fbpx
Wednesday, July 6, 2022
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • English
  • Greek
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • English
  • Greek
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Βιώσιμη Μόδα εναντίον Fast Fashion

Κατερίνα Γιαννοπούλου by Κατερίνα Γιαννοπούλου
February 2, 2021
in Fashion, Business
Βιώσιμη Μόδα εναντίον Fast Fashion
Βιώσιμη Μόδα εναντίον Fast Fashion
2
SHARES
231
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Τα ζητήματα της αειφορίας και της βιωσιμότητας στη βιομηχανία της Μόδας είναι στη μόδα. Το ζήτημα είναι αν μπορούν όντως να εκφραστούν, καθώς είναι άλλο το «υποστηρίζω τη βιώσιμη Μόδα» και άλλο «την αγοράζω».

Εδώ και σχεδόν δυο δεκαετίες η ανάπτυξη της ελκυστικής, οικονομικής, προσιτής Μόδας εξελίχθηκε ραγδαία. Η άνοδος των social media, των influencers και του online shopping γέννησε μια καινούρια βιομηχανία, τη λεγόμενη fast fashion! Τα χαρακτηριστικά που σκιαγραφούν με ακριβή τρόπο το προφίλ του Fast Fashion είναι η αντιγραφή ή η δημιουργική προσαρμογή σχεδίων μεγάλων οίκων, η ταχύτητα λανσαρίσματος νέων κολεξιόν μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα και η γρήγορη παραγωγή τους σε συνδυασμό με το χαμηλό κόστος διάθεσης. Έτσι, η ιδέα που έχει αναπτυχθεί από κολοσσούς fast fashion brands, ότι όλοι πλέον μπορούμε να ντυνόμαστε με την τελευταία λέξη της μόδας χωρίς να ξοδεύουμε μια περιουσία, ωθεί όλο και περισσότερους καταναλωτές να περάσουν το κατώφλι των εν λόγω καταστημάτων.

Την ίδια στιγμή, η πανδημία, το εντατικό πνεύμα του καπιταλισμού, τα περιβαλλοντικά ζητήματα, αλλά και σκάνδαλα των εταιρειών fast fashion, κάνουν την ιδέα της βιώσιμης, ηθικής μόδας πιο ελκυστική. Παρατηρώντας την κοινωνία των καταναλωτών αυτήν την περίοδο, θα έλεγε κάποιος πως είναι χωρισμένη σε δυο στρατόπεδα σε σχέση με την ένδυση, την υπόδηση και τα αξεσουάρ. Σε εκείνους που είναι πρόθυμοι να αγοράσουν βιώσιμα προϊόντα και στους άλλους που προτιμούν την αγορά του fast fashion. Το βασικό ερώτημα είναι, πότε θα πάψουν οι καταναλωτές να αγοράζουν από fast fashion brands. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα   της Mckinsey, τον Απρίλιο του 2020 σε 2.000 καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γερμανίας βρέθηκε ότι το 67% θεώρει, ότι η χρήση βιώσιμων υλικών είναι ένας σημαντικό κριτήριο αγοράς στην τελική επιλογή τους.
Παράλληλα, τα σκάνδαλα γύρω από μεγάλες μάρκες έδωσαν την ευκαιρία στους καταναλωτές  να στραφούν στην επιλογή μιας βιώσιμης μόδας. Πιο συγκεκριμένα, η γνωστή βρετανική εταιρεία ενδυμάτων Boohoo, κατηγορήθηκε ότι είχε υιοθετήσει την τακτική μιας σύγχρονης δουλείας, αφού έδινε μόλις 3,5 λίρες την ώρα στους εργαζομένους στο εργοστάσιό της στο Λέστερ. Πριν από αυτό το συμβάν, κατά τη διάρκεια της πανδημίας κατηγορήθηκε, επίσης, πως εξανάγκασε μέρος του προσωπικού της να εργαστεί, παρόλο που νοσούσε από Covid-19.

 Η αειφόρος Μόδα είναι για όλους; 

Αδιαμφισβήτητα, είναι αρκετά δύσκολο να σπάσει αυτός ο κύκλος κατανάλωσης κι αυτό, διότι τα εμπορικά brands που στηρίζουν την ταχεία μόδα λανσάρουν σε μικρότερες τιμές τα προϊόντα τους και ανανεώνουν τις κολεξιόν τους με γρηγορότερο ρυθμό, σε σχέση με τη βιώσιμη μόδα που είναι πιο ακριβή. Τα βιώσιμα ενδύματα κατασκευάζονται από υψηλότερης ποιότητας υφάσματα, γεγονός που ανεβάζει το κόστος παραγωγής και επομένως και αγοράς, κάτι που σίγουρα λειτουργεί αποτρεπτικά. Το κλειδί για να μπορέσουν τα brands να παρουσιάσουν βιώσιμα προϊόντα είναι να υπάρξει ζήτηση, η οποία θα επιτευχθεί με τη σύμπραξη τόσο των καταναλωτών όσο και των ίδιων των ηγετών της βιομηχανίας της Μόδας και αυτή είναι η πρόκληση. Το ιδανικό θα είναι οι καταναλωτές να επενδύσουν τα χρήματά τους σε brands που στηρίζουν τη βιωσιμότητα και να ενισχύσουν τις προσπάθειες για την προστασία του πλανήτη. Όλοι οι κρίκοι της βιομηχανίας θα πρέπει να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν έναν ιδανικό κόσμο για μόδα που θα απευθύνεται σε όλους. Το ερώτημα, για το αν η πανδημία και τα σκάνδαλα στη βιομηχανία της μόδας θα γίνουν το έναυσμα που θα ωθήσουν τους καταναλωτές να αποχωρίσουν γρηγορότερα, μένει να απαντηθεί στο μέλλον.

Tags: ΚαταναλωτέςΒιωσιμότηταMckinsey
Previous Post

Η καθημερινότητα των ψαράδων της Κωνσταντινούπολης

Next Post

Αυτά που κάνουν ένα jean να είναι genius

Next Post
Αυτά που κάνουν ένα jean να είναι genius

Αυτά που κάνουν ένα jean να είναι genius

(Cover), Myanmar ©Tom Stringer

150 αρχιτέκτονες κάνουν το γύρο του κόσμου και να πώς τον βλέπουν

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Τα 3 στοιχεία του επιτυχημένου φλερτ

Τα 3 στοιχεία του επιτυχημένου φλερτ

by Zeitgeist Team
August 4, 2021
0

Πρόσφατη επιστημονική μελέτη που έγινε στην Κύπρο αποκαλύπτει τα στοιχεία που καθιστούν το φλερτ επιτυχημένο και που αυξάνουν τις πιθανότητες...

Νέα άφιξη στην οικογένεια Jack Daniel’s

Νέα άφιξη στην οικογένεια Jack Daniel’s

by Zeitgeist Team
May 5, 2022
0

Η οικογένεια Jack Daniel’s μεγαλώνει με το Jack Daniel’s Tennessee Apple. Ένα γλυκό ουίσκι με γεύση μήλου και όλο το...

maksym-kaharlytskyi-5ZmAyIG_OrI-unsplash

Οι οινικοί θησαυροί της Ιβηρικής

by Μόδεστος Κούρτης
May 1, 2021
0

Δύο χώρες, η Ισπανία και η Πορτογαλία, δύο τύποι ενισχυμένων κρασιών, τα ισπανικά Sherries και τα πορτογαλέζικα Port, σφραγίζουν με...

1_pVBRwc34ruXxcrmpLaXvrA

Τα 5 χαρακτηριστικά των επικίνδυνων, συναισθηματικώς, ατόμων

by Zeitgeist Team
June 2, 2021
0

Το Zeitgeist σας δείχνει πώς να προστατέψετε την ψυχική σας υγεία, ξεκινώντας από το να αναγνωρίζετε αυτούς που επιχειρούν να...

Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τις λέσχες κυρίων (και κυριών)

Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τις λέσχες κυρίων (και κυριών)

by Μελίνα Σιδηροπούλου
December 14, 2021
0

Τι κρύβουν οι Λέσχες; Σίγουρα πολιτική, κύρος, εκλεκτικισμό, πλούτο, αριστοκρατία και φυσικά το «Μη σε μη μέλη!». Παλαιότερα ήταν αποκλειστικά...

Στιγμές περιπέτειας

Στιγμές περιπέτειας

by Zeitgeist Team
May 28, 2021
0

H Suunto λανσάρει το λεπτότερο, μικρότερο αλλά και ανθεκτικότερο performance ρολόι που κατασκευάστηκε ποτέ, τo Suunto 9 Peak, για να...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Ιφιγένεια Παγωμένου

Γιατί όλοι μιλούν για την Εκπαίδευση STEM;

Thanasis-Antoniou 300px

Θανάσης Αντωνίου

Elvis για πάντα!

Εύη Νεοφώτιστου

Η hi tech θεραπεία που νικάει τις φοβίες

Άλκης Φιτσόπουλος

Η εποχή των μάνατζερ

Αθηνά Φερεντίνου

Από την διαπόμπευση στο #cancel

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Zeitgeist Team
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

Το ταπεινό φυτό που αντιμετωπίζει τον κορωνοϊό!

Το ταπεινό φυτό που αντιμετωπίζει τον κορωνοϊό!

by Zeitgeist Team
July 22, 2021
0

Γιάννης Αντετοκούνμπο: «Μόνο μέσα από τις δυσκολίες γίνεσαι καλύτερος»

Γιάννης Αντετοκούνμπο: «Μόνο μέσα από τις δυσκολίες γίνεσαι καλύτερος»

by Zeitgeist Team
February 25, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Ανάπλαση – ανάσα στο Κουκάκι

Ανάπλαση – ανάσα στο Κουκάκι

July 5, 2022
Στα Prince Oliver το καλοκαίρι είναι πάντοτε γιορτή!

Στα Prince Oliver το καλοκαίρι είναι πάντοτε γιορτή!

July 5, 2022
Στην υπηρεσία της υποταγής

Στην υπηρεσία της υποταγής

July 5, 2022
Elvis για πάντα!

Elvis για πάντα!

July 5, 2022
1ο Φεστιβάλ Αριστοναύτες: Μια νέα ματιά σε μια ιστορική περιοχή

1ο Φεστιβάλ Αριστοναύτες: Μια νέα ματιά σε μια ιστορική περιοχή

July 4, 2022

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2022 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp