fbpx
Sunday, October 19, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Είδαμε τον «Βόυτσεκ» του Σταύρου Τσακίρη

Χαράλαμπος Νικόπουλος by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 1, 2022
in Theater
Είδαμε τον «Βόυτσεκ» του Σταύρου Τσακίρη
6
SHARES
575
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σχόλια και εντυπώσεις από το εμβληματικό έργο της παγκόσμιας δραματουργίας που αξίζει να δεις μια φορά στη ζωή σου και ανεβαίνει αυτήν την περίοδο στο θέατρο Πόλη. 

Ο «Βόυτσεκ» αποτελεί αναμφίβολα σημαντικό σταθμό στην καριέρα του έμπειρου σκηνοθέτη Σταύρου Τσακίρη, που έχει εκφραστεί πολλές φορές για τη σημασία του έργου στο θεατρικό γίγνεσθαι αλλά και στη σύγχρονη σκέψη. Έξι χρόνια από τότε που το πρωτοανέβασε στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, αναμετράται και πάλι με το έργο του Γκέοργκ Μπύχνερ, του Γερμανού δραματουργού και συγγραφέα που έζησε μόλις 24 χρόνια και πέθανε από τύφο το 1837, αλλά άφησε ένα αριστούργημα. Τολμηρό για την εποχή του έργο, ημιτελές και ζοφερό, πολυεπίπεδο, σκοτεινό αλλά και κρυστάλλινο σε πολλές περιπτώσεις οφείλει τη διαχρονικότητα στον τρόπο που αναλύει, με χειρουργική ακρίβεια, φαινόμενα όπως η αλλοτρίωση και η κακοποίηση, με φόντο τους φορείς εξουσίας (Στρατός, Επιστήμη, Θρησκεία) που κρατούν τους ανθρώπους καθηλωμένους υπαγορεύοντας νοοτροπίες και δίνοντας διαταγές. Ο Τσακίρης βάζει τις μεταφράσεις των χειρογράφων του Βόυτσεκ (βελούδινη απόδοση από τον Αντώνη Γαλέο) σε μια δραματουργική σειρά, ανασυσταίνει τα γεγονότα κοιτάζοντας και την αληθινή ιστορία, μέσα από τα πρακτικά της δίκης του στρατιώτη που σκότωσε τη γυναίκα του επειδή τον απατούσε για να εξασφαλίζει τα προς το ζην.

Πρόκειται για μια συνολικά καλή παράσταση που αναπτύσσεται ισόρροπα, με μοντέρνες μινιμαλιστικές φόρμες, και υπηρετείται από ένα εξαιρετικό καστ.  Ο αντιήρωας Βόυτσεκ (Ιωάννης Παπαζήσης) βιώνει τη βαναυσότητα και τον εξευτελισμό της ανθρώπινης ύπαρξης στο στρατόπεδο όπου ζει και υπηρετεί, είναι ένα πρόσωπο που άγεται και φέρεται, έρμαιο του λοχαγού (Ιάσων Παπαματθαίου), του γιατρού – ερευνητή (Αργύρη Αγγέλου), αλλά και θύμα της ατυχίας του να γεννηθεί φτωχός. Σε μια κρίση παράνοιας η θρυμματισμένη ύπαρξή του σκοτώνει ό,τι πολυτιμότερο έχει -τη γυναίκα που αγαπά- (Βασιλική Τρουφάκου). Μεταξύ προσωπικού και κοινωνικού, ο Ιωάννης Παπαζήσης σκιαγραφεί με άνεση τα ψυχολογικά αδιέξοδα του Βόυτσεκ, αποδίδοντας την ανερμάτιστη και τραγική φιγούρα που καταλαβαίνει ότι η τράπουλα είναι σημαδεμένη και αντιδρά σπασμωδικά, πλήττοντας τον ίδιο του τον εαυτό. Πλάι του η Βασιλική Τρουφάκου, παγερή και συνειδητοποιημένη, κάνει αυτό που κάνει γιατί έτσι πρέπει να γίνει, χαρίζοντας μας ανεπαίσθητες ρομαντικές στιγμές ώσπου να αποδεχτεί τη μοίρα της. Απόλυτα πειστικός ο Ιάσων Παπαματθαίου στο ρόλο του μιλιταριστή λοχαγού, ενώ ο Αργύρης Αγγέλου ενδύθηκε την επιστημονική αλαζονεία με το κατάλληλο -αλάθητο και ειρωνικό- πνεύμα. Μαζί τους στη σκηνή ο Ορφέας Παπαδόπουλος ως ένας πιο πλαισιωμένος στρατιώτης σε σχέση με τον Βόυτσεκ, αλλά και η Ηρώ που με το πιάνο της ντύνει ζωντανά τις σκηνές και με τα τραγούδια του Μίνωα Μάτσα σε στίχους Σοφίας Καψούρου συνδέει τις πράξεις και συνοψίζει, σχολιάζει και αποφορτίζει.

Info
Βόυτσεκ, του Γκέοργκ Μπύχνερ
Θέατρο Πόλη (Φώκαιας 4, 211-1828900)
Διασκευή κειμένου – Σκηνοθεσία – Φωτισμοί: Σταύρος Σ. Τσακίρης
Μουσική – Τραγούδια: Μίνως Μάτσας
Σκηνικά – Κοστούμια – Flash Animations: Αλέξανδρος Ψυχούλης
Παραστάσεις: Τετάρτη 19:30, Πέμπτη 20:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 & 21:00, Κυριακή 19:00
Διάρκεια: 120’
Εισιτήρια: Από 15€ – Κλείστε τα εδώ

Δείτε όλες τις θεατρικές κριτικές μας εδώ

Ακολουθήστε το zeitgeist.gr στο facebook για να ενημερώνεστε πρώτοι για τα νέα θέματα και να στηρίξετε την ποιοτική δημοσιογραφία, πατώντας like στο facebook banner που βλέπετε κάτω ή πάνω δεξιά.

Tags: SliderΘέατροΚριτικήΠαράσταση
Previous Post

Οι άγνωστες πτυχές του ιαπωνικού τρόπου ζωής

Next Post

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Next Post
Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Η ώρα του Πελέ (και του Μουντιάλ)

Η ώρα του Πελέ (και του Μουντιάλ)

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Νυχτερινός Tουρισμός: Ωδή στο σκοτάδι

Νυχτερινός Tουρισμός: Ωδή στο σκοτάδι

by Zeitgeist Team
September 18, 2025
0

Από τις αστρονομικές εξορμήσεις στους αμμόλοφους της Σαουδικής Αραβίας μέχρι τα νυχτερινά σαφάρι στην Τανζανία και τις περιηγήσεις για παρατήρηση...

Εξέγερση του Πολυτεχνείου 1973 – 2023

Εξέγερση του Πολυτεχνείου 1973 – 2023

by Θανάσης Αντωνίου
November 13, 2024
0

50 χρόνια μετά, μια ανάλυση για το τι ήταν και τι δεν ήταν το Πολυτεχνείο, μέσα από τα έργα δύο...

Είδαμε το ανατρεπτικό «Κόκκαλο» στο Θέατρο Σημείο

Είδαμε το ανατρεπτικό «Κόκκαλο» στο Θέατρο Σημείο

by Θανάσης Αντωνίου
November 28, 2024
0

Σχόλια κι εντυπώσεις από μια ιδιαίτερη παράσταση - σχόλιο για την ψυχική ασθένεια, τη δύναμη της ανθρώπινης θέλησης και τον...

Είδαμε «Το Κουκλόσπιτο» στο θέατρο Πορεία

Είδαμε «Το Κουκλόσπιτο» στο θέατρο Πορεία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 17, 2023
0

Σχόλια και εντυπώσεις από μια σύγχρονη και επίκαιρη προσέγγιση του ιψενικού αριστουργήματος, που ξεχωρίζει για την ιδιαίτερη σκηνοθετική ματιά του...

Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου: αυτή η άγνωστη

Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου: αυτή η άγνωστη

by Αθηνά Φερεντίνου
March 28, 2022
0

Δεν είναι μόνο η ιστορική σημασία και η πολιτιστική διάσταση της ιερής πόλης του Μεσολογγίου. Είναι και ο περιβαλλοντικός πλούτος...

Ο υπέροχος κόσμος του Marc Newson

Ο υπέροχος κόσμος του Marc Newson

by Zeitgeist Team
February 18, 2021
0

Ο 57χρονος Αυστραλός είναι ένας από τους κορυφαίους designers της Ιστορίας. Όχι, μόνο επειδή έχει κάνει υπέροχα πράγματα, αλλά κυρίως...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Οχτώβρης! Ένα γλωσσικό σύμβολο

Οχτώβρης! Ένα γλωσσικό σύμβολο

October 16, 2025
Η εποχή των μανιταριών

Η εποχή των μανιταριών

October 16, 2025
O Χάικ Γιαζιτζιάν της εγγύς Ανατολής και της Ελλάδας

O Χάικ Γιαζιτζιάν της εγγύς Ανατολής και της Ελλάδας

October 15, 2025
Γιατί ο «Εχθρός του λαού» μπορεί να είναι η παράσταση της χρονιάς

Γιατί ο «Εχθρός του λαού» μπορεί να είναι η παράσταση της χρονιάς

October 15, 2025
Ένα νέο φεστιβάλ γεννιέται στον Πειραιά

Ένα νέο φεστιβάλ γεννιέται στον Πειραιά

October 13, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp