fbpx
Close
Ο Φερούτσιο Λαμποργκίνι ξεκίνησε από τη Ρόδο

Ο Φερούτσιο Λαμποργκίνι ξεκίνησε από τη Ρόδο

Η μακρόχρονη παραμονή του ιδιοφυή μηχανικού στο νησί των Ιπποτών τού έδωσε την ευκαιρία να ασχοληθεί επισταμένα αρχικώς με τα τρακτέρ και μετά με τα αυτοκίνητα.  

Η

Automobili Lamborghini γιορτάζει φέτος την 105η επέτειο από τη γέννηση του ιδρυτή της, Φερούτσιο Έλιο Αρτούρο Λαμποργκίνι. Πριν από 58 χρόνια, το 1963, ο Φερούτσιο ίδρυσε τη βιομηχανία και ήταν αυτός που σχεδίασε τα πιο πετυχημένα και πιο καλοπουλημένα μοντέλα της δεκαετίας του ‘60 (Miura) και του ‘70 (Countach) καθοδηγούμενος από την επιθυμία του να βελτιωθεί και να καινοτομήσει.

 

Όταν o Λαμποργκίνι πούλησε την εταιρεία το 1974, είχε ήδη γίνει ένας από τους πιο επιτυχημένους και θαυμαστούς κατασκευαστές στον κόσμο. Ο Ferruccio Lamborghini γεννήθηκε στο Renazzo, ένα χωριουδάκι του δήμου Cento (επαρχία της Φερράρα), στις 28 Απριλίου 1916. Ήταν ο μεγαλύτερος γιος των αγροτών Antonio και Evelina Lamborghini, και το πεπρωμένο του υπαγορευόταν από την παράδοση ότι ο μεγαλύτερος γιος θα κληρονομούσε το οικογενειακό αγρόκτημα. Ο νεαρός Φερούτσιο, ωστόσο, δεν ενδιαφερόταν για τη γη, αλλά για τις μηχανές. Από πολύ μικρός χανόταν στα εργαλεία στο εργαστήριο του αγροκτήματος. Ήταν ακόμα έφηβος όταν κατάφερε να προσληφθεί από το καλύτερο μηχανικό εργαστήριο στη Μπολόνια, όπου και έμαθε τα μυστικά της μηχανικής.

credit: Umberto Guizzardi

Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος τον έφερε με τον ιταλικό στόλο στη Ρόδο. Εκεί μετά το τέλος του άνοιξε ένα κατάστημα μηχανικών επισκευών, που δεν θα μακροημερεύσει στο όμορφο νησί που τότε ακόμη ανήκε στους Ιταλούς (ή ένωση με την Ελλάδα έγινε το 1947). Του έμαθε όμως πολλά. Το 1946 επέστρεψε στην Ιταλία εκμεταλλευόμενος τα κίνητρα που τέθηκαν για την οικονομική ανάκαμψη της χώρας και άνοιξε ένα μηχανοστάσιο στο Cento για να επισκευάζει αυτοκίνητα. Παρατηρώντας την κρίση που είχε υποστεί η τοπική γεωργία και έχοντας τεχνογνωσία από τη Ρόδο στην επισκευή τρακτέρ, ο Ferruccio ανέπτυξε την ιδέα του: να κατασκευάσει φθηνά γεωργικά τρακτέρ, προσιτά σε μικρούς γαιοκτήμονες, χρησιμοποιώντας παλιά, στρατιωτικά οχήματα. Το πρώτο που μετέτρεψε σε τρακτέρ ήταν ένα φορτηγό Morris στο οποίο ο Ferruccio εφάρμοσε εξάτμιση δικής του εφεύρεσης. Παρουσιάστηκε στο Cento, στις 3 Φεβρουαρίου 1948 κατά τη διάρκεια θρησκευτικής πανήγυρης και πούλησε 11 οχήματα. Αυτή ήταν η επιτυχία που οδήγησε τον Ferruccio Lamborghini στο να γίνει επιχειρηματίας και να ασχοληθεί επισταμένα με την αυτοκίνηση.

Η γραμμή παραγωγής της Miura (1965)

Αρκετά χρόνια αργότερα η εταιρεία του ήταν μεταξύ των σημαντικότερων βιομηχανιών στην Ιταλία και το 1963 ο αποφάσισε να κατασκευάσει τα καλύτερα αυτοκίνητα GT (Gran Tourer) στον κόσμο. Μέχρι τότε τα τρακτέρ του, με το όνομα Lamborghini, είχαν ένα πολύ απλό ασημένιο έμβλημα: ένα τρίγωνο με τα γράμματα FLC (Ferruccio Lamborghini Cento). Ο Ferruccio επικοινώνησε με έναν γνωστό γραφίστα της περιοχής, τον Paolo Rambaldi, ο οποίος τον ρώτησε ποια προσωπικά χαρακτηριστικά ένιωθε ότι είχε. «Είμαι ο tamugno (σ.σ σημαίνει σκληρός, δυνατός, πεισματάρης σαν ταύρος)», ήταν η απάντηση του Ferruccio και από αυτό, σε συνδυασμό με το ζώδιο του, δημιουργήθηκε το παγκοσμίως διάσημο λογότυπο της Automobili Lamborghini.

Το 1966 όταν παρουσιάστηκε το Miura, ο Ferruccio ξαναγράφει την ιστορία του Grand Touring, αναγκάζοντας τους δημοσιογράφους που το δοκίμασαν να επινοήσουν μια νέα λέξη για να το περιγράψουν, την λέξη «supercar». Η εταιρεία του πάντα πρωτοποριακή. Το Countach ήταν στην αγορά για 17 χρόνια, το Diablo ήταν το πρώτο σούπερ σπορ αυτοκίνητο της Lamborghini σε τετρακίνηση.

Credit – Remi Dargegen – Automobili Lamborghini-361

Το 2018 σηματοδότησε το ντεμπούτο του Urus: το πρώτο Super SUV. Το 2020 η Sián αποτέλεσε πρώτο υβριδικό Lamborghini, ένα 12-κύλινδρο αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί υπερσυμπιεστές για να αποθηκεύει και να απελευθερώνει ηλεκτρική ενέργεια με τον ταχύτερο και αποδοτικότερο τρόπο. Ο Ferruccio, που πέθανε στις 20 Φεβρουαρίου 1993, θα ήταν περήφανος για όλα…

 

 

 

Close