fbpx
Wednesday, March 29, 2023
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • English
  • Greek
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • English
  • Greek
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Τρεις θρύλοι της αυτοκίνησης που είναι ακόμη εδώ

Zeitgeist Team by Zeitgeist Team
January 17, 2021
in Retro-Vintage, Auto & Moto
Τρεις θρύλοι της αυτοκίνησης που είναι ακόμη εδώ
6
SHARES
581
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Fiat 500, Land Rover Defender, Citroen DS. Τρία εμβληματικά μοντέλα από το παρελθόν, που όμως εξακολουθεί να συγκινεί και σε ορισμένες περιπτώσεις να εξελίσσεται ολοζώντανο.

 Fiat 500 (1957)   
Μερικά αυτοκίνητα μένουν στην ιστορία για τις τεχνολογικές ή τις σχεδιαστικές καινοτομίες τους. Ελάχιστα όμως πετυχαίνουν να συνδυάσουν το ακατόρθωτο: τεχνολογία και συναίσθημα. Tο Fiat Nuova 500, που παρουσιάστηκε στις 4 Ιουλίου 1957 αναμφίβολα είναι ένα από αυτά! Ο λόγος γι’ αυτό, είναι πολύ απλός: κατά τη 18χρονη σταδιοδρομία του πούλησε 3.893.294 μονάδες, προσφέροντας με τη προσιτή τιμή πώλησης του, τόσο στον ιταλικό λαό, όσο και στους υπόλοιπους Ευρωπαίους, τη δυνατότητα της ελευθερίας που προσφέρει η αυτοκίνηση. Το εξωτερικό του μήκος ήταν μόλις 2,97 μ., το πλάτος μα και το ύψος του 1,32 μ., ενώ το μεταξόνιο του ήταν 1,84 μ. Κενό ζύγιζε 470 κιλά ενώ με πλήρες φορτίο, 680. Ο κινητήρας του ήταν δικύλινδρος και αερόψυκτος (ο πρώτος αερόψυκτος κινητήρας της Fiat), με χωρητικότητα 479 κ.εκ. και ισχύ 13 ίππων, προσδίδοντας στο αυτοκίνητο τελική ταχύτητα 85 χλμ./ώρα. Το κιβώτιο ταχυτήτων διέθετε 4 σχέσεις και το σύστημα πέδησης ήταν υδραυλικό. Η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς, ενώ και ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος πίσω.
Το 2007 εμφανίστηκε ο διάδοχος του, όταν η Fiat αναβίωσε το κλασικό 500, λανσάροντας το Fiat Nuova 500. Αν και η αισθητική του παραπέμπει άμεσα στο αρχικό πεντακοσαράκι του 1957, τόσο ο κινητήρας όσο και η μετάδοση της κίνησης είναι μπροστά, κοινώς «όλα εμπρός», σε αντίθεση με το «όλα πίσω» του αρχικού 500, ενώ και οι εξωτερικές διαστάσεις του έχουν αυξηθεί σημαντικά ως προς αυτές του κλασικού 500.

 Land Rover Defender (1947) 

Η ιδέα για τη δημιουργία του πρώτου Land Rover προήρθε από τους αδερφούς Maurice και Spencer Wilks την άνοιξη 1947. Η απόφαση λήφθηκε όταν έμειναν ενθουσιασμένοι από την εκτός δρόμου συμπεριφορά ενός Willys Jeep. Το 1947 το διοικητικό συμβούλιο της Rover έδωσε την τελική έγκριση για το σχέδιο Land Rover και έτσι το πρώτο μοντέλο της ιστορικής φίρμας, το Series I, παρουσιάστηκε στην έκθεση του Άμστερνταμ το 1948. Το σασί αυτού του μοντέλου ήταν γαλβανισμένο, ενώ δεν διέθετε πόρτες. Η έλλειψη ατσαλιού την μεταπολεμική περίοδο στην Αγγλία, οδήγησε τους τεχνικούς της εταιρείας να καταφύγουν στη χρήση αλουμινίου για τη κατασκευή του αμαξώματος, απόφαση που συνέβαλε αποφασιστικά στη τεράστια εμπορική επιτυχία των Land Rover. Ενδεικτικά, πέραν του ότι το Land Rover SERIES I ήταν ασταμάτητο σε κάθε είδος έδαφος χάρη στους κοντούς προβόλους εμπρός-πίσω μπορούσε να πάρει κλίση μέχρι 45 μοίρες χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Στα πρώτα 10 χρόνια παραγωγής κατασκευάστηκαν 210.000 Land Rover, το 70% από τα οποία εξήχθη σε πάνω από 150 χώρες. Το 1984 εμφανίζονται τα Land Rover 90 και 110. Διαθέτουν μόνιμη τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό και ανάρτηση με ελικοειδή ελατήρια αντί για φύλλα σούστας. Μετά την εμφάνιση του 110, κατασκευάζεται και ένα μακρύτερο μοντέλο που αρχικά ονομάστηκε 127, και αργότερα 130. Το 1989 τα μοντέλα 90, 110 και 130 μετονομάστηκαν σε Defender συνεχίζοντας έως σήμερα να μονοπωλούν το ενδιαφέρον όσων επιθυμούν ένα καθαρόαιμο 4Χ4.

 

 Citroen DS (1955)  

Η DS (από το γαλλικό Déesse, δηλαδή θεά, αλλά γνωστό ως «βάτραχος» στην Ελλάδα) είχε συνολικό μήκος 4,80 μ. και μεταξόνιο που έφτανε στα 3,12 μ. προσφέροντας τεράστιους χώρους στους επιβάτες της. Το σχήμα του αμαξώματος είχε διαμορφωθεί με γνώμονα την απόλυτη αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας Cd 0,37!), στοιχείο που επαλήθευε τους ισχυρισμούς της Citroen ότι η ναυαρχίδα της βρισκόταν 20 χρόνια μπροστά από την εποχή της. Το μόνο αναχρονιστικό στοιχείο πάνω της, ήταν ο κινητήρας της καθώς χρησιμοποιούσε τον τετρακύλινδρο της προπολεμικής Traction Avant, ο οποίος για την περίπτωση είχε εκσυγχρονιστεί μερικώς, αποκτώντας αλουμινένια κυλινδροκεφαλή. Το μοτέρ αυτό συντρόφεψε την DS σε όλη τη διάρκεια της ζωής της, μεγαλώνοντας μαζί της καθώς ο κυβισμός του αυξήθηκε σταδιακά από τα 1,9 λίτρα, στα 2,0, στα 2,1 και τέλος στα 2,3 λίτρα το 1975 οπότε και σταμάτησε η παραγωγή της. Οι αναρτήσεις της αποτελούντο από οδηγούντες βραχίονες μπροστά και υστερούντες βραχίονες πίσω και στη λειτουργία τους ελέγχονταν από το περίφημο υψηλής πίεσης υδραυλικό σύστημα, το οποίο εξασφάλιζε στο μοντέλο άνεση και άρτια οδική συμπεριφορά. Ταυτόχρονα παρείχε τη δυνατότητα στον οδηγό να αυξομειώνει μηχανικά την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Επί του παρόντος, αυτό που υπάρχει είναι σκέψεις αναβίωσης του DS ως ηλεκτροκίνητο, αλλά και αρκετές χιλιάδες να κυκλοφορούν ακόμη στον κόσμο.

Tags: ΤετρακίνησηΑερόψυκτος
Previous Post

Drink Pink: Οι οινικές αποχρώσεις του ροζ

Next Post

Roberto Saviano, ο συγγραφέας που ξεσκέπασε τη μαφία

Next Post
Roberto Saviano, ο συγγραφέας που ξεσκέπασε τη μαφία

Roberto Saviano, ο συγγραφέας που ξεσκέπασε τη μαφία

Ο νέος τρόπος ζωής που φέρνουν τα lockdowns και η πανδημία

Ο νέος τρόπος ζωής που φέρνουν τα lockdowns και η πανδημία

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

6 πράγματα στα οποία interior design και Φενγκ Σούι συμφωνούν

6 πράγματα στα οποία interior design και Φενγκ Σούι συμφωνούν

by Zeitgeist Team
November 29, 2022
0

Δεν χρειάζεται να ασπαστεί κάποιος τη εν λόγω κινεζική φιλοσοφία για να διαπιστώσει ότι πολλά από όσα προτείνει μπορούν να...

Ψωμί: Μικρός οδηγός απόλαυσης και διατροφής  

Ψωμί: Μικρός οδηγός απόλαυσης και διατροφής  

by Μόδεστος Κούρτης
January 26, 2022
0

Τα είδη, οι ιδιαιτερότητες και τα ταιριάσματα του άρτου ημών και τα βασικά που πρέπει να γνωρίζετε για το πιο...

Η Εθνική Ομάδα Ποδοσφαίρου σπάει τους κανόνες

Η Εθνική Ομάδα Ποδοσφαίρου σπάει τους κανόνες

by Zeitgeist Team
March 29, 2021
0

Στον αέρα και στα social media βρίσκεται από σήμερα η νέα καμπάνια των Prince Oliver, που είναι αφιερωμένη στην Εθνική...

Οι δημόσιες σχέσεις είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση

Οι δημόσιες σχέσεις είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση

by Zeitgeist Team
October 11, 2021
0

«Το pr στις ανάγκες του σήμερα» είναι ο τίτλος το σεμιναρίου που σχεδίασε και παρουσιάζει η Βάσω Σωτηρίου, σε συνεργασία...

Ο Έλληνας που έχει σώσει τη ζωή εκατομμυρίων νεογνών

Ο Έλληνας που έχει σώσει τη ζωή εκατομμυρίων νεογνών

by Άλκης Φιτσόπουλος
May 27, 2022
0

Γιώργος Ψαρός, ένας μεγάλος Έλληνας με αποκλειστικές ιατρικές ευρεσιτεχνίες που έχουν σώσει εκατομμύρια ζωές ανηλίκων και νεογνών, αλλά και μια...

Με τη δίαιτα 10:14 θα χάσετε τα κιλά της καραντίνας

Με τη δίαιτα 10:14 θα χάσετε τα κιλά της καραντίνας

by Zeitgeist Team
February 28, 2021
0

Υπάρχουν άπειρες δίαιτες. Αυτή που σας προτείνει το Zeitgeist είναι προσαρμοσμένη στις έκτακτες συνθήκες που βιώνουμε και υπόσχεται 2 κιλά...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Πώς είναι να είσαι 17 ετών;

Εύη Νεοφώτιστου

Όσα μαθαίνουμε στο γυμναστήριο για την ψυχική μας υγεία

Αθηνά Φερεντίνου

Το πείραμα της υπακοής και η δύναμη της εξουσίας

Άλκης Φιτσόπουλος

Το τίμημα της εξυπνάδας

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

Τα 5 πουλόβερ που πρέπει να έχεις στην ντουλάπα σου

Τα 5 πουλόβερ που πρέπει να έχεις στην ντουλάπα σου

by Βανέσα Αποστολίδου
October 19, 2022
0

Ματθαίος Γιωσαφάτ (1937 – 2022): «Δυστυχώς, δεν είναι και πολύ ώριμοι οι Έλληνες»

Ματθαίος Γιωσαφάτ (1937 – 2022): «Δυστυχώς, δεν είναι και πολύ ώριμοι οι Έλληνες»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
July 27, 2022
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Ecodialogues: Διάλογοι για τη φύση και το κλίμα

Ecodialogues: Διάλογοι για τη φύση και το κλίμα

March 29, 2023
Ο εκλεπτυσμένος κυνισμός ενός ασυνήθιστου καλλιτέχνη  

Ο εκλεπτυσμένος κυνισμός ενός ασυνήθιστου καλλιτέχνη  

March 29, 2023
Η Alicja Kozlowska κεντάει brands, πλέκει εγκώμια και εξυφαίνει συμβολισμούς   

Η Alicja Kozlowska κεντάει brands, πλέκει εγκώμια και εξυφαίνει συμβολισμούς   

March 29, 2023
Γκουστάβο Πογέτ: «Εδώ δεν έχω έρθει για ρηλάξ»

Γκουστάβο Πογέτ: «Εδώ δεν έχω έρθει για ρηλάξ»

March 27, 2023
Αυτό το brand είναι συνώνυμο με το ποιοτικό και μοντέρνο ανδρικό κοστούμι

Αυτό το brand είναι συνώνυμο με το ποιοτικό και μοντέρνο ανδρικό κοστούμι

March 27, 2023

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp