Μία γκαλερί στη Νέα Υόρκη φιλοξενεί αυτήν την περίοδο τα χαλιά – γλυπτά που δημιουργεί ένας Αζέρος εικαστικός, ο οποίος εμπνέεται από τις πνευματικές μορφές της πατρίδας του.
Παλαιότερα ξέραμε τα περσικά χαλιά και όσοι είχαν γεμάτο πορτοφόλι δαπανούσαν σεβαστά ποσά για να ντύσουν τα σπίτι τους με αυτά. Σήμερα γνωρίζουμε ότι και το Αζερμπαϊτζάν ειδικεύεται σε αυτή την τέχνη. Χάρη, δε, στον Αζέρο Faig Ahmed, η τέχνη αυτή ανάγεται σε καλλιτεχνία και φτάνει από την Ευρώπη, μέχρι τις γκαλερί της Νέας Υόρκης. Ο Ahmed είναι ένας αξιόλογος καλλιτέχνης από το Μπακού, που, ανάμεσα σε άλλα, έχει εκπροσωπήσει τη χώρα του και στη Μπιενάλε της Βενετίας το 2007. Τα χαλιά του είναι αληθινά έργα σύγχρονης Τέχνης. Μοιάζουν με γλυπτά, καθώς φέρνουν σε επαφή τα όρια της εικαστικής παραμόρφωσης και των παραδοσιακών τεχνικών χειροτεχνίας. Συχνά μνημειώδη σε κλίμακα, υφαίνονται με κλασικά κρόσσια, έχουν περίτεχνα μοτίβα στην κορυφή, και στη βάση τους θα έλεγε κανείς ότι ξεχύνονται σαν μια λίμνη γεμάτη από ασυμμετρίες και λοξά μοτίβα.
Ο Ahmed υφαίνει εννοιολογικές και ιστορικές συνάφειες και αυτό φαίνεται στα εκθέματά στη γκαλερί Sapar Contemporary της Νέας Υόρκης αυτήν την περίοδο, μια έκθεση που θα διαρκέσει έως τις 6 Ιανουαρίου 2022. Κάθε κομμάτι αντλεί το όνομά του από έναν πνευματικό ηγέτη που επηρέασε βαθιά την κουλτούρα του Αζερμπαϊτζάν, δηλαδή, από τους Shams Tabrizi, Yahyaal–Shirvanial–Bakuvi και Nizami Ganjavi. Το χαλί που είναι εμπνευσμένο από τον Tabrizi (ποιητή και φιλοσόφου του 12ου αιώνα), φαίνεται σαν να «διαλύεται σταδιακά σε έναν μαύρο μάλλινο χώρο του τίποτα, όπως τα τελευταία στάδια του πνευματικού ταξιδιού ενός μυστικιστή: η εξαύλωση του ατομικού του εγώ μέσα στη θεϊκή παρουσία, σαν τη φλόγα ενός κεριού στην παρουσία του ήλιου», όπως λέει ο καλλιτέχνης.
Επισκεφτείτε τον ιστότοπο του Ahmed για να δείτε φωτογραφίες από τα παρασκήνια δουλειάς και να εξερευνήσετε μια μεγαλύτερη συλλογή από γλυπτά του με βάση τις ίνες.