fbpx
Sunday, June 1, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

10 σπάνιες ασπρόμαυρες ελληνικές ρεκλάμες που εκπλήσσουν

Χαράλαμπος Νικόπουλος by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 15, 2022
in Retro-Vintage, Typography
10 σπάνιες ασπρόμαυρες ελληνικές ρεκλάμες που εκπλήσσουν
6
SHARES
557
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ψάξαμε πολύ για να τις βρούμε, σε ειδικές συλλεκτικές εκδόσεις και εταιρικά αρχεία. Η πρώτη είναι του 1890, η τελευταία (10η) του 1969 και το πιθανότερο είναι να μην τις έχετε δει ποτέ ξανά!

Εργαλείο υλικού πολιτισμού. Καθρέφτης της κοινωνίας. Ιστορική πηγή. Τρεις όψεις της διαφήμισης, αδιάσπαστα συνδεδεμένες μεταξύ τους. Διότι δείχνουν την εξέλιξη στη σκέψη και στον τρόπο ζωής και αποκαλύπτουν μυστικά που ούτε καν φανταζόμασταν. Και παρότι μας χωρίζει πάνω από έναν αιώνας με κάποιες από αυτές, είναι ξεκάθαρο ότι αυτές οι πρωτόγονες ρεκλάμες έχουν από πίσω τους στρατηγική σκέψη, επικοινωνία, μάρκετινγκ. Απολαύστε!

1890: Η διαφήμιση σε ένα πρώτο επίπεδο μεσολαβεί μεταξύ προϊόντων και καταναλωτών. Σε ένα δεύτερο, αποτελεί μια τελετουργική διαδικασία γεμάτη σύμβολα, όπως ο Βενεδικτίνος μοναχός και τα εραλδικά της μονής. Το είπε ο και ο Θεός!
1900: Η διαφήμιση ως ιστορική πηγή. Μέσα από τις ρεκλάμες τις παλιάς εποχής ξετυλίγεται η ελληνική ιστορία της κατανάλωσης, με τα εύσημα να αποδίδονται στις μάρκες που ‘’τραγουδούν’’ (sing-er) ακόμη και αν ξεκίνησαν από ραπτομηχανές, εξελίχθηκαν σε πολλά άλλα είδη.
1915: Τα ελληνικά υποδήματα, αν και δεν κατονομάζονται σαφώς, αποκαλούνται «γελοίαι απομιμήσεις», συγκρινόμενα με την ποιότητα και τη φινέτσα των αμερικανικών και των γαλλικών. Η ξενομανία έχει τις ρίζες της.
1938: Μία από τις πρώτες διαφημίσεις της Ελληνικής Βιομηχανίας Γάλακτος (ΕΒΓΑ), που κάνει λόγο για τις χαλαρωτικές ιδιότητες του γάλακτος, επιχειρώντας να προσελκύσει το ενήλικο κοινό. Τότε, γάλα έπιναν μόνο τα παιδιά.
1942: Ένα από τα πιο επιτυχημένα λογότυπα της αρωματοποιίας ήταν νούμερο. Το «Τέσσερα Επτακόσια Έντεκα» (4711) ακουγόταν ευχάριστα, εντυπωνόταν εύκολα στο μυαλό και χρησιμοποιήθηκε πάμπολλες φορές, ως λογοπαίγνιο. Ακόμη και ο Τζίμης Πανούσης το ανέφερε στις σατιρικές του παραστάσεις ως ορόσημο, μαζί με το 666, το 1992 και το 2000.
1949: Είτε ως προγονοπληξία είτε ως τάση επιστροφής στις ρίζες, η ελληνική διαφήμιση ανέκαθεν χρησιμοποιούσε σύμβολα του αρχαιοελληνικού πολιτισμού για να πάρει κάτι από το φως της αρχαίας δόξας. Μαίανδροι και σχήματα από την αρχαιότητα ήταν πολύ συνηθισμένα.

 

1949: Από τα πρώτα κιόλας βήματα, η διαφήμιση ασχολήθηκε με υπαρκτές καταναλωτικές ανάγκες. Σε αυτό οφείλεται και η μεγάλη απήχηση που συναντούσε στο κοινό τις χρυσές’ δεκαετίες του 50’, του 60’. Μετά, άρχισε το clutter (βομβαρδισμός μηνυμάτων).
1953: Κερωμένα φτερά, πεντακάθαροι τροχοί, λαμπυρίζουσες ζάντες, τζάμια που αστράφτουν και μια mercedes που μόλις βγήκε από το «κουτί». Μία εικόνα, χίλιες λέξεις, για μια διαφήμιση κύρους όπως αυτή.

 

1965: Η διαφήμιση ως μαγεία, άλλοτε ως τζίνι, άλλοτε ως μαγικό ραβδί. Αγοράζεις το προϊόν, το καταναλώνεις και αμέσως…βρίσκεις σύντροφο, έχεις επιτυχίες, γίνεσαι δημοφιλής, ευχάριστος, ευτυχισμένος, όμορφος κ.λπ.

 

1969: Μία από τις πρώτες διαφημίσεις αυτοκινήτων (και) με αγγλικό κείμενο. Το Λονδίνο είχε αρχίσει να γίνεται της μόδας, οι αγγλομαθείς αυξάνονταν και το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο δεν χρειαζόταν πολλές συστάσεις.

Ακολουθήστε το zeitgeist.gr στο facebook για να ενημερώνεστε πρώτοι για τα νέα θέματα και για να στηρίξετε την ποιοτική δημοσιογραφία. ΚΛΙΚ ΕΔΩ ή στο σχετικό κουτί που υπάρχει κάτω ή πάνω. 

Διαβάστε επίσης: 
Μαθήματα ελληνικής ιστορίας μέσα από 12 απίστευτες ρεκλάμες

Πηγές
Διαφημίσεις αυτοκινήτων και μηχανών, Ανατολικός, Αθήνα, 2005
Οι παλιές ελληνικές ρεκλάμες 1900-1950, Δημοσιότης, Πάτρα,1985
Hellads: Η Ελλάδα μέσα από τη διαφήμιση 1940 – 1989, Omikron, 1997
Αρχείο περιοδικού Marketing Week
Εταιρικά αρχεία

Tags: SliderΔιαφήμισηΡεκλάμεςΕλλάδα
Previous Post

Αριστουργήματα του βωβού μετά live μουσικής

Next Post

Η ανατομία ενός λαμόγιου

Next Post
Η ανατομία ενός λαμόγιου

Η ανατομία ενός λαμόγιου

Ο Κένεθ Μπράνα μιλάει για το «Μπέλφαστ»

Ο Κένεθ Μπράνα μιλάει για το «Μπέλφαστ»

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Ποιος δεν φοβάται την επαγγελματική εξουθένωση;

Ποιος δεν φοβάται την επαγγελματική εξουθένωση;

by Μαρία Κοσμά
March 28, 2024
0

Το burnout δεν είναι απλώς σύνδρομο, είναι νόσος, και απειλεί ευθέως τον δυτικό άνθρωπο, αποτελώντας άλλη μία μοντέρνα ασθένεια που...

Αυτές είναι οι κορυφαίες χώρες στο Design και την Αρχιτεκτονική

Αυτές είναι οι κορυφαίες χώρες στο Design και την Αρχιτεκτονική

by Zeitgeist Team
January 13, 2023
0

Σύμφωνα με το σύστημα μέτρησης και αποτίμησης World Design Rankings για το 2022. Δεν υποψιάζεστε σε ποια θέση βρίσκεται η...

Το σύνδρομο FOMO και πώς να το ξεπεράσετε

Το σύνδρομο FOMO και πώς να το ξεπεράσετε

by Zeitgeist Team
February 1, 2021
0

Μια ακόμη παρενέργεια της υπερβολικής ενασχόλησης με τα social media που εκδηλώνεται με ζήλεια, συμπλέγματα κατωτερότητας, συγκρίσεις με τους άλλους...

Πρωτομαγιά: Δεν είναι αργία, είναι απεργία

Πρωτομαγιά: Δεν είναι αργία, είναι απεργία

by Αθηνά Φερεντίνου
April 28, 2025
0

Η πιο πλήρης ιστορική αναδρομή για την ημέρα της εργατικής τάξης, από το Σικάγο του 1886 στη Θεσσαλονίκη του 1936...

Κάποια στιγμή θα μάθετε ποιος είμαι

Κάποια στιγμή θα μάθετε ποιος είμαι

by Θανάσης Αντωνίου
November 20, 2024
0

Σχόλια και εντυπώσεις από την παράσταση που σκηνοθετεί η διακεκριμένη ηθοποιός Μαρία Ζορμπά με το πρώτο θεατρικό κείμενο του καταξιωμένου...

H Ειρήνη Παπά για τη Χούντα, τον καπιταλισμό και τη φιλοσοφία

H Ειρήνη Παπά για τη Χούντα, τον καπιταλισμό και τη φιλοσοφία

by Zeitgeist Team
September 14, 2022
0

Η σπουδαία ηθοποιός ήταν πάντοτε ανήσυχη και ανατρεπτική και με αξίες που δεν εγκατέλειψε ποτέ στη ζωή της. Διαβάστε μια...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η νοσηρή επιθυμία για VIRAL και η κοινωνία του τίποτα

Η νοσηρή επιθυμία για VIRAL και η κοινωνία του τίποτα

May 30, 2025
«Εκείνος κι Εκείνος» σε όλη την Ελλάδα

«Εκείνος κι Εκείνος» σε όλη την Ελλάδα

May 29, 2025
Comedy Nights όπως ποτέ άλλοτε

Comedy Nights όπως ποτέ άλλοτε

May 29, 2025
Κάθε Like, κάθε Email, κάθε Click = Ρύπανση!

Κάθε Like, κάθε Email, κάθε Click = Ρύπανση!

May 28, 2025
Χρονικό ορόσημο

Χρονικό ορόσημο

May 23, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp