fbpx
Friday, January 27, 2023
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • English
  • Greek
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • English
  • Greek
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Είδαμε το «Άνοδος: Η ιστορία των Αντετοκούμπο» και συγκινηθήκαμε

Άλκης Φιτσόπουλος by Άλκης Φιτσόπουλος
September 22, 2022
in Screen
Είδαμε το «Άνοδος: Η ιστορία των Αντετοκούμπο» και συγκινηθήκαμε
3
SHARES
307
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η νέα παραγωγή του Disney+ σε κάνει να δακρύζεις, να σκέφτεσαι και να αναλογίζεσαι.

Όχι, δεν πρόκειται για ένα δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ. Αλλά για μια βιογραφική ταινία βασισμένη στην πιο υπέροχη αθλητική ιστορία των τελευταίων δεκαετιών. Ένα αφιέρωμα στον καλύτερο παίκτη του ΝΒΑ, μια συγκινητική ιστορία -φόρος τιμής για μια Ελλάδα που χάνεται σιγά – σιγά αλλά αντέχει κιόλας.

Ένα είναι το ηθικό δίδαγμα της ταινίας. Η οικογένεια. Η αφοσίωση στην οικογένεια και η δύναμη που εκπηγάζει από αυτήν. Στην Ελλάδα και τις δυτικές κοινωνίες γενικότερα, η οικογένεια είναι μόνο για να τεκνοποιεί. Μέχρις εκεί. Μετά, ο καθένας ακολουθεί τον δρόμο της μοναξιάς του. Αυτή η διάρρηξη του οικογενειακού ιστού θεωρείται «εξέλιξη», «εκμοντερισμός» της άκρως μιμητικής ελληνικής κοινωνίας. Και «ξεβλάχεμα», φυσικά.

Περίμενα ότι η ταινία θα ήταν μία κόπια – «αμερικανιά», που θα απευθύνονται στα 300 εκατομμύρια των Αμερικανών, παρά στον ελληνικό λαό των 10 εκατομμυρίων ψυχών. Περίμενα μια υπερπαραγωγή με περιπέτεια, ριψοκίνδυνες σκηνές, ηχητικά εφέ που καθηλώνουν τα αυτιά και το μυαλό και υπερβατικές σκηνές, πλαισιωμένες στην κουλτούρα του τίποτα στο σύγχρονο αμερικανικό σινεμά. Δεν είχα καμία εμπιστοσύνη στον Ιρανοαμερικανό σεναριογράφο Αράς Αμέλ, με τις δυο θεαματικές φλόμπες του, την «Γκρέις του Μονακό» με την Νικόλ Κίντμαν, ένα καθόλα αποτυχημένο σενάριο. Κυρίως, όμως, αυτό το σενάριο που προκάλεσε οργή, ήταν της ταινίας «A Private War», αυτοβιογραφία της δολοφονημένης στον πόλεμο της Συρίας, Αμερικανίδας δημοσιογράφου Μαρί Κόλμαν (την υποδύεται η Ρόζαμουντ Πάικ), όπου ο Αράς Αμέλ τη μετέτρεψε σε σόου, αντί να αναζητήσει τις αιτίες του πολέμου, που προκάλεσαν την δολοφονία της. Κι όχι μόνο ο Αμέλ, αλλά μήπως οι ταινίες «300», «Μεγαλέξανδρος» και «Τροία», είχαν καμία σχέση με τη μυθολογία;

Προφανώς η οικογένεια Αντετοκούνμπο είχε λόγο στην αφαίρεση κάθε υπερβολής από την ταινία, από σεβασμό προς την Ελλάδα. Διότι, ναι, τους ταλαιπώρησε το τέρας της αήττητης γραφειοκρατίας, αλλά έμαθε γράμματα στα παιδιά τους και δεν πήγαν οι μπάτσοι στην πόρτα τους, όπως έγινε στο πέρασμά τους από την Τουρκία. Το αναφέρει ο πατέρας Τσαρλς καθαρά ότι έχουν ευγνωμοσύνη στην Ελλάδα.

Η ταινία της οικογένειας Αντετοκούνμπο είναι βγαλμένη από το παλιό καλό ελληνικό σινεμά, τον πλημμυρισμένο συναισθήματα. Αυτό το συναίσθημα που εκλείπει σιγά – σιγά από την ελληνική κοινωνία και γίνονται όλα ύλη. Χρήμα και σόου. Ή σόου για το χρήμα, δηλαδή. «Ό,τι κάνουμε, το κάνουμε όλοι μαζί», το κεντρικό οικογενειακό μότο της ταινίας.

Ο θεατής είναι αδύνατον να μην αφήσει ένα δάκρυ να κυλήσει στο τέλος για την τραγωδία της μετανάστευσης, της πείνας, του φόβου, της αβεβαιότητας, αλλά και του χρώματος στο δέρμα της οικογένειας Αντετοκούνμπο που προκάλεσε αφορισμούς από τα σταγονίδια του Αδόλφου. Κι ακόμα, των επιτήδειων ατζέντηδων – λαμόγιων που όρμησαν σαν τις ύαινες, μόλις μυρίστηκαν το ταλέντο του Γιάννη και προσπάθησαν εκβιαστικά να του αποσπάσουν την υπογραφή, ειδάλλως θα τον κατήγγειλαν στην Αστυνομία.

Η ταινία θυμίζει λίγο τον «ήρωα» των παιδικών μας χρόνων Βασιλάκη Καϊλα του παλιού ενάρετου ελληνικού κινηματογράφου. Που ξεκινάει από λουστραδόρος και γίνεται διάσημος γιατρός, δικηγόρος κ.λπ. Ναι, καταλαβαίνω. Το συγχρονο trend θα την κατατάξει σ’ αυτή την κατηγορία της γραφικής, καθότι δεν έχει ούτε γυμνό, ούτε βρισίδι, ούτε «ψαγμένες συζητήσεις» βλακώδους υπαρξισμού, για το αν το μπικίνι της «επώνυμης» σταρλετίστας πρέπει να είναι μωβ ή πράσινο.

Η κανονική Ελλάδα οφείλει ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στον Γιάννη Αντετοκούνμπο. Όχι γιατί την δοξάζει στα γήπεδα του ΝΒΑ και ακούγεται στα πέρατα του κόσμου, ούτε γιατί μερικά πλάνα της ταινίας ενημερώνουν την υφήλιο για τις παραλίες και την Ακρόπολη, αλλά γιατί αναδύεται το οικογενειακό συμπαγές, αρετή που κράτησε ζωντανό τον ελληνικό λαό για αιώνες.

Επίσης, η ταινία είναι άκρως διδακτική για την γενιά του λυκείου, που έπαψε να ονειρεύεται. Που εύκολα τα παρατάει για να αφοσιωθεί στην αιχμαλωσία των social media. Που δεν ξέρει τι σημαίνει «δικαίωμα στην ουτοπία». Ο Γιάννης και ο Θανάσης πίστεψαν χωρίς να διαθέτουν τα αυτονόητα προνόμια, ένα πιάτο φαΐ, για παράδειγμα. Και πέτυχαν, γιατί ήταν όλοι μαζί, ενωμένοι και αγκαλιασμένοι. Αυτό αποτυπώνεται σε όλη τη διάρκεια της ταινίας.

Εκτός ταινίας, ο Γιάννης Αντετοκούνμπο και τα αδέρφια του, δίδαξαν και κάτι πιο σημαντικό ακόμα: την ταπεινότητα. Η οποία επίσης καλλιεργήθηκε σε στερεότυπο από την οικογένεια. Όταν ο κάθε πνευματικά ανάπηρος αυτοπροσδιορίζεται ως «σταρ», το παίζει ακριβοθώρητος, επειδή είναι αναγνωρίσιμος ως σκουπιδιάρα τηλεπερσόνα, ο Γιάννης όταν έρχεται στην Ελλάδα, πάει και παίζει μπάσκετ στα Σεπόλια με τους πιτσιρικάδες, πάει στην συναυλία του Ρέμου στην Κύπρο μαζί με τον απλό κόσμο και δεν χαλάει χατίρι σε κανέναν. Όπως στην παλιά Ελλάδα. Είναι ένας Έλληνας παλαιάς κοπής.

Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Dayo Okeniyi, Yetide Badaki, Manish Dayal, Taylor Nichols, Ral Agada, Uche Agada, ενώ από τους Έλληνες ηθοποιούς διακρίνεται ο Χρήστος Λούλης. Η σκηνοθεσία της ταινίας έγινε από τον Akin Omotoso («Vaya»), με το σενάριο του Arash Amel και σε παραγωγή του Bernie Goldmann («300»). Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο και ο Douglas S. Jones αποτέλεσαν executive producers της ταινίας.

Διαβάστε επίσης
Γιάννης Αντετοκούνμπο: «Μόνο μέσα από τις δυσκολίες γίνεσαι καλύτερος»

Ακολουθήστε το zeitgeist.gr στο facebook για να ενημερώνεστε πρώτοι για τα νέα θέματα και να στηρίξετε την ποιοτική δημοσιογραφία, πατώντας like στο facebook banner που βλέπετε κάτω ή πάνω δεξιά.

 

Tags: ΜπάσκετSliderΚινηματογράφος
Previous Post

Το μπαρ που πίνεις και λύνεις

Next Post

Ελισσαίος Βλάχος: «Ο σύγχρονος πολιτισμός δεν μπορεί να είναι αφημένος στην ιδιωτική πρωτοβουλία»

Next Post
Ελισσαίος Βλάχος: «Ο σύγχρονος πολιτισμός δεν μπορεί να είναι αφημένος στην ιδιωτική πρωτοβουλία»

Ελισσαίος Βλάχος: «Ο σύγχρονος πολιτισμός δεν μπορεί να είναι αφημένος στην ιδιωτική πρωτοβουλία»

Νίκαια: Διαχρονική γοητεία όλον τον χρόνο    

Νίκαια: Διαχρονική γοητεία όλον τον χρόνο    

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Δεύτερη ζωή δεν έχει

Δεύτερη ζωή δεν έχει

by Άλκης Φιτσόπουλος
November 30, 2021
0

Τι είναι η ζωή; Συνήθως, οι άνθρωποι αρχίζουν να φιλοσοφούν για τη ζωή, όταν δεν τους απομένει πολύ ζωή για...

Θοδωρής Αναγνωστόπουλος: Δεν μπορείς να πείσεις τους αρνητές της πανδημίας με τη λογική

Θοδωρής Αναγνωστόπουλος: Δεν μπορείς να πείσεις τους αρνητές της πανδημίας με τη λογική

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
April 7, 2021
0

Ο βιολόγος που πασχίζει να κάνει την Επιστήμη πιο ενδιαφέρουσα για κάθε άνθρωπο, μιλάει στο Zeitgeist για την Πανδημία, τον...

Εξομολόγηση: Από την άφεση αμαρτιών στα συγχωροχάρτια

Εξομολόγηση: Από την άφεση αμαρτιών στα συγχωροχάρτια

by Zeitgeist Team
February 18, 2022
0

Μια ιστορική ματιά σε αθέατες πλευρές του Μυστηρίου της κάθαρσης και της θεραπείας της ψυχής, με αφορμή τον διάσημο πίνακα...

Η ήττα που έκανε σοφότερους τους Ντουέιν Γουέιντ, Σακίλ Ο’Νιλ και Πατ Ράιλι

Η ήττα που έκανε σοφότερους τους Ντουέιν Γουέιντ, Σακίλ Ο’Νιλ και Πατ Ράιλι

by Παντελής Περιβολάρης
January 6, 2021
0

Ωραίες οι νίκες, αλλά οι ήττες σε ωφελούν περισσότερο, όταν φυσικά έχεις τη δύναμη να κάνεις τον απολογισμό και να...

3 αρχαίες τραγωδίες που πρέπει οπωσδήποτε να δείτε

3 αρχαίες τραγωδίες που πρέπει οπωσδήποτε να δείτε

by Zeitgeist Team
June 30, 2022
0

Τρεις πολυαναμένομενες παραστάσεις που ανεβαίνουν άμεσα και αποτελούν επιλογή για κάθε θεατρόφιλο που δεν μπορεί να σκεφτεί το καλοκαίρι χωρίς...

Ο Νίκος Πορτοκάλογλου γιορτάζει 40 χρόνια δημιουργίας

Ο Νίκος Πορτοκάλογλου γιορτάζει 40 χρόνια δημιουργίας

by Zeitgeist Team
July 18, 2022
0

Στις 3 Αυγούστου, μαζί με τους ΦΑΤΜΕ, τον Σαββόπουλο και άλλους εκλεκτούς καλλιτέχνες, θα πραγματοποιηθεί  η συναυλία "40 χρόνια -...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Thanasis-Antoniou 300px

Θανάσης Αντωνίου

Ο Γκορμπατσόφ που εκτέλεσε και εκτελέστηκε

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Άλκης Φιτσόπουλος

Άλκης Καμπανός: ένας χρόνος μετά

Αθηνά Φερεντίνου

Το πείραμα της υπακοής και η δύναμη της εξουσίας

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

Ματθαίος Γιωσαφάτ (1937 – 2022): «Δυστυχώς, δεν είναι και πολύ ώριμοι οι Έλληνες»

Ματθαίος Γιωσαφάτ (1937 – 2022): «Δυστυχώς, δεν είναι και πολύ ώριμοι οι Έλληνες»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
July 27, 2022
0

Τα 5 πουλόβερ που πρέπει να έχεις στην ντουλάπα σου

Τα 5 πουλόβερ που πρέπει να έχεις στην ντουλάπα σου

by Βανέσα Αποστολίδου
October 19, 2022
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Οι ατμοσφαιρικές πολιτείες των λιμνών

Οι ατμοσφαιρικές πολιτείες των λιμνών

January 27, 2023
Τα καλύτερα ανδρικά πανωφόρια για να μείνεις ζεστός και να φαίνεσαι cool

Τα καλύτερα ανδρικά πανωφόρια για να μείνεις ζεστός και να φαίνεσαι cool

January 27, 2023
Το σκι είναι μια μεγάλη περιπέτεια

Το σκι είναι μια μεγάλη περιπέτεια

January 27, 2023
Η Ελλάδα το χειμώνα: Ορεινή Πελοπόννησος

Η Ελλάδα το χειμώνα: Ορεινή Πελοπόννησος

January 27, 2023
Ποιος δεν φοβάται την επαγγελματική εξουθένωση;

Ποιος δεν φοβάται την επαγγελματική εξουθένωση;

January 24, 2023

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp