fbpx
Tuesday, November 4, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Το φεστιβάλ MIR εκτοξεύεται και επαναπροσδιορίζει την έννοια του avant-garde και του μοντέρνου

Zeitgeist Team by Zeitgeist Team
November 4, 2025
in Art
Το φεστιβάλ MIR εκτοξεύεται και επαναπροσδιορίζει την έννοια του avant-garde και του μοντέρνου
3
SHARES
250
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Το MIR 2025, το ευρηματικό και συναρπαστικό αθηναϊκό φεστιβάλ, επιστρέφει για ακόμη μία χρονιά, (21 – 30 Νοεμβρίου), για να προσγειωθεί στην πόλη όπως ένας μικρός διαστημικός σταθμός σε παράλληλο σύμπαν.

Φέρνει μαζί του μοναδικά καλλιτεχνικά πρότζεκτ από τον χώρο όπου η περιπέτεια ανάμεσα στη σκηνή, την εικόνα, τον ήχο, τους ερμηνευτές, τους «θεατές», τις ιδέες, την πόλη και τους πολίτες ανοίγει νέους ορίζοντες. Το βλέμμα της καλλιτεχνικής διευθύντριας Χριστιάνας Γαλανοπούλου συναντά τη δημιουργική ματιά 16 καλλιτεχνών ή ομάδων, παρουσιάζοντας ισάριθμα έργα -τα περισσότερα δημιουργημένα ειδικά για το φεστιβάλ- σε 12 διαφορετικά σημεία της Αθήνας. Από χώρους πολιτισμού έως απρόσμενα αστικά τοπία, το MIR εξακτινώνεται σε περισσότερες γειτονιές, μεταμορφώνει το βλέμμα μας και ανοίγει τον διάλογο γύρω από την πιο τολμηρή, πειραματική και πολιτική πλευρά των παραστατικών τεχνών.

Το MIR 2025 παρουσιάζει:

  • 16 πρότζεκτ, 12 εκ των οποίων κάνουν παγκόσμια πρεμιέρα
  • 52 παραστάσεις
  • σε 12 θεατρικούς και μη χώρους, δημόσιους και ιδιωτικούς (παραλίες, πλατείες, βιομηχανικά πάρκα, στούντιο, γκαλερί…).

To MIR εξέπεμψε για πρώτη φορά το παράξενο σήμα του στο χώρο των παραστατικών τεχνών πριν από δεκαεπτά χρόνια, και από εκείνη τη στιγμή δεν σταμάτησε να ανοίγει τα μάτια και να ξυπνά τις αισθήσεις μας, να αφουγκράζεται το νέο, να ανοίγει διόδους προς το μέλλον, να δημιουργεί «σκηνές» στους πιο απρόσμενους χώρους, να αποκαλύπτει πλευρές της πόλης που δεν είχαμε δει και δημιουργικές δυνάμεις που δεν ξέραμε ότι υπάρχουν.

Τα δεκαέξι έργα του προγράμματος που έχει επιμεληθεί η ιδρύτρια και καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ Χριστιάνα Γαλανοπούλου συνδέονται με υπόγειες θεματικές συγγένειες. «Το πρόγραμμα του MIR 2025 δημιουργήθηκε, όπως και τα προηγούμενα, με την έγνοια για το πού οδηγείται η ανθρωπότητα, με την ανησυχία για το αν θα μπορέσουμε ως ανθρώπινο είδος να αντικρίσουμε τους κόσμους που θα ανατείλουν. Γιατί, παρ’ όλα τα δυστοπικά έργα που έχουμε παρουσιάσει κατά καιρούς, και που συχνά έφερναν στο φως τον πόλεμο που υπόγεια διαβρώνει τη σκέψη των ανθρώπων στις δυτικές κοινωνίες του άγριου καπιταλισμού, δεν περιμέναμε να μας συμβούν όσα ραγδαία συνέβησαν το τελευταίο διάστημα στον πλανήτη. Το πρόγραμμα του MIR 2025 συγκροτήθηκε και θα υφαίνεται κατά τη διάρκειά του με το βλέμμα στραμμένο στην Ανατολή, στο Βορρά, στο Νότο, σε όσους παλεύουν με τα αποτελέσματα των φυσικών καταστροφών, σε όσους δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα με την πραγματικότητα της χώρας τους και του κόσμου, στους λαούς που ταλανίζονται από πολέμους και αυταρχικά καθεστώτα· με την ελπίδα ότι θα έρθει μια μέρα που τα ουτοπικά έργα που θα παρουσιάζουμε θα είναι λιγότερο δυστοπικά», σημειώνει η ίδια.


Το πρόγραμμα του
MIR 2025
Δεκαέξι καλλιτεχνικά πρότζεκτ ανοίγουν τη χαραμάδα από την οποία το MIR κρυφοκοιτάζει το μέλλον των παραστατικών τεχνών. Τα δώδεκα από αυτά κάνουν την παγκόσμια πρεμιέρα τους και έχουν δημιουργηθεί ειδικά για το MIR. Το πρόγραμμα ξεκινά με την περφόρμανς του Κωνσταντίνου Ρίζου Prometheus’ Echo/Ο απόηχος του Προμηθέα. Γνωστός στην Ελλάδα ως χορευτής σε ομάδες σημαντικών χορογράφων, έφυγε στο Μονπελιέ για το διάσημο μεταπτυχιακό exerce και συνέχισε την καριέρα του στη Γαλλία ιδρύοντας την ομάδα Futur Immoral και κερδίζοντας τις διακρίσεις τη μια μετά την άλλη. Σε συνεργασία με τον μουσικό Enrico Malatesta παρουσιάζει έπειτα από ανάθεση του MIR ένα έργο-κατάθεση και αποκάλυψη: το σώμα του εργάτη που καίγεται σαν πυροτέχνημα, η ανθρώπινη μορφή που αναμετριέται με ένα αδυσώπητο όσο και υπέροχο βιομηχανικό τοπίο, το σώμα του χορευτή που αναμετριέται με το θόρυβο, ένα σώμα γιορτή και θυσία.

Με ένα «big bang» από αυτά που ξέρει να κάνει το MIR έρχεται η ποστ-πανκ σκηνή της Αθήνας, των Βρυξελλών και του Άμστερνταμ. Η Ελένη Ρόμπερτς Καζούρη, γνωστή στο κοινό του MIR 2023 ως εξαιρετική παρτενέρ της Δέσποινας Σανιδά Κρεζία στο Down to Under σε μια υπόγεια στοά της Αθήνας, συνεργάζεται από το 2024 με τον περφόρμερ και εικαστικό καλλιτέχνη Vladimir Babinchuk σε μια κοινή έρευνα και πρακτική που επιχειρεί να συνδέσει την τέχνη της χορογραφίας με τους πολιτικούς αγώνες. Απόφοιτοι της διάσημης σχολής PARTS και κάτοικοι Βρυξελλών, παρουσιάζουν στο MIR έπειτα από ανάθεση την πρώτη τους χορογραφική δουλειά, το darkwaves, χακάροντας το χορό, το εικαστικό περιβάλλον και την ηλεκτρονική μουσική, αφού συμπράττουν και με την Κύπρια μουσικό Αντωνία Κάττου.

Η Mercedes Dassy ανήκει σε μια νέα γενιά περφόρμερ και δημιουργών που έχουν δυναμιτίσει τη σκηνή των παραστατικών τεχνών του Βελγίου. Πολυτάλαντη, σαρωτική και ακούραστη, δραστηριοποιείται στο χορό, την performance, τον κινηματογράφο, τη μουσική, το θέατρο και το βίντεο. Το heartbreakingheartbrokenartbreak είναι μια περφόρμανς που φτιάχτηκε ειδικά για το MIR έπειτα από ανάθεση και εντάσσεται στο πλαίσιο της έρευνας για την τελευταία χορογραφική δουλειά της που παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβρη στην Μπιενάλε της Λυών. Ερμηνεύοντας τα τραγούδια της και χορεύοντας, αυτή η εκθαμβωτική περφόρμερ έρχεται αντιμέτωπη με την ευαλωτότητα και με τη ραγισμένη καρδιά που δεν έχει καταγωγή και ταυτότητα.

Και μετά τις τρεις περφόρμανς της έναρξης του φεστιβάλ, ας δούμε και το κλείσιμο, όπου το MIR υποκλίνεται μπροστά σ’ έναν μεγάλο δημιουργό που μας τιμά γενναιόδωρα με την παρουσία του σε ένα εντελώς διαφορετικό πλαίσιο από το συνηθισμένο… Βραβευμένος με τον Αργυρό Λέοντα της Μπιενάλε Χορού της Βενετίας, ο Αμερικανός Trajal Harrell θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του σύγχρονου χορού. Το έργο του παρουσιάζεται σε θέατρα, μουσεία, φεστιβάλ και γκαλερί σε όλο τον κόσμο. Στα πρόσφατα έργα του συνδυάζει θεωρίες και φόρμες του butoh με τον πρώιμο μοντέρνο χορό διερευνώντας τους τρόπους με τους οποίους το σώμα γίνεται δοχείο μνήμης, μυθοπλασίας, παρελθόντος, αλλά και του έργου των ιστορικών προσωπικοτήτων που τον έχουν εμπνεύσει. Mε τον μοναδικό του τρόπο, φτιάχνει στο A ghost dance με χιούμορ και απωανατολίτικη ευαισθησία ένα νέο, βέβηλο και συνάμα ονειρικό είδος χορού, πλέκοντας σύγχρονο χορό, butoh, χορούς του δρόμου, underground κουλτούρες και voguing. Σ’ αυτόν τον «χορό μυθοπλασίας», πνεύματα που αιωρούνται παίρνουν ζωή για μια στιγμή, για να θυμηθούν την ομορφιά της γήινης ζωής και να μας αποχαιρετήσουν.

Η χορογράφος Racha Baroud και η μουσικός Kinda Hassan από τον Λίβανο (Deaf–Tones) συναντήθηκαν ενώ μαινόταν ο πρόσφατος πόλεμος στη χώρα τους. Αυτό το γεγονός τις ανάγκασε να αντιμετωπίσουν την ταυτότητά τους, τις επιλογές τους και τις πιο προσωπικές πτυχές της συναισθηματικής τους ζωής. Στη σκηνή δημιουργούν έναν τρίτο χώρο, ένα έδαφος όπου ο ήχος και η κίνηση μπορούν να διατηρούν τις αντηχήσεις και τις αντιφάσεις τους. Πώς να μιλήσεις για το βίωμα του πολέμου όταν απλά θέλεις να μείνεις στη σιωπή; Με καύσιμο την ανάγκη να εκφραστεί αυτό που οι λέξεις δεν μπορούν να μεταφέρουν, οι δύο Λιβανέζες δημιουργοί και ερμηνεύτριες υφαίνουν με μουσική και κίνηση μια συγκλονιστική παύση, ένα διάκενο που αιωρείται ανάμεσα στην ανάγκη να παραμείνεις στη σιωπή και στην ανάγκη να συνεχίσεις να χτίζεις ενώ οι εσωτερικοί σου κόσμοι καταρρέουν, έναν αναστεναγμό που επιχειρεί να βρει το χώρο του μέσα στο διάβα της Ιστορίας. When adjusted to darkness.

Η ανερχόμενη θεατρική συγγραφέας, δραματουργός και επιμελήτρια Rhianna Ilube από το Λονδίνο, παθιασμένη με την ιστορία των μαύρων της Αφρικής και τη «θεωρία της απο-αποικιοποίησης», θέλησε να φτιάξει μια περφόρμανς για όσα έχουν υποστεί οι λαοί της ηπείρου από όπου κατάγεται. Κατέληξε όμως να φτιάξει ένα έργο για την άνοδο του ολοκληρωτισμού στις δυτικές κοινωνίες και για τη διαστρέβλωση των ιστορικών γεγονότων με στόχο τη συγκάλυψη των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας. Αλλά τι έγινε το 1884 και γιατί επέλεξε αυτόν τον τίτλο; Εκείνη τη χρονιά έγινε το Συνέδριο του Βερολίνου (Berlin Conference) που καθόρισε την ιστορία της Αφρικής. Σε αυτό, οι δεκατέσσερις δυτικές χώρες που ήθελαν τα εδάφη της όρισαν τους κανόνες με τους οποίους θα τα διαμοίραζαν με βάση τα συμφέροντά τους και καταπατώντας κάθε δικαίωμα των λαών της. Έπειτα από τρία χρόνια έρευνας και συνεργασίας με μια μεγάλη ομάδα καλλιτεχνών και ειδικών επιστημόνων, και με την καθοριστική συμβολή των ομάδων Coney και Koro, δημιουργήθηκε το έργο 1884. Σε αυτή τη συγκλονιστική περφόρμανς-παιχνίδι ρόλων, μια αποικία συγκροτείται, οδηγείται στον απολυταρχισμό και επαναστατεί.

Έχοντας στις αποσκευές του σπουδές χορού στο Paris 8 στη Γαλλία και ψυχολογίας στο ΑΠΘ, ο Κωνσταντίνος Παπανικολάου έκανε αισθητή την παρουσία του ως ερμηνευτής σε διεθνείς παραγωγές σύγχρονου χορού. Άρχισε να χορογραφεί το 2021 αναπτύσσοντας αμέσως το προσωπικό του στιλ. Στο MIR 2023 τον απολαύσαμε μαζί με την ομάδα του στη Διόρθωση – Μέρος Ι. Και αφού έσπασε κόκκαλα, πώς ήταν δυνατόν να μη ζητήσουμε την ολοκληρωμένη εκδοχή; Η Διόρθωση – the director’s cut κάνει την πρεμιέρα της στο MIR 2025 καταλαμβάνοντας ένα θέατρο για να χωρέσει όλο το κοινό που πεθαίνει για απαντήσεις σε καυτά ερωτήματα: Τι είναι «υψηλή τέχνη» και τι «ποπ»; Πόσο σουρεάλ είναι το να προσπαθείς να επιβιώσεις στο καλλιτεχνικό στερέωμα του σύγχρονου πολιτισμού;

Η arisandmartha είναι το όχημα της καλλιτεχνικής σύμπραξης των χορευτών, περφόρμερ και χορογράφων Άρη Παπαδόπουλου και Μάρθας Πασακοπούλου. Ανάμεσα στη σκηνική και τη site-specific χορογραφική παραγωγή, το έργο τους θέτει προκλήσεις στη σύγχρονη χορογραφική πρακτική και στο πεδίο της διευρυμένης χορογραφίας, συνυφαίνοντας κίνηση, λόγο και εννοιολογικές προσεγγίσεις που διερευνούν την ταυτότητα, τη συνύπαρξη, την κατανάλωση της εικόνας, το σώμα ως αρχείο και τις τελετουργικές πρακτικές. Το Outliers/Έκτροπα αποτελεί το πρώτο βήμα μιας ευρύτερης έρευνας για τη δυναμική της εξουσίας που αναδύεται μέσα από το σχήμα κυριαρχίας-υποταγής και για τα ρευστά όρια μεταξύ επιτρεπτού και απαγορευμένου.

Οι La Tierce είναι μια ομάδα χορού από την κεντρική Γαλλία. Οι δημιουργοί και χορογράφοι της είναι οι Sonia Garcia, Séverine Lefèvre και Charles Pietri. Τα σώματα που φέρνει η La Tierce στη σκηνή είναι συμφιλιωμένα με την ευαλωτότητά τους και επιχειρούν να μειώσουν το χάσμα ανάμεσα στο χώρο της πλατείας και τη θεατρική σκηνή αντλώντας από ένα κοινό παρόν και από τη φαντασία. Στο Construire un feu/Για να «χτίσεις» μια φωτιά, έξι περφόρμερ αναζητούν τη στιγμή όπου διεστάλη ο χρόνος και γεννήθηκε αυτή η πύρινη ανάγκη έκφρασης, ο χορός και η παραστατική τέχνη.

Με μια αινιγματική χειρονομιακή γραφή που θυμίζει τους αντεστραμμένους κόσμους του David Lynch, η χορογράφος και φωτογράφος Monia Montali και ο σκηνοθέτης François Bodeux, δύο ιδιαίτεροι δημιουργοί από τις Βρυξέλλες, παρουσιάζουν ένα έργο γεμάτο ποίηση και ακατανόητη γοητεία που κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο MIR. Σε αυτό αναζητούν μια οπτική γλώσσα που να συνδέει τον άνθρωπο με τον μη ορατό κόσμο. Στο Sur la nature des choses invisibles/Περί της φύσης των μη ορατών πραγμάτων, δύο ερμηνευτές και μια μηχανική κατασκευή καταλαμβάνουν τη σκηνή για να ανοίξουν μια δίοδο προς το αινιγματικό, το ακατανόητο και το άφατο.

Περιδιαβαίνοντας ανάμεσα σε κείμενα, αρώματα, αναμνήσεις και εικόνες, και αντλώντας από την αγαπημένη του πόλη, τις Βρυξέλλες, αλλά και από άλλα μέρη που έχει επισκεφθεί, ένας μοναδικός περφόρμερ και φωτογράφος, ο Antoine Neufmars, υφαίνει μια διακριτική εκμυστήρευση μεταξύ μυθοπλασίας και αυτοβιογραφίας, το Odorama: μια πρόσκληση να διερευνήσουμε τη μνήμη με αφορμή ένα άρωμα…

 Η Ανδρονίκη Μαραθάκη διερευνά σε διάφορα πλαίσια τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται την κίνηση, διαμορφώνοντας κοινωνικές σχέσεις και τον εαυτό τους. Τα τελευταία τρία χρόνια αναπτύσσει μια πρακτική αυτοσχεδιασμού χορού υπό τον τίτλο Let’s be comfortable in our own skin, ενώ επίσης επιμελείται τα nightscores, με τα οποία καλλιεργεί δίκτυα καλλιτεχνών. Μια χορογράφος που χρόνια χτίζει τη συνθήκη της αλληλεγγύης ως καλλιτεχνική πρακτική έρχεται στο MIR με το κατάλληλο έργο, που κάνει –και αυτό– την παγκόσμια πρεμιέρα του… Στο Η καρδιά μου ως αντίδοτο: Πρακτικές αλληλεγγύης, η καρδιά, ως το σημείο όπου αλλάζει η ροή του αίματος σε περιδίνηση, η καρδιά που διακρίνει τι την τρέφει και τι όχι, λειτουργεί ως οδηγός· φωτίζοντας την ετερότητα· απελευθερώνοντας την αγάπη, ως ενσώματη πράξη αντίστασης και επιθυμίας για μια κοινή ζωή.

Μια νέα γενιά δημιουργών αναδύεται κι εμείς την αφουγκραζόμαστε. Αποκαλύπτουμε στο κοινό της Αθήνας τις πιο ενδιαφέρουσες δυνάμεις της πόλης πλαισιώνοντάς τες με συμπαραγωγές, με μια πλατφόρμα για νέους καλλιτέχνες από την Ελλάδα και τη Μεσόγειο (KOSMOS) και με residency υποστήριξης για τη δημιουργία νέων έργων.

Ένα καλά καμουφλαρισμένο πολύτιμο πετράδι του ελληνικού χώρου των παραστατικών τεχνών, η περφόρμερ, θεωρητικός και επιμελήτρια Χριστίνα Καραγιάννη, τιμά το MIR με ένα πρώτο ολοκληρωμένο χορογραφικό έργο, το Καμουφλάζ. Δίνοντας χώρο στο κρυμμένο και το απαρατήρητο, «καμουφλάρεται», εξαφανίζεται και ξαναεμφανίζεται διαρκώς, εξαπατώντας και αποπροσανατολίζοντας το βλέμμα. Αυτή η αμφίσημη και ασταμάτητη φιγούρα μάς καλεί να αναστοχαστούμε μαζί της τις εμφανείς (και μη) πολιτικές ορατότητας και συγκάλυψης.

Όταν έχεις χάσει τα πάντα, τι μπορείς να ευχηθείς; Στη δίνη των στάσιμων νερών ενός σιντριβανιού στην Πλατεία Αργεντινής Δημοκρατίας, μπορείς ν’ ακούσεις τις ευχές που δεν ειπωθήκαν ποτέ, μέχρι που οι λέξεις γίνονται νερό. Κι ας το πάρει το ποτάμι… Μια μικρή κοσμογονία απ’ αυτές που μαγικά συμβαίνουν στο MIR: ένα βαθιά πολιτικό ον, η χορεύτρια και περφόρμερ Θεανώ Ξυδιά, κάνει τα πρώτα της βήματα στη χορογραφία με το Μέχρι οι λέξεις να γίνουν νερό…, σε ανάθεση και συμπαραγωγή του MIRfestival.

O συγγραφέας και δραματουργός Γιώργος Δασκαλάκης και ο σκηνοθέτης, ηθοποιός και drag artist Θέµης Θεοχάρογλου ενώνουν τις δυνάμεις τους με μια ομάδα ταλαντούχων νέων δημιουργών και ερμηνευτών για να μας προτείνουν ένα έργο-εμπειρία εντός και εκτός του θεατρικού χώρου, μια βόλτα σε μια Αθήνα που προσπαθούμε να ξεχάσουμε. Ποιοι έχουν δικαίωμα στον δημόσιο χώρο; Και ποιοι αποφασίζουν ποιο κομμάτι της πόλης αξίζει να διασωθεί; Ένα σωματικό, πολιτικό έργο για την αθέατη πλευρά του αστικού μας τοπίου, το POVerty guide/Οδηγός εξαθλίωσης είναι μια μετακινούμενη παράσταση πάνω και γύρω από την Ομόνοια.

Αναμφίβολα γνωστός στο πιο ψαγμένο κοινό του MIR, αλλά μια αποκάλυψη για όλους τους υπόλοιπους, ο Tsolimon, ή κατά κόσμον Νίκος Τσώλης, είναι ένας νέος περφόρμερ, μουσικός και δημιουργός που με μεγάλη χαρά συστήνουμε σε όσους δεν τον ξέρουν, με μια μουσική περφόρμανς που φτιάχτηκε για το φεστιβάλ: Tsolimon – Akida: Παντελής & Ερμής. Παίζει τόσα όργανα και φτιάχνει τόσο υπέροχη μουσική, με τόσα στρώματα ευαισθησίας, μελαγχολίας και κεφιού, που οι φαν του αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο! Τρανς, ελεκτρόνικα, ακουστική, απόηχοι από δημοτικά και λαϊκά, μουσικές που μας μεγάλωσαν: όλα χωράνε στον ετερόκλητο, μπεκετικό και αυθόρμητο μετά-το-μετά-κόσμο του. Μαζί με τα τραγούδια από τον δίσκο Akida, χωράνε αφηγήσεις, ήχοι, λέξεις, γεύσεις και ένα δίδυμο που παίζει μουσική ενώ επανεφευρίσκει τη φιλία μέσα από τις τελετουργίες της καθημερινότητας.

Τα έργα του φεστιβάλ παρουσιάζονται στους εξής χώρους:
Πολυχώρος Λιπασμάτων Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας μπροστά στο Σιλό
Space Baby, Μεγάλου Αλεξάνδρου 80, Μεταξουργείο
Μ54, Μενάνδρου 54, Ομόνοια
opbo studio, Φίλωνος 86, Πειραιάς
ΤΟ ΟΧΤΩ, Πολυτεχνείου 8, Αθήνα
Θέατρο ΡΟΕΣ, Ιάκχου 16, Γκάζι
Dot wip, Ζαχαρίτσα 40, Κουκάκι
Rabbithole, Γερμανικού 20, Μεταξουργείο
Σιντριβάνι στην Πλατεία Αργεντινής Δημοκρατίας, Πλ. Αργεντινής Δημοκρατίας 8, Αθήνα (Παναθήναια)
PalmTree MCA, Κριναγόρου 13, Νέος Κόσμος
MAMMOT, Σίνα 52, Αθήνα
Cantina Social, Λεωκορίου 8, Θησείο

Η είσοδος σε όλες τις εκδηλώσεις είναι ελεύθερη, με δυνατότητα ηλεκτρονικής κράτησης θέσεων. (Δεν απαιτείται κράτηση για τις περφόρμανς σε δημόσιους χώρους). Οι περισσότεροι χώροι είναι προσβάσιμοι σε ΑμεΑ, ενώ θα διατίθενται και επιπλέον θέσεις με σειρά προτεραιότητας.
Έναρξη προκράτησης: 1 Νοεμβρίου 2025.


Ωρολόγιο Πρόγραμμα

 Παρασκευή 21.11

17:00 Prometheus’ Echo/Ο απόηχος του Προμηθέα | Π | 50′

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΙΖΟΣ_FUTUR IMMORAL (GR/FR) & ENRICO MALATESTA (IT)

Πολυχώρος Λιπασμάτων Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας, μπροστά στο Σιλό

 

19.00 darkwaves | Π | 45’

ΕΛΕΝΗ ΡΟΜΠΕΡΤΣ ΚΑΖΟΥΡΗ & VLADIMIR BABINCHUK (BE/GR)

opbo studio, Φίλωνος 86, Πειραιάς

 

21.30 heartbreakingheartbrokenartbreak | Π | 45’

MERCEDES DASSY (BE)

opbo studio, Φίλωνος 86, Πειραιάς

 

22.30 Το πάρτι της εκτόξευσης του MIR 2025

DMO

FEAROFTHEDARK (@rizos._k)

SABER RIDER

opbo studio, Φίλωνος 86, Πειραιάς

 

Σάββατο 22.11

 17:00 Prometheus’ Echo/Ο απόηχος του Προμηθέα | Π | 50′

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΙΖΟΣ_FUTUR IMMORAL (GR/FR) & ENRICO MALATESTA (IT)

Πολυχώρος Λιπασμάτων Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας μπροστά στο Σιλό

 

19.00 darkwaves | Π | 45’

ΕΛΕΝΗ ΡΟΜΠΕΡΤΣ ΚΑΖΟΥΡΗ & VLADIMIR BABINCHUK (BE/GR)

opbo studio, Φίλωνος 86, Πειραιάς

 

21:00 Διόρθωση – the director’s cut | Π | 75’

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ (GR)

Θέατρο ΡΟΕΣ, Ιάκχου 16, Γκάζι

 

22:00 When adjusted to darkness/Όταν τα μάτια συνηθίσουν στο σκοτάδι | Π | 50’

RACHA BAROUD & KINDA HASSAN_DEAF-TONES (LB)

Space Baby, Μεγάλου Αλεξάνδρου 80-82, Μεταξουργείο

 

 

Κυριακή 23.11

 17:00 Prometheus’ Echo/Ο απόηχος του Προμηθέα | Π | 50′

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΙΖΟΣ_FUTUR IMMORAL (GR/FR) & ENRICO MALATESTA (IT)

Πολυχώρος Λιπασμάτων Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας μπροστά στο Σιλό

 

18.00 POVerty guide/Οδηγός εξαθλίωσης | Π | 90’

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ & ΘΕΜΗΣ ΘΕΟΧΑΡΟΓΛΟΥ (GR)

ΤΟ ΟΧΤΩ, Πολυτεχνείου 8, Αθήνα

 

19.00 darkwaves | Π | 45’

ΕΛΕΝΗ ΡΟΜΠΕΡΤΣ ΚΑΖΟΥΡΗ & VLADIMIR BABINCHUK (BE/GR)

opbo studio, Φίλωνος 86, Πειραιάς

 

20:00 When adjusted to darkness/Όταν τα μάτια συνηθίσουν στο σκοτάδι | Π | 50’

RACHA BAROUD & KINDA HASSAN_DEAF-TONES (LB)

Space Baby, Μεγάλου Αλεξάνδρου 80-82, Μεταξουργείο

 

21.00 POVerty guide/Οδηγός εξαθλίωσης | Π | 90’

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ & ΘΕΜΗΣ ΘΕΟΧΑΡΟΓΛΟΥ (GR)

ΤΟ ΟΧΤΩ, Πολυτεχνείου 8, Αθήνα

 

21:00 Διόρθωση – the director’s cut | Π | 75’

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ (GR)

Θέατρο ΡΟΕΣ, Ιάκχου 16, Γκάζι

 

22:00 When adjusted to darkness/Όταν τα μάτια συνηθίσουν στο σκοτάδι | Π | 50’

RACHA BAROUD & KINDA HASSAN_DEAF-TONES (LB)

Space Baby, Μεγάλου Αλεξάνδρου 80-82, Μεταξουργείο

 

Δευτέρα 24.11

18.00 POVerty guide/Οδηγός εξαθλίωσης | Π | 90’

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ & ΘΕΜΗΣ ΘΕΟΧΑΡΟΓΛΟΥ (GR)

ΤΟ ΟΧΤΩ, Πολυτεχνείου 8, Αθήνα

 

20.00 darkwaves | Π | 45’

ΕΛΕΝΗ ΡΟΜΠΕΡΤΣ ΚΑΖΟΥΡΗ & VLADIMIR BABINCHUK (BE/GR)

opbo studio, Φίλωνος 86, Πειραιάς

 

21.00 POVerty guide/Οδηγός εξαθλίωσης | Π | 90’

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ & ΘΕΜΗΣ ΘΕΟΧΑΡΟΓΛΟΥ (GR)

ΤΟ ΟΧΤΩ, Πολυτεχνείου 8, Αθήνα

 

22:00 When adjusted to darkness/Όταν τα μάτια συνηθίσουν στο σκοτάδι | Π | 50’

RACHA BAROUD & KINDA HASSAN_DEAF-TONES (LB)

Space Baby, Μεγάλου Αλεξάνδρου 80-82, Μεταξουργείο

 

Τρίτη 25.11

18.00 POVerty guide/Οδηγός εξαθλίωσης | Π | 90’

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ & ΘΕΜΗΣ ΘΕΟΧΑΡΟΓΛΟΥ (GR)

ΤΟ ΟΧΤΩ, Πολυτεχνείου 8, Αθήνα

 

20:00 Καμουφλάζ | Π | 40’

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ (GR)

Dot wip, Ζαχαρίτσα 40, Κουκάκι

 

21:00 Sur la nature des choses invisibles/Περί της φύσης των μη ορατών πραγμάτων | Π | 60’

MONIA MONTALI & FRANÇOIS BODEUX (BE/IT)

Μ54, Μενάνδρου 54, Ομόνοια

 

21.00 POVerty guide/Οδηγός εξαθλίωσης | Π | 90’

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ & ΘΕΜΗΣ ΘΕΟΧΑΡΟΓΛΟΥ (GR)

ΤΟ ΟΧΤΩ, Πολυτεχνείου 8, Αθήνα

 

 

Τετάρτη 26.11

19:00 Sur la nature des choses invisibles/Περί της φύσης των μη ορατών πραγμάτων | Π | 60’

MONIA MONTALI & FRANÇOIS BODEUX (BE/IT)

Μ54, Μενάνδρου 54, Ομόνοια

 

20:00 Odorama, 60’

ANTOINE NEUFMARS (BE)

Space Baby, Μεγάλου Αλεξάνδρου 80-82, Μεταξουργείο

 

21.00 Sur la nature des choses invisibles/Περί της φύσης των μη ορατών πραγμάτων | Π | 60’

MONIA MONTALI & FRANÇOIS BODEUX (BE/IT)

Μ54, Μενάνδρου 54, Ομόνοια

 

21:00 Καμουφλάζ | Π | 40’

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ (GR)

Dot wip, Ζαχαρίτσα 40, Κουκάκι

 

Πέμπτη 27.11

19:00 1884, 180’

RHIANNA ILUBE & KORO (UK)

PalmTree MCA, Κριναγόρου 13, Νέος Κόσμος


20:00 Construire un feu/Για να «χτίσεις» μια φωτιά, 60’

LA TIERCE (FR)

Rabbithole, Γερμανικού 20, Μεταξουργείο

 

20:00 Odorama, 60’

ANTOINE NEUFMARS (BE)

Space Baby, Μεγάλου Αλεξάνδρου 80-82, Μεταξουργείο

 

21:00 Καμουφλάζ | Π | 40’

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ (GR)

Dot wip, Ζαχαρίτσα 40, Κουκάκι

 

21:00 Outliers/Έκτροπα | Π | 50’

ARISANDMARTHA (GR)

opbo studio, Φίλωνος 86, Πειραιάς

 

22:00 Construire un feu/Για να «χτίσεις» μια φωτιά, 60’

LA TIERCE (FR)

Rabbithole, Γερμανικού 20, Μεταξουργείο

 

Παρασκευή 28.11

18:00 Μέχρι οι λέξεις να γίνουν νερό… | Π | 50’

ΘΕΑΝΩ ΞΥΔΙΑ (GR)

Σιντριβάνι στην Πλατεία Αργεντινής Δημοκρατίας, Πλ. Αργεντινής Δημοκρατίας 8, Αθήνα (Παναθήναια)

19:00 1884, 180’

RHIANNA ILUBE & KORO (UK)

PalmTree MCA, Κριναγόρου 13, Νέος Κόσμος

 

20:00 Odorama, 60’

ANTOINE NEUFMARS (BE)

Space Baby, Μεγάλου Αλεξάνδρου 80-82, Μεταξουργείο

 

21:00 Outliers/Έκτροπα | Π | 50’

ARISANDMARTHA (GR)

opbo studio, Φίλωνος 86, Πειραιάς

 

Σάββατο 29.11

 

14:00 1884 | 180’

RHIANNA ILUBE & KORO (UK)

PalmTree MCA, Κριναγόρου 13, Νέος Κόσμος

 

18:00 Μέχρι οι λέξεις να γίνουν νερό… | Π | 50’

ΘΕΑΝΩ ΞΥΔΙΑ (GR)

Σιντριβάνι στην Πλατεία Αργεντινής Δημοκρατίας, Πλ. Αργεντινής Δημοκρατίας 8, Αθήνα (Παναθήναια)

 

19:00 1884 | 180’

RHIANNA ILUBE & KORO (UK)

PalmTree MCA, Κριναγόρου 13, Νέος Κόσμος

 

21:00 Διόρθωση – the director’s cut | Π | 75’

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ (GR)

Θέατρο ΡΟΕΣ, Ιάκχου 16, Γκάζι

 

21:00 Η καρδιά μου ως αντίδοτο: Πρακτικές αλληλεγγύης | Π | 75’

ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΜΑΡΑΘΑΚΗ (GR)

MAMMOT, Σίνα 52, Αθήνα

 

22:00 Outliers/Έκτροπα | Π | 50’

ARISANDMARTHA (GR)

opbo studio, Φίλωνος 86, Πειραιάς

 

23:00 Tsolimon – Akida: Παντελής & Ερμής | Π | 60’

TSOLIMON (GR)

opbo studio, Φίλωνος 86, Πειραιάς

 

Κυριακή 30.11

 

18:00 Μέχρι οι λέξεις να γίνουν νερό… | Π | 50’

ΘΕΑΝΩ ΞΥΔΙΑ (GR)

Σιντριβάνι στην Πλατεία Αργεντινής Δημοκρατίας, Πλ. Αργεντινής Δημοκρατίας 8, Αθήνα (Παναθήναια)

 

18:00 Η καρδιά μου ως αντίδοτο: Πρακτικές αλληλεγγύης | Π | 75’

ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΜΑΡΑΘΑΚΗ (GR)

MAMMOT, Σίνα 52, Αθήνα

 

19:00 Outliers/Έκτροπα | Π | 50’

ARISANDMARTHA (GR)

opbo studio, Φίλωνος 86, Πειραιάς

 

20:00 A ghost dance/Ένας χορός φαντασμάτων, 35’

TRAJAL HARRELL (US/CH)

Space Baby, Μεγάλου Αλεξάνδρου 80-82, Μεταξουργείο

 

21:00 Διόρθωση – the director’s cut | Π | 75’

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ (GR)

Θέατρο ΡΟΕΣ, Ιάκχου 16, Γκάζι

 

21:00 Η καρδιά μου ως αντίδοτο: Πρακτικές αλληλεγγύης | Π | 75’

ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΜΑΡΑΘΑΚΗ (GR)

MAMMOT, Σίνα 52, Αθήνα

 

22:00 A ghost dance,/Ένας χορός φαντασμάτων 35’

TRAJAL HARRELL (US/CH)

Space Baby, Μεγάλου Αλεξάνδρου 80-82, Μεταξουργείο

 

22:00 Closing Party

VIGIL x Tsolimon

Cantina Social, Λεωκορίου 8, Θησείο

 

Tags: SliderΜοντερνισμόςΦεστιβάλΧορός
Previous Post

Η τέλεια δίαιτα κρύβεται στη γνώση του Γλυκαιμικού Δείκτη

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Ο Αλμπέρτο Εσκενάζη στο Τρένο του Ρουφ

Ο Αλμπέρτο Εσκενάζη στο Τρένο του Ρουφ

by Zeitgeist Team
December 25, 2023
0

Η θεατρική παράσταση «Κεραυνός» του Αλμπέρτο Εσκενάζη παρουσιάζεται κάθε Τετάρτη στις 21.00 στο Θεατρικό Βαγόνι της Αμαξοστοιχίας - Θεάτρου «Το...

Στην κουζίνα με τη Μέγκαν

Στην κουζίνα με τη Μέγκαν

by Θανάσης Αντωνίου
January 8, 2025
0

Η Meghan Markle στην κουζίνα παρουσιάζει συμβουλές μαγειρικής και καλής ζωής κι εμείς στο Netflix κρατάμε σημειώσεις. Ακούγεται αθώο; Μάλλον...

Μεγάλοι καλλιτέχνες κάτω από τη «Βελανιδιά» στο BIOS

Μεγάλοι καλλιτέχνες κάτω από τη «Βελανιδιά» στο BIOS

by Zeitgeist Team
January 30, 2023
0

Πασχαλίδης, Στάνκογλου, Τσανακλίδου, Φριντζήλα, Γαλάνη, Κακούρης, Μαξίμου, Μητρούσης, Νιάρρος κ.ά. συμμετέχουν ως guest σε αυτήν την πρωτότυπη θεατρική παράσταση.

Το άτοπο της Φαίδρας και του γυναικείου σώματος

Το άτοπο της Φαίδρας και του γυναικείου σώματος

by Θανάσης Αντωνίου
January 26, 2024
0

Σχόλια και εντυπώσεις από την παράσταση «Φαίδρας Άτοπος» στο «Έν Άθήναις», με την Ηρώ Μουκίου στον ρόλο της πριγκίπισσας που...

Ο υπέροχος κύριος Γιούργκεν Κλοπ

Ο υπέροχος κύριος Γιούργκεν Κλοπ

by Άλκης Φιτσόπουλος
January 30, 2024
0

Μικρές ιστορίες που δείχνουν το ήθος και το ποιόν του star προπονητή που ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες ότι θα αφήσει...

Η άγνωστη ιστορία του Γιάννη Κωνσταντέλια

Η άγνωστη ιστορία του Γιάννη Κωνσταντέλια

by Άλκης Φιτσόπουλος
March 6, 2023
0

Μέσα σε λίγους μήνες έχει κάνει όλη την Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη, να συζητούν για το ταλέντο του. Μικρά...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Το φεστιβάλ MIR εκτοξεύεται και επαναπροσδιορίζει την έννοια του avant-garde και του μοντέρνου

Το φεστιβάλ MIR εκτοξεύεται και επαναπροσδιορίζει την έννοια του avant-garde και του μοντέρνου

November 4, 2025
Η τέλεια δίαιτα κρύβεται στη γνώση του Γλυκαιμικού Δείκτη

Η τέλεια δίαιτα κρύβεται στη γνώση του Γλυκαιμικού Δείκτη

November 4, 2025
Έχετε ακούσει για το θεραπευτικό ξύσιμο πλάτης;

Έχετε ακούσει για το θεραπευτικό ξύσιμο πλάτης;

November 4, 2025
Γιατί όλοι μιλάνε για το Sleepmaxxing;

Γιατί όλοι μιλάνε για το Sleepmaxxing;

November 3, 2025
Η Ήρα Κατσούδα κάνει «Όμορφες Σκέψεις»

Η Ήρα Κατσούδα κάνει «Όμορφες Σκέψεις»

November 3, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp