fbpx
Tuesday, December 2, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Από την επίδειξη ισχύος στη νοσταλγία της υπεροχής  

Zeitgeist Team by Zeitgeist Team
May 26, 2021
in Retro-Vintage, Auto & Moto
Από την επίδειξη ισχύος στη νοσταλγία της υπεροχής  
2
SHARES
198
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σύμβολο της μάρκας, αλλά και μιας εποχής που έχει παρέλθει, τα εμβλήματα των αυτοκινήτων δεν είναι τόσο δημοφιλή πια, εξακολουθούν όμως να λάμπουν στους τροχούς της πολυτέλειας και στα μάτια των συλλεκτών.

Στην αρχή χρησιμοποιήθηκαν για να διακοσμούν το καπό του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα το ψυγείο που τότε εξείχε και δημιουργούσε άσχημη εικόνα. Με τον καιρό ο ελαφρώς «λειτουργικός» του ρόλος έγινε αμιγώς διακοσμητικός. Το έμβλημα ακριβώς στο μέσον της άκρης του καπό, υποδήλωνε τη δύναμη, την ταχύτητα και κάτι από το χαρακτήρα του ιδιοκτήτη.

Το αιλουροειδές της Jaguar

Η χρυσή εποχή των εμβλημάτων ήταν το διάστημα 1930 – 1960. Αν και τότε η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία είχε δημιουργήσει τα δικά της εμβλήματα, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου μπορούσε να τοποθετήσει ένα άλλο της αρεσκείας του, το οποίο προμηθευόταν από εξειδικευμένες βιοτεχνίες κατασκευής διακοσμητικών. Εκείνη την περίοδο ήταν πολύ της μόδας οι ανθρώπινες φιγούρες, γυμνές ή με ρούχα, γυναικείες θεότητες ή απλά πολύ εντυπωσιακές γυναίκες, όπως επίσης και μινιατούρες αεροσκαφών ή πυραύλων. Σε αυτά προστέθηκαν σιγά – σιγά στέμματα, εραλδικά, ελλειπτικά σχήματα και όψεις τροχών (φτερωτών, δαφνοστεφανωμένων κ.ά.), αλλά και περήφανοι εκπρόσωποι από το ζωικό βασίλειο. Παραδείγματα, το λιοντάρι της Peugeot, ο αετός της Chevrolet, το αιλουροειδές της Jaguar και πολλά άλλα. Επιπλέον, εκείνη την περίοδο υπήρχαν ακόμη και γυάλινα ή κρυστάλλινα εμβλήματα που κατασκευάζονταν από οίκους όπως ο Lalique. Τα βασικά υλικά, βέβαια, από τα οποία κατασκευάζονταν ήταν άλλα: χαλκός, μπρούτζος, σίδηρος, χρώμιο, ψευδάργυρος.

Το κλασικό έμβλημα της Rolls-Royce “Spirit of Ecstasy”

Σήμερα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες διατηρούν τις μασκότ των αυτοκινήτων πιο πολύ ως απότοκο του ένδοξου παρελθόντος. Η υπερβολή που τις χαρακτήριζε παλιά έχει υποχωρήσει και πλέον είναι απλώς ένα στοιχείο του brand του οχήματος και της γενικότερης εικόνας του. Οι μεγάλοι οίκοι που κατασκεύαζαν περίτεχνα διακοσμητικά έχουν κλείσει και στον αντίποδα έχουν εμφανιστεί πολλοί συλλέκτες, που προσθέτουν διαρκώς στη συλλογή τους σπάνια ή μοναδικά κομμάτια από το παρελθόν. Σύμφωνα με τις επιταγές του σύγχρονου στυλ, θεωρείται αδικαιολόγητο στα οικονομικά, φτηνά αυτοκίνητα να υπάρχουν εμβλήματα· υπάρχει όμως και ένας ακόμη λόγος που δεν χρησιμοποιούνται ευρέως πια: θα μπορούσαν να τραυματίσουν τους πεζούς σε ένα πιθανό ατύχημα. Ωστόσο, εξακολουθούν να παραμένουν ως σύμβολα χλιδής, ανωτερότητας και διάκρισης στα πολυτελή και πολύ ακριβά αυτοκίνητα, που μερικές φορές γίνονται στόχος νεαρών βανδάλων που τα απαλλοτριώνουν για να διακοσμήσουν με αυτά τα κλειδιά τους.

Έμβλημα της Chevrolet που χρησιμοποιήθηκε μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο

 

 

Tags: SliderΠολυτέλεια
Previous Post

Ο Έλληνας που αλλάζει τη βιομηχανία ποτών  

Next Post

Να ποιος θα πάρει αυτό το κύπελλο!

Next Post
Να ποιος θα πάρει αυτό το κύπελλο!

Να ποιος θα πάρει αυτό το κύπελλο!

Η απεραντοσύνη του χρόνου

Η απεραντοσύνη του χρόνου

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Οι υπέροχες καμπύλες της Lara Bohinc

Οι υπέροχες καμπύλες της Lara Bohinc

by Παντελής Περιβολάρης
July 7, 2022
0

Οι σέξι δημιουργίες της Σλοβένας designer παίζουν με τα υπονοούμενα, την απόλαυση και την τρυφηλή ζωή που προσφέρει μια αναπαυτική...

Η κοινωνία του χαβαλέ

Η κοινωνία του χαβαλέ

by Άλκης Φιτσόπουλος
March 19, 2024
0

Τα τελευταία χρόνια, με την εισβολή των social media ως κατευθυνόμενα drones καθυπόταξης της ανθρώπινης σκέψης, δημιουργήθηκαν τρεις… Ελλάδες.

Τα πέτρινα σπίτια της Φρειδερίκης

Τα πέτρινα σπίτια της Φρειδερίκης

by Αθηνά Φερεντίνου
September 25, 2025
0

Φωτογραφικές ματιές στα σπίτια που χτίστηκαν στην Αθήνα μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, σε Νέα Ιωνία, Νέα Φιλαδέλφεια, Νέο Ηράκλειο, Άνω...

Τι ήταν ο περίφημος εορταστικός μποναμάς;

Τι ήταν ο περίφημος εορταστικός μποναμάς;

by Zeitgeist Team
December 31, 2023
0

Όλη η ιστορία για τη λέξη που χρησιμοποιείται συχνά για τις γιορτές της Πρωτοχρονιάς, τα δώρα, τα τυχερά παιχνίδια, αλλά...

Είδαμε τον Προμηθέα Δεσμώτη και αξίζει να το κάνετε κι εσείς

Είδαμε τον Προμηθέα Δεσμώτη και αξίζει να το κάνετε κι εσείς

by Zeitgeist Team
July 12, 2022
0

Δεύτερη ευκαιρία για όσους δεν πρόλαβαν πέρυσι το έργο του Αισχύλου που σκηνοθετεί ο Άρης Μπινιάρης, με εκλεκτό καστ και...

James Rodríguez: Ένα brand name γεννιέται

James Rodríguez: Ένα brand name γεννιέται

by Άλκης Φιτσόπουλος
March 23, 2023
0

Ο ποδοσφαιριστής του Ολυμπιακού Χάμες Ροντρίγκες δεν έχει ταλέντο μόνο στο ποδόσφαιρο. Οι γνώσεις του στο μάρκετινγκ είναι τέτοιες που...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Το Delta αναδείχθηκε κορυφαίο εστιατόριο της Ελλάδας για το 2026

Το Delta αναδείχθηκε κορυφαίο εστιατόριο της Ελλάδας για το 2026

December 2, 2025
Συναρπαστικές εικόνες με την υπογραφή της Canon

Συναρπαστικές εικόνες με την υπογραφή της Canon

December 1, 2025
Theatre of the NO: Νέα, καταφατική άφιξη στην πολιτιστική ζωή της Αθήνας

Theatre of the NO: Νέα, καταφατική άφιξη στην πολιτιστική ζωή της Αθήνας

December 1, 2025
Νέα άφιξη: Jamie Oliver Kitchen

Νέα άφιξη: Jamie Oliver Kitchen

November 27, 2025
Είδαμε το «Γιοι και κόρες»

Είδαμε το «Γιοι και κόρες»

November 26, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp