fbpx
Thursday, July 3, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Η ακρίβεια της αλληλεγγύης

Άλκης Φιτσόπουλος by Άλκης Φιτσόπουλος
August 29, 2022
in Opinion
Η ακρίβεια της αλληλεγγύης
3
SHARES
293
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η δύσκολη οικονομική κατάσταση και η ακρίβεια μας πιέζει όλους ή τουλάχιστον, τους περισσότερους. Εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν, αλλά η αλληλεγγύη είναι πάντα μία από αυτές.

Κυκλοφορεί κι ως ανέκδοτο. Παίρνει, λέει, ένας στο τηλέφωνο έναν φίλο του και ακολουθεί η εξής συνομιλία:

Έλα, όλα καλά;

«Χάλια»

Γιατί, τι έγινε; Που είσαι;

«Στο σούπερ μάρκετ»

Οι τιμές των προϊόντων του σούπερ μάρκετ θυμίζουν τις εποχές -επίπλαστης έστω- ευδαιμονίας του Χρηματιστηρίου. Κάθε ημέρα παίρνουν την ανιούσα και ο πελάτης, που πλέον θυμάται ακόμα και το κόστος του κάθε προϊόντος σε λεπτά εκτός από τα ευρώ, σοκάρεται κάθε φορά που πρόκειται να αγοράσει τα «απαραίτητα». Δηλαδή, για να τραφεί. Ακούει για πληθωρισμό, για τον πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά ουδόλως ενδιαφέρεται για τους λόγους τους ακρίβειας. Σκιάζεται όταν φτάνει στο ταμείο και τα ξεχνάει όλα. Για αυτό και τα μικρομεσαία νοικοκυριά ψάχνουν καθημερινά στο ίντερνετ, πριν βαδίσουν προς το σούπερ μάρκετ. Τι ψάχνουν; Τις προσφορές, βέβαια.

Αυτή είναι η μία Ελλάδα που μετράει και το ένα σεντ στο ξόδεμα. Υπάρχει και η άλλη Ελλάδα, ωστόσο. Που ουδόλως ενδιαφέρεται, γιατί περιλαμβάνει τους «έχοντες και κατέχοντες» τον παρά. Για αυτούς, η κύρια αναζήτηση της ημέρας δεν είναι το σούπερ μάρκετ, ο βιοπορισμός γενικότερα, αλλά η επιβεβαίωση του συνδρόμου της αφθονίας. Θα βγει κανονικά με πολλά χρήματα στην τσέπη, θα παραγγείλει για φαγητό για να επιβεβαιώσει το οικονομικό «εγώ» του με γεύμα ή δείπνο σε ονομαστό εστιατόριο και θα αράξει μετά, πνιγμένος στις αγωνίες του, αν θα βγει το καινούργιο κινητό τηλέφωνο των 2.000 ευρώ για να το αγοράσει.

Διάσημα εστιατόρια, με σεφ πολύ γνωστές τηλεπερσόνες, καθημερινά πετούν στα σκουπίδια τόνους φαγητού, το οποίο δεν άγγιξαν καν οι φραγκάτοι θαμώνες του, απλώς το είχαν παραγγείλει. Τόνους, όταν μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων ζει στα όρια ή κάτω από το όριο της φτώχειας. Μια μερίδα φάβα ή τυροσαλάτα από ένα φιγουράτο εστιατόριο, δεν μπορεί να έχει δεύτερη ευκαιρία πώλησης ή διάθεσης σε υποδεέστερες οικονομικά ομάδες του πληθυσμού. Έτσι επιτάσσει το δικό τους πρωτόκολλο. Ό,τι περισσεύει στο τραπέζι, πετιέται στους κάδους. Διότι γνωρίζουν ότι η πελατεία τους είναι εξασφαλισμένη, άρα δεν έχουν κανέναν λόγο να πουλήσουν και ό,τι περίσσεψε χωρίς καν να έρθει σε επαφή με το πιρούνι ή το κουτάλι.

Τουτέστιν, στην Ελλάδα δεν υπάρχει συλλογικός συνεκτικός δεσμός μεταξύ του λαού. Ήρθε ως απότοκο της διάλυσης της συλλογικής μνήμης του έθνους. Ουδείς ενδιαφέρεται για τον διπλανό του, αν δυστυχεί και φυσικά, ουδεμία σκέψη ότι θα μπορούσε να βοηθήσει. Ειδικά στην σημερινή εποχή της ακρίβειας, δεν υφίσταται ούτε το ανθρωπιστικό κριτήριο, που κράτησε ζωντανή αυτή την χώρα για 200 και πλέον χρόνια.

Η λέξη «αλληλεγγύη» έχει εξαφανιστεί από το λεξιλόγιο. Και φυσικά, το κράτος παρουσιάζεται ως ένα αδρανές υλικό που βάζει φόρους αλληλεγγύης, ακόμα και σε αυτούς που δεν έχουν να πληρώσουν τον λογαριασμό ρεύματος, προκειμένου να δώσει ένα κομμάτι ψωμί στους φτωχούς. Πέραν τούτου, ουδεμία άλλη μέριμνα. Κανένας μηχανισμός που θα μπορούσε να ανακουφίσει καθημερινά χιλιάδες πολίτες.

Το κάνει η Εκκλησία, σε μερικές περιοχές της Ελλάδας. Κάθε βράδυ οι ναοί σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, στέλνουν ανθρώπους στα σούπερ μάρκετ και μαζεύουν ό,τι δεν μπόρεσε να πουληθεί. Από τρόφιμα. Και μετά, τα μοιράζει σε όσους διαπιστωμένα έχουν πρόβλημα να αγοράσουν ακόμα και τα βασικά. Θεάρεστο το έργο της, το οποίο δεν προβάλλεται από πουθενά. Τυχαίο; Όχι, γιατί η εκκλησία είναι η προμετωπίδα της συλλογικής μνήμη του έθνους. Φυσικά, στην εκκλησία, οι άνθρωποι του μόχθου θα αφήσουν τρόφιμα για τους συνανθρώπους, προκειμένου να ετοιμαστούν τα γεύματα των απόρων. Στις φτωχογειτονιές, βέβαια.

Τους δυο τελευταίους μήνες δημιουργήθηκε μία ιστοσελίδα στο ίντερνετ, η «Bring it Back». Αξιόλογη προσπάθεια, ανθρωπιστικού χαρακτήρα. Είναι μια εφαρμογή, όπου ο κάθε χρήστης πληροφορείται, αργά το βράδυ, τι έχει περισσέψει από ταβέρνες, εστιατόρια κ.λπ. και τι ποια τιμές πωλούνται. Είναι φαγητά που θα είχαν πεταχτεί στον κάδο, αλλά μέσω αυτής της εφαρμογής, ανακουφίζουν κόσμο και κοσμάκη. Στο πελατολόγιο της συγκεκριμένης εφαρμογής, δεν περιλαμβάνονται, φυσικά τα ονομαστά και διάσημα εστιατόρια και ταβέρνες, παρά συνοικιακά μαγαζάκια. Σε ταπεινές περιοχές, που ζουν ταπεινοί άνθρωποι που εξακολουθούν να είναι άνθρωποι και συνάνθρωποι…

Tags: ΟικονομίαΓνώμηΆποψηΚοινωνία
Previous Post

Τη νύχτα που έφυγε ο Μπούκοβι

Next Post

Να πώς έμοιαζαν οι μεγάλες μορφές της Ιστορίας!

Next Post
Να πώς έμοιαζαν οι μεγάλες μορφές της Ιστορίας!

Να πώς έμοιαζαν οι μεγάλες μορφές της Ιστορίας!

Το «Moonage Daydream» είναι η συναυλία της χρονιάς

Το «Moonage Daydream» είναι η συναυλία της χρονιάς

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Η ώρα του Πελέ (και του Μουντιάλ)

Η ώρα του Πελέ (και του Μουντιάλ)

by Zeitgeist Team
December 2, 2022
0

Η ελβετική ωρολογοποιία Hublot, Επίσημος Χρονομέτρης του Παγκοσμίου Κυπέλλου, δημιούργησε το έξυπνο ρολόι που φορούν οι διαιτητές του Μουντιάλ.  

Ζωγραφική εντός κλίματος

Ζωγραφική εντός κλίματος

by Zeitgeist Team
May 2, 2025
0

Η Kourd Gallery παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα έργα του εικαστικού καλλιτέχνη Win Knowlton, τα οποία έχουν ως θέμα...

Γιατί κάποιοι προσπαθούν να βγάλουν σκάρτο το Don’t Look up;

Γιατί κάποιοι προσπαθούν να βγάλουν σκάρτο το Don’t Look up;

by Zeitgeist Team
January 3, 2022
0

Παρακολουθήσαμε το «Μην Κοιτάτε Πάνω» του Άνταμ ΜακΚέι για το οποίο μιλάει όλος ο πλανήτης και σας λέμε αν και...

Η νέα καμπάνια των McDonald’s ή θα γίνει κλασική ή θα προκαλέσει αντιδράσεις

Η νέα καμπάνια των McDonald’s ή θα γίνει κλασική ή θα προκαλέσει αντιδράσεις

by Zeitgeist Team
March 9, 2022
0

Την υπογράφει η αθηναϊκή διαφημιστική εταιρεία DDB athens και συνδυάζει έξυπνα, αμφιλεγόμενα αλλά και προβοκατόρικα τον ιμπρεσιονισμό με τον fast...

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ είναι ο Gray Man

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ είναι ο Gray Man

by Zeitgeist Team
July 15, 2022
0

Ο διάσημος σταρ και πρεσβευτής της TAGHeuer πρωταγωνιστεί στο νέο νέο must watch θρίλερ που βγαίνει στο Netflix αυτές τις...

Οι καυτερές κόκκινες πιπεριές αυξάνουν τη μακροζωία

Οι καυτερές κόκκινες πιπεριές αυξάνουν τη μακροζωία

by Μόδεστος Κούρτης
March 11, 2022
0

Red Hot Chili Peppers! Το καυτερό λαχανικό μπορεί να είναι ένα από τα μυστικά της μακροζωίας καθώς μειώνει τη θνησιμότητα,...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Μια μεγάλη τζαζ βραδιά

Μια μεγάλη τζαζ βραδιά

July 3, 2025
Θηραϊκές Τελετουργίες: Οι υδατογραφίες ενός εμβληματικού νησιού

Θηραϊκές Τελετουργίες: Οι υδατογραφίες ενός εμβληματικού νησιού

July 3, 2025
Η νέα και η παλιά Τούμπα

Η νέα και η παλιά Τούμπα

July 2, 2025
Το ποδόσφαιρο της νέας εποχής δεν χωράει τους αρτίστες

Το ποδόσφαιρο της νέας εποχής δεν χωράει τους αρτίστες

July 1, 2025
Τοπόσημα Διασύνδεσης, μία έκθεση για τη ζωή στην πόλη

Τοπόσημα Διασύνδεσης, μία έκθεση για τη ζωή στην πόλη

June 30, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp