fbpx
Monday, December 15, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Τρεις θρύλοι της αυτοκίνησης που είναι ακόμη εδώ

Zeitgeist Team by Zeitgeist Team
January 17, 2021
in Retro-Vintage, Auto & Moto
Τρεις θρύλοι της αυτοκίνησης που είναι ακόμη εδώ
6
SHARES
588
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Fiat 500, Land Rover Defender, Citroen DS. Τρία εμβληματικά μοντέλα από το παρελθόν, που όμως εξακολουθεί να συγκινεί και σε ορισμένες περιπτώσεις να εξελίσσεται ολοζώντανο.

 Fiat 500 (1957)   
Μερικά αυτοκίνητα μένουν στην ιστορία για τις τεχνολογικές ή τις σχεδιαστικές καινοτομίες τους. Ελάχιστα όμως πετυχαίνουν να συνδυάσουν το ακατόρθωτο: τεχνολογία και συναίσθημα. Tο Fiat Nuova 500, που παρουσιάστηκε στις 4 Ιουλίου 1957 αναμφίβολα είναι ένα από αυτά! Ο λόγος γι’ αυτό, είναι πολύ απλός: κατά τη 18χρονη σταδιοδρομία του πούλησε 3.893.294 μονάδες, προσφέροντας με τη προσιτή τιμή πώλησης του, τόσο στον ιταλικό λαό, όσο και στους υπόλοιπους Ευρωπαίους, τη δυνατότητα της ελευθερίας που προσφέρει η αυτοκίνηση. Το εξωτερικό του μήκος ήταν μόλις 2,97 μ., το πλάτος μα και το ύψος του 1,32 μ., ενώ το μεταξόνιο του ήταν 1,84 μ. Κενό ζύγιζε 470 κιλά ενώ με πλήρες φορτίο, 680. Ο κινητήρας του ήταν δικύλινδρος και αερόψυκτος (ο πρώτος αερόψυκτος κινητήρας της Fiat), με χωρητικότητα 479 κ.εκ. και ισχύ 13 ίππων, προσδίδοντας στο αυτοκίνητο τελική ταχύτητα 85 χλμ./ώρα. Το κιβώτιο ταχυτήτων διέθετε 4 σχέσεις και το σύστημα πέδησης ήταν υδραυλικό. Η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς, ενώ και ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος πίσω.
Το 2007 εμφανίστηκε ο διάδοχος του, όταν η Fiat αναβίωσε το κλασικό 500, λανσάροντας το Fiat Nuova 500. Αν και η αισθητική του παραπέμπει άμεσα στο αρχικό πεντακοσαράκι του 1957, τόσο ο κινητήρας όσο και η μετάδοση της κίνησης είναι μπροστά, κοινώς «όλα εμπρός», σε αντίθεση με το «όλα πίσω» του αρχικού 500, ενώ και οι εξωτερικές διαστάσεις του έχουν αυξηθεί σημαντικά ως προς αυτές του κλασικού 500.

 Land Rover Defender (1947) 

Η ιδέα για τη δημιουργία του πρώτου Land Rover προήρθε από τους αδερφούς Maurice και Spencer Wilks την άνοιξη 1947. Η απόφαση λήφθηκε όταν έμειναν ενθουσιασμένοι από την εκτός δρόμου συμπεριφορά ενός Willys Jeep. Το 1947 το διοικητικό συμβούλιο της Rover έδωσε την τελική έγκριση για το σχέδιο Land Rover και έτσι το πρώτο μοντέλο της ιστορικής φίρμας, το Series I, παρουσιάστηκε στην έκθεση του Άμστερνταμ το 1948. Το σασί αυτού του μοντέλου ήταν γαλβανισμένο, ενώ δεν διέθετε πόρτες. Η έλλειψη ατσαλιού την μεταπολεμική περίοδο στην Αγγλία, οδήγησε τους τεχνικούς της εταιρείας να καταφύγουν στη χρήση αλουμινίου για τη κατασκευή του αμαξώματος, απόφαση που συνέβαλε αποφασιστικά στη τεράστια εμπορική επιτυχία των Land Rover. Ενδεικτικά, πέραν του ότι το Land Rover SERIES I ήταν ασταμάτητο σε κάθε είδος έδαφος χάρη στους κοντούς προβόλους εμπρός-πίσω μπορούσε να πάρει κλίση μέχρι 45 μοίρες χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Στα πρώτα 10 χρόνια παραγωγής κατασκευάστηκαν 210.000 Land Rover, το 70% από τα οποία εξήχθη σε πάνω από 150 χώρες. Το 1984 εμφανίζονται τα Land Rover 90 και 110. Διαθέτουν μόνιμη τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό και ανάρτηση με ελικοειδή ελατήρια αντί για φύλλα σούστας. Μετά την εμφάνιση του 110, κατασκευάζεται και ένα μακρύτερο μοντέλο που αρχικά ονομάστηκε 127, και αργότερα 130. Το 1989 τα μοντέλα 90, 110 και 130 μετονομάστηκαν σε Defender συνεχίζοντας έως σήμερα να μονοπωλούν το ενδιαφέρον όσων επιθυμούν ένα καθαρόαιμο 4Χ4.

 

 Citroen DS (1955)  

Η DS (από το γαλλικό Déesse, δηλαδή θεά, αλλά γνωστό ως «βάτραχος» στην Ελλάδα) είχε συνολικό μήκος 4,80 μ. και μεταξόνιο που έφτανε στα 3,12 μ. προσφέροντας τεράστιους χώρους στους επιβάτες της. Το σχήμα του αμαξώματος είχε διαμορφωθεί με γνώμονα την απόλυτη αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας Cd 0,37!), στοιχείο που επαλήθευε τους ισχυρισμούς της Citroen ότι η ναυαρχίδα της βρισκόταν 20 χρόνια μπροστά από την εποχή της. Το μόνο αναχρονιστικό στοιχείο πάνω της, ήταν ο κινητήρας της καθώς χρησιμοποιούσε τον τετρακύλινδρο της προπολεμικής Traction Avant, ο οποίος για την περίπτωση είχε εκσυγχρονιστεί μερικώς, αποκτώντας αλουμινένια κυλινδροκεφαλή. Το μοτέρ αυτό συντρόφεψε την DS σε όλη τη διάρκεια της ζωής της, μεγαλώνοντας μαζί της καθώς ο κυβισμός του αυξήθηκε σταδιακά από τα 1,9 λίτρα, στα 2,0, στα 2,1 και τέλος στα 2,3 λίτρα το 1975 οπότε και σταμάτησε η παραγωγή της. Οι αναρτήσεις της αποτελούντο από οδηγούντες βραχίονες μπροστά και υστερούντες βραχίονες πίσω και στη λειτουργία τους ελέγχονταν από το περίφημο υψηλής πίεσης υδραυλικό σύστημα, το οποίο εξασφάλιζε στο μοντέλο άνεση και άρτια οδική συμπεριφορά. Ταυτόχρονα παρείχε τη δυνατότητα στον οδηγό να αυξομειώνει μηχανικά την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Επί του παρόντος, αυτό που υπάρχει είναι σκέψεις αναβίωσης του DS ως ηλεκτροκίνητο, αλλά και αρκετές χιλιάδες να κυκλοφορούν ακόμη στον κόσμο.

Tags: ΑερόψυκτοςΤετρακίνηση
Previous Post

Το λάδι της ανθρώπινης μηχανής

Next Post

Roberto Saviano, ο συγγραφέας που ξεσκέπασε τη μαφία

Next Post
Roberto Saviano, ο συγγραφέας που ξεσκέπασε τη μαφία

Roberto Saviano, ο συγγραφέας που ξεσκέπασε τη μαφία

Ο νέος τρόπος ζωής που φέρνουν τα lockdowns και η πανδημία

Ο νέος τρόπος ζωής που φέρνουν τα lockdowns και η πανδημία

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Η Tuborg εμπλουτίζει τη σειρά των αναψυκτικών της με νέα Tuborgmixers

Η Tuborg εμπλουτίζει τη σειρά των αναψυκτικών της με νέα Tuborgmixers

by Zeitgeist Team
April 15, 2022
0

Η αγαπημένη ετικέτα καταναλωτών και bartenders εμπλουτίζει τη σειρά των αναψυκτικών της, με τα Tuborgmixers σε δύο νέες, άκρως δροσιστικές...

Η αλήθεια για το Χίλσμπορο

Η αλήθεια για το Χίλσμπορο

by Άλκης Φιτσόπουλος
April 29, 2022
0

Πίσω από τη μεγάλη τραγωδία στην ιστορία του ποδοσφαίρου υπήρξε ένα άθλιο πολιτικό παιχνίδι, το οποίο παρουσιαζόταν ως «αλήθεια» για...

10 λόγοι για να επισκεφθείτε οπωσδήποτε φέτος το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

10 λόγοι για να επισκεφθείτε οπωσδήποτε φέτος το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

by Zeitgeist Team
December 2, 2024
0

Πληθωρικό και πολυσυλλεκτικό το φετινό πρόγραμμα (2024 - 2025) του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον, πολύ περισσότερο από άλλες χρονιές....

Ο Bobby Fischer είναι ο αληθινός πρωταγωνιστής του Queen’s Gambit

Ο Bobby Fischer είναι ο αληθινός πρωταγωνιστής του Queen’s Gambit

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
February 26, 2021
0

Όχι μόνο ο χαρακτήρας του Benny αλλά και αυτός της Beth είναι ένας φόρος τιμής στον μεγαλύτερο και πιο αλλόκοτο...

Τα Prince Oliver σπάνε τους κανόνες

Τα Prince Oliver σπάνε τους κανόνες

by Zeitgeist Team
January 30, 2021
0

Η νέα συλλογή για το Χειμώνα του 2021 αναδεικνύει την ανατρεπτική διάθεση του modern classic brand και μας χαρίζει ορισμένες...

Το ματς που σταμάτησε τον πόλεμο

Το ματς που σταμάτησε τον πόλεμο

by Άλκης Φιτσόπουλος
December 23, 2024
0

Την παραμονή των Χριστουγέννων του 1914  Άγγλοι και Γερμανοί έκαναν ανακωχή στο Δυτικό μέτωπο για να παίξουν ποδόσφαιρο. Ήταν μία...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Συνεργασία κορυφής

Συνεργασία κορυφής

December 11, 2025
Εδώ το επίσημο ντύσιμο είναι τέχνη και το σμόκιν εμπειρία!

Εδώ το επίσημο ντύσιμο είναι τέχνη και το σμόκιν εμπειρία!

December 11, 2025
Είδαμε τον Φάουστ του Μπινιάρη

Είδαμε τον Φάουστ του Μπινιάρη

December 9, 2025
Είδαμε το Killing Godot

Είδαμε το Killing Godot

December 9, 2025
Το Μουντιάλ του Τραμπ

Το Μουντιάλ του Τραμπ

December 8, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp