Η τεχνική επεξεργασίας εικόνων αλλάζει νοήματα, ιδέες, οπτικές και μετατρέπει τους επίμονους αχθοφόρους και τους χαμάληδες σε αυτό που πραγματικά είναι: γίγαντες.
Η οπτική ωραιοποίηση αποτελεί φαινόμενο που συναντάμε συχνά στα Media και στο διαδίκτυο. Το CGI (Computer Generated Imagery) δηλαδή η μέθοδος δημιουργίας εικόνων και κινούμενου υλικού μέσω ειδικού λογισμικού, έχει συμβάλλει ολοκληρωτικά σε αυτό. Η χρήση του αξιοποιείται για σκοπούς διαφήμισης και αρχιτεκτονικής έως και 3D modelling, και στη δική μας περίπτωση, οι φωτογραφίες του Λονδρέζου Tom Price από το ταξίδι του στο Bara Bazar της Καλκούτας, σε συνδυασμό με τις επεμβάσεις του βρετανικού Featherwax studio, έχουν προσδώσει ένα εκπληκτικό και ασυνήθιστο αποτέλεσμα.Έναυσμα αναζήτησης για αυτήν την τεχνολογική καινοτομία στο πεδίο της φωτογραφίας, αποτελούν οι ανησυχίες του φωτογράφου και η περιπλάνηση του σε ένα δημοφιλές παζάρι της Ινδίας, το οποίο η στοχευμένη λέξη που το χαρακτηρίζει είναι μία: «Συνωστισμός». Ο φωτογράφος εστιάζει αποκλειστικά στους αχθοφόρους του και στις συνηθισμένες καθημερινές τους κινήσεις. Πρόκειται για τους αφανείς ήρωες μιας αλυσίδας, τους βιοπαλαιστές που δίχως τη βοήθεια τους στο κουβάλημα των προϊόντων δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί σε καμία περίπτωση η λειτουργικότητα του παζαριού. Σχεδόν πάντα περνούν αδιάφοροι και τους προσπερνάμε, αλλά η προσέγγιση του Tom Price μάς κάνει να τους δούμε διαφορετικά. Με τα κλικ του τους απαθανατίζει τη στιγμή της εργασίας τους, αποτυπώνοντας την κίνηση της στιγμής, αλλά αυτό δεν αρκεί για να ολοκληρωθεί το έργο.
Σε αυτό το σημείο, έρχεται το Featherwax studio και προσεγγίζει με ελαφρώς διαφορετική σκοπιά το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα, επεμβαίνει στο φόντο των εικόνων και τις προσαρμόζει με σεβασμό προς τους πρωταγωνιστές. Άξιο παρατήρησης είναι πως σε όλες τις φωτογραφίες έχει τοποθετηθεί ένα ειδυλλιακό ήρεμο περιβάλλον πίσω από τους αχθοφόρους, ενώ το αυθεντικό ήταν θορυβώδες και ασφυκτικό. Αυτό γίνεται για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι η αποφυγή της οπτικής ηχορύπανσης και του χάους που ομολογούν οι πρωτότυπες φωτογραφίες. Ο δεύτερος έχει να κάνει με την προσπάθεια να στρέψει το μάτι του κοινού περισσότερο στους ανθρώπους και στο έργο τους, θέλοντας να τους προσδώσει μεγαλύτερο μέγεθος και αξία από ό,τι ο κόσμος θεωρεί ότι έχουν οι αχθοφόροι.
Με αυτήν τεχνική επεξεργασίας, τροποποιείται διακριτικά και στοχευμένα το περιεχόμενο, δίχως να υπάρχει παρέμβαση στο θέμα και το μήνυμα που θέλει να επικοινωνήσει ο καλλιτέχνης. Παράλληλα, μας υπενθυμίζουν και οι δύο, πώς πράγματα που θεωρούμε ασήμαντα στους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας θα πρέπει να απολαμβάνουν περισσότερο της εκτίμησης μας.