Ένας ύμνος στη γυναίκα, τη μητρότητα αλλά ταυτόχρονα και μια καταγγελία κατά της ωμότητας στο θέατρο Vault, στο Γκάζι.
Ο βίος της καλόγριας, Ζωής Διαμάντως Διμισκή, μητέρας του Γεώργιου Καραϊσκάκη, ξετυλίγεται επί σκηνής στο θέατρο Vault Στο Γκάζι. Ντυμένη με το κατακόκκινο βελούδινο ράσο της, η ηθοποιός Σοφία Καψούρου, άλλοτε ψηλώνει, άλλοτε μικραίνει, πότε φοβάται και πότε είναι ατρόμητη, αλλά πάντα πονάει και θρηνεί με σπαραγμό, το χαμό του παιδιού της. Ο μονόλογος, γραμμένος από την ίδια τη Σοφία Καψούρου, είναι ένας ύμνος στη γυναίκα, τη μάνα, την ερωμένη, τη μπροστάρισα και ξετυλίγει τον κύκλο της ζωής, μέσα από χαρές και λύπες, αγάπη και μίσος.
Κατά τη διάρκεια της παράστασης, ο μικρός χώρος του Vault, γεμίζει από την ερμηνευτική ένταση και την κατάθεση ψυχής της Καψούρου, η οποία αποδίδει πιστά το ρόλο της χαροκαμένης μάνας, σε μια συνομιλία με το Θεό, αλλά και τον ίδιο της τον εαυτό.
Το κείμενο, χρωματίζει οπαδικά την Καραϊσκάκενα και αυτό είναι που το φέρνει στη σφαίρα του μεταμοντέρνου. Είναι φανατική φίλαθλος του Ολυμπιακού και οι παραλληλισμοί ανάμεσα στα ιστορικά γεγονότα και την ποδοσφαιρική πραγματικότητα, ξεδιπλώνουν το κουβάρι της απανθρωπιάς, που δεν ξεχωρίζει καλούς και κακούς, τίμιους και ανέντιμους. Σε μια περίοδο, που η τυφλή βία έχει γίνει μέρος της ωμής καθημερινότητας, η παράσταση είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.
Η «Καραϊσκάκενα, o Θρύλος» είναι μία από τις τρεις παραστάσεις με τις οποίες συνεχίζεται το θεατρικό project «Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ… ». Πρόκειται για ένα θεατρικό φεστιβάλ μονολόγων, με εμπνευστή και καλλιτεχνικό διευθυντή τον Δημήτρη Καρατζιά, που φέρνει επί σκηνής μάνες σπουδαίων Ελλήνων ανδρών και σκηνοθετεί.
Το έργο ξεκινάει με την απόλυτη ανατροπή: Η Καραϊσκάκενα η Καλόγρια, στο κελί της, παρακολουθεί έναν ποδοσφαιρικό αγώνα ανάμεσα στον Ολυμπιακό και τη Φενέρμπαχτσε. Ένθερμη οπαδός του Ολυμπιακού, της ομάδας που έδρα της είναι το στάδιο που φέρει το όνομα του γιου της, του σπουδαίου αρχιστράτηγου της Επανάστασης. Άριστη γνώστρια της ιστορίας της ομάδας, αιώνια θαυμάστρια του αείμνηστου Θανάση Μπέμπη και της ντρίμπλας του, αφηγείται τη ζωή της, τις δυσκολίες που συνάντησε για να αναθρέψει τον μικρό Γιώργη και ξαναζεί τη γέννηση του γιου της, αλλά και τον θάνατό του.
Πώς γεννιούνται οι ήρωες; Πώς πεθαίνουν; Πώς τους θυμόμαστε; Το πιο σημαντικό για τον άνθρωπο είναι η μήτρα. Από πού έρχεται, ποιος είναι, πού πάει. Ποιον πολεμάει. Μέσα από τις θεατρικές συντεταγμένες χαρτογραφείται το τοπίο της Επανάστασης, αποκαλύπτονται οι αντιφάσεις της εποχής και η θέση της γυναίκας τότε.
Η μάνα που δεν έγινε ποτέ σύζυγος: «Μ’ όποιον θέλω τον έκανα. Με τον Θεό τον έκανα», απαντάει περήφανη στην Ιστορία. Η Καραϊσκάκενα κάθε Κυριακή πάει στο Φάληρο, στο Γήπεδο Καραϊσκάκη να μυρίσει το γρασίδι, να μυρίσει το παιδί της. Να τιμήσει τον γιο της. Τον Γιώργη της. Τον Αϊ-Γιώργη των Ελλήνων.
Η ταυτότητα της παράστασης
Συγγραφέας: Σοφία Καψούρου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καρατζιάς
Βοηθοί σκηνοθέτες: Ελένη Μαζνώκη, Χρήστος Παναγιώτου, Κατερίνα Πουλέα, Όλγα Σούρσου, Δημήτρης Τζούκας, Λάμπρος Τζώρας
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Μάνος Αντωνιάδης
Σκηνικό / Κοστούμι: Γιώργος Λιντζέρης
Κατασκευή Σκηνικού: Κώστας Μπακάλης
Αγιογραφίες: Κική Μαυρίδου
Κατασκευή κοστουμιού: Παναγιώτα Τσομπανάκη (Ατελιέ Τσομπανάκη)
Σχεδιασμός φωτισμών: Βαγγέλης Μούντριχας
Φωτογραφίες παράστασης: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Αφίσα παράστασης: Γιάννης Κεντρωτάς
Από την Κυριακή 9 Οκτωβρίου, έως την Κυριακή 29 Ιανουαρίου κάθε Κυριακή στις 18:15
Διάρκεια: 65′ (χωρίς διάλειμμα)
Κλείστε το εισιτήριό σας εδώ
Ακολουθήστε το zeitgeist.gr στο facebook για να ενημερώνεστε πρώτοι για τα νέα θέματα και να στηρίξετε την ποιοτική δημοσιογραφία, πατώντας like στο facebook banner που βλέπετε κάτω ή πάνω δεξιά.