fbpx
Saturday, June 21, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Η ακρίβεια της αλληλεγγύης

Άλκης Φιτσόπουλος by Άλκης Φιτσόπουλος
August 29, 2022
in Opinion
Η ακρίβεια της αλληλεγγύης
3
SHARES
293
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η δύσκολη οικονομική κατάσταση και η ακρίβεια μας πιέζει όλους ή τουλάχιστον, τους περισσότερους. Εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν, αλλά η αλληλεγγύη είναι πάντα μία από αυτές.

Κυκλοφορεί κι ως ανέκδοτο. Παίρνει, λέει, ένας στο τηλέφωνο έναν φίλο του και ακολουθεί η εξής συνομιλία:

Έλα, όλα καλά;

«Χάλια»

Γιατί, τι έγινε; Που είσαι;

«Στο σούπερ μάρκετ»

Οι τιμές των προϊόντων του σούπερ μάρκετ θυμίζουν τις εποχές -επίπλαστης έστω- ευδαιμονίας του Χρηματιστηρίου. Κάθε ημέρα παίρνουν την ανιούσα και ο πελάτης, που πλέον θυμάται ακόμα και το κόστος του κάθε προϊόντος σε λεπτά εκτός από τα ευρώ, σοκάρεται κάθε φορά που πρόκειται να αγοράσει τα «απαραίτητα». Δηλαδή, για να τραφεί. Ακούει για πληθωρισμό, για τον πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά ουδόλως ενδιαφέρεται για τους λόγους τους ακρίβειας. Σκιάζεται όταν φτάνει στο ταμείο και τα ξεχνάει όλα. Για αυτό και τα μικρομεσαία νοικοκυριά ψάχνουν καθημερινά στο ίντερνετ, πριν βαδίσουν προς το σούπερ μάρκετ. Τι ψάχνουν; Τις προσφορές, βέβαια.

Αυτή είναι η μία Ελλάδα που μετράει και το ένα σεντ στο ξόδεμα. Υπάρχει και η άλλη Ελλάδα, ωστόσο. Που ουδόλως ενδιαφέρεται, γιατί περιλαμβάνει τους «έχοντες και κατέχοντες» τον παρά. Για αυτούς, η κύρια αναζήτηση της ημέρας δεν είναι το σούπερ μάρκετ, ο βιοπορισμός γενικότερα, αλλά η επιβεβαίωση του συνδρόμου της αφθονίας. Θα βγει κανονικά με πολλά χρήματα στην τσέπη, θα παραγγείλει για φαγητό για να επιβεβαιώσει το οικονομικό «εγώ» του με γεύμα ή δείπνο σε ονομαστό εστιατόριο και θα αράξει μετά, πνιγμένος στις αγωνίες του, αν θα βγει το καινούργιο κινητό τηλέφωνο των 2.000 ευρώ για να το αγοράσει.

Διάσημα εστιατόρια, με σεφ πολύ γνωστές τηλεπερσόνες, καθημερινά πετούν στα σκουπίδια τόνους φαγητού, το οποίο δεν άγγιξαν καν οι φραγκάτοι θαμώνες του, απλώς το είχαν παραγγείλει. Τόνους, όταν μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων ζει στα όρια ή κάτω από το όριο της φτώχειας. Μια μερίδα φάβα ή τυροσαλάτα από ένα φιγουράτο εστιατόριο, δεν μπορεί να έχει δεύτερη ευκαιρία πώλησης ή διάθεσης σε υποδεέστερες οικονομικά ομάδες του πληθυσμού. Έτσι επιτάσσει το δικό τους πρωτόκολλο. Ό,τι περισσεύει στο τραπέζι, πετιέται στους κάδους. Διότι γνωρίζουν ότι η πελατεία τους είναι εξασφαλισμένη, άρα δεν έχουν κανέναν λόγο να πουλήσουν και ό,τι περίσσεψε χωρίς καν να έρθει σε επαφή με το πιρούνι ή το κουτάλι.

Τουτέστιν, στην Ελλάδα δεν υπάρχει συλλογικός συνεκτικός δεσμός μεταξύ του λαού. Ήρθε ως απότοκο της διάλυσης της συλλογικής μνήμης του έθνους. Ουδείς ενδιαφέρεται για τον διπλανό του, αν δυστυχεί και φυσικά, ουδεμία σκέψη ότι θα μπορούσε να βοηθήσει. Ειδικά στην σημερινή εποχή της ακρίβειας, δεν υφίσταται ούτε το ανθρωπιστικό κριτήριο, που κράτησε ζωντανή αυτή την χώρα για 200 και πλέον χρόνια.

Η λέξη «αλληλεγγύη» έχει εξαφανιστεί από το λεξιλόγιο. Και φυσικά, το κράτος παρουσιάζεται ως ένα αδρανές υλικό που βάζει φόρους αλληλεγγύης, ακόμα και σε αυτούς που δεν έχουν να πληρώσουν τον λογαριασμό ρεύματος, προκειμένου να δώσει ένα κομμάτι ψωμί στους φτωχούς. Πέραν τούτου, ουδεμία άλλη μέριμνα. Κανένας μηχανισμός που θα μπορούσε να ανακουφίσει καθημερινά χιλιάδες πολίτες.

Το κάνει η Εκκλησία, σε μερικές περιοχές της Ελλάδας. Κάθε βράδυ οι ναοί σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, στέλνουν ανθρώπους στα σούπερ μάρκετ και μαζεύουν ό,τι δεν μπόρεσε να πουληθεί. Από τρόφιμα. Και μετά, τα μοιράζει σε όσους διαπιστωμένα έχουν πρόβλημα να αγοράσουν ακόμα και τα βασικά. Θεάρεστο το έργο της, το οποίο δεν προβάλλεται από πουθενά. Τυχαίο; Όχι, γιατί η εκκλησία είναι η προμετωπίδα της συλλογικής μνήμη του έθνους. Φυσικά, στην εκκλησία, οι άνθρωποι του μόχθου θα αφήσουν τρόφιμα για τους συνανθρώπους, προκειμένου να ετοιμαστούν τα γεύματα των απόρων. Στις φτωχογειτονιές, βέβαια.

Τους δυο τελευταίους μήνες δημιουργήθηκε μία ιστοσελίδα στο ίντερνετ, η «Bring it Back». Αξιόλογη προσπάθεια, ανθρωπιστικού χαρακτήρα. Είναι μια εφαρμογή, όπου ο κάθε χρήστης πληροφορείται, αργά το βράδυ, τι έχει περισσέψει από ταβέρνες, εστιατόρια κ.λπ. και τι ποια τιμές πωλούνται. Είναι φαγητά που θα είχαν πεταχτεί στον κάδο, αλλά μέσω αυτής της εφαρμογής, ανακουφίζουν κόσμο και κοσμάκη. Στο πελατολόγιο της συγκεκριμένης εφαρμογής, δεν περιλαμβάνονται, φυσικά τα ονομαστά και διάσημα εστιατόρια και ταβέρνες, παρά συνοικιακά μαγαζάκια. Σε ταπεινές περιοχές, που ζουν ταπεινοί άνθρωποι που εξακολουθούν να είναι άνθρωποι και συνάνθρωποι…

Tags: ΆποψηΚοινωνίαΟικονομίαΓνώμη
Previous Post

Τη νύχτα που έφυγε ο Μπούκοβι

Next Post

Να πώς έμοιαζαν οι μεγάλες μορφές της Ιστορίας!

Next Post
Να πώς έμοιαζαν οι μεγάλες μορφές της Ιστορίας!

Να πώς έμοιαζαν οι μεγάλες μορφές της Ιστορίας!

Το «Moonage Daydream» είναι η συναυλία της χρονιάς

Το «Moonage Daydream» είναι η συναυλία της χρονιάς

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Γιατί κάποιοι προσπαθούν να βγάλουν σκάρτο το Don’t Look up;

Γιατί κάποιοι προσπαθούν να βγάλουν σκάρτο το Don’t Look up;

by Zeitgeist Team
January 3, 2022
0

Παρακολουθήσαμε το «Μην Κοιτάτε Πάνω» του Άνταμ ΜακΚέι για το οποίο μιλάει όλος ο πλανήτης και σας λέμε αν και...

Οι κώδικες του κονιάκ

Οι κώδικες του κονιάκ

by Μόδεστος Κούρτης
December 16, 2024
0

Τα σταφύλια γίνονται κρασί, αλλά και brandy. Ένα απόσταγμα σταφυλιού και πολτού φρούτων που παλαιώνει σε δρύινα βαρέλια αποκτώντας χρώμα,...

Τα επιτυχημένα logos είναι παντοτινά

Τα επιτυχημένα logos είναι παντοτινά

by Zeitgeist Team
November 17, 2021
0

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αντιληφθείς την πραγματικότητα γύρω σου. Μία από αυτές είναι να παρατηρήσεις τα λογότυπα των brands...

Η έκθεση της κατσαρίδας

Η έκθεση της κατσαρίδας

by Zeitgeist Team
November 4, 2021
0

Η νέα μεγάλη έκθεση του εικαστικού καλλιτέχνη Capten είναι αφιερωμένη στο έντομο που παρότι κανείς δεν συμπαθεί, ωστόσο αυτό καταφέρνει...

Η νέα φάση του Champions League: Κερδισμένοι, χαμένοι και απρόσμενα στοιχηματικά tips

Η νέα φάση του Champions League: Κερδισμένοι, χαμένοι και απρόσμενα στοιχηματικά tips

by Άλκης Φιτσόπουλος
February 20, 2025
0

Περισσότερο σασπένς, περισσότερη αγωνία, μεγαλύτερη επιβάρυνση για τους παίκτες, αλλά και πολλά άλλα, όπως το πιο αποδοτικό ποντάρισμα στα γκολ,...

Τα σκουπίδια που έγιναν διαμάντια   

Τα σκουπίδια που έγιναν διαμάντια   

by Παντελής Περιβολάρης
September 12, 2022
0

Τα σκουπίδια που στέλνει ο δυτικός κόσμος στο Κονγκό, μετατρέπονται σε καταπληκτικά έργα τέχνης από τα παιδιά των δρόμων και...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

O Monsieur Minimal στις πιο ατμοσφαιρικές ταράτσες

O Monsieur Minimal στις πιο ατμοσφαιρικές ταράτσες

June 20, 2025
Έτσι αλλάζει η τεχνολογία την εστίαση

Έτσι αλλάζει η τεχνολογία την εστίαση

June 16, 2025
Το παιχνίδι του καλοκαιρινού στυλ

Το παιχνίδι του καλοκαιρινού στυλ

June 16, 2025
Τα μυστήρια της Σαμοθράκης

Τα μυστήρια της Σαμοθράκης

June 16, 2025
Αρχίζει το Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων ποδοσφαίρου

Αρχίζει το Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων ποδοσφαίρου

June 12, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp