fbpx
Sunday, June 1, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Ξεχάστε το κρασί όπως το ξέρατε

Κωνσταντίνος Παντίδος by Κωνσταντίνος Παντίδος
January 25, 2021
in Wine & Spirits, Opinion
Ξεχάστε το κρασί όπως το ξέρατε
4
SHARES
392
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η πανδημία επιταχύνει επιχειρηματικές και κλαδικές αλλαγές που ήταν προορισμένες να γίνουν σε πολλά χρόνια και θα απαιτούσαν αμέτρητους μήνες για να ολοκληρωθούν. Ο κλάδος του κρασιού δεν μένει ανεπηρέαστος, με το μάρκετινγκ να δίνει τον τόνο.

Στην παγκόσμια αγορά κρασιού μαίνεται ένας πόλεμος μεταξύ των παραδοσιακών οινοπαραγωγικών χωρών όπως η Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία (old world) με τις πιο μοντέρνες αγορές όπως Αυστραλία, ΗΠΑ και Αργεντινή (new world). Οι πρώτες ως γνωστόν βασίζονται στο κύρος, τους κανόνες, την απαιτούμενη γνώση, την παράδοση, το terroir και την αυστηρή πλευρά του κρασιού, και οι δεύτερες στο σπάσιμο αυτών των κανόνων με πιο εύκολα στη γεύση κρασιά και ετικέτες που δεν χρειάζονται ιδιαίτερες γνώσεις και βασίζονται σε κίνητρα του κρασιού όπως το παιχνίδισμα, την έκφραση, το φλερτ, τη χαλάρωση.

Αυτές δεν είναι περιφερειακές αλλαγές αλλά κυριαρχούν παγκόσμια. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι δύο μάρκες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις κρασιού στον κόσμο Barefoot και Franzia εκφράζουν την νέα νοοτροπία. Οι ιδρυτές της Barefoot έχουν σαν μότο ότι «ποιοτικό κρασί είναι αυτό που προτιμούν οι περισσότεροι». Είναι χαρακτηριστικό ότι ξεκίνησαν χωρίς ιδιαίτερη γνώση στην αγορά κρασιού αλλά με προηγμένες γνώσεις μάρκετινγκ. Έφεραν έτσι το κρασί κυριολεκτικά κοντά στον καταναλωτή ακόμη και στις παραλίες, στα καταστήματα εκεί με δώρα αξεσουάρ όπως μπάλες, πετσέτες θαλάσσης κ.λπ.

Σε αντίθεση με τους αμετακίνητους (στη συντριπτική τους πλειονότητα) Γάλλους παραγωγούς, οι Ιταλοί ετοιμάζονται και πάλι για ένα παγκόσμιο case study στο μάρκετινγκ των τροφίμων και ποτών. Στα βήματα της πίτσας και των ζυμαρικών, υιοθετούν μια στρατηγική που ξεκινά από τον καταναλωτή δημιουργώντας μια αγορά με μεγάλη ανάπτυξη για το Prosecco. Σε αντίθεση με τη σαμπάνια, και άλλα γαλλικά κρασιά που είναι δυσπρόσιτα για τους πολλούς και βασίζονται στο κύρος, τη γνώση, τη σημαντικότητα της περιοχής προέλευσης, το Prosecco που ξεκίνησε σαν ένα παιχνιδιάρικο πείραμα των Ιταλών είναι ένα κρασί που δεν βασίζεται στις ειδικές περιστάσεις (occasions), στα καλά ρούχα και στη γνώση. Είναι ένα κρασί ελαφρύ για να πίνεται εύκολα, να παράγεται ευκολότερα και ταιριάζει στον σύγχρονο τρόπο ζωής.

Αντίστοιχα δεν είναι τυχαία η μεγάλη αύξηση του ροζέ παγκοσμίως που από ένα κρασί στο οποίο ούτε οι παραγωγοί του δεν πίστευαν αρχικώς, να κατακτά τις καρδιές των περισσότερων ζευγαριών και όλου του κόσμου. Είναι ένα κρασί ανάλαφρο, ιδιαίτερο, που ικανοποιεί τα κίνητρα της έκφρασης και του στυλ, της χαλάρωσης, του ερωτισμού του φλερτ και του παιχνιδιού. Έχει το χρώμα της ανθρώπινης σάρκας και είναι διάφανο, είναι προσιτό και καλωσορίζει τον καθένα. Δεν είναι πια κάτι ανάμεσα στο κόκκινο και το λευκό αλλά μια κατηγορία από μόνο του. Εδώ ακριβώς βρίσκεται η επιτυχία της τάσης που έχει προκύψει από τον  συνδυασμό του ροζέ με prosecco.

Υπάρχουν όμως και άλλες. Δεν είναι επίσης τυχαία η ανάπτυξη της αγοράς Ready to drink wine. Αυτά είναι ποτά με μικρή ποσότητα κρασιού που εισαγάγουν τις νεότερες γενιές στο κρασί. Έχουν, δε, όλα τα συστατικά επιτυχίας. Είναι υγιεινά, με λίγες θερμίδες, προσιτά, εύκολα να τα πιείς, τα βρίσκεις παντού, είναι δροσιστικά, έχουν εναλλακτική συσκευασία, ξεπερνούν τους αυστηρούς νόμους των ΗΠΑ για την κατανάλωση αλκοόλ και κυρίως κατακτούν μεγάλες μερίδες καταναλωτών.  Επιπλέον, νέες κατηγορίες ποτών αναδύονται όπως το hard Kombucha, που ροκανίζουν τα μερίδια των κλασικών παραγωγών κρασιού.
Όχι, τα υψηλής ποιότητας κρασιά του παλιού κόσμου, που βασίζονται στη γνώση, στο κύρος και τα κύρια συναισθήματα κατανάλωσης του κρασιού όπως ισορροπία, σοφία, κομψότητα κ.λπ. δεν θα παραγκωνιστούν. Ωστόσο οι χιλιάδες των παραγωγών που δίνουν την έμφαση στα τεχνικά χαρακτηριστικά και αισθάνονται περηφάνεια για το κρασί που παράγουν, αλλά δεν βρίσκουν τις αγορές των καταναλωτών που επιθυμούν πρέπει να αναρωτηθούν: ποια είναι η ψυχή του προϊόντος μου; Τι νόημα παρέχω στον καταναλωτή του; Ποια ακριβώς είναι τα συναισθήματα που προωθώ όχι μόνο μέσα από τη γεύση αλλά και από το σχήμα της φιάλης, της ετικέτας, του χρώματος, της επικοινωνίας; Το πιο σημαντικό: είναι όλα αυτά εναρμονισμένα προς την ίδια κατεύθυνση ώστε να γράφουν στο μυαλό του καταναλωτή; Υπάρχει με λίγα λόγια στρατηγική ως προς τα συναισθήματα που καλύπτουμε; Όποιος απαντήσει σωστά αυτά τα ερωτήματα θα γίνει πλούσιος!

Ο Δρ. Κ. Παντίδος είναι σύμβουλος στρατηγικής μάρκετινγκ σε εταιρείες όπως Owens-Illinois, Coca-Cola, Starbucks-Nestlé, Reckitt-Benckiser, Colgate, Mövenpick Fine Foods, Μπισκότα Παπαδοπούλου, και ΙΟΝ. Eίναι ο δημιουργός του μοντέλου μάρκετινγκ THE WHEEL OF MOTIVES και συγγραφέας του βιβλίου «Living Brands, How Biology and Neuroscience Shape Consumer Behaviour and Brand Desirability».

 Για σχόλια και επικοινωνία: c.pantidos@brandaviators.com

Tags: ΟίνοςΓνώμηΆποψη
Previous Post

Ορόσημο του χρόνου

Next Post

Αυτός είναι ένας τόπος φανταστικός!

Next Post
Αυτός είναι ένας τόπος φανταστικός!

Αυτός είναι ένας τόπος φανταστικός!

Η επιστήμη αποκαλύπτει τα μυστικά των εύστοχων πέναλτι

Η επιστήμη αποκαλύπτει τα μυστικά των εύστοχων πέναλτι

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Ξέρουμε τι αγόρασες τα Χριστούγεννα online

Ξέρουμε τι αγόρασες τα Χριστούγεννα online

by Zeitgeist Team
December 23, 2020
0

Πέρα από την πιο αγαπημένη εποχή του χρόνου, τα Χριστούγεννα είναι επίσης η πιο δημοφιλής περίοδος αγορών παγκοσμίως. Τα όσα...

7 πασίγνωστα λαϊκά τραγούδια που αν κυκλοφορούσαν σήμερα θα ήταν μηνύσιμα

7 πασίγνωστα λαϊκά τραγούδια που αν κυκλοφορούσαν σήμερα θα ήταν μηνύσιμα

by Zeitgeist Team
February 16, 2022
0

Πατριαρχία, ρατσισμός, σεξισμός, βία και κακοποίηση από τη μεγάλη μας μουσική παράδοση και δη τη λαϊκή, που εξέθρεψαν και καλλιέργησαν...

8 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για το Ταλίν

8 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για το Ταλίν

by Μόδεστος Κούρτης
February 3, 2025
0

Η βασίλισσα της Βαλτικής και πρωτεύουσα της Εσθονίας είναι ταυτόχρονα ρομαντική και μυστηριώδης, trendy και hitech, διατηρώντας τη μεσαιωνική γοητεία...

Αυτές τις παραστάσεις ανεβάζει φέτος το θέατρο Πορεία

Αυτές τις παραστάσεις ανεβάζει φέτος το θέατρο Πορεία

by Zeitgeist Team
September 19, 2022
0

Πιστό στην ξεχωριστή πορεία που έχει τα τελευταία χρόνια και στο να ανεβάζει παραστάσεις που αξίζουν, είτε πρόκειται για το...

Εξέγερση του Πολυτεχνείου 1973 – 2023

Εξέγερση του Πολυτεχνείου 1973 – 2023

by Θανάσης Αντωνίου
November 13, 2024
0

50 χρόνια μετά, μια ανάλυση για το τι ήταν και τι δεν ήταν το Πολυτεχνείο, μέσα από τα έργα δύο...

Είδαμε την Άνοδο του Αρτούρο Ούι

Είδαμε την Άνοδο του Αρτούρο Ούι

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
March 22, 2023
0

Σχόλια και εντυπώσεις από την πολυσυζητημένη παράσταση που παίζεται αυτήν την περίοδο στο νεότευκτο θέατρο Ark και από ό,τι φαίνεται...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η νοσηρή επιθυμία για VIRAL και η κοινωνία του τίποτα

Η νοσηρή επιθυμία για VIRAL και η κοινωνία του τίποτα

May 30, 2025
«Εκείνος κι Εκείνος» σε όλη την Ελλάδα

«Εκείνος κι Εκείνος» σε όλη την Ελλάδα

May 29, 2025
Comedy Nights όπως ποτέ άλλοτε

Comedy Nights όπως ποτέ άλλοτε

May 29, 2025
Κάθε Like, κάθε Email, κάθε Click = Ρύπανση!

Κάθε Like, κάθε Email, κάθε Click = Ρύπανση!

May 28, 2025
Χρονικό ορόσημο

Χρονικό ορόσημο

May 23, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp