Για δεύτερη συνεχή σεζόν επί σκηνής, το έργο (2019) της διακεκριμένης Αυστραλής νομικού Σούζι Μίλερ εισχωρεί βαθειά στο θέμα της σεξουαλικής κακοποίησης και ευτυχεί να έχει τη Λένα Παπαληγούρα στον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Η Tessa είναι μια νέα και λαμπρή δικηγόρος, εθισμένη στη νίκη. Έχει σφυρηλατήσει όλη την καριέρα της με απόλυτη αποφασιστικότητα, φροντίζοντας να ξεπεράσει την καταγωγή της από την εργατική τάξη για να μπορέσει να φτάσει στην κορυφή του παιχνιδιού. Και τα καταφέρνει. Πάντα τα καταφέρνει. Ξέρει καλά πως σε ένα ανδροκρατούμενο και βαθιά συντηρητικό σύστημα το «ποιον ξέρεις» και το «από που κατάγεσαι» είναι εξίσου σημαντικό με το «ποιος είσαι». Δουλεύοντας σκληρά κάθε της υπόθεση έχει εξελιχθεί σε κορυφαία συνήγορο υπεράσπισης που ειδικεύεται στην υπεράσπιση ανδρών που κατηγορούνται για σεξουαλική επίθεση. Ένα βράδυ, ένα ραντεβού με έναν συνάδελφό της πάει τρομερά στραβά. Και η απρόσμενη τροπή των γεγονότων μετατοπίζει την ηρωίδα στην άλλη πλευρά του. Η ανερχόμενη δικηγόρος βρίσκεται ξαφνικά ανυπεράσπιστη μετά από σεξουαλική, τώρα μπορεί να μην την προστατεύσουν. Η Τέσα αμφισβητεί όλα όσα κακοποίηση. Και διαπιστώνει, για πρώτη φορά, ότι οι κανόνες του παιχνιδιού, που και η ίδια κατά καιρούς χρησιμοποίησε πίστευε, καθώς συνειδητοποιεί ότι οι νόμοι είναι φτιαγμένοι από άντρες. Και πως όλη η ηθική αντίληψη γύρω από τα όρια της σεξουαλικής κακοποίησης καθορίζεται αποκλειστικά και μόνο, μέσα από τις απόψεις της πατριαρχικής εξουσίας για αυτό το ζήτημα.

Με βραβείο Olivier το 2022 στο West End του Λονδίνου και βραβείο Tony το 2023 στο Broadway της Νέας Υόρκης, το θεατρικό έργο της νομικού Suzie Miller που γράφτηκε το 2019 και το έχουν ήδη παρακολουθήσει πάνω από μισό εκατομμύριο θεατές σε περισσότερες από 30 χώρες σε όλο τον κόσμο, παρουσιάστηκε την περασμένη σεζόν στη χώρα μας με μεγάλη επιτυχία. Γυρίζεται, μάλιστα, και ταινία αυτήν την περίοδο., ενδεικτικό της δυναμικής του. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι το έργο έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο το σύστημα ποινικής δικαιοσύνης αντιμετωπίζει πλέον τη σεξουαλική κακοποίηση και μπορεί να έχουν δίκιο.
Ο όρος prima facie χρησιμοποιείται στη σύγχρονη νομική αγγλική γλώσσα (συμπεριλαμβανομένου τόσο του αστικού όσο και του ποινικού δικαίου ) για να δηλώσει ότι κατά την αρχική εξέταση, φαίνεται να υπάρχουν επαρκή επιβεβαιωτικά στοιχεία για να υποστηρίξουν μια υπόθεση. Στις δικαιοδοσίες του κοινού δικαίου , η αναφορά σε prima facie στοιχεία υποδηλώνει στοιχεία που, εκτός εάν ανατραπούν στην πορεία, θα ήταν επαρκή για να αποδείξουν μια συγκεκριμένη κατηγορία.

Η άποψή μας: Μονόλογος υψηλού ρυθμού και έντασης, με μια Παπαληγούρα σε ρεσιτάλ υποκριτικής που καθηλώνει, αγγίζει και προβληματίζει. Σοφή και ευρηματική η σκηνοθεσία του Οικονόμου, εξισορροπεί τις πτυχές της ιστορίας και φωτίζει τα πολλά πρόσωπα και τα αδιέξοδα της σύγχρονης γυναίκας που θυματοποιείται, θυματοποιεί, δικάζει και καταδικάζεται, μέσα σε έναν βαθιά ανδροκρατούμενο κόσμο.
Η ταυτότητα της παράστασης
Μετάφραση: Δάφνη Οικονόμου
Σκηνοθεσία: Γιώργος Οικονόμου
Σκηνογραφία: Παρίς Μέξης
Φωτισμοί: Γιάννης Δρακουλαράκος
Μουσική: Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου
Ερμηνεύει η Λένα Παπαληγούρα
Παραστάσεις κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00 στο Θέατρο Πορεία.
Κλείστε το εισιτήριό σας εδώ
























