Λιγότερα ελκυστικά θα είναι τα κινεζικά e–shops από τον επόμενο μήνα, καθώς η επιβολή ΦΠΑ στα ασιατικά προϊόντα θα κάνει πολλούς καταναλωτές να αναθεωρήσουν, επισημαίνει έκθεση της Zen.com. Ευκαιρίες και για τους έλληνες επιχειρηματίες.
Συγκεκριμένα, από την 1η Ιουλίου 2021, τροποποιείται και εκσυγχρονίζεται η κοινοτική οδηγία σε θέματα ΦΠΑ για τις διασυνοριακές δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου από επιχείρηση προς καταναλωτή (B2C), σηματοδοτώντας το τέλος στις εξαιρέσεις επιβολής και την κατάργηση τυχόν απαλλαγής ΦΠΑ στα εισαγόμενα αγαθά. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι προϊόντα που έρχονται από την Κίνα και άλλες ασιατικές χώρες και τα οποία δεν επιβαρύνονταν με ΦΠΑ, τώρα θα επιβαρύνονται με ΦΠΑ ίδιο με αυτόν που ισχύει στη χώρα προορισμού (δηλαδή 24% για την Ελλάδα).Έτσι, το e-shopping από τις ασιατικές αγορές (όπως π.χ. από την πλατφόρμα AliExpress) ενδέχεται να ακριβύνει και να καταστεί λιγότερο συμφέρον για τους Ευρωπαίους και δη τους Έλληνες. Κάτι που σε συνδυασμό με τους μεγάλους χρόνους παράδοσης ενδέχεται να κάνει τους καταναλωτές να προτιμήσουν ελληνικά e-shops για τις αγορές τους.
Και όχι μόνο αυτά. Η νέα πραγματικότητα θα καταστήσει τον ανταγωνισμό μεταξύ εταιρειών της Ε.Ε. και τρίτων χωρών περισσότερο δίκαιο και ισορροπημένο, αλλά θα δώσει περισσότερες ευκαιρίες και στους Έλληνες επιχειρηματίες. «Η φορολόγηση των αγορών από την Άπω Ανατολή μπορεί να αποτελέσει μια μεγάλη ευκαιρία για όσους Έλληνες εμπόρους λιανικής που προσπαθούν να προσεγγίσουν πελάτες στο διαδίκτυο», υποστηρίζει ο Dawid Rożek, συν-ιδρυτής και ceo της ZEN.com, της ευρωπαϊκής εταιρείας fintech που προσφέρει μια ολοκληρωμένη γκάμα ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών, όπως κάρτα πληρωμής και μια ειδική εφαρμογή για B2C και B2B.
Σύμφωνα με τον ίδιο οι Έλληνες έμποροι που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο είναι ικανοί να ανταγωνιστούν τους Ασιάτες γίγαντες ομολόγους τους, όχι μόνο στις τιμές, την ποιότητα ή τους ασύγκριτα ταχύτερους χρόνους παράδοσης, αλλά και με άλλες ενδιαφέρουσες παροχές και ταυτόχρονες επιλογές χαμηλού κινδύνου και χωρίς κρυφές χρεώσεις.
«Για έναν πελάτη που μέχρι στιγμής κάνει παραγγελίες από την Κίνα, τα ελληνικά e-shops όχι μόνο θα πρέπει να συμπεριλάβουν εξίσου ελκυστικές προσφορές, αλλά και αποτελεσματική εξυπηρέτηση, βοηθώντας στη διατήρηση της οικονομικής ρευστότητας. Το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο έχει τα εχέγγυα να γίνει τόσο ελκυστικό όσο και τα αντίστοιχα ασιατικά. Σε μεγάλο βαθμό, η δυναμική αυτή εξαρτάται και από το πόσο ανοιχτό είναι σε νέες λύσεις πληρωμής», προσθέτει ο CEO της ZEN.com.
Και όλα αυτά, ενώ η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας εκτιμάται ότι θα αγγίξει το 2021 τα 15 δισ. ευρώ ετησίως.