fbpx
Friday, August 12, 2022
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • English
  • Greek
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • English
  • Greek
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Είδαμε τον «Αγαμέμνονα» να ανοίγει έναν καινούριο κύκλο στην αρχαία τραγωδία

Χαράλαμπος Νικόπουλος by Χαράλαμπος Νικόπουλος
July 27, 2022
in Theater
Είδαμε τον «Αγαμέμνονα» να ανοίγει έναν καινούριο κύκλο στην αρχαία τραγωδία
12
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Εντυπώσεις και κριτικά σχόλια για την παράσταση του Ούλριχ Ράσε, που ανέβηκε σε παγκόσμια πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου(22 και 23 Ιουλίου). 

Ως ένας θεσμός που αναζητάει την ανανέωση και εξερευνάει τις σύγχρονες καλλιτεχνικές τάσεις, το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου φιλοξένησε σε παγκόσμια πρεμιέρα πριν λίγες μέρες τον Αγαμέμνονα του Αισχύλου, υπό τις οδηγίες του Γερμανού Ούλριχ Ράσε, ενός σκηνοθέτη που επιδιώκει σταθερά την καινοτομία, ενώ παράλληλα ασχολείται με πάθος με το αρχαίο δράμα (Επτά επί Θήβας/Αντιγόνη – 2017, Πέρσες – 2018, Βάκχες, Ηλέκτρα – 2019, Οιδίποδας – 2020) μέσα από το πρίσμα του μεταμοντέρνου. Έτσι, και ο «Αγαμέμνονας» στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, όπου μπροστά σε ένα διεθνές κοινό (με έντονη την παρουσία του γερμανόφωνου) ξετυλίχθηκε το πρώτο μέρος της μόνης εξ ολοκλήρου σωζόμενης αρχαίας τριλογίας, της Ορέστειας.

Η παράσταση (συμπαραγωγή του Residenztheater του Μονάχου με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου) ήταν μια χορογραφία παιγμένη από εξαιρετικούς ηθοποιούς που επί δύο ώρες συγχρονίζουν ανάσες, λόγια και κινήσεις πάνω σε έναν περιστρεφόμενο δίσκο που δεν σταματάει σχεδόν ποτέ να στρέφεται. Νωχελικά αλλά απαρέγκλιτα, με τη φορά του ρολογιού, συμβολίζοντας τον φαύλο και ατελείωτο κύκλο της βίας, τους πολέμους και τα δεινά που αυτοί συνεπάγονται, το αναπόδραστο αυτό μαγκανοπήγαδο ολοκληρώνει το έργο του αδυσώπητα. Πάνω του καλούνται να βαδίσουν και να προχωρήσουν οι τραγικοί ήρωες, υπό τους ήχους της υποβλητικής, υπνωτιστικής και με έντονα ambient στοιχεία live μουσικής του Nico van Wersch, από ένα σύνολο κρουστών και τυμπάνων: επαναλαμβανόμενα μοτίβα, αργή, τονική και με στοιχεία που δένουν απόλυτα τόσο με το φυσικό περιβάλλον του αρχαίου θεάτρου όσο και με τη σκηνική δράση.   

Εκεί, πάνω στην κινούμενη άμμο της ανθρώπινης μοίρας, ο Αγαμέμνων εμφανίζεται ως ένας άλλος άνθρωπος από ό,τι όταν έφευγε. Ηττημένος παρότι πορθητής της Τροίας, έχει απολέσει την υστεροφημία του, την αγάπη του λαού και όπου να ‘ναι θα χάσει και την ίδια του τη ζωή από τα χέρια της Κλυταιμνήστρας και του εραστή της, Αίγισθου. Εκδίκηση (για τη θυσία της κόρης του Ιφιγένειας) που θα επιφέρει την αντίδραση του μητροκτόνου Ορέστη. Πριν, όμως, από τον σωματικό του θάνατο έχει επέλθει και ο πνευματικός, όπως και για όλους όσους βρίσκονται πάνω στη σκηνή. Εκεί και ο χορός, μέσα από τον οποίο προκύπτουν οι ρόλοι και σε αυτόν επιστρέφουν, προχωρά τη δράση, πηγαίνοντας αντίθετα στο ρεύμα. Εκεί και η Κλυταιμνήστρα, που ακολουθεί τη μοναχική πορεία της, αποφασισμένη να ανοίξει έναν νέο κύκλο αίματος.

Το τέλος, με το ξεγύμνωμα -κυριολεκτικά και μεταφορικά– της Κλυταιμνήστρας και του Αίγισθου επισφραγίζει μια παράσταση εξαιρετικά φιλόδοξη, που λειτουργεί και σε καμία περίπτωση δεν σοκάρει. Παρά τη δυσκολία της γερμανικής γλώσσας ως προς την ακουστική της -σε σχέση με τη χρήση της στο αρχαίο δράμα- και παρά την υπολογίσιμη διάρκεια μιας σκηνοθετικής μανιέρας που απαιτεί συνεχή εγρήγορση (δύο ώρες), η ματιά του Ράσε μένει αξέχαστη και μας εισαγάγει σε ένα άλλο επίπεδο σύγχρονης δραματουργίας. Ενδεχομένως, κάποιες παύσεις της μηχανοκίνητης σκηνικής κατασκευής να αποφόρτιζαν προσωρινά τη δράση και να έδιναν χρόνο στον θεατή να προσλάβει στην ολότητά του το υπαρξιακό βάθος, που ξεκινάει από τον πόλεμο για να φτάσει στα βάθη της ανθρώπινης ψυχής, των ενστίκτων, του ασυνειδήτου, αλλά και της έμφυτης ανελευθερίας. Σε κάθε περίπτωση, όμως, πρόκειται για μια παράσταση που συμπυκνώνει τη δουλειά του Ράσε, αλλά δείχνει και έναν δρόμο που μπορεί να εξερευνήσει η αρχαία τραγωδία τον 21ο αιώνα: αυτόν της ανανέωσης, με ευρήματα που θα ξεφεύγουν από τη αναγκαιότητα του εντυπωσιασμού και δεν θα μένουν στην επιφάνεια.

Tags: ΤραγωδίαSliderΕπίδαυροςΦεστιβάλ Αθηνών & ΕπιδαύρουΓερμανία
Previous Post

Τα τέλεια outfits των ιδανικών διακοπών

Next Post

Φενγκ Σούι: η αρχαία κινεζική πρακτική που κατέκτησε τη Δύση

Next Post
Φενγκ Σούι: η αρχαία κινεζική πρακτική που κατέκτησε τη Δύση

Φενγκ Σούι: η αρχαία κινεζική πρακτική που κατέκτησε τη Δύση

Ματθαίος Γιωσαφάτ (1937 – 2022): «Δυστυχώς, δεν είναι και πολύ ώριμοι οι Έλληνες»

Ματθαίος Γιωσαφάτ (1937 - 2022): «Δυστυχώς, δεν είναι και πολύ ώριμοι οι Έλληνες»

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Δημόσια ουρητήρια για συγχαρητήρια

Δημόσια ουρητήρια για συγχαρητήρια

by Παντελής Περιβολάρης
July 22, 2021
0

Τέλος στη δυσοσμία, το σκοτάδι και τον περιθωριακό χαρακτήρα των δημόσιων τουαλετών αποφάσισε να δώσει η Ιαπωνία, ξεκινώντας από το...

Κατοικίδια στα πρόθυρα νευρικής κρίσης

Κατοικίδια στα πρόθυρα νευρικής κρίσης

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
April 3, 2021
0

Αντικαταθλιπτικά για γάτες, χάπια αδυνατίσματος για σκύλους, ψυχοθεραπεία στο κτηνιατρείο. Όταν τα προβλήματα του δικού μας τρόπου ζωής δαγκώνουν  και...

Μαλαγουζιά: 50% μοντέρνα – 50% κλασική

Μαλαγουζιά: 50% μοντέρνα – 50% κλασική

by Μόδεστος Κούρτης
January 20, 2022
0

Κάποιοι τη χαρακτηρίζουν ως σύγχρονη πεμπτουσία του ελληνικού κρασιού. «Σύγχρονη», καθώς η οινοποίησή της ξεκίνησε μόλις πριν 40 χρόνια, μέσα...

Πώς να κερδίσεις μια διαφωνία με οποιονδήποτε

Πώς να κερδίσεις μια διαφωνία με οποιονδήποτε

by Γιώργος Κοβός
February 24, 2022
0

Είναι δύσκολο να παραμείνετε ευγενικοί και διαλλακτικοί μπροστά στη ανοησία και την επιθετικότητα. Ωστόσο, με αυτά τα 5 αποτελεσματικά tips,...

Τα ψηφιακά έργα τέχνης του Marcin Struniawski

Τα ψηφιακά έργα τέχνης του Marcin Struniawski

by Παντελής Περιβολάρης
January 4, 2022
0

Ένας Πολωνός graphic designer συνδέει το τεχνολογικό παρόν με το παρελθόν του πλανήτη και την εξέλιξη με μια κατάδυση στη...

H TV μεταχειρίζεται τον Μίκη Θεοδωράκη ως trend

H TV μεταχειρίζεται τον Μίκη Θεοδωράκη ως trend

by Άλκης Φιτσόπουλος
September 6, 2021
0

Ο τρόπος που αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει η ιδιωτική τηλεόραση (και κάποια ραδιόφωνα) το έργο του Μίκη είναι τουλάχιστον υποκριτικός και...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Ιφιγένεια Παγωμένου

Γιατί όλοι μιλούν για την Εκπαίδευση STEM;

Thanasis-Antoniou 300px

Θανάσης Αντωνίου

Elvis για πάντα!

Εύη Νεοφώτιστου

Η hi tech θεραπεία που νικάει τις φοβίες

Άλκης Φιτσόπουλος

Αθλητές: Στόμα έχουν και μιλιά δεν έχουν

Αθηνά Φερεντίνου

Από την διαπόμπευση στο #cancel

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

Ματθαίος Γιωσαφάτ (1937 – 2022): «Δυστυχώς, δεν είναι και πολύ ώριμοι οι Έλληνες»

Ματθαίος Γιωσαφάτ (1937 – 2022): «Δυστυχώς, δεν είναι και πολύ ώριμοι οι Έλληνες»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
July 27, 2022
0

Το ταπεινό φυτό που αντιμετωπίζει τον κορωνοϊό!

Το ταπεινό φυτό που αντιμετωπίζει τον κορωνοϊό!

by Zeitgeist Team
July 22, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Οι Παναγίες του Αγίου Όρους

August 10, 2022
Πώς γράφτηκε ο ύμνος του Παναθηναϊκού

Πώς γράφτηκε ο ύμνος του Παναθηναϊκού

August 10, 2022
Ο φωτογράφος που απογειώνει τα αυτοκίνητα

Ο φωτογράφος που απογειώνει τα αυτοκίνητα

August 9, 2022
Ο Βασίλης Λέκκας τραγουδάει Γιάννη Σπάθα στο Ηρώδειο

Ο Βασίλης Λέκκας τραγουδάει Γιάννη Σπάθα στο Ηρώδειο

August 8, 2022
Η εξωτική πλευρά της κεραμικής

Η εξωτική πλευρά της κεραμικής

August 8, 2022

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2022 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp