fbpx
Monday, October 2, 2023
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Δημήτρης Ποτηρόπουλος: «Υπάρχει καλή ή κακή αρχιτεκτονική, όχι σωστή ή λανθασμένη»

Χαράλαμπος Νικόπουλος by Χαράλαμπος Νικόπουλος
March 26, 2021
in Architecture, Interview
Δημήτρης Ποτηρόπουλος: «Υπάρχει καλή ή κακή αρχιτεκτονική, όχι σωστή ή λανθασμένη»
Δημήτρης Ποτηρόπουλος: «Υπάρχει καλή ή κακή αρχιτεκτονική, όχι σωστή ή λανθασμένη»
Δημήτρης Ποτηρόπουλος: «Υπάρχει καλή ή κακή αρχιτεκτονική, όχι σωστή ή λανθασμένη»
Δημήτρης Ποτηρόπουλος: «Υπάρχει καλή ή κακή αρχιτεκτονική, όχι σωστή ή λανθασμένη»
Δημήτρης Ποτηρόπουλος: «Υπάρχει καλή ή κακή αρχιτεκτονική, όχι σωστή ή λανθασμένη»
11
SHARES
1.1k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ο καταξιωμένος δημιουργός με την πλούσια πορεία μιλάει στο Zeitgeist για τα αρχιτεκτονικά ζητήματα που επηρεάζουν την καθημερινότητά μας, αλλά και για τη φιλοσοφία του πάνω στα σχήματα που καθορίζουν τον κόσμο μας.  

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος ίδρυσε μαζί με τη Λιάνα Νέλλα-Ποτηροπούλου το γραφείο Potiropoulos+Partners το 1989. Στα 30 χρόνια της πορείας του, μιας διαδρομής ευφάνταστης αλλά και βαθιά βιωματικής με πλήρη συνείδηση των σύγχρονων αρχιτεκτονικών ζητημάτων και τάσεων, πολλά έργα του επανειλημμένα ξεχώρισαν και βραβεύτηκαν, ενώ η avant garde σχεδιαστική του φιλοσοφία έχει συμβάλει στην εδραίωση της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής του ταυτότητας. Οι Potiropoulos+Partners έχουν σχεδιάσει και έχουν βραβευτεί για μια σειρά σημαντικών έργων, που εκτείνονται σε όλο το φάσμα των αρχιτεκτονικών επιλογών, από κατοικίες και ξενοδοχεία μέχρι τουριστικά συγκροτήματα, συνεδριακά και εμπορικά κέντρα, αθλητικές εγκαταστάσεις, εξοχικές κατοικίες, μουσεία, δημαρχεία κ.λπ. Στα έργα του γραφείου, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται: η Μαρίνα του Φλοίσβου, οι Εξοχικές Κατοικίες Navarino Residences στην Costa Navarino, το Ολυμπιακό Κέντρο Αντισφαίρισης στο ΟΑΚΑ, το Κτιριακό Συγκρότημα της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», το Νηπιαγωγείο της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, κ.α.

Ποιο ήταν το αρχικό σας κίνητρο όταν ξεκινούσατε να σχεδιάζετε κτήρια, κατοικίες κ.λπ. και ποιο είναι τώρα;
Όπως συμβαίνει σε κάθε αρχιτέκτονα στα πρώτα του βήματα, αυτό που κύρια με ενδιέφερε τότε ήταν να δω μια ιδέα μου να εξελίσσεται, να ολοκληρώνεται σχεδιαστικά, στη λεπτομέρειά της και κατόπιν να χτίζεται. Σήμερα, πλέον, με απασχολεί το πως τοποθετείται η αρχιτεκτονική, τόσο θεωρητικά όσο και σχεδιαστικά, απέναντι στις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας, επίσης σε σχέση με την κλιματική αλλαγή, το αστικό τοπίο, την τεχνολογική πρόοδο, τα ζητήματα που αφορούν στην Τέχνη και γενικότερα στον πολιτισμό, τα πολιτικά ζητήματα, απέναντι στο ίδιο το μέλλον της. Η πολυπαραμετρική αυτή αναζήτηση είναι ένα είδος εξελικτικής έρευνας, που αφορά στην βαθύτερη ουσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, πέρα από στυλ και μόδες.

Ποιοι αρχιτέκτονες υπήρξαν για εσάς οι μεγαλύτερες επιρροές;
Με επηρέασε ιδιαίτερα η διδασκαλία και η δουλειά του καθηγητή μου Günter Behnisch, που εστίαζε στη δυναμική της ελεύθερης κάτοψης και της διάσπασης του καννάβου.  Αντίστοιχα, την ίδια περίοδο, στις Η.Π.Α., ορισμένοι αναζητούσαν τον σύγχρονο αρχιτεκτονικό λόγο στην οριακή ερμηνεία ή και αποδόμηση της κονστρουκτιβιστικής γεωμετρίας. Με αυτές τις επιρροές ξεκίνησα να προσεγγίζω την αρχιτεκτονική. 

Από πού αντλείτε την έμπνευση;

Αφορμές για έμπνευση υπάρχουν πολλές. Μπορεί να είναι η ίδια η λειτουργία του κτηρίου, το τοπίο, ή επίσης ένα βιβλίο που σχετίζεται με το project, είτε ένα κινηματογραφικό έργο, ένα μουσικό κομμάτι, ακόμη και μία εικόνα, ή οι στίχοι ενός ποιήματος. Αυτό που κυρίως με απασχολεί είναι η εμπειρία που μπορούν να προκαλέσουν οι αρχιτεκτονικές ιδέες, αλλά και η συμμετοχή του κτηρίου στο αστικό γίγνεσθαι, εφόσον βρίσκεται στην πόλη. Αφενός, δηλαδή, η θεατρική οργάνωση του χώρου -ο τρόπος με τον οποίον ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός μπορεί να παρέμβει στη ζωή μας χρωματίζοντας την καθημερινότητα- και αφετέρου, το πως θα μπορούσε η αρχιτεκτονική να λειτουργήσει ως κρίκος που ενισχύει και αναζωογονεί τις επιμέρους αστικές περιοχές συνδέοντάς τις μέσα από την ίδια τη χωρική τους δυναμική.

Με ποια υλικά προτιμάτε να εργάζεστε και ποια ρεύματα έχετε ενσωματώσει στα έργα σας; Τι σημαίνει για εσάς καλή και κακή αρχιτεκτονική;
Κατά κύριο λόγο προτιμώ τα φυσικά υλικά και αυτά που μπορούν να ανακυκλωθούν. Την περίοδο των σπουδών μου υπήρχε διάχυτο στην Ευρώπη (και στη Γερμανία), ένα κλίμα αμφισβήτησης, που ειδικά στην αρχιτεκτονική εκφράστηκε μέσω της κριτικής που ασκήθηκε στον μοντερνισμό. Το πρόγραμμα της σχολής μου αντιλαμβανόταν την αρχιτεκτονική σαν μία ενότητα οικοδομικής και αστικού σχεδιασμού και ανοιγόταν ήδη από τα πρώτα εξάμηνα των σπουδών σε ένα ευρύ φάσμα καλλιτεχνικών, τεχνικών, κοινωνικών και ιστορικών θεμάτων. Όλα αυτά μας βοήθησαν να βλέπουμε τα πράγματα διαφορετικά σε σχέση με τα εκάστοτε στερεότυπα, και επίσης πολύπλευρα. Δεν πιστεύω στους -ισμούς», κατά την άποψή μου δεν υπάρχει σωστή ή λανθασμένη αρχιτεκτονική, υπάρχει καλή ή κακή αρχιτεκτονική, όπως και αν εκφράζεται αυτή.

Υπήρξε κάποια σκέψη που σας καθόρισε ως δημιουργό;
Η συνειδητοποίηση ότι αρχιτεκτονική δεν σημαίνει απλά όμορφες ή φαντασμαγορικές μορφές που ικανοποιούν τον ναρκισσισμό του αρχιτέκτονα, αλλά ότι κάθε γραμμή που σχεδιάζουμε έχει βαθύτερες και μακροχρόνιες επιπτώσεις σε κάθε πτυχή της ζωής μας, και βέβαια στο φυσικό και δομημένο περιβάλλον.
Όσο οι κοινωνίες εξελίσσονται, όσο γίνονται πιο σύνθετες και αλληλένδετες με άλλες κοινωνίες, τόσο τα κοινωνικά υποκείμενα θα δέχονται νέες επιρροές και αντίστοιχα θα αλλάζουν τα συμβολικά σχήματα ερμηνείας του κόσμου. Η ίδια η πολυπλοκότητα της εποχής μας δεν επιτρέπει να σκεφτόμαστε την αρχιτεκτονική με απλοϊκό τρόπο.

Πολλοί θεωρούν ότι η αρχιτεκτονική είναι θέμα δημιουργικότητας, μορφών και υλικών, αλλά από ό,τι έχει δείξει η ιστορία είναι και θέμα πολιτικών. Θα είχε ενδιαφέρον να μας πείτε πώς βλέπει το θέμα ένας αρχιτέκτονας;
Η αρχιτεκτονική αντικατοπτρίζει στη διαδρομή της ιστορίας την εξέλιξη της κάθε κοινωνίας -σε πολιτισμικό, κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό, επιστημονικό και τεχνολογικό επίπεδο- εκφράζοντας το πνεύμα της εκάστοτε εποχής. Προφανώς, λοιπόν, επηρεάζεται και από την πολιτική, και από τους πολιτικούς. Ως προς το πρώτο, συμφωνώ, δεν γίνεται να είναι αλλιώς, με δεδομένο ότι ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός πρέπει να απαντάει σε μια σειρά ζητημάτων, όπως είναι για παράδειγμα η κοινωνική κατοικία ή ο δημόσιος χώρος, κ.ο.κ., που άπτονται της πολιτικής σκέψης και των πολιτικών αποφάσεων. Ως προς το δεύτερο, όμως, έχω επιφυλάξεις, καθώς εγκυμονεί ο κίνδυνος των σκοπιμοτήτων που μπορεί οι πολιτικοί να έχουν στο μυαλό τους, είτε για λόγους προσωπικού οφέλους ή επειδή εξυπηρετούν συμφέροντα.

Για παράδειγμα, είστε ευχαριστημένος με τον Μεγάλο Περίπατο, την τελευταία μεγάλη ή πολυσυζητημένη παρέμβαση στο αθηναϊκό κέντρο;
Σε έργα αυτού του βεληνεκούς οφείλουν να ακολουθούνται άλλες διαδικασίες, μέσω αρχιτεκτονικών διαγωνισμών και αναλυτικής διερεύνησης των δεδομένων και των πιθανών εναλλακτικών προτάσεων. Τέτοιες παρεμβάσεις, που είναι κρίσιμες για το μέλλον του κέντρου της πόλης, και επίσης πολυπαραγοντικές -σκεφθείτε μόνο την κυκλοφοριακή τους διάσταση- απαιτούν μελέτη σε βάθος, και βέβαια όραμα, ιδέες και φαντασία, που φτάνουν πολύ πέρα από την πολιτική ή κομματική βιτρίνα.

Το μη εκπαιδευμένο μάτι έχει συνηθίσει να θαυμάζει τα πάντα στην μοντέρνα αρχιτεκτονική. Ωστόσο, υπάρχουν μόδες, εφήμερες κατασκευές που απομακρύνονται από την ουσία; Αλήθεια, ποια είναι η ουσία της αρχιτεκτονικής σήμερα;
Υπάρχει στις ημέρες μας μια άποψη που θέτει το ψευτοδίλημμα ανάμεσα σε ένα αδιάφορο κτήριο και σε έναν εικονογραφικό, εφήμερο σχεδιασμό της μόδας. Η αντίληψη αυτή είναι λανθασμένη, είναι μια υπεραπλούστευση που πρέπει να αποφύγουμε. Η αρχιτεκτονική δεν μπορεί να είναι, και δεν είναι, αναλώσιμο προϊόν που παύει να υπάρχει αφού χρησιμοποιηθεί.

Επομένως, ποιος θεωρείτε ότι είναι ο δρόμος;
Σήμερα καλείται η αρχιτεκτονική να επανερμηνεύσει τα πολλαπλά δυναμικά πεδία που γεννά η ίδια η εξέλιξη του σύγχρονου τρόπου ζωής, εξετάζοντας πιο βαθιές οπτικές γωνίες νοηματοδότησης του υλικού χώρου και εκδήλωσης της φαντασίας. Ώστε να μπορεί να αφουγκράζεται τις εν δυνάμει αλλαγές μιας ανοικτής πλέον κοινωνίας και να τις μετουσιώνει σε έναν αρχιτεκτονικό λόγο με νόημα, πιο ποιητικό και μαζί πιο διερευνητικό, ευαισθητοποιημένο απέναντι στις ανθρώπινες ανάγκες και φιλικό προς το φυσικό περιβάλλον. Όλα αυτά εγείρουν ένα θεμελιώδες ζήτημα, για μια αρχιτεκτονική που πρέπει να ακολουθεί ανοικτούς νοητικούς δρόμους.

Πιστεύετε ότι η πανδημία μπορεί να οδηγήσει την αρχιτεκτονική σε μια λογική δημιουργίας κτηρίων και κατοικιών που θα συμβάλουν στην αποτροπή διάδοσης μιας μελλοντικής πανδημίας;
Δεν θεωρώ ότι θα συμβούν ριζικές ανατροπές στην αρχιτεκτονική σκέψη και έκφραση λόγω της πανδημίας. Όμως, όσοι μέχρι σήμερα δεν το έχουν αντιληφθεί -αναφέρομαι στους πολιτικούς, μέχρι και τους απλούς πολίτες- θα πρέπει να καταλάβουν ότι οφείλουν πλέον να ενστερνιστούν τις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης, της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος και της οικολογίας, ώστε να αναστραφεί, αν αυτό είναι δυνατό, η σημερινή επιζήμια δυναμική, συνέπεια της οποίας είναι η περιβαλλοντική ρύπανση και η κλιματική αλλαγή.

Υπάρχουν πελάτες που σας έχουν ζητήσει να θυσιάσετε το αρχιτεκτονικό σας όραμα προκειμένου να αποκτήσουν κάτι πιο φανταχτερό από ό,τι εσείς θα θέλατε;
Σπάνια έχει συμβεί κάτι τέτοιο, τόσο σπάνια που επί της ουσίας είναι σαν να μην έχει συμβεί. Εξάλλου, είναι γνωστός ο τρόπος που εκφραζόμαστε αρχιτεκτονικά, οπότε όσοι μας πλησιάζουν το κάνουν συνειδητά. 

Κάντε κλικ στην gallery επάνω και χρησιμοποιήστε τα βελάκια για να δείτε έργα του αρχιτέκτονα.  

Tags: ΑισθητικήΒιωσιμότηταΠανδημίαΚτήριαΜοντερνισμός
Previous Post

Οι άγνωστες πτυχές του 1821 και το πολύπλευρο νόημα της Επανάστασης     

Next Post

Κατάθλιψη και κρίσεις πανικού: Η ομοιοπαθητική προσφέρει λύσεις

Next Post
Κατάθλιψη και κρίσεις πανικού: Η ομοιοπαθητική προσφέρει λύσεις

Κατάθλιψη και κρίσεις πανικού: Η ομοιοπαθητική προσφέρει λύσεις

Η δημοκρατία της Lego περνάει από την Ελλάδα

Η δημοκρατία της Lego περνάει από την Ελλάδα

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Αντώνης Σουρούνης, ένας μεγάλος συγγραφέας

Αντώνης Σουρούνης, ένας μεγάλος συγγραφέας

by Γιώργος Κοβός
October 5, 2022
0

Κάποτε, έτυχε να γνωρίσω συγγενείς του Αντώνη Σουρούνη. Όταν μου συστήθηκαν, στο άκουσμα του ονόματός τους τούς ρώτησα αν έχουν...

Τα 4 είδη της αγάπης και οι 4 δρόμοι της απιστίας

Τα 4 είδη της αγάπης και οι 4 δρόμοι της απιστίας

by Μαρία Κοσμά
September 19, 2023
0

Η αγάπη και η απιστία είναι κορυφαίες στιγμές στην πορεία της ζωής. Ποιας αγάπης, όμως, και ποιας απιστίας;

1ο Φεστιβάλ Αριστοναύτες: Μια νέα ματιά σε μια ιστορική περιοχή

1ο Φεστιβάλ Αριστοναύτες: Μια νέα ματιά σε μια ιστορική περιοχή

by Zeitgeist Team
July 4, 2022
0

Ένα νέο πολυθεματικό φεστιβάλ ξεκινάει το ταξίδι του την Πέμπτη 7 Ιουλίου στο Ξυλόκαστρο Κορινθίας, με εκθέσεις, προβολές και συναυλία...

Το #metoo της Μπαρτσελόνα

Το #metoo της Μπαρτσελόνα

by Παντελής Περιβολάρης
August 25, 2021
0

Με μια στυλιστικώς άρτια εμφάνιση η ποδοσφαιρική ομάδα της Καταλονίας στηρίζει τη γυναικεία ενδυνάμωση και κάνει το δικό της σχόλιο...

«Εβγήκαμεν εις τα πανία»: διαθέσιμο σε όλους ένα μοναδικό ιστορικό τεκμήριο της Ελληνικής Επανάστασης

«Εβγήκαμεν εις τα πανία»: διαθέσιμο σε όλους ένα μοναδικό ιστορικό τεκμήριο της Ελληνικής Επανάστασης

by Γιώργος Κοβός
July 8, 2021
0

Κατεβάστε ελεύθερα και διαβάστε το συγκλονιστικό ημερολόγιο καταστρώματος του Γεωργίου Σαχίνη, ενός από τους ικανότερους πλοιάρχους του Ελληνικού Ναυτικο κατά...

Στην κουζίνα με τον Michael Crichton

Στην κουζίνα με τον Michael Crichton

by Zeitgeist Team
September 28, 2022
0

Ένας post modern φωτογράφος που αποδομεί το φαγητό για να δημιουργήσει μια άλλη εύγευστη ολότητα που ξεχειλίζει από δημιουργικότητα, αλλά...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Thanasis-Antoniou 300px

Θανάσης Αντωνίου

Δουλειά με το κομμάτι

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Οι καλύτερες ελληνικές παραλίες που πραγματικά… δεν υπάρχουν!

Εύη Νεοφώτιστου

Οι 6 κανόνες της επιτυχίας

Αθηνά Φερεντίνου

Το πείραμα της υπακοής και η δύναμη της εξουσίας

Άλκης Φιτσόπουλος

Η εποχή της ταχύτητας

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Από τη Μεγάλη στη Σιωπηρή Παραίτηση

Από τη Μεγάλη στη Σιωπηρή Παραίτηση

September 29, 2023
Πρεμιέρα σήμερα για την Κοριτσιέρα των Βούρλων

Πρεμιέρα σήμερα για την Κοριτσιέρα των Βούρλων

September 29, 2023
10 ελληνικά τραγούδια που λίγοι γνωρίζουν ότι είναι ξένα

10 ελληνικά τραγούδια που λίγοι γνωρίζουν ότι είναι ξένα

September 28, 2023
Ο Jo Nesbo γοήτευσε το αθηναϊκό κοινό

Ο Jo Nesbo γοήτευσε το αθηναϊκό κοινό

September 28, 2023
Η ακινησία της κίνησης στους δρόμους της Αθήνας

Η ακινησία της κίνησης στους δρόμους της Αθήνας

September 27, 2023

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp