Καμία σχέση με κάγκουρες. Υποδεχθείτε το ρομπότ που πετάγεται στο περίπτερο για εφημερίδα, σε ακολουθεί όπου και αν πας και σε πηγαίνει όπου θέλεις.
Γνωρίζετε τα Transformers; Είναι ρομπότ, τα οποία έχουν έρθει από άλλο πλανήτη στη Γη και μεταμορφώνονται σε οχήματα, αυτοκίνητα, μηχανές, φορτηγά κ.λπ. για να μένουν καμουφλαρισμένα. Ίσως το πιο αγαπημένο Transformer είναι ο Bumblebee, ένα κιτρινόμαυρο ρομπότ που μεταμορφώνεται σε μία καυτή Chevrolet Camaro, η οποία χωρίς να μας έχουν πει οι δημιουργοί της ταινίας, φανταζόμαστε ότι είναι η SS με 450 ίππους.Τα Transformers είναι ιαπωνική έμπνευση. Και μόνο οι Ιάπωνες θα μπορούσαν να σκεφτούν τη δημιουργία ενός ρομπότ που θα μας βοηθά στην καθημερινότητα και θα μεταμορφώνεται και σε μεταφορικό μέσο. Όχι, βέβαια, σε Camaro γιατί θα ήταν απρόσιτο οικονομικά, αλλά σε ένα παπάκι. Άλλωστε και το «παπί» ιαπωνική ανακάλυψη ήταν, του μύθου Soichiro Honda. Αλλά για να μην είναι πάλι παπάκι, δημουργήθηκε το καγκουράκι –CanguRo λέγεται το project, δηλαδή καγκουρό.
Πρόκειται, λοιπόν, για έναν προσωπικό βοηθό με τεχνητή νοημοσύνη, που είναι και μεταφορικό όχημα και σχεδιάστηκε από το Future Robotics Technology Center (fuRo), στην Ιαπωνία. Όπως πολλά ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει δουλειές γραφείου και αγορές με τη χρήση λογισμικού ακόμη και όταν ο ιδιοκτήτης του είναι μακριά. Και όταν χρειαστεί να γίνει μεταφορικό μέσο, να μεταμορφώνεται όπως ο Bumblebee. Σύμφωνα με τους σχεδιαστές, το CanguRo δίνει στον αναβάτη την αίσθηση ότι κάνει σκι. Δεν το συζητάμε βέβαια ότι αυτό το ρομπότ – όχημα μοιάζει πολύ με καγκουρό και γι’ αυτό έχει λάβει αυτή την ονομασία. Επικεφαλής του project είναι ο Takayuki Furuta και σχεδιαστής ο Shunji Yamanaka.
Η θεμελιώδες ιδέα του CanguRo δεν ήταν το καγκουρό, αλλά το άλογο. Στο παρελθόν το άλογο ήταν ο συνεργάτης, η παρέα, ο φίλος και το μέσο μεταφοράς κάθε μοναχικού καβαλάρη. Ως πιστός συνεργάτης, λοιπόν, ακολουθεί τον ιδιοκτήτη του για παράδειγμα σε ένα εμπορικό κέντρο ή έρχεται τρέχοντας όταν το καλέσει ο ιδιοκτήτης του από το smartphone του, όπου κι αν βρίσκεται, όπως έκανε κάποτε ο Ιππότης της Ασφάλτου (a.k.a David Hasselhoff) με τον ΚΙΤ. Για να το καταφέρνει αυτό έχει μία ειδική τεχνολογία σάρωσης που ονομάζεται SLAM. Είναι μία λειτουργία ταυτόχρονου εντοπισμού και χαρτογράφησης. Το SLAM επιτρέπει στο ρομπότ να αναλύει τις πληροφορίες από αισθητήρες όπως λέιζερ ή κάμερες, επισημαίνοντας ταυτόχρονα τη δική του θέση και σχεδιάζοντας έναν χάρτη του περιβάλλοντος χώρου. Επιπλέον, όταν το ρομπότ γίνεται όχημα, παράγει παλμούς που μεταδίδονται μέσω της σέλας στον αναβάτη, ενώ το τιμόνι διαθέτει σύστημα ανατροφοδότησης δύναμης (όπως περίπου στο Play Station). Έτσι, ο αναβάτης έχει την αίσθηση ότι γίνεται ένα με τη μηχανή, ότι υπάρχει μία ολοκλήρωση ανθρώπου – μηχανής. Εννοείται ότι υπάρχουν συστήματα για αυτόματο φρενάρισμα, αποφυγής σύγκρουσης σε περιπτώσεις σοβαρών κινδύνων.
Και παρότι το CanguRo είναι ένα prototype που δεν προβλέπεται να βγει στις αγορές σύντομα, δείχνει το δρόμο της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης.