fbpx
Thursday, October 30, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Από την επίδειξη ισχύος στη νοσταλγία της υπεροχής  

Zeitgeist Team by Zeitgeist Team
May 26, 2021
in Retro-Vintage, Auto & Moto
Από την επίδειξη ισχύος στη νοσταλγία της υπεροχής  
2
SHARES
196
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σύμβολο της μάρκας, αλλά και μιας εποχής που έχει παρέλθει, τα εμβλήματα των αυτοκινήτων δεν είναι τόσο δημοφιλή πια, εξακολουθούν όμως να λάμπουν στους τροχούς της πολυτέλειας και στα μάτια των συλλεκτών.

Στην αρχή χρησιμοποιήθηκαν για να διακοσμούν το καπό του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα το ψυγείο που τότε εξείχε και δημιουργούσε άσχημη εικόνα. Με τον καιρό ο ελαφρώς «λειτουργικός» του ρόλος έγινε αμιγώς διακοσμητικός. Το έμβλημα ακριβώς στο μέσον της άκρης του καπό, υποδήλωνε τη δύναμη, την ταχύτητα και κάτι από το χαρακτήρα του ιδιοκτήτη.

Το αιλουροειδές της Jaguar

Η χρυσή εποχή των εμβλημάτων ήταν το διάστημα 1930 – 1960. Αν και τότε η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία είχε δημιουργήσει τα δικά της εμβλήματα, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου μπορούσε να τοποθετήσει ένα άλλο της αρεσκείας του, το οποίο προμηθευόταν από εξειδικευμένες βιοτεχνίες κατασκευής διακοσμητικών. Εκείνη την περίοδο ήταν πολύ της μόδας οι ανθρώπινες φιγούρες, γυμνές ή με ρούχα, γυναικείες θεότητες ή απλά πολύ εντυπωσιακές γυναίκες, όπως επίσης και μινιατούρες αεροσκαφών ή πυραύλων. Σε αυτά προστέθηκαν σιγά – σιγά στέμματα, εραλδικά, ελλειπτικά σχήματα και όψεις τροχών (φτερωτών, δαφνοστεφανωμένων κ.ά.), αλλά και περήφανοι εκπρόσωποι από το ζωικό βασίλειο. Παραδείγματα, το λιοντάρι της Peugeot, ο αετός της Chevrolet, το αιλουροειδές της Jaguar και πολλά άλλα. Επιπλέον, εκείνη την περίοδο υπήρχαν ακόμη και γυάλινα ή κρυστάλλινα εμβλήματα που κατασκευάζονταν από οίκους όπως ο Lalique. Τα βασικά υλικά, βέβαια, από τα οποία κατασκευάζονταν ήταν άλλα: χαλκός, μπρούτζος, σίδηρος, χρώμιο, ψευδάργυρος.

Το κλασικό έμβλημα της Rolls-Royce “Spirit of Ecstasy”

Σήμερα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες διατηρούν τις μασκότ των αυτοκινήτων πιο πολύ ως απότοκο του ένδοξου παρελθόντος. Η υπερβολή που τις χαρακτήριζε παλιά έχει υποχωρήσει και πλέον είναι απλώς ένα στοιχείο του brand του οχήματος και της γενικότερης εικόνας του. Οι μεγάλοι οίκοι που κατασκεύαζαν περίτεχνα διακοσμητικά έχουν κλείσει και στον αντίποδα έχουν εμφανιστεί πολλοί συλλέκτες, που προσθέτουν διαρκώς στη συλλογή τους σπάνια ή μοναδικά κομμάτια από το παρελθόν. Σύμφωνα με τις επιταγές του σύγχρονου στυλ, θεωρείται αδικαιολόγητο στα οικονομικά, φτηνά αυτοκίνητα να υπάρχουν εμβλήματα· υπάρχει όμως και ένας ακόμη λόγος που δεν χρησιμοποιούνται ευρέως πια: θα μπορούσαν να τραυματίσουν τους πεζούς σε ένα πιθανό ατύχημα. Ωστόσο, εξακολουθούν να παραμένουν ως σύμβολα χλιδής, ανωτερότητας και διάκρισης στα πολυτελή και πολύ ακριβά αυτοκίνητα, που μερικές φορές γίνονται στόχος νεαρών βανδάλων που τα απαλλοτριώνουν για να διακοσμήσουν με αυτά τα κλειδιά τους.

Έμβλημα της Chevrolet που χρησιμοποιήθηκε μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο

 

 

Tags: SliderΠολυτέλεια
Previous Post

Ο Έλληνας που αλλάζει τη βιομηχανία ποτών  

Next Post

Να ποιος θα πάρει αυτό το κύπελλο!

Next Post
Να ποιος θα πάρει αυτό το κύπελλο!

Να ποιος θα πάρει αυτό το κύπελλο!

Η απεραντοσύνη του χρόνου

Η απεραντοσύνη του χρόνου

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Τα επιτυχημένα logos είναι παντοτινά

Τα επιτυχημένα logos είναι παντοτινά

by Zeitgeist Team
November 17, 2021
0

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αντιληφθείς την πραγματικότητα γύρω σου. Μία από αυτές είναι να παρατηρήσεις τα λογότυπα των brands...

Ο υπέροχος κόσμος του Marc Newson

Ο υπέροχος κόσμος του Marc Newson

by Zeitgeist Team
February 18, 2021
0

Ο 57χρονος Αυστραλός είναι ένας από τους κορυφαίους designers της Ιστορίας. Όχι, μόνο επειδή έχει κάνει υπέροχα πράγματα, αλλά κυρίως...

Νίκαια: Διαχρονική γοητεία όλον τον χρόνο    

Νίκαια: Διαχρονική γοητεία όλον τον χρόνο    

by Μόδεστος Κούρτης
May 23, 2024
0

Λουσµένη στο φως, η πολυσύχναστη Νίκαια έχει ρίζες ελληνικές, ιταλική καρδιά και γαλλική φινέτσα, αποτελώντας προορισμό για όλες τις εποχές.

Μπαμπάδες με ρούμι 2024

Μπαμπάδες με ρούμι 2024

by Zeitgeist Team
October 1, 2024
0

Η θρυλική νεοελληνική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα συνεχίζει ακάθεκτη για 3η χρονιά στο θέατρο Αλίκη, μετά από...

Τα προϊόντα έχουν ψυχή  

Τα προϊόντα έχουν ψυχή  

by Κωνσταντίνος Παντίδος
March 30, 2021
0

Το μάρκετινγκ με βάση τα συναισθήματα έρχεται σε αντίθεση με όσα πιστεύουν πολλοί επιχειρηματίες για το μάρκετινγκ, ότι δηλαδή έχει...

Το ματς που σταμάτησε τον πόλεμο

Το ματς που σταμάτησε τον πόλεμο

by Άλκης Φιτσόπουλος
December 23, 2024
0

Την παραμονή των Χριστουγέννων του 1914  Άγγλοι και Γερμανοί έκαναν ανακωχή στο Δυτικό μέτωπο για να παίξουν ποδόσφαιρο. Ήταν μία...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Απόρρητο: Η Τεχνητή Νοημοσύνη ξέρει περισσότερα (και κυρίως μαθαίνει γρήγορα)

Απόρρητο: Η Τεχνητή Νοημοσύνη ξέρει περισσότερα (και κυρίως μαθαίνει γρήγορα)

October 30, 2025
Είδαμε τη «Ράβδο»

Είδαμε τη «Ράβδο»

October 29, 2025
Είδαμε τον Vanya του 21ου αιώνα

Είδαμε τον Vanya του 21ου αιώνα

October 29, 2025
«ΔΟΥΛΕΙΑ» που εξαγριώνει και εξαθλιώνει

«ΔΟΥΛΕΙΑ» που εξαγριώνει και εξαθλιώνει

October 29, 2025
Είδαμε το «Prima Facie»

Είδαμε το «Prima Facie»

October 29, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp