fbpx
Monday, October 2, 2023
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Ταραξίας: «Η trap δεν είναι rap και δεν μου αρέσει καθόλου»

Χαράλαμπος Νικόπουλος by Χαράλαμπος Νικόπουλος
March 3, 2021
in Interview, Music
Ταραξίας: «Η trap δεν είναι rap και δεν μου αρέσει καθόλου» - Ο Γιώργος Γκόγκας, η αυθεντική φωνή του ελληνικού hip-hop που δεν αλλοιώθηκε, επιστρέφει με νέο δίσκο και μιλάει αποκλειστικά στο Zeitgeist για όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας.
23
SHARES
2.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ο Γιώργος Γκόγκας, η αυθεντική φωνή του ελληνικού hip-hop που δεν αλλοιώθηκε, επιστρέφει με νέο δίσκο και μιλάει αποκλειστικά στο Zeitgeist για όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας.

Έχουν περάσει δύο δεκαετίες από τότε που ο Ταραξίας, κατά κόσμον Γιώργος Γκόγκας, έκανε το επίσημο ντεμπούτο του με τους Άγνωστους Γνωστούς (ΑΓ), όπου σε μια περίοδο γενικευμένης ευμάρειας τολμούσε να επικρίνει το life style της υπερβολής αλλά και την αλλοτρίωση των μοντέρνων καιρών. Από τότε μεσολάβησαν πολλά. Κέρδισε την καταξίωση με τους ΑΓ, γεύτηκε τη δόξα με τους Goin’ Through, έκανε συνεργασίες που προκάλεσαν αίσθηση, κράτησε τις αποστάσεις του και πήρε τον δικό του δρόμο, τελικώς. Πιο ώριμος από ποτέ, ο συνθέτης, στιχουργός, MC, DJ και μουσικός παραγωγός μάς μίλησε με την ηρεμία και τη σπουδή που απαιτεί κάθε σοβαρή κουβέντα, σε πλήρη αντίστιξη με το σκηνικό προφίλ του.

Πώς και που σε βρίσκουμε αυτήν την περίοδο δημιουργικά;
Μέσα σε αυτήν τη δύσκολη κατάσταση για τους καλλιτέχνες, με βρίσκετε απόλυτα ενεργό παρότι δεν εμφανίζομαι κάπου. Έχει κυκλοφορήσει εδώ και δύο μήνες ο νέος μου δίσκος ο οποίος λέγεται «Ταρακράτος», με 17 καινούρια κομμάτια. Είναι ο έκτος μου προσωπικός δίσκος και πιστεύω πώς είναι ό,τι πιο ώριμο έχω κάνει. Έχει κοινωνικοπολιτικό χαρακτήρα και ασχολείται με τα τεκταινόμενα που βιώνουμε όλοι στη χώρα και είναι μια προσωπική δουλειά κατά το μεγαλύτερο μέρος της. Όπως, ίσως, ξέρετε έχω πλέον το προσωπικό μου label, το Hip Hope Movement, το κίνημα της ελπίδας. Με αυτό ασχολούμαστε τώρα και βγάζουμε και νέους καλλιτέχνες. Δεν το θεωρώ δισκογραφική αλλά κίνημα, καθώς το έχουμε συνδέσει και με άλλες δράσεις, όπως αναδασώσεις, καθαρισμούς και ενέργειες ανακύκλωσης.

Θα είχε ενδιαφέρον να μας πεις γιατί επέλεξες αυτόν τον τίτλο («Ταρακράτος») και ποιο είναι το πολιτικό του στίγμα. Σίγουρα δεν είναι μόνο λεκτικό παιχνίδι…
Όχι, δεν είναι μόνο λεξιπαίγνιο. Πρώτα από όλα είναι μια συνέχεια του προηγούμενου δίσκου που λεγόταν «Άναρχος Έλλην» γιατί εγώ εκεί κατατάσσω τον εαυτό μου. Είμαι ένα παιδί που γεννήθηκε το 1981, από μια μητέρα που ήταν στο Πολυτεχνείο το 1973 και καλώς ή κακώς είχα κάποιες αριστερές ή αναρχικές καταβολές. Βέβαια ο αναρχισμός στις μέρες μας είναι μια παρεξηγημένη έννοια. Ο πρώτος κατ’ εμέ αναρχικός ήταν ο Σωκράτης και μετά ο Πλάτωνας -και στην Πολιτεία και αλλού τα περιγράφει πάρα πολύ ωραία. Όμως η αναρχική θεωρία και κοινωνία είναι κάτι το ουτοπικό διότι προϋποθέτει ότι το πνευματικό επίπεδο των ανθρώπων θα είναι τόσο υψηλό ώστε να σέβεται ο ένας τα όρια του άλλου, χωρίς νόμους και αστυνομία. Στη σημερινή κοινωνία της ζούγκλας αυτό δεν είναι εφικτό. Εγώ από μικρός ήθελα να αλλάξω τον κόσμο και με ενοχλούσε η κοινωνική αδικία. Παράλληλα, στα 90s όπου όλοι διασκέδαζαν επειδή υπήρχε ρευστότητα και ευμάρεια -τα οποία όλα εκείνα τα εισπράξαμε ως χρέη αργότερα-, εγώ προβληματιζόμουν. Τελικώς, δικαιωθήκαμε για κάποια πράγματα που βλέπουμε στη σημερινή κοινωνία, έχοντας κάνει μαζί με τους Άλφα Γάμα τους δίσκους «Νεοέλληνα Άκου» το 2000 και «Αγνωστοφοβία» το 2001.

Αναρωτιέμαι, τι σχέση έχει εκείνο το rap του κοινωνικού προβληματισμού που υπηρετούσες τότε με την trap του σήμερα. Πώς τοποθετείσαι απέναντι σε αυτό το φαινόμενο;
Το ίδιο αναρωτιέμαι και εγώ μαζί σου [γέλια]. Δυστυχώς έχει αλλάξει πολύ το ραπ, μιας επαναστατικής μουσικής που ως γνωστόν ξεκίνησε από τις ΗΠΑ για να υποστηρίξει τα δικαιώματα των μαύρων. Εγώ είμαι οπαδός αυτής της σχολής και της κουλτούρας του hip hop, που έχει κοινωνική ευαισθησία, δυνατούς στίχους που έλεγαν κάτι.

Αυτό, όμως, η μουσική βιομηχανία και το σύστημα δεν προσπάθησε να το εξαφανίσει. Αλλά αντίθετα το αγκάλιασέ, το αλλοτρίωσε και το εμπορευματοποίησε. Αυτό το πράγμα λοιπόν δεν είναι ραπ και δεν μου αρέσει καθόλου.
Σήμερα το λένε τραπ, αύριο μπορεί να το λένε αλλιώς. Ειδικά στιχουργικά δεν με ικανοποιεί καθόλου, παρότι μουσικά έχει κάποιο καλό επίπεδο -παρότι εγώ είμαι λάτρης του αναλογικού ήχου.  


Ωστόσο, εξακολουθώ να έχω την απορία, πώς κάτι τόσο καταφανέστατα ευτελές έχει τόση επιτυχία εκεί έξω;
Διότι αυτός είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας μας και της Παιδείας της, για την οποία είμαστε πλέον υπεύθυνοι εμείς οι μεγαλύτεροι. Η τηλεόραση, η μουσική, είναι ο καθρέφτης μας. Βλέπεις ότι ο κόσμος ασχολείται κυρίως με υλικά αγαθά, με κουτσομπολιά με πολύ χαμηλού επιπέδου. Και αυτό το πράγμα, η τραπ, μιλάει στη γλώσσα τους, η οποία δυστυχώς δεν είναι ελληνική.

Πάμε αρκετά πίσω στην εποχή των Goin’ Through, όπου από άποψη επιτυχίας ήσασταν κάτι παρόμοιο με τους κορυφαίους σημερινούς εκπροσώπους της trap. Είχατε την αίσθηση ότι τότε συμμετείχατε σε κάτι σπουδαίο;
Δυστυχώς, όχι. Δεν μπορούσα να καταλάβω το μέγεθος της κατάστασης αυτής. Μετά από χρόνια το συνειδητοποιώ. Δεν πιστεύω όμως ότι μπορεί να ξαναγίνει κάτι αντίστοιχο, γιατί τότε με το Family ήταν η πρώτη φορά και υπήρχαν οι κατάλληλες συνθήκες (και οικονομικές). Τώρα πια δεν υπάρχουν.

Θυμάμαι την ιστορική φράση/στίχο από ένα τραγούδι σας, το «κύριε υπουργέ, γαμώ τα υπουργεία σας», από το τραγούδι «Καλημέρα Ελλάδα», που άφησε εποχή. Και βλέπω ότι σήμερα ο NiVo που την έλεγε έχει γίνει δημοτικός σύμβουλος και αντιδήμαρχος στην Αγία Βαρβάρα. Είναι οξύμωρο αυτό ή είναι μια εξέλιξη που καλώς έγινε;
Καλώς ή κακώς οι πράξεις μας μιλούν από μόνες τους. Κάτι δείχνει όλο αυτό. Δίχως να θέλω να κατηγορήσω τον Νίκο -υπενθυμίζω ότι δεν συνεργαζόμαστε πλέον και ότι από το 2010 έχω αποχωρήσει από το συγκρότημα, όπως και τα υπόλοιπα μέλη του Family-, πιστεύω ότι ένας καλλιτέχνης δεν πρέπει να παίρνει το μέρος μιας πολιτικής παράταξης. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πρέπει να λες την άποψή σου. Δυστυχώς, όμως, όλοι οι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την πολιτική στην Ελλάδα αλλοτριώθηκαν.

Είναι πολύ ενδιαφέρουσες οι μουσικές σου συνεργασίες με καλλιτέχνες από άλλα είδη. Από τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου και τον Σάκη Μπουλά μέχρι λαϊκούς τραγουδιστές. Πώς βρίσκεις σημεία προσέγγισης;
Το μαγικό με το ραπ είναι μπορεί να κολλήσει με όλες τις μουσικές που υπάρχουν. Για αυτό και έχουμε δει μίξεις μουσικών και ρευμάτων, από το hardcore ροκ μέχρι το λαϊκό. Θα έλεγα ότι το ραπ είναι ο σύγχρονος συνδετικός κρίκος της μουσικής, αυτό που ενώνει όλα τα μουσικά στοιχεία. Είναι αξέχαστες εμπειρίες αυτές οι συνεργασίες και είμαι περήφανος, όπως επίσης για το ότι έχω παίξει μαζί με τους Snoop Dogg, Busta Rhymes, De La Soul και Kurtis Blow, Cypress Hill κ.ά.

Είσαι ευχαριστημένος με το πώς αξιοποίησες το ταλέντο σου όλα αυτά τα χρόνια; Έχεις κάνει κάποια λάθη που δεν θα ξαναέκανες αν γύριζες το χρόνο πίσω;
Σίγουρα δεν είμαι ευχαριστημένος από τον εαυτό μου και ούτε ποτέ θα είμαι. Μπορώ να πω πώς όταν την ψωνίζεις, μένεις στάσιμος και μου έχει συμβεί αυτό στην εποχή των Goin’ Through. Δεν πρέπει βέβαια να μετανιώνουμε για τα λάθη μας. Κάναμε ό,τι κάναμε και η πείρα μας αποκτήθηκε μέσα από αυτά, αλλά δεν πρέπει να τα ξανακάνουμε. Και για αυτό λέω ότι είμαι στην πιο ώριμη φάση μου. Αυτό που μου δίνει αισιοδοξία και δύναμη είναι η μουσική μου. Αυτό με κρατάει ζωντανό.

Υπάρχει μία φράση που σε οδηγεί στη ζωή;
«Res non verba». Πράξεις όχι λόγια. Είναι μια φράση που μου έλεγε ο συγχωρεμένος ο πατέρας μου που τον έχασα πριν από δύο χρόνια. Πάντα μου έλεγε αυτό το πράγμα.

Δείτε και ακούστε το τραγούδι «Στο Στόμα του Λύκου», από το νέο του δίσκο Ταρακράτος.

Θυμηθείτε την παλαιότερη συνεργασία του με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου («Ελλάς»)

 

Tags: Hip HopΆγνωστοι ΓνωστοίGoin' ThroughSnoop DoggBusta Rhymes
Previous Post

Η νέα εποχή της Swarovski

Next Post

Ο εραστής των κλασικών αυτοκινήτων

Next Post
Ο εραστής των κλασικών αυτοκινήτων

Ο εραστής των κλασικών αυτοκινήτων

Στην Τέχνη τίποτα δεν είναι τόσο ταπεινό

Στην Τέχνη τίποτα δεν είναι τόσο ταπεινό

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Στην κουζίνα με τον Michael Crichton

Στην κουζίνα με τον Michael Crichton

by Zeitgeist Team
September 28, 2022
0

Ένας post modern φωτογράφος που αποδομεί το φαγητό για να δημιουργήσει μια άλλη εύγευστη ολότητα που ξεχειλίζει από δημιουργικότητα, αλλά...

Η ασθένεια που προκαλεί η μαραθώνια παρακολούθηση σειρών

Η ασθένεια που προκαλεί η μαραθώνια παρακολούθηση σειρών

by Zeitgeist Team
December 8, 2021
0

Είναι επίσημο: Το «κάψιμο» (binge watch) μπροστά στην οθόνη με Netflix, HBO, Show Time κ.λπ. γίνεται εθισμός και υποκρύπτει ή...

Η επανάσταση της καλύβας

Η επανάσταση της καλύβας

by Zeitgeist Team
August 20, 2022
0

Ο ορισμός της πολυτέλειας αλλάζει. Η ησυχία, η ηρεμία, η ζωή μέσα στη φύση και σε μια μοντέρνα καλύβα φαντάζουν...

Οι 10 χρυσοί κανόνες του γυναικείου στυλ

Οι 10 χρυσοί κανόνες του γυναικείου στυλ

by Βανέσα Αποστολίδου
March 1, 2021
0

Διαβάσαμε, ρωτήσαμε, συζητήσαμε, συλλέξαμε και ξεχωρίσαμε 10, μόνο 10, στυλιστικές συμβουλές που μπορούν πραγματικά να σας κάνουν να δείχνετε πιο...

Τα sneakers είναι πολλά βήματα μπροστά!

Τα sneakers είναι πολλά βήματα μπροστά!

by Βανέσα Αποστολίδου
February 19, 2021
0

Το ερώτημα «πού οδεύομεν;» τελικώς απαντήθηκε. Είναι μεγάλα, άνετα, δίνουν χρώμα στη ζωή και όλοι γυρνούν και τα κοιτάζουν χωρίς...

Γραφίστες όλων των χωρών, ενωθείτε!

Γραφίστες όλων των χωρών, ενωθείτε!

by Θανάσης Αντωνίου
June 22, 2023
0

Ένα νέο βιβλίο αποκαλύπτει τις καθόλου αγνές προθέσεις της οπτικής επικοινωνίας και του design, αλλά και αναρωτιέται πάνω στο αν...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Thanasis-Antoniou 300px

Θανάσης Αντωνίου

Δουλειά με το κομμάτι

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Οι καλύτερες ελληνικές παραλίες που πραγματικά… δεν υπάρχουν!

Εύη Νεοφώτιστου

Οι 6 κανόνες της επιτυχίας

Αθηνά Φερεντίνου

Το πείραμα της υπακοής και η δύναμη της εξουσίας

Άλκης Φιτσόπουλος

Η εποχή της ταχύτητας

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Από τη Μεγάλη στη Σιωπηρή Παραίτηση

Από τη Μεγάλη στη Σιωπηρή Παραίτηση

September 29, 2023
Πρεμιέρα σήμερα για την Κοριτσιέρα των Βούρλων

Πρεμιέρα σήμερα για την Κοριτσιέρα των Βούρλων

September 29, 2023
10 ελληνικά τραγούδια που λίγοι γνωρίζουν ότι είναι ξένα

10 ελληνικά τραγούδια που λίγοι γνωρίζουν ότι είναι ξένα

September 28, 2023
Ο Jo Nesbo γοήτευσε το αθηναϊκό κοινό

Ο Jo Nesbo γοήτευσε το αθηναϊκό κοινό

September 28, 2023
Η ακινησία της κίνησης στους δρόμους της Αθήνας

Η ακινησία της κίνησης στους δρόμους της Αθήνας

September 27, 2023

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp