Τα swinging sixties επιστρέφουν πιο όμορφα από ποτέ και η περίβλεπτη αυτοκινητοβιομηχανία γιορτάζει τα 60 χρόνια της e–type με 12 απολύτως συλλεκτικά αυτοκίνητα.
Μάρτιος του 1961, όλα ήσαν διαφορετικά. Μαζί και τα αυτοκίνητα. Λίγα πράγματα ήταν ίδια και έμειναν αναλλοίωτα στο χρόνο. Όπως για παράδειγμα το πόσο ποθητή μπορεί να είναι μια Jaguar. Αυτό ίσχυε το 1961, ισχύει και το 2021. Τότε, έξι δεκαετίες πίσω στο παρελθόν, στο 31ο σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης η Jaguar παρουσιάζει την e-type και τα σχόλια του τύπου είναι διθυραμβικά. Ο Sir William Lyons, πρόεδρος της Jaguar Company, στεκόταν δίπλα σε ένα μοντέλο του αυτοκινήτου και γεμάτος καμάρι δήλωνε: «Έχουμε ήδη λάβει πλήθος παραγγελιών. Δεν μπορώ να δώσω ακριβή στοιχεία αυτή τη στιγμή, επειδή πολλοί έμποροι παραγγέλνουν χωρίς καν να έχουν το έχουν δει».Η πρώτη πώληση έγινε στον ηθοποιό Ζακ Σαρριέ, σύζυγο τότε της Μπριζίτ Μπαρντό. Πήρε το αεροπλάνο από τη Ρώμη όπου ήταν για γυρίσματα ταινίας και πήγε στη Γενεύη για να δοκιμάσει το αυτοκίνητο. Αμέσως το αγόρασε.Πέρασαν 60 χρόνια και η Jaguar τιμά εκείνο το κλασσικό αυτοκίνητο, εκείνο το διαμάντι παρουσιάζοντας τη σειρά e-type 60. Πιστό στον αρχικό σχεδιασμό, εμπνευσμένο από το πρωτότυπο coupe, αλλά με όλα τα σύγχρονα αξεσουάρ και τις σύγχρονες αναβαθμίσεις θα κυκλοφορήσει μόλις σε 12 συλλεκτικά κομμάτια (σε 6 ζεύγη των 2). Έξι αυτοκίνητα σε γκρι χρώμα και με μαύρο το εσωτερικό θα βασίζονται στην παλαιή έκδοση e-type 9600 HP και άλλα έξι roadsters βασιζόμενα στην e-type 77 RW σε πράσινο χρώμα και με το εσωτερικό ντυμένο με δέρμα σουέτ.
Όλα θυμίζουν το παλιό μοντέλο. Το σήμα που στολίζει την κουκούλα, το καπάκι καυσίμου, η πλάκα του πλαισίου και το ρολόι στο ταχύμετρο, αλλά και το τιμόνι από ξύλο οξιάς. Και βέβαια όλες οι σύγχρονες αναβαθμίσεις. Το νέο, ειδικά σχεδιασμένο, πεντατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο με συγχρονισμένα, ελικοειδή γρανάζια και ένα ενισχυμένο περίβλημα από χυτό αλουμίνιο σχεδιασμένο να προσφέρει βελτιωμένη αξιοπιστία και μεγαλύτερη αντοχή, καθώς και στενότερες αναλογίες και ομαλότερες αλλαγές ταχυτήτων συνδυάζεται με τον εξακύλινδρο Jaguar XK 268 ίππων, 3.8 λίτρων. Η νέα εξάτμιση από ανοξείδωτο ατσάλι, διαστατικά όμοια με το παλιό σύστημα, αναδημιουργεί τον βαθύ ήχο της. Τέλος, έχει προστεθεί επίσης ένα σύστημα ψυχαγωγίας με δορυφορική πλοήγηση και συνδεσιμότητα Bluetooth.
Κάθε μοντέλο διαθέτει μια ειδικά σχεδιασμένη, χαραγμένη κεντρική κονσόλα από τον σχεδιαστή Johnny Dowell (καλλιτεχνικό όνομα King Nerd), όλες φτιαγμένες με το χέρι, που η κάθε μία χρειάστηκε 100 ώρες δουλειά για να γίνει! Τι ακριβώς έχει αυτή η κονσόλα που βρίσκεται δίπλα στο λεβιέ των ταχυτήτων. Έναν χάρτη, το χάρτη της διαδρομής που είχε διανύσει το αρχικό πρωτότυπο από τη Βρετανία έως τη Γενεύη!