Όπου παντόφλα, βάλτε πιτζάμες, φόρμες και γενικώς athleisure. Η πανδημία απογείωσε τις πωλήσεις τους και οι Havaianas αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Η Havaianas παρουσιάζει ισχυρή ετήσια ανάπτυξη παγκοσμίως, καθώς η τάση προς την άνεση και η χρήση των προϊόντων της εντός σπιτιού ενίσχυσαν το brand κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Τα τελευταία αποτελέσματα που ανακοίνωσε πρόσφατα η Alpargatas, η μητρική εταιρεία του βραζιλιάνικου brand, δείχνουν μια ισχυρή επίδοση κατά τη διάρκεια του χρόνου που πέρασε. Συγκεκριμένα, η Alpargatas κατέγραψε αποτελέσματα ρεκόρ το 4ο τρίμηνο του 2020, σημειώνοντας αύξηση των καθαρών εσόδων περίπου 11%, με τη Havaianas να σπάει ρεκόρ όγκου πωλήσεων με 79 εκατομμύρια ζευγάρια το τρίμηνο, καταγράφοντας αύξηση 5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Στην Ευρώπη, οι συνολικές πωλήσεις του 2020 σημείωσαν άνοδο 13% στο έναντι του 2019.Ο Guillaume Prou, πρόεδρος της Havaianas εξηγεί ότι τα εντυπωσιακά αποτελέσματα οφείλονται και στη μόδα του casualization, στη νέα κουλτούρα της εργασίας από το σπίτι και της παραμονής σε αυτό που επιβάλλει η καραντίνα. «Για πολλούς λάτρεις των flip-flops, η Havaianas έχει καθιερωθεί ως σημείο αναφοράς. Το brand είναι τόσο ισχυρό, που σε ορισμένες χώρες έχουμε παρατηρήσει μια οικειοποίηση της μάρκας σε εθνικό επίπεδο: πολλοί από τους κατοίκους της Αυστραλίας για παράδειγμα πιστεύουν πως η Havaianas κατάγεται από τη χώρα τους, ενώ το brand έχει αδιαμφισβήτητα βραζιλιάνικες ρίζες. Αυτό φυσικά δεν είναι πρόβλημα για ένα flip-flop brand που είναι κατασκευασμένο από καουτσούκ. Η Havaianas έχει την ευελιξία και την ανθεκτικότητα στο DNA της», παρατηρεί ο ίδιος.
O κ. Prou εμβαθύνει περαιτέρω στις μεταβολές της συμπεριφοράς των καταναλωτών και της αγοράς που επηρέασαν θετικά τα αποτελέσματα της Havaianas το 2020: «Έχουμε κάνει εκτεταμένη χρήση τόσο του ηλεκτρονικού καταστήματός μας, όσο και των mono-brand φυσικών καταστημάτων Havaianas σε ολόκληρη την Ευρώπη, δοκιμάζοντας σε μεγάλη κλίμακα μια διαφορετική προσέγγιση και προβάλλοντας περισσότερες κατηγορίες προϊόντων. Αυτό που ήταν ακόμα πιο σημαντικό: μπορέσαμε να συλλέξουμε άμεσα σχόλια από τους καταναλωτές μας και να προσαρμόσουμε τα προϊόντα που προσφέρουμε αναλόγως. Κατανοήσαμε πολύ καλύτερα την προοπτική που έχουν τα προϊόντα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και εντός σπιτιού και τώρα είμαστε πολύ πιο σίγουροι και έτοιμοι να επεκτείνουμε τη συγκεκριμένη τάση και μέσω των συνεργατών μας στο κανάλι της χονδρικής πώλησης».
Για να καταλήξει: «Η παραλία εξακολουθεί να αποτελεί το φυσικό περιβάλλον της Havaianas. Το πόσο μακριά από αυτό θα μπορέσει να επεκταθεί, θα εξαρτηθεί από την ικανότητά μας να παρέχουμε τις σωστές καινοτομίες, διατηρώντας παράλληλα τις βασικές μας αξίες».