fbpx
Friday, July 4, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Η απέραντη υποκρισία των ΜΜΕ

Άλκης Φιτσόπουλος by Άλκης Φιτσόπουλος
June 21, 2021
in Opinion, Society
julius-drost-nsrSyI-JUYg-unsplash
4
SHARES
388
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η ιστορία της Καρολάιν πέρα από πατριαρχία, σεξισμό, φαλλοκρατία, ευτελισμό και παραβίαση προσωπικών δεδομένων περιέχει και τις τεράστιες ευθύνες των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Θα τις αναλάβουν κάποτε;

Με αφορμή των δημοσιοποίηση από ΜΜΕ του ημερολογίου της δολοφονημένης Καρολάιν Κράουτς, η ΕΣΗΕΑ εξέδωσε ανακοίνωση όπου αναφέρει: «Υπενθυμίζουμε, ότι ο δημοσιογράφος οφείλει, σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας του δημοσιογραφικού επαγγέλματος, να σέβεται την προσωπικότητα, την αξιοπρέπεια και το απαραβίαστο της ιδιωτικής ζωής των ανθρώπων. Οι συνάδελφοι, κατά συνέπεια, οφείλουν να απέχουν από δημοσιεύματα που θίγουν τον πυρήνα της ιδιωτικής ζωής των πολιτών και των οικείων τους. Η δημοσιογραφία σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπηρετεί ένα παιχνίδι εντυπώσεων, ούτε να υποκαθιστά την Δικαιοσύνη». Αυτό υπαγορεύει η Δεοντολογία, η οποία δεν είναι μόνο θέμα των δημοσιογράφων. Τα ΜΜΕ (ειδικά η τηλεόραση και τα sites) ως οργανισμοί παραγωγής κερδών, ουδόλως ενδιαφέρονται για την Δεοντολογία -και πότε το έκαναν άλλωστε; Έχουν εκτραπεί κατά πολύ της αποστολής τους.

Ας το πιάσουμε από την αρχή. Όταν στήνεται μία εκπομπή, ποιος, ακριβώς είναι ο κυρίως στόχος της; Η ενημέρωση βάσει της Δεοντολογίας, της αλήθειας, της δικαιοσύνης ή να «γράφει» το μηχανάκι της τηλεθέασης; Διότι αν γράφει το μηχανάκι, έρχονται οι διαφημίσεις, άρα χρήμα, που είναι τα βασικά ζητούμενα. Και το ημερολόγιο της Καρολάιν φέρνει πολύ χρήμα, το οποίο είναι ανίκητο και συντρίβει τις ενστάσεις που αίρει η Δεοντολογία. Υποτίθεται ότι τα ΜΜΕ, πέραν του ενημερωτικού, έχουν και παιδευτικό χαρακτήρα στην κοινωνία που απευθύνονται, με στόχο να καλυτερεύσουν την ζωή του κόσμου, να την κάνουν πιο ποιοτική, να ανυψώσουν και να μορφώσουν την ανθρώπινη ύπαρξη. Το βλέπετε να συμβαίνει;   

Συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Τα περισσότερα Media -ευτυχώς, όχι όλα- ενδιαφέρονται μόνο για τα «κλικ», τα «like» και την τηλεθέαση. Όλα τα υπόλοιπα είναι κροκοδείλια δάκρυα και υποκρισία. Είναι τα ίδια ΜΜΕ που προβάλουν εκπομπές σεξιστικού περιεχομένου, όπως αυτή πριν από αγώνες του EURO 2021, όπου ευτελίζουν την γυναικεία υπόσταση και προκαλούν τις εύλογες αντιδράσεις των γυναικείων ομάδων ποδοσφαίρου. Είναι τα ίδια sites που προβάλουν συνεχώς το καινούριο μαγιό της τάδε μοντέλας και το εκρηκτικό περιεχόμενό του, αναπαράγοντας ξεκάθαρα τον σεξισμό και την εικόνα της γυναίκας ως σκεύους ηδονής. Είναι τα ίδια MME που αναδεικνύουν σε μείζον θέμα της καθημερινότητας την κάθε συνοδό πολυτελείας που ποστάρει τα οπίσθιά της στο instagram και συνοδεύουν με τα κλισέ «κολάζει…προκαλεί εγκεφαλικά…τρελαίνει κόσμο» και άλλες τέτοιους φτηνούς υπαινιγμούς. Είναι τα ίδια ΜΜΕ που ασχολήθηκαν με τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821, μόνο την 25η Μαρτίου. Είναι τα ίδια που μεγιστοποιούν το ελάχιστο και ελαχιστοποιούν το μέγιστο, αν δεν πουλάει. Είναι αυτά που προβάλουν σειρές που στον πυρήνα τους ενυπάρχει η πιο σκληρή πλευρά της πατριαρχικής οικογένειας -σύγχρονες σαπουνόπερες με σενάρια – αντιλήψεις της δεκαετίας του ’60. Μετά, λοιπόν, από όλα αυτά, τα ίδια ΜΜΕ έρχονται και -προσχηματικά ασφαλώς- στηλιτεύουν τα στερεότυπα και τον τρόπο σκέψης που καλλιεργούν εδώ και χρόνια.

Είναι άμοιρα ευθυνών τα ΜΜΕ; Δεν έχουν ευθύνη όταν ψυχαναγκάζουν τους τηλεθεατές να τηλεφωνήσουν για να διηγηθούν το προσωπικό τους πρόβλημα στον αέρα; Κι αντί να εκμυστηρευτούν το πρόβλημά τους σε κάποιον ειδικό περιμένουν συμβουλές από την οικοδέσποινα της εκπομπής, την οποία θεωρούν τεράστια προσωπικότητα και μεγάλη τους τιμή που μιλούν μαζί της; Δεν έχουν ευθύνη όταν έχουν περάσει ως ρομαντική και συναρπαστική τη σχέση που συνάπτει μια μαθήτρια Λυκείου με τον καθηγητή της, μέσα από τις σειρές που προβάλλουν; Δεν έχουν ευθύνη όταν  παρουσιάζουν τη γυναίκα ως ένα ον που πρέπει να φροντίζει την εμφάνισή της πρώτα και μετά όλα τα υπόλοιπα;

Χωρίς καμία συστολή, χωρίς κανέναν ενδοιασμό. Επισταμένα, με στόχο και στρατηγική, γιατί αυτό «πουλάει» ή γιατί όπως εξοργιστικά λένε, επειδή «αυτό θέλει ο κόσμος». Κι αν χρειαστεί, αν δεν πουλάει, θα αλλάξουν το αφήγημα, θα ρίξουν ξανά τις ευθύνες αλλού και θα πέσουν ξανά από τα σύννεφα.

Tags: MediaΠατριαρχίαΣεξισμός
Previous Post

Βάγκνερ και Σούμαν από την Εθνική Συμφωνική ορχήστρα της ΕΡΤ

Next Post

 Το σύνδρομο της δικτατορίας και πώς αντιμετωπίζεται

Next Post
book

 Το σύνδρομο της δικτατορίας και πώς αντιμετωπίζεται

DSC05435_1

Πώς να επιλέξεις το σωστό μαγιό και να βρεις το τέλειο beachwear

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Είδαμε την Άνοδο του Αρτούρο Ούι

Είδαμε την Άνοδο του Αρτούρο Ούι

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
March 22, 2023
0

Σχόλια και εντυπώσεις από την πολυσυζητημένη παράσταση που παίζεται αυτήν την περίοδο στο νεότευκτο θέατρο Ark και από ό,τι φαίνεται...

Είδαμε τον Τσιτάχ (ΑΚΑ Γιώργο Νινιό) να πιάνει τα άπιαστα

Είδαμε τον Τσιτάχ (ΑΚΑ Γιώργο Νινιό) να πιάνει τα άπιαστα

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 8, 2022
0

Να κατεβάζει ρολά και να έχει εξαιρετική απόδοση στο νέο, ποδοσφαιρικό, έργο του Βασίλη Κατσικονούρη, έναν διεισδυτικό θεατρικό μονόλογο που...

Οι Τσέντσι στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Οι Τσέντσι στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

by Zeitgeist Team
March 14, 2024
0

Ένα σπάνιο έργο εποχής (διαδραματίζεται στη Ρώμη του 17ου αιώνα), ανεβαίνει στη σκηνή Ωμέγα, με πρωταγωνιστή τον Γιάννη Νταλιάνη και...

Αλλιώτικο φως

Αλλιώτικο φως

by Θανάσης Αντωνίου
April 10, 2024
0

Η Lamda Light, μια νέα ελληνική εταιρεία φωτιστικών που εδρεύει στα Εξάρχεια, παράγει γοητευτικό και λειτουργικό φως με μοντέρνα σχεδιαστική...

Η γόνδολα της νέας εποχής

Η γόνδολα της νέας εποχής

by Παντελής Περιβολάρης
October 11, 2021
0

Ο star του design Philippe Starck ταράζει τα νερά με αυτή τη φουτουριστική γόνδολα που οραματίστηκε ως ένα σύμβολο της...

Drink Pink: Οι οινικές αποχρώσεις του ροζ

Drink Pink: Οι οινικές αποχρώσεις του ροζ

by Zeitgeist Team
June 16, 2023
0

Τα ροζέ ζουν μέρες δόξας. Είναι δροσερά και γοητευτικά. Αγαπιούνται από άντρες και γυναίκες, συνοδεύουν τέλεια τόσο τη Μεσογειακή όσο...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

O «Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης» σε καλοκαιρινή περιοδεία  

O «Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης» σε καλοκαιρινή περιοδεία  

July 3, 2025
Μια μεγάλη τζαζ βραδιά

Μια μεγάλη τζαζ βραδιά

July 3, 2025
Θηραϊκές Τελετουργίες: Οι υδατογραφίες ενός εμβληματικού νησιού

Θηραϊκές Τελετουργίες: Οι υδατογραφίες ενός εμβληματικού νησιού

July 3, 2025
Η νέα και η παλιά Τούμπα

Η νέα και η παλιά Τούμπα

July 2, 2025
Το ποδόσφαιρο της νέας εποχής δεν χωράει τους αρτίστες

Το ποδόσφαιρο της νέας εποχής δεν χωράει τους αρτίστες

July 1, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp