fbpx
Monday, May 19, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Από την επίδειξη ισχύος στη νοσταλγία της υπεροχής  

Zeitgeist Team by Zeitgeist Team
May 26, 2021
in Retro-Vintage, Auto & Moto
Από την επίδειξη ισχύος στη νοσταλγία της υπεροχής  
2
SHARES
196
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σύμβολο της μάρκας, αλλά και μιας εποχής που έχει παρέλθει, τα εμβλήματα των αυτοκινήτων δεν είναι τόσο δημοφιλή πια, εξακολουθούν όμως να λάμπουν στους τροχούς της πολυτέλειας και στα μάτια των συλλεκτών.

Στην αρχή χρησιμοποιήθηκαν για να διακοσμούν το καπό του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα το ψυγείο που τότε εξείχε και δημιουργούσε άσχημη εικόνα. Με τον καιρό ο ελαφρώς «λειτουργικός» του ρόλος έγινε αμιγώς διακοσμητικός. Το έμβλημα ακριβώς στο μέσον της άκρης του καπό, υποδήλωνε τη δύναμη, την ταχύτητα και κάτι από το χαρακτήρα του ιδιοκτήτη.

Το αιλουροειδές της Jaguar

Η χρυσή εποχή των εμβλημάτων ήταν το διάστημα 1930 – 1960. Αν και τότε η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία είχε δημιουργήσει τα δικά της εμβλήματα, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου μπορούσε να τοποθετήσει ένα άλλο της αρεσκείας του, το οποίο προμηθευόταν από εξειδικευμένες βιοτεχνίες κατασκευής διακοσμητικών. Εκείνη την περίοδο ήταν πολύ της μόδας οι ανθρώπινες φιγούρες, γυμνές ή με ρούχα, γυναικείες θεότητες ή απλά πολύ εντυπωσιακές γυναίκες, όπως επίσης και μινιατούρες αεροσκαφών ή πυραύλων. Σε αυτά προστέθηκαν σιγά – σιγά στέμματα, εραλδικά, ελλειπτικά σχήματα και όψεις τροχών (φτερωτών, δαφνοστεφανωμένων κ.ά.), αλλά και περήφανοι εκπρόσωποι από το ζωικό βασίλειο. Παραδείγματα, το λιοντάρι της Peugeot, ο αετός της Chevrolet, το αιλουροειδές της Jaguar και πολλά άλλα. Επιπλέον, εκείνη την περίοδο υπήρχαν ακόμη και γυάλινα ή κρυστάλλινα εμβλήματα που κατασκευάζονταν από οίκους όπως ο Lalique. Τα βασικά υλικά, βέβαια, από τα οποία κατασκευάζονταν ήταν άλλα: χαλκός, μπρούτζος, σίδηρος, χρώμιο, ψευδάργυρος.

Το κλασικό έμβλημα της Rolls-Royce “Spirit of Ecstasy”

Σήμερα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες διατηρούν τις μασκότ των αυτοκινήτων πιο πολύ ως απότοκο του ένδοξου παρελθόντος. Η υπερβολή που τις χαρακτήριζε παλιά έχει υποχωρήσει και πλέον είναι απλώς ένα στοιχείο του brand του οχήματος και της γενικότερης εικόνας του. Οι μεγάλοι οίκοι που κατασκεύαζαν περίτεχνα διακοσμητικά έχουν κλείσει και στον αντίποδα έχουν εμφανιστεί πολλοί συλλέκτες, που προσθέτουν διαρκώς στη συλλογή τους σπάνια ή μοναδικά κομμάτια από το παρελθόν. Σύμφωνα με τις επιταγές του σύγχρονου στυλ, θεωρείται αδικαιολόγητο στα οικονομικά, φτηνά αυτοκίνητα να υπάρχουν εμβλήματα· υπάρχει όμως και ένας ακόμη λόγος που δεν χρησιμοποιούνται ευρέως πια: θα μπορούσαν να τραυματίσουν τους πεζούς σε ένα πιθανό ατύχημα. Ωστόσο, εξακολουθούν να παραμένουν ως σύμβολα χλιδής, ανωτερότητας και διάκρισης στα πολυτελή και πολύ ακριβά αυτοκίνητα, που μερικές φορές γίνονται στόχος νεαρών βανδάλων που τα απαλλοτριώνουν για να διακοσμήσουν με αυτά τα κλειδιά τους.

Έμβλημα της Chevrolet που χρησιμοποιήθηκε μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο

 

 

Tags: SliderΠολυτέλεια
Previous Post

Ο Έλληνας που αλλάζει τη βιομηχανία ποτών  

Next Post

Να ποιος θα πάρει αυτό το κύπελλο!

Next Post
Να ποιος θα πάρει αυτό το κύπελλο!

Να ποιος θα πάρει αυτό το κύπελλο!

Η απεραντοσύνη του χρόνου

Η απεραντοσύνη του χρόνου

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Μην ξεχάσετε να αγοράσετε κακό!

Μην ξεχάσετε να αγοράσετε κακό!

by Άλκης Φιτσόπουλος
May 3, 2022
0

Το κακό «πουλάει». Το κακό γοητεύει. Το κακό εξάπτει τη φαντασία. Το κακό γαληνεύει τις καρδιές των ανθρώπων όταν ο...

Νυχτερινή κατάδυση

Νυχτερινή κατάδυση

by Zeitgeist Team
September 23, 2021
0

Η TAG Heuer προσθέτει καινούργια μέλη στην οικογένεια των ξακουστών καταδυτικών ρολογιών Aquaracer Professional 300, αναβιώνοντας και το λαμπυρίζον Night...

Η νέα εποχή της Swarovski

Η νέα εποχή της Swarovski

by Zeitgeist Team
March 2, 2021
0

Η νέα creative director του οίκου Swarovski, Giovanna Engelbert, εισαγάγει το brand σε μια νέα κρυστάλλινη εποχή, όπου η επιστήμη...

Βότκα, το «πνεύμα του διαβόλου» που φτιάχτηκε από μοναχούς

Βότκα, το «πνεύμα του διαβόλου» που φτιάχτηκε από μοναχούς

by Zeitgeist Team
December 28, 2022
0

Το Zeitgeist ξεδιπλώνει την ιστορία του ουδέτερου ποτού που ξεσηκώνει τις καρδιές των ανθρώπων και που από τα μέσα του...

Εκπαίδευση STEAM: μια προσέγγιση που συνδέει τη μάθηση με πραγματικές εφαρμογές 

Εκπαίδευση STEAM: μια προσέγγιση που συνδέει τη μάθηση με πραγματικές εφαρμογές 

by Zeitgeist Team
December 10, 2024
0

Ανανεωμένος ξεκινάει ο 8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Generation Next του Ιδρύματος Vodafone (δηλώσεις συμμετοχής έως 18 Δεκεμβρίου) και με αφορμή αυτό...

Μια ψυχεδελική κομεντί τρόμου που μοιάζει με την παράνοια που βιώνουμε

Μια ψυχεδελική κομεντί τρόμου που μοιάζει με την παράνοια που βιώνουμε

by Zeitgeist Team
July 15, 2022
0

''Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι" του Μάριους φον Μάγενμπουργκ ανεβαίνει στον Χώρο Η της Πειραιώς 260 από τις...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Prince Oliver S/S 2025: No rules, just vibes

Prince Oliver S/S 2025: No rules, just vibes

May 15, 2025
Ο Γιώργος Γαλίτης δίνει ρεσιτάλ στον Φιάκα

Ο Γιώργος Γαλίτης δίνει ρεσιτάλ στον Φιάκα

May 14, 2025
Απόδραση από την «Ταράτσα»

Απόδραση από την «Ταράτσα»

May 12, 2025
Οι πιο αστείοι και εμβληματικοί ποδοσφαιρικοί αγώνες στην ιστορία

Οι πιο αστείοι και εμβληματικοί ποδοσφαιρικοί αγώνες στην ιστορία

May 9, 2025
Ένα βράδυ «Στην παλιά εθνική»

Ένα βράδυ «Στην παλιά εθνική»

May 7, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp