Το αν είναι ο κορυφαίος πιλότος στην ιστορία της F1 είναι μια άλλη συζήτηση. Βάσει όμως τίτλων (7) και νικών (94) είναι αναντίρρητα ο πιο επιτυχημένος. Αλλά ταυτόχρονα και μια διαφορετική προσωπικότητα από αυτές που συναντάς συνήθως στις πίστες.
Τρέλα ονομάζουμε μερικές φορές το σπάνιο ταλέντο με το οποίο είναι προικισμένος κάποιος και το οποίο τον ωθεί να κάνει κάτι ανατρεπτικό. Ο Lewis Hamilton το διαθέτει σε αφθονία, καταπώς αποδεικνύει και η ως τώρα πορεία του. Η Formula 1 δεν είχε ποτέ μαύρο οδηγό. Η οικογένεια του Χάμιλτον δεν ήταν ούτε πλούσια ούτε λευκή. Οι παππούδες του ήρθαν στο Ηνωμένο Βασίλειο από το νησί της Γρενάδας στην Καραϊβική, τη δεκαετία του ‘50. Και αυτός δεν σταμάτησε μπροστά σε κανένα εμπόδιο. Πολύ μικρός σε ηλικία 10 ετών, βλέποντας τα Autosport Awards, μπούκαρε με αληθινό θράσος στο δωμάτιο που ήταν ο Ron Deniss, το αφεντικό της McLaren και του είπε: «Μια μέρα, θέλω να τρέχω τα αυτοκίνητά σας». Τρία χρόνια αργότερα, αφού ο Χάμιλτον κέρδισε το βρετανικό πρωτάθλημα καρτ, ο Ντένις τον υπέγραψε στο πρόγραμμα ανάπτυξης οδηγών της McLaren. Αργότερα το 2006, ο Hamilton, 21 ετών τότε, πήρε την ευκαιρία που του δόθηκε να οδηγήσει αυτοκίνητο της F1. Του την έδωσε η McLaren στην σχολή της οποίας φοιτούσε. Οδηγός της βρετανικής ομάδας ήταν επίσης ο Ισπανός Pedro de la Rosa, ο οποίος θυμάται: «Είδαμε τους χρόνους του και καταλάβαμε ότι όλοι οι άλλοι οδηγοί θα είχαμε πρόβλημα. Ήταν σε διαφορετικό επίπεδο». Η επιτάχυνση θέλει στυλΤο 2007 έγινε ο δεύτερος οδηγός της ομάδας, δίπλα στον δύο φορές πρωταθλητή Fernando Alonso. Τελικώς εκείνη τη χρονιά ισοβάθμησαν και οι δύο στη 2η θέση και πρωταθλητής αναδείχθηκε με έναν μόλις βαθμό περισσότερο ο Kimi Räikkönen, με Ferrari, το τελευταίο της Scuderia. Το 2008 ο Χάμιλτον θα κατακτήσει τον πρώτο του τίτλο, γενόμενος ο πρώτος Βρετανός μετά τον Damon Hill το 1996 και τον Nigel Mansell το 1992. Όμως, ο Χιλ ήταν σπιτόγατος και πολύτεκνος ήδη όταν έγινε πρωταθλητής, ενώ ο Μάνσελ, με το τεράστιο μουστάκι, έμοιαζε με τον εργάτη που βρέθηκε από τους λόφους του Γιορκσάιρ κατευθείαν στα φώτα του πολύβουου Λονδίνου και δεν του ταίριαζε η showbiz. Αντιθέτως, ο Χάμιλτον τους ξεπέρασε όλους δίνοντας στο μηχανοκίνητο σπορ περισσότερα από όσα έχει πάρει. Εκτός από πολυπρωταθλητής, είναι σήμερα ένα από τα κορυφαία fashion icon του αθλητισμού. Αυτός έφερε το μοντερνισμό στην Formula 1, αυτός ξαναέδωσε την αίσθηση αυτοπεποίθησης στο στυλ των οδηγών αγώνων και για αυτό βρίσκεται ανελλιπώς στις λίστες με τους πιο καλοντυμένους άνδρες στον κόσμο. Ουσιαστικά, μέσα από το παράδειγμά του εξέλιξε τον οδηγό αγώνων, σε έναν αληθινό εξερευνητή του στυλ, σε έναν ρέκτη της μόδας αλλά και σχεδιαστή, καθώς σε συνεργασία με τον οίκο Tommy Hilfiger δημιουργεί τις δικές του συλλογές. Την ίδια στιγμή είναι ένας ζεστός και ανοιχτός τύπος, νησιώτης με τη νoτιοευρωπαϊκή έννοια του όρου και όχι ένας ψυχρός, ανέκφραστος οδηγός που θυμίζει ρομπότ. Στον ελεύθερο χρόνο του μαθαίνει πιάνο και γράφει τραγούδια, ενώ είναι και εξαιρετικός ερασιτέχνης ποδοσφαιριστής.
Στην κορυφή της ωριμότηταςΑπό το πρώτο του πρωτάθλημα μέχρι σήμερα ο Hamilton ήταν πάντα διεκδικητής του τίτλου. Ακόμα και όταν δεν κατακτούσε πρωταθλήματα, ήταν μέσα στους πρώτους, κυρίαρχος μέσα στις πίστες, αλλά και μία προσωπικότητα που δεν περνούσε απαρατήρητη. Όσοι έχουν μοιραστεί στιγμές μαζί του λένε ότι είναι δίκαιος, γενναιόδωρος, σεβαστός, ειλικρινής και έντιμος, αλλά και κυνικός. Είναι εστιασμένος στο σκοπό του, εξαιρετικά ανταγωνιστικός, αλλά και έτοιμος να ανοίξει δρόμους δημιουργώντας ρήξεις, αν χρειαστεί. Κάπως έτσι έληξε τη σχέση του με τη Nicole Scherzinger, την άλλοτε τραγουδίστρια των Pussycat Dolls. Η σχέση τους ξεκίνησε το 2007 και τυπικά τελείωσε το 2017, ουσιαστικά όμως ο χωρισμός ξεκίνησε από το 2015 και ήταν επίπονος. Στο μεταξύ μπαινόβγαινε στη ζωής της Rihanna και της Rita Ora, επιβεβαιώνοντας την αγάπη του για τη χορευτική μουσική. Κάπου εκεί ήρθε η ωρίμανση. Η σχέση του με την McLaren έληξε το 2013. Προηγουμένως είχε καταφέρει να κάνει έξω φρενών τον ομόσταυλό του, Αλόνσο. Η απόφασή του αποδείχθηκε σωστή παρά το ρίσκο, καθώς έδωσε νέα πνοή στην καριέρα του. Το 2013 έφυγε για τη Mercedes, που τότε ήταν αρκετά χαμηλά στην παγκόσμια κατάταξη, την οποία οδήγησε στον τίτλο το 2014, το 2015, το 2017, το 2018, το 2019, αλλά και το δίσεκτο 2020.
Παρόλα αυτά, οι haters τον επικρίνουν για τον τρόπο ζωής του, όπως για το ότι προτιμάει να ζει στον φορολογικό παράδεισο του Μονακό, αλλά και ότι μοιάζει περισσότερο με pop star. Η απάντηση είναι ισοπεδωτική: «Ναι, μου αρέσουν τα φανταχτερά ρούχα, αλλά και σε ποιον δεν αρέσουν; Πάντα απολάμβανα το καλό ντύσιμο, αν και δεν μπορούσα πάντα να το έχω. Είχα επίσης επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από το hip-hop, και όπως όλοι οι ράπερ φορούσαν φαρδιά ρούχα, έτσι ντυνόμουν και εγώ. Κοιτάζοντας πίσω, αυτό είναι κάτι που στυλιστικά μου προκαλεί τρόμο. Αλλά τώρα ξέρω τις αξίες μου και ξέρω ποιος είμαι». Ήτοι, «ένας θετικός άνθρωπος που εξακολουθεί να έχει φίλους από όταν ήμουν δέκα χρονών και δεν πρόκειται να περάσω το υπόλοιπο της ζωής μου προσπαθώντας να αλλάξω τη γνώμη των ανθρώπων για μένα. Το πρόβλημα είναι δικό τους».