fbpx
Monday, June 2, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Έρχεται η οπερέτα του αιώνα

Zeitgeist Team by Zeitgeist Team
December 12, 2023
in Music
Έρχεται η οπερέτα του αιώνα
3
SHARES
262
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Οι Απάχηδες των Αθηνών, η εμβληματική οπερέτα του Νίκου Χατζηαποστόλου, παρουσιάζεται στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας», για 8 παραστάσεις (14, 15, 16, 17, 20, 21, 22, 23 Δεκεμβρίου), και όλη η Αθήνα την περιμένει ανυπόμονα.

Το έργο του Νίκου Χατζηαποστόλου γράφτηκε το 1921 σκιαγραφεί τη δημοφιλέστερη ίσως ηθογραφία μιας ολόκληρης εποχής: εικόνες από την αστική και τη λαϊκή Αθήνα του μεσοπολέμου γίνονται το σκηνικό για τις κωμικές και ερωτικές περιπέτειες ενός «απάχη», ενός «αλήτη των πόλεων», αλλά και η αφορμή για να γραφτούν μερικά από τα πιο αγαπημένα τραγούδια του είδους.

Ο Κορνήλιος Μιχαηλίδης αναλαμβάνει την μουσική διεύθυνση της νέας παραγωγής του Ολύμπια, ενώ ο Βασίλης Μαυρογεωργίου υπογράφει τη σκηνοθεσία, καθοδηγώντας τα βήματα μιας πλειάδας εξαιρετικών ερμηνευτών, που στροβιλίζονται απολαυστικά στον απόηχο μιας βιεννέζικης μουσικής πανδαισίας.

Η τρυφερή και συγκινητική οπερέτα του Νίκου Χατζηαποστόλου, ένα έργο που το κοινό έχει κυριολεκτικά λατρέψει, επιστρέφει στο Ολύμπια μετά από δεκαπέντε χρόνια απουσίας. Σε νέα, πρωτότυπη ενορχήστρωση και νέα δραματουργία, η νέα παραγωγή τοποθετεί επί σκηνής μια διπλή διανομή πρωτοκλασάτων τραγουδιστών και ηθοποιών υπό την καθοδήγηση του εξαίρετου αρχιμουσικού Κορνήλιου Μιχαηλίδη και του Βασίλη Μαυρογεωργίου, στην πρώτη του σκηνοθεσία όπερας. Με μια μικρή δόση νοσταλγίας, πολύ χιούμορ και σύγχρονη αισθητική προσέγγιση, η Παλιά Αθήνα αναβιώνει μπροστά στα μάτια μας.

Όπως σημειώνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Ολύμπια, Ολιβιέ Ντεκότ (Olivier Descotes): «Η οπερέτα αυτή ολοκληρώνει την τριλογία – αφιέρωμα στις πιο δημοφιλείς οπερέτες της τριανδρίας συνθετών που διέπρεψαν στο συγκεκριμένο μουσικό είδος και αποτελείται από τους Σαμάρα, Σακελλαρίδη και Χατζηαποστόλου. Θεωρώ ότι η ελληνική οπερέτα, που άκμασε θεαματικά για μια δεκαπενταετία περίπου, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς.

Για την κατανόηση του έργου πολύ σημαντικά είναι αυτά που αναφέρει ο σκηνοθέτης Βασίλης Μαυρογεωργίου: «Η διάσημη οπερέτα τοποθετεί τους ήρωές της σε μια πόλη η οποία βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο· σε μια εποχή, όπου η πόλη της Αθήνας γεννιέται ξανά και χτίζεται από την αρχή. Φυσικά, δεν είναι ακόμα παρά ακατοίκητες εκτάσεις από χωράφια, δάση και αλάνες, που εκτείνονται γύρω από τον μικροσκοπικό, σε σχέση με σήμερα, αστικό ιστό.  Η ιδέα μας είναι να αποτυπώσουμε την εικόνα και την ατμόσφαιρα του τοπίου σαν έναν σύγχρονο μινιμαλιστικό πίνακα ζωγραφικής, που κρατά μόνο τα βασικά στοιχεία του περιβάλλοντος. Γραμμές από τις μάντρες και τα σοκάκια της Πλάκας, χώμα, από το οποίο αποτελούνται ακόμα οι δρόμοι, μικρά κομμάτια μαρμάρων από θρυμματισμένα μνημεία εδώ κι εκεί, σύμβολα της αρχαιότητας, και τέλος, η νεόκτιστη κατοικία μιας ευκατάστατης οικογένειας, εξολοκλήρου φτιαγμένη από ύφασμα, που θυμίζει την παραδοσιακή φουστανέλα, σαν απόηχος της αίγλης της Επανάστασης, μεταφέροντας ταυτόχρονα τον αέρα και την κομψότητα της πλούσιας ζωής. Τα στοιχεία αυτά συμπληρώνουν τη φιγούρα και τον θεατρινισμό των ευκατάστατων χαρακτήρων της οπερέτας. Εκεί λοιπόν, στα σπάργανα αυτής της νέας πολιτείας, αναδύονται και τα πρώτα ταξικά χάσματα με τον τρόπο που υπάρχουν μέχρι σήμερα. Αυτός ο νέος κόσμος αποτελείται από τα πιο ετερόκλητα υλικά: η μνήμη μιας πάλαι ποτέ αρχαιότητας, ο εξευρωπαϊσμός, μια νέα μεγαλοαστική τάξη που αναδύεται και μια τάξη περιθωριακών ανθρώπων, που τους γνωρίζουμε καλύτερα ως ‘’μάγκες’’ και κουτσαβάκια’’, και που έχουν τις ρίζες της μουσικής και της αισθητικής τους στη Σμύρνη και τα παράλια της Μικράς Ασίας, εκεί όπου γεννιέται το ρεμπέτικο. Στο κέντρο αυτής της ταξικής πάλης, η ιστορία τοποθετεί τον έρωτα και βάζει τα πρόσωπα να τραγουδούν και να αναζητούν την αληθινή τους ταυτότητα. Στόχος της δουλειάς μας είναι να δοθεί σημασία στο παιχνίδι της υποκρισίας που κουβαλούν και οι μεν και οι δε, κομπάζοντας, κοροϊδεύοντας και υποτιμώντας ο ένας τον άλλο, καταλήγοντας να μοιάζουν με γελοίες φιγούρες μια ταξικής κωμωδίας. Από την άλλη, οι εραστές βιώνουν ένα αληθινό δράμα, αντιλαμβάνονται τη φύση τους πέρα από τις συμβάσεις της κοινωνίας και βασανίζονται με το αιώνιο ερώτημα: άραγε είμαστε το ίδιο;».

Η ταυτότητα της παράστασης
Μουσική διεύθυνση: Κορνήλιος Μιχαηλίδης
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου
Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς
Κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου
Χορογραφίες: Πάρης Μαντόπουλος
Δραματουργία: Τζούλια Διαμαντοπούλου
Βοηθός αρχιμουσικός: Κυριακή Κουντούρη
Βοηθός σκηνοθέτης: Κωνσταντίνα Ψωμά
Μουσική προετοιμασία: Δημήτρης Γιάκας, Δημήτρης Βεζύρογλου
Διδασκαλία χορωδίας: Σταύρος Μπερής
Νέα ενορχήστρωση: Αχιλλέας Γουάστωρ
Διανομή:
Κώστας / Πρίγκιπας: Χρήστος Κεχρής */ Γιάννης Φίλιας **
Καρούμπας: Γιώργος Ιωάννου * / Γιώργος Ιατρού **
Καρκαλέτσος: Μαρίνος Ταρνανάς * / Νίκος Ζιάζιαρης **
Ξενοφών Παραλής: Άγγελος Παπαδημητρίου * / Χρήστος Στέργιογλου **
Βέρα Παραλή: Μυρσίνη Μαργαρίτη * / Άννυ Φασσέα **
Τιτίκα: Διαμάντη Κριτσωτάκη * / Μάρθα Σωτηρίου **
Αρετούσα Παραλή: Μαρίτα Παπαρίζου * / Μαργαρίτα Συγγενιώτου **
Κυρ Ανδρέας: Γρηγόρης Ποιμενίδης
Νίκος: Άρης Λάσκος
Κλέων: Γιάννης Τσουμαράκης
Έκτακτη συμμετοχή: Ζωζώ Σαπουντζάκη
* 14, 16, 20, 22/12
** 15, 17, 21, 23/12
Κλείστε τα εισιτήριά σας εδώ

 

Tags: SliderΑθήναΟπερέτα
Previous Post

Παρουσιάστηκε σήμερα ο αφιερωματικός τόμος «Το Αρχαιολογικό Μουσείο Κέρκυρας»

Next Post

Οι άνθρωποι που κάνουν αυτό είναι περισσότερο ευτυχισμένοι

Next Post
Οι άνθρωποι που κάνουν αυτό είναι περισσότερο ευτυχισμένοι

Οι άνθρωποι που κάνουν αυτό είναι περισσότερο ευτυχισμένοι

Μιρέλα Πάχου – Αδάμ Τσαρούχης «Τα πρώτα μου Χριστούγεννα μαζί σου»

Μιρέλα Πάχου - Αδάμ Τσαρούχης «Τα πρώτα μου Χριστούγεννα μαζί σου»

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Είδαμε τον Θείο Βάνια του Καταλειφού

Είδαμε τον Θείο Βάνια του Καταλειφού

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 3, 2024
0

Εντυπώσεις και σχόλια από την παράσταση που παίζεται αυτήν την περίοδο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με τον Δημήτρη Καταλειφό να...

Κοινωνικά είδωλα και σωσίες, σε έναν κόσμο όπου η μόνη σταθερά είναι η αστάθεια

Κοινωνικά είδωλα και σωσίες, σε έναν κόσμο όπου η μόνη σταθερά είναι η αστάθεια

by Θανάσης Αντωνίου
November 2, 2023
0

Τι μας μαθαίνει το φαινόμενο Doppelganger και η χρήση του ως εργαλείο κοινωνικής ανάλυσης, στο νέο βιβλίο της Naomi Klein,...

Emilia Pérez: 10 Υποψηφιότητες για Χρυσές Σφαίρες 2025

Emilia Pérez: 10 Υποψηφιότητες για Χρυσές Σφαίρες 2025

by Zeitgeist Team
December 11, 2024
0

H ταινία του Ζακ Οντιάρ για την οποία μιλούν όλοι, έσπασε ρεκόρ ως το μιούζικαλ με τις περισσότερες υποψηφιότητες στην...

Οι βρεφοδόχοι των μοντέρνων καιρών   

Οι βρεφοδόχοι των μοντέρνων καιρών   

by Αθηνά Φερεντίνου
October 10, 2022
0

Αυτό που οι περισσότεροι γνωρίζουμε μόνο από φωτογραφίες, εκεί πίσω στη γκρίζα δεκαετία του ’50, εξακολουθεί να συμβαίνει σε πολλές...

10 απίστευτες φωτογραφίες από την Ελλάδα των αρχών του 20ου αιώνα

10 απίστευτες φωτογραφίες από την Ελλάδα των αρχών του 20ου αιώνα

by Αθηνά Φερεντίνου
January 23, 2023
0

Σπάνιες εικόνες -οι περισσότερες έναν αιώνα πριν- που αξίζουν όσο χιλιάδες λέξεις και  δίνουν μια απρόσμενη αλλά και απόλυτα αυθεντική...

Τα 5 πιο περίεργα πράγματα που κάνουν οι σκύλοι (και γιατί τα κάνουν)

Τα 5 πιο περίεργα πράγματα που κάνουν οι σκύλοι (και γιατί τα κάνουν)

by Παντελής Περιβολάρης
June 14, 2022
0

Από το κούνημα της ουράς μέχρι το κυνήγι της, ο σκύλος εμφανίζει κάποιες συμπεριφορές που εμείς οι άνθρωποι, δεν τις...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η νοσηρή επιθυμία για VIRAL και η κοινωνία του τίποτα

Η νοσηρή επιθυμία για VIRAL και η κοινωνία του τίποτα

May 30, 2025
«Εκείνος κι Εκείνος» σε όλη την Ελλάδα

«Εκείνος κι Εκείνος» σε όλη την Ελλάδα

May 29, 2025
Comedy Nights όπως ποτέ άλλοτε

Comedy Nights όπως ποτέ άλλοτε

May 29, 2025
Κάθε Like, κάθε Email, κάθε Click = Ρύπανση!

Κάθε Like, κάθε Email, κάθε Click = Ρύπανση!

May 28, 2025
Χρονικό ορόσημο

Χρονικό ορόσημο

May 23, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp