Σύμβολο της μάρκας, αλλά και μιας εποχής που έχει παρέλθει, τα εμβλήματα των αυτοκινήτων δεν είναι τόσο δημοφιλή πια, εξακολουθούν όμως να λάμπουν στους τροχούς της πολυτέλειας και στα μάτια των συλλεκτών.
Στην αρχή χρησιμοποιήθηκαν για να διακοσμούν το καπό του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα το ψυγείο που τότε εξείχε και δημιουργούσε άσχημη εικόνα. Με τον καιρό ο ελαφρώς «λειτουργικός» του ρόλος έγινε αμιγώς διακοσμητικός. Το έμβλημα ακριβώς στο μέσον της άκρης του καπό, υποδήλωνε τη δύναμη, την ταχύτητα και κάτι από το χαρακτήρα του ιδιοκτήτη.Η χρυσή εποχή των εμβλημάτων ήταν το διάστημα 1930 – 1960. Αν και τότε η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία είχε δημιουργήσει τα δικά της εμβλήματα, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου μπορούσε να τοποθετήσει ένα άλλο της αρεσκείας του, το οποίο προμηθευόταν από εξειδικευμένες βιοτεχνίες κατασκευής διακοσμητικών. Εκείνη την περίοδο ήταν πολύ της μόδας οι ανθρώπινες φιγούρες, γυμνές ή με ρούχα, γυναικείες θεότητες ή απλά πολύ εντυπωσιακές γυναίκες, όπως επίσης και μινιατούρες αεροσκαφών ή πυραύλων. Σε αυτά προστέθηκαν σιγά – σιγά στέμματα, εραλδικά, ελλειπτικά σχήματα και όψεις τροχών (φτερωτών, δαφνοστεφανωμένων κ.ά.), αλλά και περήφανοι εκπρόσωποι από το ζωικό βασίλειο. Παραδείγματα, το λιοντάρι της Peugeot, ο αετός της Chevrolet, το αιλουροειδές της Jaguar και πολλά άλλα. Επιπλέον, εκείνη την περίοδο υπήρχαν ακόμη και γυάλινα ή κρυστάλλινα εμβλήματα που κατασκευάζονταν από οίκους όπως ο Lalique. Τα βασικά υλικά, βέβαια, από τα οποία κατασκευάζονταν ήταν άλλα: χαλκός, μπρούτζος, σίδηρος, χρώμιο, ψευδάργυρος.
Σήμερα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες διατηρούν τις μασκότ των αυτοκινήτων πιο πολύ ως απότοκο του ένδοξου παρελθόντος. Η υπερβολή που τις χαρακτήριζε παλιά έχει υποχωρήσει και πλέον είναι απλώς ένα στοιχείο του brand του οχήματος και της γενικότερης εικόνας του. Οι μεγάλοι οίκοι που κατασκεύαζαν περίτεχνα διακοσμητικά έχουν κλείσει και στον αντίποδα έχουν εμφανιστεί πολλοί συλλέκτες, που προσθέτουν διαρκώς στη συλλογή τους σπάνια ή μοναδικά κομμάτια από το παρελθόν. Σύμφωνα με τις επιταγές του σύγχρονου στυλ, θεωρείται αδικαιολόγητο στα οικονομικά, φτηνά αυτοκίνητα να υπάρχουν εμβλήματα· υπάρχει όμως και ένας ακόμη λόγος που δεν χρησιμοποιούνται ευρέως πια: θα μπορούσαν να τραυματίσουν τους πεζούς σε ένα πιθανό ατύχημα. Ωστόσο, εξακολουθούν να παραμένουν ως σύμβολα χλιδής, ανωτερότητας και διάκρισης στα πολυτελή και πολύ ακριβά αυτοκίνητα, που μερικές φορές γίνονται στόχος νεαρών βανδάλων που τα απαλλοτριώνουν για να διακοσμήσουν με αυτά τα κλειδιά τους.