fbpx
Sunday, June 1, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Τα προϊόντα έχουν ψυχή  

Κωνσταντίνος Παντίδος by Κωνσταντίνος Παντίδος
March 30, 2021
in Business, Opinion
Τα προϊόντα έχουν ψυχή  

Μπορεί κάποιος να ισχυριστεί έτσι απλά, ότι αυτό το φορητό αρχείο της B&O δεν έχει ψυχή;

5
SHARES
487
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Το μάρκετινγκ με βάση τα συναισθήματα έρχεται σε αντίθεση με όσα πιστεύουν πολλοί επιχειρηματίες για το μάρκετινγκ, ότι δηλαδή έχει να κάνει μόνο με το προϊόν, την τιμή, την προώθηση κ.λπ. Τα προϊόντα έχουν εσωτερικό κόσμο, αποδεδειγμένα.

Ίσως ακούγεται παράξενο, αλλά ενώ το 95% μιας αγοραστικής απόφασης λαμβάνει χώρα στο ασυνείδητο, στην καθημερινή τους πρακτική πολλές εταιρείες ασχολούνται με το 5% που είναι το πρακτικό κομμάτι, το προϊόν, η τιμή, η διανομή κ.λπ. Όμως οι αγοραστικές αποφάσεις λαμβάνονται μέσα από τα συναισθήματα. Τα συναισθήματα δρουν ακαριαία επιδρώντας στο αρχαίο μέρος του εγκεφάλου, το πιο ζωώδες.  Μετά έρχεται η λογική να ορθολογικοποιήσει την απόφασή μας, να τη δικαιολογήσει. Αλλά τότε είναι αργά να αλλάξει συνήθως η απόφαση.

Συνεπώς δεν αρκεί ένα καλό προϊόν, ένα πιασάρικο σλόγκαν και ένα ωραίο site για να πετύχει μια επιχειρηματική ενέργεια ή μια μάρκα. Το προϊόν πρέπει να έχει ψυχή. Να μιλά τόσο στη λογική όσο και στο ασυνείδητο. Τα συναισθήματα είναι οι τρόποι της φύσης να μας οδηγήσει στη σωστή απόφαση. Φυσικά χρειάζεται η λογική να ελέγξει τα συναισθήματα. Η λογική έρχεται από το πιο εξελιγμένο μέρος του εγκεφάλου (neocortex). Αλλά έρευνες έδειξαν ότι αποφάσεις βασισμένες στη λογική δεν ήσαν οι καλύτερες. Το μυαλό έχει βρει διαδικασίες να αυτοματοποιεί αποφάσεις πιο καθημερινές. Όσο προχωρά ο πολιτισμός τόσο ο έλεγχος γίνεται πιο σημαντικός καταπιέζοντας τα συναισθήματα, ασκώντας μια άλλη, πιο ύπουλης μορφής, βίας. Αλλά τα συναισθήματα είναι σαν ελατήρια, όσο τα πιέζεις τόσο αποκτούν δύναμη που κάποια στιγμή την απελευθερώνουν.

Έτσι, δεν αγοράζουμε απλώς προϊόντα που ούτως ή άλλως δεν έχουν διαφορές μεταξύ τους. Η ποιότητα είναι ένας μύθος. Για παράδειγμα τι είναι ποιότητα σε ένα τρόφιμο; Η γεύση; Η επίδραση στην υγεία; Η ενέργεια που προσφέρει; Το πόσο γρήγορα την απελευθερώνει; Η οπτική του εικόνα; Η ευκολία; Κάθε στοιχείο από αυτά εξαρτάται από δεκάδες άλλα ζητήματα, εμπειρίες, λεπτομέρειες. Για παράδειγμα η γεύση εξαρτάται από το αν έχουμε γευτεί κάτι πριν, τη διάθεσή μας, τους ήχους που ακούμε την ώρα που τρώμε, το τι βλέπουμε και φυσικά το παρελθόν μας, ποιες γεύσεις έχουμε συνηθίσει, πού έχουμε μεγαλώσει και άλλα πολλά.

Αφού το 95% της αγοραστικής απόφασης λαμβάνεται στο ασυνείδητο γιατί καταναλώνουμε λοιπόν τους πόρους μας στο 5%; Γιατί το 5% είναι απτό, το βλέπουμε το μετράμε εύκολα. Τα συναισθήματα λέμε είναι χαοτικά. Τα καλά νέα είναι ότι πλέον υπάρχουν εργαλεία που αποκαλύπτουν τα συναισθήματα που σχετίζονται με κάθε κατηγορία προϊόντος. Καλύπτοντας με τη δική μας μάρκα τα βαθύτερα από αυτά συναισθήματα, το προϊόν μας, η επικοινωνία μας, η ιστοσελίδα μας αρχίζουν να ζωντανεύουν, αποκτούν ψυχή και νόημα. To brand αρχίζει να σχηματίζεται. Η μάρκα με τη μοναδικότητα του χαρακτήρα της που πηγάζει από το χαρακτήρα του εμπνευστή της, το όραμά του, την καταγωγή της, το πρόβλημα που λύνει και άλλα πολλά χαρακτηριστικά δίνει μια μοναδική απάντηση σε αυτό που ο πελάτης πάντοτε ζητούσε.

Στην Ελλάδα έχουμε τόσες εξαιρετικές πρώτες ύλες, τόσα εκατομμύρια τουρίστες που μας επισκέπτονται κάθε χρόνο που οι μάρκες μας θα έπρεπε να είχαν κατακλύσει τον κόσμο. Αν πάρουμε για παράδειγμα τη γειτονική μας Ιταλία θα δούμε ότι δεν υπάρχει κανένας εμπορικός δρόμος που να μην έχει ιταλικό εστιατόριο. Οι Ιταλοί κάναν την πίτσα και τα ζυμαρικά παγκόσμια προϊόντα. Κάνουν το ίδιο τώρα με το prosecco. Με βάση αυτά δίνουν τη δυνατότητα διείσδυσης και δεκάδων άλλων αγαθών, όπως τυριών, αλλαντικών, φρούτων και λαχανικών, ποτών, τεχνογνωσίας. Γιατί; Γιατί δίνουν στα προϊόντα τους ψυχή. Γιατί αφουγκράζονται και εμπνέονται από τον πελάτη. Γιατί καταλαβαίνουν την ουσία των προϊόντων τους. Γιατί πειραματίζονται και συνεχίζουν να παίζουν.

Έχουμε και εμείς αυτή τη δυνατότητα. Αντί να περιμένουμε από τι κράτος να μας βοηθήσει (που φυσικά θα πρέπει να μας βοηθήσει) μπορούμε να αλλάξουμε ο καθένας τον μικρόκοσμό του, αρχίζοντας από το να δώσει ψυχή στα προϊόντα του και περισσότερη  ουσία στη δουλειά του.

Ο Δρ. Κ. Παντίδος είναι σύμβουλος στρατηγικής μάρκετινγκ σε εταιρείες όπως Owens-Illinois, Coca-Cola, Starbucks-Nestlé, Reckitt-Benckiser, Colgate, Mövenpick Fine Foods, Μπισκότα Παπαδοπούλου, και ΙΟΝ. Eίναι ο δημιουργός του μοντέλου μάρκετινγκ THE WHEEL OF MOTIVES και συγγραφέας του βιβλίου «Living Brands, How Biology and Neuroscience Shape Consumer Behaviour and Brand Desirability».

Για σχόλια και επικοινωνία: c.pantidos@brandaviators.com 

Tags: ΠροϊόνταΙταλίαΓνώμηΆποψη
Previous Post

Ή είσαι τρου λόκαλ ή δεν είσαι

Next Post

Ο αμερικανικός συντηρητισμός, η πατριωτική αισιοδοξία και η δεξιά στροφή των ΗΠΑ

Next Post
Ο αμερικανικός συντηρητισμός, η πατριωτική αισιοδοξία και η δεξιά στροφή των ΗΠΑ

Ο αμερικανικός συντηρητισμός, η πατριωτική αισιοδοξία και η δεξιά στροφή των ΗΠΑ

Τι θα ήταν οι Depeche Mode δίχως τον Anton Corbijn;

Τι θα ήταν οι Depeche Mode δίχως τον Anton Corbijn;

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

«Εδώ Λιλιπούπολη»: Η επιστροφή

«Εδώ Λιλιπούπολη»: Η επιστροφή

by Zeitgeist Team
November 11, 2022
0

Για δύο νοσταλγικές βραδιές στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Σάββατο 3 και την Κυριακή 4 Δεκεμβρίου.  

Η επιστήμη αποκαλύπτει τα μυστικά των εύστοχων πέναλτι

Η επιστήμη αποκαλύπτει τα μυστικά των εύστοχων πέναλτι

by Άλκης Φιτσόπουλος
January 27, 2021
0

Πεντακάθαρο ή αμφισβητούμενο το πέναλτι (ή "μπενάρντι") δεν είναι μόνο ζήτημα διαιτητή. Η Ψυχολογία, η Φυσική και η Στατιστική ξέρουν...

Είδαμε τις «Μάγισσες», μια διαφορετική και τολμηρή παράσταση

Είδαμε τις «Μάγισσες», μια διαφορετική και τολμηρή παράσταση

by Θανάσης Αντωνίου
November 18, 2022
0

Η παράσταση «Μάγισσες | Μέρος 3ο: Επιδόρπιο», για τη γυναικεία κακοποίηση ανά τους αιώνες, είναι ένα αξιοπρόσεκτο και έντονο δραματουργικό...

Ιστορίες από τη Λίμνη της Φωτιάς

Ιστορίες από τη Λίμνη της Φωτιάς

by Zeitgeist Team
June 4, 2024
0

Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ραδάμανθυς το νέο βιβλίο του σκηνοθέτη Βασίλη Μπουντούρη, ενός δημιουργού ξεχωριστής ποιότητας που έχει αφήσει το...

Κάτι γίνεται στο Faust

Κάτι γίνεται στο Faust

by Zeitgeist Team
October 16, 2021
0

Ενδιαφέρουσες και ποιοτικές μουσικές προτάσεις για την εβδομάδα που έρχεται από τη μουσική σκηνή Faust στην Αθήνα.

Διπλή διάκριση για την Costa Navarino στα World Golf Awards

Διπλή διάκριση για την Costa Navarino στα World Golf Awards

by Zeitgeist Team
November 18, 2022
0

Δύο παγκόσμιες διακρίσεις έλαβε η Costa Navarino στα World Golf Awards 2022 που πραγματοποιήθηκαν στο Άμπου Ντάμπι.

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η νοσηρή επιθυμία για VIRAL και η κοινωνία του τίποτα

Η νοσηρή επιθυμία για VIRAL και η κοινωνία του τίποτα

May 30, 2025
«Εκείνος κι Εκείνος» σε όλη την Ελλάδα

«Εκείνος κι Εκείνος» σε όλη την Ελλάδα

May 29, 2025
Comedy Nights όπως ποτέ άλλοτε

Comedy Nights όπως ποτέ άλλοτε

May 29, 2025
Κάθε Like, κάθε Email, κάθε Click = Ρύπανση!

Κάθε Like, κάθε Email, κάθε Click = Ρύπανση!

May 28, 2025
Χρονικό ορόσημο

Χρονικό ορόσημο

May 23, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp