fbpx
Monday, May 19, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

«Ο γλάρος» σε υψηλές πτήσεις, στο θέατρο Προσκήνιο

Zeitgeist Team by Zeitgeist Team
January 10, 2024
in Theater
«Ο γλάρος» σε υψηλές πτήσεις, στο θέατρο Προσκήνιο
3
SHARES
300
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ο Δημήτρης Καραντζάς οδηγεί τους εμβληματικούς χαρακτήρες του έργου του Αντόν Τέχωφ σε μια διαδρομή εμβάθυνσης της Τέχνης και της ανθρώπινης ύπαρξης.

Αγία Πετρούπολη, 1896. Το πρώτο ανέβασμα του «Γλάρου» του Άντον Τσέχωφ είναι μια μεγαλειώδης αποτυχία. Δυο χρόνια αργότερα, το έργο παριστάνεται στο «Θέατρο Τέχνης» της Μόσχας, το κοινό αναγνωρίζει στο πρόσωπο του Τσέχωφ έναν μεγάλο δραματουργό και ο ιπτάμενος γλάρος γίνεται το έμβλημα του συγκεκριμένου θεάτρου.
Πλέον, ο «Γλάρος» είναι ένα έργο κλασικό, δηλαδή ένα έργο άχρονο, που αφορά τους πάντες ανεξάρτητα από εποχές και τόπους. Η συνεχής διάψευση των ονείρων και η ακλόνητη πίστη σε ένα καλύτερο μέλλον, είναι το κοινό στοιχείο των ηρώων του, αλλά και όλων των ανθρώπων. Η Μάσα φορά μαύρα, γιατί πενθεί για τη ζωή της, είναι δυστυχισμένη που δεν την αγαπά ο Τρέπλιεφ ο οποίος φιλοδοξεί να γίνει συγγραφέας και είναι ερωτευμένος με τη Νίνα. Εκείνη όμως προτιμά τον καταξιωμένο συγγραφέα και σύντροφο της Αρκάντινα, τον Τριγκόριν, και ονειρεύεται να γίνει ηθοποιός. Η Αρκάντινα, πρωταγωνίστρια του θεάτρου, συντρίβεται καθώς χάνει τον Τριγκόριν. Ο Μεντβεντένκο αγαπά τη Μάσα που τον περιφρονεί. Ο φιλάσθενος Σόριν θρηνεί για τη χαμένη νιότη του και τα λογοτεχνικά του όνειρα που ποτέ δεν πραγματοποιήθηκαν. Η Πωλίνα πονά για τη ζωή που δεν έζησε με τον γιατρό Ντορν. Ο Τριγκόριν ταλανίζεται από τα βάσανα της δημιουργίας και «σκοτώνει» την ψυχή της Νίνας. Καθένας χωριστά θέλει αυτό που δεν μπορεί να έχει και όταν προσπαθεί να δημιουργήσει κάτι καινούργιο, τσακίζεται σαν χτυπημένος γλάρος. Και όλοι μαζί μάχονται ενάντια στην ρουτίνα, κυριεύονται από καταδικασμένους έρωτες και αφοσιώνονται στην τέχνη.

Η παράσταση που είδαμε στο θέατρο Προσκήνιο είναι χωρισμένη σε δυο μέρη που λειτουργούν ταυτόχρονα συνθετικά και αντιθετικά. Στο πρώτο μέρος ο σκηνικός χώρος επεκτείνεται ανάμεσα στους θεατές: βλέπουμε ταυτόχρονα τη σκηνή αλλά και τα παρασκήνια και την αποθήκη του θεάτρου.  Όλα τα δομικά υλικά, σκηνικά, κομμάτια ξύλου, τελάρα, σπασμένες καρέκλες, ηθοποιοί, φώτα, είναι εκεί. Πρέπει να βρεθούν άλλες φόρμες στην τέχνη, λέει ο Τρέπλιεφ. Ένας καινούργιος τρόπος επικοινωνίας. Μόνο στην τέχνη ή μήπως και στην ίδια τη ζωή; Στο δεύτερο μισό η ατμόσφαιρα και τα σκηνικά αλλάζουν. Βλέπουμε μια κλασική απεικόνιση του επαρχιακού ρωσικού σπιτιού. Όλα έχουν αλλάξει αλλά οι αδιέξοδες ζωές, η ρουτίνα, ο πόνος, η συντριβή, η μάχη του παλιού με το καινούργιο, είναι ακόμη εδώ.
Η παράσταση που έστησε ο Δημήτρης Καραντζάς πάλλεται από ζωή παρόλο που ξεκινά και τελειώνει με πυροβολισμό. Μια ευφυής προσέγγιση του έργου που σε οδηγεί στα σπλάχνα της δημιουργίας μέσα από μια διαδρομή που είναι συνταρακτική. Από την πρώτη σκηνή που ο Τρέπλιεφ μετακινεί αντικείμενα στήνοντας ένα καινούργιο σκηνικό (ένα νέο όραμα;), μέχρι την διάψευση των προσδοκιών των ηρώων, τη ματαίωση, τον θάνατο του γλάρου, τις ήττες, την συντριβή, ο θεατής νιώθει ότι κοιτάζει τη δική του ζωή που σέρνεται όπως η ουρά του φορέματος της Αρκάντινα. Μια απόλυτα επιτυχημένη ανάγνωση του έργου με εμβληματικές σκηνές όπως εκείνη του ξέφρενου χορού στις όχθες της λίμνης και τη μεταμόρφωση της Νίνας σε έναν τεράστιο νεκρό γλάρο σαν σάρκινο γλυπτό.

Ο Καραντζάς είναι ένας νέος σκηνοθέτης, 36 ετών σήμερα, που τολμά και ρισκάρει, άλλοτε επιτυχημένα και άλλοτε όχι -κάτι που συμβαίνει συνήθως μέσα στην ίδια παράσταση. Παράδειγμα, οι «Πέρσες» του Αισχύλου, που ανέβηκαν στην Επίδαυρο το 2022 και παίχτηκαν με μεγάλη επιτυχία και σε άλλα εμβληματικά θέατρα της χώρας, αλλά και το της φετινής σεζόν «Το Σπίτι», που ανέβηκε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών το περασμένο Φθινόπωρο. Παραστάσεις με θετικά αλλά και αρνητικά στοιχεία, που έδωσαν ένα αποτέλεσμα που για κάποιους ήταν άνισο, άνευρο ή ακόμη και ρηχό, παρότι πολύ ενδιαφέρον ανά στιγμές. Ειδικά για τον Τσέχωφ, η οπτική του στις «Τρεις αδελφές» παλαιότερα έριχνε το βάρος στα νευρωτικά χαρακτηριστικά των ηρωίδων, και δημιουργούσε μια κλειστοφοβική ατμόσφαιρα που στην προσπάθεια της ανάδειξης μια ισοπεδωτικής καθημερινότητας εξάλειφε τις ιδιαιτερότητες των χαρακτήρων. Στη παράσταση του «Γλάρου», ωστόσο, ο Καραντζάς με έναν εξαιρετικό θίασο ηθοποιών (όπως πάντοτε, θα συμπλήρωνε κάποιος) και μια ομάδα πολύ καλών συνεργατών, δημιουργεί κάτι βαθύ και ουσιαστικό. Σίγουρα, είναι η καλύτερη παράσταση Τσέχωφ από εκείνες με τις οποίες έχει καταπιαστεί («Τρεις Αδελφές», «Θείος Βάνιας») και αξίζει να τη δει κάποιος. Όταν, μάλιστα, ξεφύγει από την ανάγκη να εντυπωσιάσει ή να ξεχωρίσει με θεαματικές προσεγγίσεις που στερούνται βάθους και ασφαλώς, όσο επέρχεται η ηλικιακή και επαγγελματική ωριμότητα, θα μπορεί να προσφέρει τη φρέσκια του ματιά με όλο και πιο ολοκληρωμένο και άρτιο τρόπο.

 Η ταυτότητα της παράστασης
«Ο Γλάρος» του Άντον Τσέχωφ
Μετάφραση: Ξένια Καλογεροπούλου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Συνεργασία στη σύνθεση – Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος
Σκηνικό: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Διανομή:
Θεοδώρα Τζήμου: Αρκάντινα
Μανώλης Μαυροματάκης: Τριγκόριν
Αινείας Τσαμάτης: Τρέπλιεφ
Δήμητρα Βλαγκοπούλου: Νίνα
Νατάσα Εξηνταβελώνη: Μάσα
Φιντέλ Ταλαμπούκας: Ντόρν
Δρόσος Σκώτης: Σόριν
Μαρία Φιλίνη: Πωλίνα
Γιώργος Ζυγούρης: Μεντβεντένκο
Θέατρο Προσκήνιο
Κλείστε το εισιτήριό σας εδώ

 

Tags: SliderΚριτικήΠαράσταση
Previous Post

Συναρπαστικά «Άγνωστα Μέρη»

Next Post

Χιλιάδες εμβληματικά βιβλία, ταινίες και έργα Τέχνης ελεύθερα για όλους

Next Post
Χιλιάδες εμβληματικά βιβλία, ταινίες και έργα Τέχνης ελεύθερα για όλους

Χιλιάδες εμβληματικά βιβλία, ταινίες και έργα Τέχνης ελεύθερα για όλους

Οι χώρες – διαμάντια του παγκόσμιου design για το 2023

Οι χώρες - διαμάντια του παγκόσμιου design για το 2023

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Το πρόγραμμα Mentoring της Rolex έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Το πρόγραμμα Mentoring της Rolex έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα

by Zeitgeist Team
March 16, 2023
0

Η Rolex γιορτάζει την 20ή επέτειο του Προγράμματος «Rolex Mentor and Protégé Arts Initiative» και διοργανώνει ένα μεγάλο Φεστιβάλ Τεχνών...

Ο Νίκος Πορτοκάλογλου γιορτάζει 40 χρόνια δημιουργίας

Ο Νίκος Πορτοκάλογλου γιορτάζει 40 χρόνια δημιουργίας

by Zeitgeist Team
July 18, 2022
0

Στις 3 Αυγούστου, μαζί με τους ΦΑΤΜΕ, τον Σαββόπουλο και άλλους εκλεκτούς καλλιτέχνες, θα πραγματοποιηθεί  η συναυλία "40 χρόνια -...

Το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι σε όλον τον κόσμο

Το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι σε όλον τον κόσμο

by Μόδεστος Κούρτης
December 22, 2024
0

Τι τρώνε (και γιατί) στη Γερμανία, τη Γαλλία, τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, τη Σουηδία και άλλες χώρες την ημέρα της...

Οι αθόρυβες πόλεις και το shutdown που πάντα θα θυμόμαστε

Οι αθόρυβες πόλεις και το shutdown που πάντα θα θυμόμαστε

by Zeitgeist Team
February 26, 2021
0

Ένα καινούριο φωτογραφικό λεύκωμα αποτυπώνει την απόκοσμη ομορφιά των αναγκαστικά άδειων, αθόρυβων και απόκοσμων μεγαλουπόλεων που έβαλαν λουκέτο λόγω της...

Τα 8 μυστικά του γυναικείου Business Casual

Τα 8 μυστικά του γυναικείου Business Casual

by Βανέσα Αποστολίδου
March 29, 2021
0

Δεν μετράει μόνο η εμφάνιση, μετράει και η αμφίεση. Ειδικά όταν πρόκειται για τη γυναικεία «στολή εργασίας» στο γραφείο, όπου...

Τα 39 Σκαλοπάτια ανεβαίνουν ξανά

Τα 39 Σκαλοπάτια ανεβαίνουν ξανά

by Zeitgeist Team
October 16, 2024
0

Συνεχίζεται δικαιωματικά και τη νέα σεζόν, μία από τις πιο ευχάριστες και διασκεδαστικές παραστάσεις της προηγούμενης σεζόν, με τον Μάκη...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Prince Oliver S/S 2025: No rules, just vibes

Prince Oliver S/S 2025: No rules, just vibes

May 15, 2025
Ο Γιώργος Γαλίτης δίνει ρεσιτάλ στον Φιάκα

Ο Γιώργος Γαλίτης δίνει ρεσιτάλ στον Φιάκα

May 14, 2025
Απόδραση από την «Ταράτσα»

Απόδραση από την «Ταράτσα»

May 12, 2025
Οι πιο αστείοι και εμβληματικοί ποδοσφαιρικοί αγώνες στην ιστορία

Οι πιο αστείοι και εμβληματικοί ποδοσφαιρικοί αγώνες στην ιστορία

May 9, 2025
Ένα βράδυ «Στην παλιά εθνική»

Ένα βράδυ «Στην παλιά εθνική»

May 7, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp