fbpx
Monday, October 2, 2023
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Η σοκαριστική αλήθεια για το μακιγιάζ στην αρχαιότητα

Αθηνά Φερεντίνου by Αθηνά Φερεντίνου
May 17, 2022
in Beauty & Grooming
Η σοκαριστική αλήθεια για το μακιγιάζ στην αρχαιότητα
4
SHARES
392
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Τα απίστευτα και επικίνδυνα υλικά που χρησιμοποιούσαν για να καμουφλάρουν τη φθορά του χρόνου, ώστε να περνάει η «μπογιά» τους, από την κλασική εποχή μέχρι το Βυζάντιο. Φτιασίδωμα, μια τέχνη υψηλή!

Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι στην ταινία «Ο θάνατος σου πάει πολύ» (1992) λέει πολύ εύστοχα: «Αυτή είναι η απόλυτη σκληρότητα της ζωής. Μας προσφέρει μια γεύση νιότης και ζωντάνιας και μετά μας κάνει μάρτυρες της φθοράς μας». Όλοι σχεδόν οι άνθρωποι σε όλες τις εποχές, άλλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο, δυσκολεύονται να αποδεχτούν τα σημάδια του χρόνου. Πάντοτε η επιστήμη λαχταρούσε να βρει το ελιξίριο της νεότητας και όσο δεν το έβρισκε, η ψιμυθίωση, όπως λέγεται το μακιγιάζ, γινόταν όλο και πιο απαραίτητη.

Το μακιγιάζ δεν είναι μόνο ένα εφόδιο στη φαρέτρα της γυναικείας σαγήνης, αλλά εξυπηρετεί και άλλους σκοπούς, όπως το θέατρο και τον κινηματογράφο ή καλύπτει δερματικές βλάβες προσφέροντας αυτοπεποίθηση και ασφάλεια. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, εδραιώθηκε από τον 5ο αιώνα π.Χ. με τις γυναίκες στην αρχαιότητα να χρησιμοποιούν καλλυντικά προερχόμενα κυρίως από την Ανατολή.

Κατά την ομηρική εποχή, οι γυναίκες προτιμούσαν τη λευκήεπιδερμίδα και γι’ αυτό χρησιμοποιούσαν ψιμύθιο, που ήταν λευκός ανθρακικός μόλυβδος, ένα υλικό καταστρεπτικό για το δέρμα, που στην πορεία αντικαταστάθηκε από την κιμωλία. Ως ρουζ και κραγιόν χρησιμοποιούσαν πιο ασφαλή υλικά, όπως το φυτό άγχουσα ή φύκια, μούρα και βερμίλιο, μια χρωστική ουσία από κονιορτοποιημένο ορυκτό κινναβαρίτη. Άλλο καλλυντικό των αρχαίων Ελληνίδων και Ρωμαίων, ήταν η μίλτος, μια ορυκτή χρωστική ύλη σε τρεις αποχρώσεις, από απαλό έως έντονο κόκκινο, προερχόμενη κυρίως από τη Σινώπη, τη Λήμνο και την Κέα. Για φρύδια και βλέφαρα χρησιμοποιούσαν διάφορα μίγματα από ασπράδι αβγού, ρετσίνι, καρύδια, στάχτη, έλαια, ρίζες κ.ά. ενώ υπάρχουν αναφορές και για περιττώματα διάφορων ζώων που εμπεριέχονταν σε κάποια από τα προϊόντα μετά από επεξεργασία.

Συχνά, για να κάνουν τα μάτια πιο ελκυστικά, χρησιμοποιούσαν σταγόνες μπελαντόνας που διαστέλλουν τις κόρες των ματιών και σχημάτιζαν γύρω από αυτά έντονο περίγραμμα. Ωστόσο, η χρήση της μπελαντόνας είναι εξαιρετικά επιβλαβής, γιατί αποδεδειγμένα προκαλεί οπτικές διαταραχές ενώ η παρατεταμένη εφαρμογή, μπορεί να προκαλέσει μέχρι και τύφλωση.

Ωστόσο, αυτοί που έμειναν στην ιστορία ως οι μεγαλύτεροι λάτρεις του καλλωπισμού ήταν οι Βυζαντινοί. Άνδρες και γυναίκες έδειχναν μεγάλη επιμέλεια στην εμφάνισή τους και καθημερινά χρησιμοποιούσαν μια σειρά σκευασμάτων και τεχνικών για να δείχνουν νέοι και ωραίοι, παρά τις έντονες αντιδράσεις της Εκκλησίας.

Και στα βυζαντινά χρόνια παρατηρείται η χρήση κιμωλίας για καθαρισμό, ενώ υπάρχουν αναφορές για επάλειψη του προσώπου με περιττώματα σαύρας για λάμψη. Παράλληλα, χρησιμοποιούσαν ένα μίγμα από ρητίνη, αποξηραμένα φυτά και μέλι ως μάσκα ομορφιάς, η οποία έπρεπε να μείνει στο πρόσωπο για μια ολόκληρη μέρα πριν ξεπλυθεί. Ως μάσκαρα, έβαζαν στίμμι, γνωστό ως θειούχο αντιμόνιο, επίσης πολύ επιβαρυντικό για την υγεία και το εφάρμοζαν σε βλεφαρίδες και φρύδια ή εναλλακτικά χρησιμοποιούσαν κουκουνάρι αναμεμειγμένο με υγρή πίσσα. Για make up εφάρμοζαν αραιωμένο ασβέστη, ενώ για κόκκινες αποχρώσεις επεξεργάζονταν φύκια για να τονίζουν χείλη, μάγουλα και πηγούνι. Μαρτυρίες αναφέρουν ότι το μείγμα φυκιών το χρησιμοποιούσαν συχνά και άνδρες που ήθελαν να αποκτήσουν χλωμή όψη, ώστε να προσποιηθούν μοναχικό και ασκητικό βίο.

Όπως προαναφέρθηκε, η αγάπη των Βυζαντινών για τον καλλωπισμό έχει μείνει παροιμιώδης και ούτε οι εκκλησιαστικοί Πατέρες κατάφεραν να τους αποτρέψουν από αυτή τη συνήθεια, όσο και αν προσπάθησαν. Η γνωστή φράση «δεν περνάει πια η μπογιά της» έχει καταγωγή από την υπέρμετρη ψιμυθίωση -φτιασίδωμα επί το λαϊκότερον- και λέγεται κυρίως για τις γυναίκες, παρά το γεγονός ότι η ματαιοδοξία εκείνη την εποχή δεν είχε φύλο. Με τη φράση αυτή, ο λαός θέλει να πει ότι όσο μακιγιάζ (μπογιά) και αν τοποθετεί μια γυναίκα (ή άνδρας) στο σώμα για να δείχνει νεότερη/ος δεν είναι ικανά για να ξεγελάσουν τους άλλους και πλέον αυτή η παροιμία δεν αφορά μόνο  το μακιγιάζ, αλλά και κάθε άλλη πρακτική για τη διατήρηση της νεότητας.

Tags: SliderΣτυλΟμορφιάΜακιγιάζ
Previous Post

8 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για το τζιν

Next Post

Ζούμε στην εποχή του παραλόγου

Next Post
Ζούμε στην εποχή του παραλόγου

Ζούμε στην εποχή του παραλόγου

Μια κουκουβάγια στο Σεν Τροπέ

Μια κουκουβάγια στο Σεν Τροπέ

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

andrew-ridley-bx0a2yq2hxs-unsplash

Η εποχή των μανιταριών

by Μόδεστος Κούρτης
November 10, 2022
0

Όπως λέει και η σχετική έκφραση φυτρώνουν παντού ως «αυτοφυή». Καλλιεργούνται επίσης σε οργανωμένες φάρμες. Η τεράστια ποικιλία τους συνθέτει,...

Πώς φτάσαμε στην 11η Σεπτεμβρίου 2001

Πώς φτάσαμε στην 11η Σεπτεμβρίου 2001

by Θανάσης Αντωνίου
September 10, 2021
0

Διαβάστε στο Zeitgeist το χρονικό της τρομοκρατίας του ισλαμικού εξτρεμισμού, πότε και γιατί ξεκίνησε, πώς εξελίχθηκε και πώς φτάσαμε από...

Ο εκλεπτυσμένος κυνισμός ενός ασυνήθιστου καλλιτέχνη  

Ο εκλεπτυσμένος κυνισμός ενός ασυνήθιστου καλλιτέχνη  

by Θανάσης Αντωνίου
March 29, 2023
0

Επηρεασμένος από αυτό που ο ίδιος περιγράφει ως «υγιές επίπεδο κυνισμού», ο εικονογράφος Nash Weerasekera με έδρα τη Μελβούρνη καταγράφει...

Η άμπαλη Τεχνητή Νοημοσύνη

Η άμπαλη Τεχνητή Νοημοσύνη

by Άλκης Φιτσόπουλος
June 6, 2023
0

Η εφαρμογή της στο ποδόσφαιρο δεν έχει στεφθεί ως τώρα με επιτυχία και αυτό είναι κάτι που ηχεί, μάλλον, ανακουφιστικά.

Η μεγάλη γιορτή της premium σοκολάτας

Η μεγάλη γιορτή της premium σοκολάτας

by Μαρία Κοσμά
June 30, 2022
0

Master chefs της σοκολάτας από όλο τον κόσμο βρέθηκαν πριν λίγες μέρες στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του Global Chef Seminar....

Η νέα καμπάνια των McDonald’s ή θα γίνει κλασική ή θα προκαλέσει αντιδράσεις

Η νέα καμπάνια των McDonald’s ή θα γίνει κλασική ή θα προκαλέσει αντιδράσεις

by Zeitgeist Team
March 9, 2022
0

Την υπογράφει η αθηναϊκή διαφημιστική εταιρεία DDB athens και συνδυάζει έξυπνα, αμφιλεγόμενα αλλά και προβοκατόρικα τον ιμπρεσιονισμό με τον fast...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Thanasis-Antoniou 300px

Θανάσης Αντωνίου

Δουλειά με το κομμάτι

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Οι καλύτερες ελληνικές παραλίες που πραγματικά… δεν υπάρχουν!

Εύη Νεοφώτιστου

Οι 6 κανόνες της επιτυχίας

Αθηνά Φερεντίνου

Το πείραμα της υπακοής και η δύναμη της εξουσίας

Άλκης Φιτσόπουλος

Η εποχή της ταχύτητας

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Από τη Μεγάλη στη Σιωπηρή Παραίτηση

Από τη Μεγάλη στη Σιωπηρή Παραίτηση

September 29, 2023
Πρεμιέρα σήμερα για την Κοριτσιέρα των Βούρλων

Πρεμιέρα σήμερα για την Κοριτσιέρα των Βούρλων

September 29, 2023
10 ελληνικά τραγούδια που λίγοι γνωρίζουν ότι είναι ξένα

10 ελληνικά τραγούδια που λίγοι γνωρίζουν ότι είναι ξένα

September 28, 2023
Ο Jo Nesbo γοήτευσε το αθηναϊκό κοινό

Ο Jo Nesbo γοήτευσε το αθηναϊκό κοινό

September 28, 2023
Η ακινησία της κίνησης στους δρόμους της Αθήνας

Η ακινησία της κίνησης στους δρόμους της Αθήνας

September 27, 2023

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp