φιλήσυχοι και περήφανοι μικροαστοί. Μια ασήμαντη αφορμή γίνεται η αιτία να τσακωθούν άγρια και να διακόψουν κάθε σχέση. Από εκεί ξεκινά μια αλυσίδα γελοίων, γκροτέσκο, εκδικητικών και πεισματικών ενεργειών, παρουσιασμένων με χιούμορ, ειρωνεία και με μια μικρή μελαγχολία για την αδυναμία των ανθρώπων να συνεννοηθούν και να τα βρουν μεταξύ τους.

Στο κείμενο που επιμελήθηκαν οι Σωτήρης Ρουμελιώτης και Γιάννης Αποσκίτης η δράση παραμένει τυπικά μόνο σε κάποια κωμόπολη του πρώην Ανατολικού Μπλοκ, καθώς με διάφορα σκηνοθετικά ευρήματα μεταφέρεται στο τώρα και εναρμονίζεται με την ασυνεννοησία, την παραδοξότητα και τον παραλογισμό του καιρού μας. Με φόντο τη Ρωσία του 19ου αιώνα και χαλί την Ελλάδα του σήμερα, τρεις ηθοποιοί ακροβατούν ανάμεσα στη σατιρική ιστορία του Γκόγκολ κι ένα τηλεοπτικό πάνελ της μεσημεριανής ζώνης, για να καυτηριάσουν την «κουλτούρα της ακύρωσης», τον κανιβαλισμό των μίντια, την αποθέωση του τίποτα και την έλλειψη νοήματος αλλά και αξιών.

Όταν λοιπόν οι δύο Ιβάν τσακώνονται για έναν εντελώς ανόητο λόγο, ξεκινάει ένας αλλοπρόσαλλος καβγάς που από προσωπική διαμάχη καταλήγει πρώτο θέμα, όχι στο χωριό, αλλά στα τηλεοπτικά πάνελ. Σε μια μάχη μέχρι τελικής πτώσης, όπου θα αποδειχθεί για άλλη μια φορά ότι η βλακεία είναι αήττητη και ότι ο πόλεμος μαζί της είναι χαμένος προ πολλού.

Η άποψή μας: Πανέξυπνο, διορατικό και δηκτικό, το έργο ευτυχεί να υπηρετείται από τρεις νέους, thirty something, πρωταγωνιστές που προσφέρουν αβίαστα το γέλιο, υποδυόμενοι διαφορετικούς ρόλους, διατρέχοντας εποχές και καταστάσεις με απίστευτη άνεση. Την ίδια στιγμή, τόσο το κείμενο όσο και η σκηνοθεσία πετυχαίνουν να αναδείξουν μια άβολη αλλά υπαρκτή αλήθεια: Την εποχή της παντοδυναμίας των social media η Τηλεόραση (αναφορά στα πρωϊνάδικα και στις μεσημεριανές εκπομπές) παρά τη θρυλούμενη παρακμή της εξακολουθεί να διογκώνει, να διαστρεβλώνει, να αποπροσανατολίζει, αλλά και να ρίχνει νερό στο «μύλο» του κάθε ψηφιακού αλγόριθμου / μέσου, τροφοδοτώντας έναν φαύλο κύκλο ανοησίας.

Η ταυτότητα της παράστασης
Κείμενο – Δραματουργία: Σωτήρης Ρουμελιώτης – Γιάννης Αποσκίτης
Σκηνοθεσία – Φωτισμοί: Σωτήρης Ρουμελιώτης
Σκηνογράφος – Ενδυματολόγος: Ευαγγελία Κιρκινέ
Μουσική: Γιώργος Χρυσικός
Βίντεο: Πέτρος Καλφαμανώλης
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Παίζουν: Μπάμπης Αλεφάντης, Λάμπρος Γραμματικός, Άγγελος-Προκόπιος Νεράντζης
Παραστάσεις: Κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:15 & Κυριακή στις 20:00
Εισιτήρια εδώ 

Tags: SliderΘέατροΠαράσταση
Previous Post

Είδαμε το «Εκείνος κι Εκείνος»

Next Post

Είδαμε «Το καταραμένο παιδί»

Next Post
Είδαμε «Το καταραμένο παιδί»

Είδαμε «Το καταραμένο παιδί»

Η Μπαρτσελόνα του Instagram

Η Μπαρτσελόνα του Instagram

Κατηγορίες

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Οι ποδοσφαιρίστριες των Χριστουγέννων

Οι ποδοσφαιρίστριες των Χριστουγέννων

December 25, 2025
Η κουλτούρα των Χριστουγέννων και οι εμβληματικές ιστορίες που ξεδιπλώνουν τη μαγεία τους  

Η κουλτούρα των Χριστουγέννων και οι εμβληματικές ιστορίες που ξεδιπλώνουν τη μαγεία τους  

December 24, 2025
Πώς ο Charles Dickens επανεφηύρε τα Χριστούγεννα

Πώς ο Charles Dickens επανεφηύρε τα Χριστούγεννα

December 24, 2025
Τα Χριστούγεννα του Αλέν Ντελόν

Τα Χριστούγεννα του Αλέν Ντελόν

December 23, 2025
Ο ντετέκτιβ Χάρι Χόλε στο Netflix

Ο ντετέκτιβ Χάρι Χόλε στο Netflix

December 23, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

ZeitGeist PopUp

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.